NL
2. Uitzonderingen en Beperkingen
De garantie kent de volgende uitzonderingen en beperkingen:
2.1 Uitzonderingen
Van garantie ingevolge de Garantiebepalingen is uitgezonderd:
2.1.1 ieder product dat niet is gefabriceerd door of voor Acer, of dat voor het eerst aan een
eindgebruiker is verkocht in een land buiten het Territoir;
2.1.2 ieder product dat beschadigd of defect is geraakt als gevolg van:
2.1.2.1 gebruik van het Systeem anders dan voor het normale doel, waaronder, niet limitatief,
dient te worden verstaan, het gebruik van het Systeem in afwijking van de voorschriften uit de
gebruiksaanwijzing die bij het Systeem hoort, en/of enige ander misbruik en/of nalaten met
betrekking tot het Systeem;
2.1.2.2 wijziging van het Systeem met gebruik van onderdelen die niet gefabriceerd en/of verkocht
zijn door Acer;
2.1.2.3 dienstverlening en/of reparatie door een ander dan Acer of een door Acer geautoriseerde
dienstverlener, verder te noemen: “Acer Authorized Service Provider”;
2.1.2.4 niet-deugdelijk vervoer en/of verpakking bij het verzenden/retourneren van het Systeem
aan Acer of aan een Acer Authorized Service Provider; en/of
2.1.2.5 niet-deugdelijke installatie van niet van Acer afkomstige producten (zoals geheugenkaarten
en software).
2.1.3 verlies van, alsmede schade aan software, gegevens en/of verwijderbare opslagmedia. U bent
zelf verantwoordelijk voor het opslaan (waaronder het maken van reservekopieën) van software,
gegevens en verwijderbare opslagmedia. Wees er op bedacht dat Acer er voor kan kiezen om het
Systeem dat onder garantie wordt aangeleverd, te vervangen door een (her)gefabriceerd product
van dezelfde kwaliteit, en dat derhalve door u op uw originele Systeem opgeslagen gegevens
kunnen worden verwijderd en/of permanent ontoegankelijk voor u kunnen worden;
2.1.4 verbruiksonderdelen, dat wil zeggen onderdelen die periodiek dienen te worden vervangen
gedurende het normale verloop van het gebruik van het Systeem, waaronder, niet limitatief,
batterijen van draagbare computers;
2.1.5 kleine of ondergeschikte gebreken aan LCD beeldschermen die optreden in Systemen die zijn
uitgerust met LCD beeldschermtechnologie, daarvan uitgezonderd de situatie dat cumulatief:
a. sprake is van meer dan vier (4) defecte beeldpunten (“pixels”) per miljoen beeldpunten op het
betreffende LCD beeldscherm; én
b. er, in het geval het beeldscherm wordt verdeeld in negen (9) gelijke rechthoekige vlakken, sprake
is van méér dan één defect beeldpunt in het middelste rechthoekige vlak van het LCD beeldscherm.
2.2 Beperkingen
2.2.1 Als u een beroep doet op garantie op grond van de Garantiebepalingen, stemt u er mee
in dat reparatie en/of vervanging, voor zover toepasselijk op grond van de Garantiebepalingen,
jegens Acer en de ondernemingen tot wie Acer in concernverband staat en/of van wie Acer een
dochtermaatschappij is, uw enige aanspraak vormt met betrekking tot het geval als genoemd in
artikel 1.2 van de Garantiebepalingen.
3. Verkrijging van garantie
Voor het melden van garantieaanspraken en het verkrijgen van garantie, verwijst Acer naar de
contactinformatie zoals vermeld op de Garantiekaart.
U kunt tevens de internetpagina http://support.acer-euro.com bezoeken.
Voordat u uw Acer product retourneert voor service, moet u ervoor zorgen dat u een back-up
heeft gemaakt van alle gegevens en programma‘s, en dat u alle vertrouwelijke en/of persoonlijke
informatie of programma‘s (hierna ‚Gegevens‘ genoemd) van het product hebt verwijderd. Acer kan
niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies, enige beschadiging of onthulling van Gegevens
waarover zij geen controle heeft, of die het gevolg is van het handelen of niet-handelen van derden,
noch voor het herstel of de herinstallatie van Gegevens.