Beperkte Productgarantie
NL
1. Garantiedekking
1.1 Deze garantiebepalingen, verder de: “Garantiebepalingen” kennen u bepaalde
aanspraken jegens Acer toe (zie ook “Uitzonderingen” en “Beperkingen” in Sectie 2). Lees de
Garantiebepalingen zorgvuldig door. Indien u een aanspraak jegens Acer maakt ingevolge de
Garantiebepalingen, wordt u geacht de garantiebepalingen te hebben begrepen en aanvaard.
Acer wijst u er op dat consumenten krachtens nationale wetgeving wettelijke rechten hebben
betreffende de verkoop van consumptiegoederen. Mogelijk heeft u dan ook, onafhankelijk van de
Garantiebepalingen, gelijke, andere en/of verderstrekkende aanspraken jegens degene die u het
Acer product heeft verkocht. De Garantiebepalingen laten dergelijke aanspraken onverlet.
Toepasselijke consumentenrechten met betrekking tot de verkoop van consumentenproducten
worden door deze garantie niet uitgesloten, beperkt of opgeschort. Een voorbeeld: Consumenten
hebben recht op ten minste 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop - ongeacht wat er
op garantiekaarten of ander materiaal staat vermeld.
1.2 De garantie van Acer ziet uitsluitend op het geval dat een Acer Product, inclusief originele Acer
onderdelen en bestanddelen (opties en toebehoren) die zijn geïnstalleerd in uw Acer product ten
tijde van de koop, hierna gezamenlijk te noemen het: “Systeem”, dat voor het eerst wordt verkocht
aan een eindgebruiker in een van de lidstaten van de Europese Economische Ruimte, hierna te
noemen het: “Territoir, bij normaal gebruik gedurende de toepasselijke garantieperiode niet vrij is
van gebreken in materiaal en/of vakmanschap. De toepasselijke garantieperiode is vermeld op de
specifieke (product)documentatie zoals die is gevoegd bij het Systeem, verder de: “Garantiekaart,
die behoort tot de Garantiebepalingen.
De klant is verantwoordelijk voor het weigeren of accepteren van een Acer product dat als nieuw
wordt verkocht met een verbroken Acer beveiligingszegel, en het melden daarvan aan de verkoper.
Als de klant een Acer product met een verbroken zegel accepteert, geeft hij daarmee aan dat hij
akkoord gaat met een gewijzigde (verminderde) garantie voor een dergelijk product in vergelijking
met de standaardvoorwaarden die gelden voor een nieuw Acer product.
1.3 Iedere software die wordt geleverd bij, in en/of op het Systeem, inclusief het besturingssysteem,
is verschaft “in de staat waarin het zich bevindt”. Acer garandeert noch de ononderbroken en/of
foutloze werking van dergelijke software bij, in en/of op het Systeem noch dat dergelijke software
voldoet aan uw verwachtingen en/of eisen.
1.4 De garantie van Acer bestaat er uit dat in het geval zoals genoemd in artikel 1.2 van de
Garantiebepalingen Acer, naar eigen discretie, het defecte Systeem of onderdelen daarvan, voor
zover deze vallen onder de garantie, zal repareren en/of vervangen door middel van nieuwe en/
of gereviseerde onderdelen en/of Systemen. In het geval Acer er voor kiest om gereviseerde
onderdelen en/of Systemen te gebruiken, zullen de prestatiekarakteristieken daarvan gelijk zijn aan
die van nieuwe producten. Alle ingevolge de garantie vervangen onderdelen en Systemen worden
eigendom van Acer.
1.5 De periode dat aanspraak kan worden gemaakt op garantie ingevolge de Garantiebepalingen,
vangt aan op de datum van aankoop van het Acer product. U dient uw originele factuur
(aankoopbon) te bewaren, aangezien de daarop vermelde datum van aankoop uw bewijs is van de
datum van aankoop.
1.6 De garantie zal worden verleend met gebruikmaking van de primaire taal van de lidstaat van
de Europese Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie wordt gedaan. Het is
mogelijk dat garantie reparatie en/of herstelwerkzaamheden met betrekking tot taalaspecten
van uw Systeem (zoals toetsenborden en software) niet zullen kunnen worden uitgevoerd
met gebruikmaking van een andere taal dan de primaire taal van de lidstaat van de Europese
Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie is gedaan.
