2K WWE 2K14 de handleiding

Type
de handleiding
1
Inhoudsopgave
Xbox 360 controller.......................................................................2
Inleiding .............................................................................2
Bediening .............................................................................3
Catapult Catch Afmakers—NIEUW! ...................................................19
Het speelscherm .....................................................................23
Superstar selecteren .................................................................23
Hoofdmenu ..........................................................................24
Toernooien—NIEUW! .................................................................24
30 Years of WrestleMania—NIEUW! ................................................25
De Streak—NIEUW! ...............................................................26
WWE Creations—NIEUW! ..........................................................27
OMG! Momenten—NIEUW! ...........................................................28
Richtsysteem ledematen .............................................................32
Special Referee bediening ............................................................35
I Quit bediening ......................................................................36
Bediening bij Extreme Rules ..........................................................37
Brawl bediening ......................................................................38
TLC bediening .......................................................................39
Bediening voor een Steel Cage-wedstrijd ...............................................43
Bediening voor Hell in A Cell-wedstrijden ..............................................44
Bediening voor Elimination Chamber ...................................................45
Bediening voor Tag Team-wedstrijden ..................................................46
Bediening voor Inferno-wedstrijden ...................................................48
Bediening voor Royal Rumble .........................................................49
Xbox Live ............................................................................50
Superstar-vaardigheden ..............................................................51
Wist je dat... .........................................................................52
Beperkte softwaregarantie, licentieovereenkomst en
mededelingen over gebruik van informatie .............................................53
Klantenservice .......................................................................55
WAARSCHUWING Lees de instructies van de Xbox 360
®
-console, de
handleiding van de Kinect
®
-sensor en de handleidingen van overige accessoires voor
belangrijke informatie in verband met veiligheid en gezondheid voordat je deze game
gaat spelen. www.xbox.com/support.
Belangrijke gezondheidswaarschuwing: lichtgevoelige aanvallen
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij
worden blootgesteld aan bepaalde visuele beelden, waaronder lichtitsen of
bepaalde patronen die in videogames kunnen voorkomen. Ook bij mensen die geen
ziektegeschiedenis hebben van dergelijke aandoeningen of van epilepsie kan een
lichte aandoening optreden waardoor zij “lichtgevoelige epileptische aanvallen”
ervaren bij het bekijken van videogames. Deze aanvallen kunnen gepaard gaan met
een licht gevoel in het hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het
gezicht of de ogen, trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring, tijdelijk
verlies van bewustzijn en bewusteloosheid of stuiptrekkingen waarvan verwondingen
als gevolg van vallen of het in aanraking komen met nabije objecten het gevolg
kunnen zijn. Bij het ondervinden van een van deze symptomen, moet de game
onmiddelijk worden gestopt en een arts worden geraadpleegd. Ouders moeten
letten op deze symptomen of hun kinderen ernaar vragen - deze aanvallen treden
vaker op bij kinderen en tieners. Het risico kan worden verminderd door verder van
het scherm af te gaan zitten; een kleiner scherm te gebruiken; in een goed verlichte
kamer te spelen en niet te spelen indien slaperig of moe. Wanneer bij uzelf of een van
uw familieleden een ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat, dient voor het spelen
een arts te worden geraadpleegd.
32
XboX 360 controller bedIenIng
Bewegen
Of je nu naar je tegenstander wilt lopen en hem met je voorarm in het gezicht te slaan, de ring uit wilt
glippen om het op de arenavloer uit te vechten of op een draadspanner wilt klimmen om je hulpeloze
slachtoffer een vliegende elleboogstoot te verkopen - het begint allemaal met bewegen.
Meestal kun je je door de omgeving bewegen door gewoon L in de gewenste richting te duwen en op
te drukken als je ergens over, onder of op wilt klimmen.
