GARANTIE
(Geldt alleen in Europa/TR)
U heeft een Freecom product aangeschaft, waarvoor hartelijk dank. We hopen dat u er met plezier
gebruik van zult maken.
Om u eventuele ongemakken te besparen, raden wij u aan eerst de „quick install“ gids te lezen en ook
het instructieboekje en eventueel andere toegevoegde electronische of gedrukte handleidingen.
Graag verwijzen we u naar onze website (www.freecom.com), waar we een database hebben met
veel voorkomende vragen onder FAQ (Frequently Asked Questions). Gelieve deze site te raadplegen
alvorens onze helpdesk te bellen.
Uw garantie
Voor alle Freecom producten geldt dat u onbeperkte technische steun ontvangt per telefoon of via
Internet. De waarborg houdt in dat Freecom gedurende een hieronder aangegeven periode, beginnend
bij de ociële datum van aanschaf, garantie verleent tegen materiaal- en fabricagefouten. Indien,
gedurende deze periode, een defect in het product optreedt als gevolg van ondeugdelijk materiaal
of van een fabricagefout, zal Freecom, zonder kosten te berekenen voor werk of onderdelen, op basis
van eigen oordeel ,het product of de defecte onderdelen repareren of vervangen. Hiervoor gelden
overigens de hieronder aangegeven voorwaarden.
Voorwaarden
De garantie geldt uitsluitend indien de originele rekening of de verkoopbon (waarop de datum van
aanschaf, het productienummer en het serienummer zijn vermeld) samen met het defecte product
wordt terug gestuurd en ook een RMA-nummer wordt vermeld, dat u kunt verkrijgen via de Freecom
website of via een Freecom Service Center. Freecom behoudt zich het recht voor de gratis garantie
te weigeren indien voor de datum van aankoop geen bewijs kan worden geleverd. De garantie geldt
niet wanneer een RMA-nummer ontbreekt en wanneer het serienummer is veranderd, is verwijderd
of onleesbaar is gemaakt.
De garantie dekt uitsluitend de onderdelen die geleverd zijn, samen met en in de verpakking van
het product. De garantie dekt geen enkele van de volgende zaken: (a)verbruiksgoederen die met
het product zijn meegeleverd, media zoals diskettes of batterijen; (b) schade of verlies van software
programma’s , van gegevens of van media voor removable opslag; (c) schade, welke dan ook, die het
gevolg is van aanpassingen of veranderingen van het product, die zijn uitgevoerd zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Freecom; (d) reparatiepogingen uitgevoerd door een niet door Freecom
erkende reparateur en (e) ongevallen, schade door blikseminslag, vuur- en waterschade of andere
schades van een dergelijk karakter, die zijn ontstaan buiten elke verantwoordelijkheid van Freecom.
Freecom aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van programma’s, ge-
gevens of welke opgeslagen media dan ook, ontstaan tijdens of ten gevolge van de service die door
Freecom aan het product is gegeven.
Freecom is niet aansprakelijk voor productieverlies en/of winstderving ten gevolge van een storing
of het uitvallen van het systeem. Wij raden u aan er voor te zorgen dat alle onderdelen die niet door
onze garantie worden gedekt, zijn verwijderd voordat u het product aan Freecom terugzendt. Free-
com aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies van of schade aan dergelijke onderdelen. Indien
tijdens de reparatie van het product de gegevens op de harde schijf worden gewijzigd of gewist, kan
Freecom hiervoor op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.
Reparatie en vervanging geschiedt op basis van uitruil.
De vervangen producten of de onderdelen zullen nieuw zijn of hersteld en gelijkwaardig aan nieuw. Alle
vervangen onderdelen en producten worden direct eigendom van Freecom. De garantieperiode van elk
vervangen product of onderdeel, zal gelijk zijn aan het resterende deel van de originele garantieperiode
Voor reparaties of vervanging van producten of onderdelen, uitgevoerd na het verstrijken van de
garantieperiode, geldt een nieuwe garantie van 6 (zes) maanden.
2
YEARS
WAR RANT Y