Beperkte Productgarantie
NL
2. Uitzonderingen en Beperkingen
De garantie kent de volgende uitzonderingen en beperkingen:
2.1 Uitzonderingen
Van garantie ingevolge de Garantiebepalingen is uitgezonderd:
2.1.1 ieder product dat niet is gefabriceerd door of voor Acer, of dat voor het eerst aan een
eindgebruiker is verkocht in een land buiten het Territoir;
2.1.2 ieder product dat beschadigd of defect is geraakt als gevolg van:
2.1.2.1 gebruik van het Systeem anders dan voor het normale doel, waaronder, niet limitatief,
dient te worden verstaan, het gebruik van het Systeem in afwijking van de voorschriften uit de
gebruiksaanwijzing die bij het Systeem hoort, en/of enige ander misbruik en/of nalaten met
betrekking tot het Systeem;
2.1.2.2 wijziging van het Systeem met gebruik van onderdelen die niet gefabriceerd en/of verkocht
zijn door Acer;
2.1.2.3 dienstverlening en/of reparatie door een ander dan Acer of een door Acer geautoriseerde
dienstverlener, verder te noemen: “Acer Authorized Service Provider”;
2.1.2.4 niet-deugdelijk vervoer en/of verpakking bij het verzenden/retourneren van het Systeem
aan Acer of aan een Acer Authorized Service Provider; en/of
2.1.2.5 niet-deugdelijke installatie van niet van Acer afkomstige producten (zoals geheugenkaarten
en software).
2.1.3 verlies van, alsmede schade aan software, gegevens en/of verwijderbare opslagmedia. U bent
zelf verantwoordelijk voor het opslaan (waaronder het maken van reservekopieën) van software,
gegevens en verwijderbare opslagmedia. Wees er op bedacht dat Acer er voor kan kiezen om het
Systeem dat onder garantie wordt aangeleverd, te vervangen door een (her)gefabriceerd product
van dezelfde kwaliteit, en dat derhalve door u op uw originele Systeem opgeslagen gegevens
kunnen worden verwijderd en/of permanent ontoegankelijk voor u kunnen worden;
2.1.4 verbruiksonderdelen, dat wil zeggen onderdelen die periodiek dienen te worden vervangen
gedurende het normale verloop van het gebruik van het Systeem, waaronder, niet limitatief,
batterijen van draagbare computers;
2.1.5 kleine of ondergeschikte gebreken aan LCD beeldschermen die optreden in Systemen die zijn
uitgerust met LCD beeldschermtechnologie, daarvan uitgezonderd de situatie dat cumulatief:
a. sprake is van meer dan vier (4) defecte beeldpunten (“pixels”) per miljoen beeldpunten op het
betreffende LCD beeldscherm; én
b. er, in het geval het beeldscherm wordt verdeeld in negen (9) gelijke rechthoekige vlakken, sprake
is van méér dan één defect beeldpunt in het middelste rechthoekige vlak van het LCD beeldscherm.
2.2 Beperkingen
2.2.1 Als u een beroep doet op garantie op grond van de Garantiebepalingen, stemt u er mee
in dat reparatie en/of vervanging, voor zover toepasselijk op grond van de Garantiebepalingen,
jegens Acer en de ondernemingen tot wie Acer in concernverband staat en/of van wie Acer een
dochtermaatschappij is, uw enige aanspraak vormt met betrekking tot het geval als genoemd in
artikel 1.2 van de Garantiebepalingen.
3. Verkrijging van garantie
Voor het melden van garantieaanspraken en het verkrijgen van garantie, verwijst Acer naar de
contactinformatie zoals vermeld op de Garantiekaart.
U kunt tevens de internetpagina http://support.acer-euro.com bezoeken.
Voordat u uw Acer product retourneert voor service, moet u ervoor zorgen dat u een back-up
heeft gemaakt van alle gegevens en programma‘s, en dat u alle vertrouwelijke en/of persoonlijke
informatie of programma‘s (hierna ‚Gegevens‘ genoemd) van het product hebt verwijderd. Acer kan
niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies, enige beschadiging of onthulling van Gegevens
waarover zij geen controle heeft, of die het gevolg is van het handelen of niet-handelen van derden,
noch voor het herstel of de herinstallatie van Gegevens.
PRODUCT GARANTIEPERIODE EN -TYPE
AC1xx, AT1xx 3 jaar: eerste jaar aan huis NDB – jaar 2&3 alleen reserve
onderdelen
Other Servers 3 jaar aan huis NBD
Storages 3 jaar aan huis NBD
Server/Storage
Options
1 jaar carry-in (of de resterende duur van de garantie van
de server/storage oplossing, indien geïnstalleerd in een
Acer server/storage oplossing)
3 JAAR BEPERKTE GARANTIE
KAART
Garantie-uitbreiding
Voor meer informatie over of om één van de opties voor garantie-uitbreiding te bestellen, bezoek
de Acer website of bel het corresponderende nummer in uw land.
