NL • BE • 29
Terug naar inhoud
7. Welke versie van Internet Explorer / Netscape Navigator gebruikt u?
De software werkt alleen met Internet Explorer 6 of Netscape Navigator 4.5 of hoger.
U controleert welke versie van Internet Explorer u gebruikt door de browser te openen, op het menu ‘Help’ te klikken en ‘Info’ te
selecteren. In het infovenster leest u welke versie er momenteel is geïnstalleerd. Als u een versie gebruikt die ouder is dan 6 (b.v.
5), opent u de browser, klikt u op het menu ‘Extra’ en selecteert u ‘Windows Update’. Hiermee opent u de Microsoft-website, waar
u de laatste versie van Internet Explorer kunt downloaden.
De versie van Netscape Navigator controleert u door de browser te openen, op het menu ‘Help’ te klikken en ‘Info’ te selecteren.
DEEL TWEE
Dit deel biedt mogelijke oorzaken en oplossingen voor problemen die u kunt ondervinden tijdens het downloaden van de database
naar uw Shotsaver. Als u na het lezen van deel één nog steeds problemen ondervindt of een foutmelding krijgt, leest u het volgende:
FOUTBERICHT - ‘Error 521 - There was a problem connecting to the Performance Products server’
Als u een dergelijk foutbericht ziet, betekent dat gewoonlijk dat de communicatie tussen de software en onze server geblokkeerd is,
meestal door een firewall. Windows XP en Vista worden standaard met een firewall geleverd.
Als u een firewall op uw computer hebt, lijkt het alsof de software blijft steken en zal de firewallsoftware u informeren dat de
updatesoftware verbinding probeert te maken met internet. Zorg dat toegang via de firewall mogelijk is/wordt. Lees de berichten
van de firewall-software goed voordat u een optie kiest. Als het programma geen toegang tot internet via de firewall heeft, zal het
downloadproces worden afgebroken.
Als de firewall-software geen bericht geeft, maakt u de installatie van de software ongedaan en voert u de download nogmaals uit.
Waarschuwing: Het is niet raadzaam de firewall-software uit te schakelen om naar de Shotsaver te kunnen downloaden.
Ook kunnen we u niet adviseren over het wijzigen van de instellingen van software van derden en aanvaarden we geen
aansprakelijkheid voor handelingen van de computergebruiker die de computer kwetsbaarder maken voor virussen en
hackers. De gebruiker draagt de verantwoordelijkheid voor gevolgen van eventuele wijzigingen in de instellingen van de
computerfirewall. Het is raadzaam contact op te nemen met de softwarefabrikant van de firewall voor informatie over de
configuratie van de firewallsoftware.
OVERIGE PROBLEMEN
Het apparaat kan niet worden aangezet
Controleer of het apparaat is opgeladen.
Het apparaat maakt geen verbinding met de satellieten
Controleer of de ingebouwde antenne van de Shotsaver vrij zicht op de lucht heeft.
De eerste keer is dat u de Shotsaver gebruikt, maakt het apparaat een ‘koude’ start, waarbij het maximaal 30 minuten kan duren
voordat een goede satellietverbinding is gemaakt. Het apparaat heeft afstemtijd nodig en u zult zien dat bij regelmatig gebruik de
benodigde tijd voor het zoeken de juiste satellietpositie zal afnemen. Uiteindelijk zal het apparaat binnen ongeveer 90 seconden
verbinding maken met de satellieten.