156
Problemen oplossen
Als u moeite heeft de radio te verbinding te laten maken met het
draadloze internet netwerk, kunnen de volgende stappen u wellicht
helpen het probleem op te lossen:
1. Zorg ervoor dat een draadloos verbonden PC toegang heeft tot
internet (bijv. door op het web te kunnen surfen), gebruikmakend
van hetzelfde netwerk.
2. Controleer of een DHCP server beschikbaar is, of dat u een
statisch IP adres geconfigureerd heeft voor de radio. U kunt een
statisch IP adres configureren op de radio door het menu item
“Instellingen” -> “Netwerk Config” -> “Bewerk Config” te openen,
en vervolgens ‘Nee’ te selecteren voor “Auto (DHCP)” (door op de
Tuning+/- en de Kiesknop te drukken).
3. Controleer of de firewall van uw netwerk geen uitgaande
poorten blokkeert. De radio moet ten minste toegang hebben tot
UDP en TCP poorten 80, 554, 1755, 5000 en 7070. Gebruik van
Windows Shares vereist toegang tot UDP en TCP poorten
135 - 139 and 445. Windows Media Player 11 zal een
poortnummer voor het delen van UPnP media aanwijzen en zal de
ingebouwde firewall van Microsoft Windows configureren.
Andere firewall software kan de configuratie voor UPnP eisen of
bepaalde IP adressen toestaan beschermde toegang te verkrijgen.
4. Controleer of uw access point geen beperkte verbindingen heeft
naar bepaalde MAC adressen. U kunt het MAC adres van de radio
bekijken door in het menu “Instellingen -> Netwerk Config ->
Bekijk Config -> MAC adres” te kiezen. Noot: de radio heeft zowel
draadloze MAC adressen als via de kabelverbinding.
5. Als u een beveiligd netwerk heeft, controleer dan of u de juiste
sleutel of wachtwoord heeft ingevoerd op de radio. Onthoud dat
tekstuele WPA sleutels gevoelig zijn voor het invoeren van grote
en kleine letters. Als uw radio tijdens de poging verbinding te
maken met een beveiligd netwerk ‘Draadloze fout’ toont,
gevolgd door een 5-cijferig nummer, wees er dan zeker van dat u
het juiste wachtwoord gebruikt voor het netwerk. Als het
probleem aanhoudt, moet u uw netwerk configuratie raadplegen.
Als uw radio met uw netwerk kan verbinden, maar sommige
zenders kunnen niet afgespeeld worden, dan kan dat te maken
hebben met een van de volgende oorzaken:
1. De radiozender heeft geen uitzending op dit moment van de dag
(bedenk dat de zender zich in een andere tijdzone kan bevinden).
2. De zender heeft het maximum aantal luisteraars bereikt dat
tegelijkertijd naar de zender kan luisteren.
3. De verbinding tussen uw radio en de server (die zich vaak in een
ander land bevindt) is traag.
4. De zender zendt niet meer uit.
5. De link naar de geluidsstream die de radio gebruikt, is verstreken.
6. Het radio station gebruikt een format voor uitzending dat niet
afgespeeld kan worden op uw radio (alhoewel uw radio bijna
alle formats af kan spelen die door regulieren uitzenders
gebruikt worden).
Porbeer via de PC de stream van de website van de radiozender af
te spelen.
Als u de zender via de PC kan afspelen, gebruik dan het formulier op
http://www.reciva.com om Reciva op de hoogte te stellen, zodat zij
de zenderinformatie in hun database, die u voor uw radio gebruikt,
kunnen updaten.
NL