NL

Documenttranscriptie

Beperkte Productgarantie Beperkte Productgarantie 1. Garantiedekking NL 1.1 Deze garantiebepalingen, verder de: “Garantiebepalingen” kennen u bepaalde aanspraken jegens Acer toe (zie ook “Uitzonderingen” en “Beperkingen” in Sectie 2). Lees de Garantiebepalingen zorgvuldig door. Indien u een aanspraak jegens Acer maakt ingevolge de Garantiebepalingen, wordt u geacht de garantiebepalingen te hebben begrepen en aanvaard. Acer wijst u er op dat consumenten krachtens nationale wetgeving wettelijke rechten hebben betreffende de verkoop van consumptiegoederen. Mogelijk heeft u dan ook, onafhankelijk van de Garantiebepalingen, gelijke, andere en/of verderstrekkende aanspraken jegens degene die u het Acer product heeft verkocht. De Garantiebepalingen laten dergelijke aanspraken onverlet. Toepasselijke consumentenrechten met betrekking tot de verkoop van consumentenproducten worden door deze garantie niet uitgesloten, beperkt of opgeschort. Een voorbeeld: Consumenten hebben recht op ten minste 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop - ongeacht wat er op garantiekaarten of ander materiaal staat vermeld. 1.2 De garantie van Acer ziet uitsluitend op het geval dat een Acer Product, inclusief originele Acer onderdelen en bestanddelen (opties en toebehoren) die zijn geïnstalleerd in uw Acer product ten tijde van de koop, hierna gezamenlijk te noemen het: “Systeem”, dat voor het eerst wordt verkocht aan een eindgebruiker in een van de lidstaten van de Europese Economische Ruimte, hierna te noemen het: “Territoir”, bij normaal gebruik gedurende de toepasselijke garantieperiode niet vrij is van gebreken in materiaal en/of vakmanschap. De toepasselijke garantieperiode is vermeld op de specifieke (product)documentatie zoals die is gevoegd bij het Systeem, verder de: “Garantiekaart”, die behoort tot de Garantiebepalingen. De klant is verantwoordelijk voor het weigeren of accepteren van een Acer product dat als nieuw wordt verkocht met een verbroken Acer beveiligingszegel, en het melden daarvan aan de verkoper. Als de klant een Acer product met een verbroken zegel accepteert, geeft hij daarmee aan dat hij akkoord gaat met een gewijzigde (verminderde) garantie voor een dergelijk product in vergelijking met de standaardvoorwaarden die gelden voor een nieuw Acer product. 1.3 Iedere software die wordt geleverd bij, in en/of op het Systeem, inclusief het besturingssysteem, is verschaft “in de staat waarin het zich bevindt”. Acer garandeert noch de ononderbroken en/of foutloze werking van dergelijke software bij, in en/of op het Systeem noch dat dergelijke software voldoet aan uw verwachtingen en/of eisen. 1.4 De garantie van Acer bestaat er uit dat in het geval zoals genoemd in artikel 1.2 van de Garantiebepalingen Acer, naar eigen discretie, het defecte Systeem of onderdelen daarvan, voor zover deze vallen onder de garantie, zal repareren en/of vervangen door middel van nieuwe en/ of gereviseerde onderdelen en/of Systemen. In het geval Acer er voor kiest om gereviseerde onderdelen en/of Systemen te gebruiken, zullen de prestatiekarakteristieken daarvan gelijk zijn aan die van nieuwe producten. Alle ingevolge de garantie vervangen onderdelen en Systemen worden eigendom van Acer. 1.5 De periode dat aanspraak kan worden gemaakt op garantie ingevolge de Garantiebepalingen, vangt aan op de datum van aankoop van het Acer product. U dient uw originele factuur (aankoopbon) te bewaren, aangezien de daarop vermelde datum van aankoop uw bewijs is van de datum van aankoop. 1.6 De garantie zal worden verleend met gebruikmaking van de primaire taal van de lidstaat van de Europese Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie wordt gedaan. Het is mogelijk dat garantie reparatie en/of herstelwerkzaamheden met betrekking tot taalaspecten van uw Systeem (zoals toetsenborden en software) niet zullen kunnen worden uitgevoerd met gebruikmaking van een andere taal dan de primaire taal van de lidstaat van de Europese Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie is gedaan. 2. Uitzonderingen en Beperkingen De garantie kent de volgende uitzonderingen en beperkingen: 2.1 Uitzonderingen Van garantie ingevolge de Garantiebepalingen is uitgezonderd: 2.1.1 ieder product dat niet is gefabriceerd door of voor Acer, of dat voor het eerst aan een eindgebruiker is verkocht in een land buiten het Territoir; 2.1.2 ieder product dat beschadigd of defect is geraakt als gevolg van: 2.1.2.1 gebruik van het Systeem anders dan voor het normale doel, waaronder, niet limitatief, dient te worden verstaan, het gebruik van het Systeem in afwijking van de voorschriften uit de gebruiksaanwijzing die bij het Systeem hoort, en/of enige ander misbruik en/of nalaten met betrekking tot het Systeem; 2.1.2.2 wijziging van het Systeem met gebruik van onderdelen die niet gefabriceerd en/of verkocht zijn door Acer; 2.1.2.3 dienstverlening en/of reparatie door een ander dan Acer of een door Acer geautoriseerde dienstverlener, verder te noemen: “Acer Authorized Service Provider”; 2.1.2.4 niet-deugdelijk vervoer en/of verpakking bij het verzenden/retourneren van het Systeem aan Acer of aan een Acer Authorized Service Provider; en/of 2.1.2.5 niet-deugdelijke installatie van niet van Acer afkomstige producten (zoals geheugenkaarten en software). 2.1.3 verlies van, alsmede schade aan software, gegevens en/of verwijderbare opslagmedia. U bent zelf verantwoordelijk voor het opslaan (waaronder het maken van reservekopieën) van software, gegevens en verwijderbare opslagmedia. Wees er op bedacht dat Acer er voor kan kiezen om het Systeem dat onder garantie wordt aangeleverd, te vervangen door een (her)gefabriceerd product van dezelfde kwaliteit, en dat derhalve door u op uw originele Systeem opgeslagen gegevens kunnen worden verwijderd en/of permanent ontoegankelijk voor u kunnen worden; 2.1.4 verbruiksonderdelen, dat wil zeggen onderdelen die periodiek dienen te worden vervangen gedurende het normale verloop van het gebruik van het Systeem, waaronder, niet limitatief, batterijen van draagbare computers; 2.1.5 kleine of ondergeschikte gebreken aan LCD beeldschermen die optreden in Systemen die zijn uitgerust met LCD beeldschermtechnologie, daarvan uitgezonderd de situatie dat cumulatief: a. sprake is van meer dan vier (4) defecte beeldpunten (“pixels”) per miljoen beeldpunten op het betreffende LCD beeldscherm; én b. er, in het geval het beeldscherm wordt verdeeld in negen (9) gelijke rechthoekige vlakken, sprake is van méér dan één defect beeldpunt in het middelste rechthoekige vlak van het LCD beeldscherm. 2.2 Beperkingen 2.2.1 Als u een beroep doet op garantie op grond van de Garantiebepalingen, stemt u er mee in dat reparatie en/of vervanging, voor zover toepasselijk op grond van de Garantiebepalingen, jegens Acer en de ondernemingen tot wie Acer in concernverband staat en/of van wie Acer een dochtermaatschappij is, uw enige aanspraak vormt met betrekking tot het geval als genoemd in artikel 1.2 van de Garantiebepalingen. 3. Verkrijging van garantie Voor het melden van garantieaanspraken en het verkrijgen van garantie, verwijst Acer naar de contactinformatie zoals vermeld op de Garantiekaart. U kunt tevens de internetpagina http://support.acer-euro.com bezoeken. Voordat u uw Acer product retourneert voor service, moet u ervoor zorgen dat u een back-up heeft gemaakt van alle gegevens en programma‘s, en dat u alle vertrouwelijke en/of persoonlijke informatie of programma‘s (hierna ‚Gegevens‘ genoemd) van het product hebt verwijderd. Acer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies, enige beschadiging of onthulling van Gegevens waarover zij geen controle heeft, of die het gevolg is van het handelen of niet-handelen van derden, noch voor het herstel of de herinstallatie van Gegevens. NL NL 3 JAAR BEPERKTE GARANTIE KAART PRODUCT GARANTIEPERIODE EN -TYPE AC1xx, AT1xx 3 jaar: eerste jaar aan huis NDB – jaar 2&3 alleen reserve onderdelen Other Servers 3 jaar aan huis NBD Storages 3 jaar aan huis NBD Server/Storage Options 1 jaar carry-in (of de resterende duur van de garantie van de server/storage oplossing, indien geïnstalleerd in een Acer server/storage oplossing) Garantie-uitbreiding Voor meer informatie over of om één van de opties voor garantie-uitbreiding te bestellen, bezoek de Acer website of bel het corresponderende nummer in uw land.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40