Superstar bewegen L bewegen
Ga naar ringrand vanuit ring beweeg L naar de buitenkant van de ring + tik op
Om de hoekpaal heen van de ene rand van
de ring naar de andere gaan bewegen L in de richting van de hoekpaal
Buiten ring stappen vanuit ring beweeg L naar buiten de ring + houd ingedrukt
Van ringrand naar buiten de ring afdalen Druk op
Van buiten ring op ringrand klimmen beweeg L naar de ring + tik op
Ring betreden van buiten ring beweeg L naar de ring + houd ingedrukt
Ring betreden vanaf ringrand beweeg L naar de ring + druk op
Rennen Houd ingedrukt + beweeg L
Op draadspanner klimmen Houd ingedrukt + beweeg L naar de hoekpaal of
ren naar de hoekpaal
Hoekpaal beklimmen van buiten ring Ren van buiten de ring naar de stalen paal
Let op: dit zijn de commando's voor besturingstype A, het standaardbesturingstype. In het spel is ook
besturingstype B beschikbaar, waarbij de commando's voor en L omgekeerd zijn.
InleIdIng
WWE 2K14 werd met één doel voor ogen ontworpen: om een WWE Superstar van je te maken zonder
dat je een contract met de familie McMahon hoeft te tekenen!
Beleef 30 Years of WrestleMania opnieuw met een gloednieuw speltype dat de meest gedenkwaardige
sportmomenten uit het grootste sportevent dat we kennen, weer tot leven brengt. Je neemt het
van het originele WrestleMania tot WrestleMania 29 uit 2013 op tegen een aantal van de grootste
Superstars uit de WWE-geschiedenis in de wedstrijden waardoor ze onsterfelijk werden.
Over onsterfelijk gesproken, er is geen Superstar in de geschiedenis van de WWE die meer recht kan
doen gelden op die titel dan de legendarische Undertaker. Voor de eerste keer ooit kun je aan den lijve
ondervinden wat het betekent oog in oog te staan met de Deadman in WrestleMania — waar hij nog
nooit één enkele wedstrijd verloren heeft! In het speltype de Streak kun je - en dit heb je nog nooit
eerder meegemaakt - zien waarom de The Undertaker zo goed als onoverwinnelijk is!
Maar dat is nog maar het begin! Met de gloednieuwe Catapult Catch Finishers (afmakers) kun je
het momentum van je tegenstander met bottenkrakende moves tegen hem gebruiken. Extra OMG!
momenten geven je zelfs nog meer kansen om pijn toe te brengen. In Gold Rush en Tag Team, twee
nieuwe wedstrijdspeltypes voor toernooien, kun je voor kampioenschappen naar keuze gaan. En mocht
je denken dat de Create-modi (zelf maken) niet verbeterd konden worden, dan bewijzen de nieuwe
opties om je eigen Superstar of Kampioenschap te maken dat je fout zit!
Bediening Superstar
DrukL in: Andere
tegenstander (als
Manual Targeting
(handmatig
aanvallen) ON (AAN)
staat) Pesten Andere greephouding,
tegenstander
positioneren
Voorwerpen oppakken (Ingedrukt houden)
met Richt-
systeem ledematen
Tik + L richting de
touwen: Op ringrand stappen
ingedrukt houden + L
richting de touwen: Ring
betreden/verlaten,
voorwerp oppakken
(Ingedrukt
houden) + L
Rennen
Aanvallen omkeren/
blokkeren
Kenmerkende aanval/
Afmaker
Slaan/Hard slaan
(ingedrukt houden)
Irish Whip (staand)/
Vastpinnen (bij tegen-
stander op de grond)
Grijpen
Pauzeren
54
Hard slaan en aanvalscomBInatIes
Slaan is de snelste manier om je tegenstander te laten zien wie er de baas is. Druk op voor een
snelle aanval op je tegenstander. Als je ingedrukt houdt, sla je harder, maar ook langzamer (en
dus is je slag makkelijker te stoppen). De combinatie van terwijl je L in een richting duwt, levert
verschillende slagaanvallen op.
Als je op drukt als een slag contact maakt, ontstaat er een aanvalscombinatie waardoor je
tegenstander duizelig wordt en je snel momentum opbouwt.
Slagaanval Druk op
Alternatieve slagaanvallen (4
verschillende manieren) Druk op + 
Hard slaan Houd ingedrukt
Alternatief hard slaan (1 manier) Houd ingedrukt + 
Dubbele slagcombinatie tijdens slagaanval
Driedubbele slagcombinatie tijdens tweede slag van de combinatie
Vierdubbele slagcombinatie tijdens derde slag van de combinatie
Gut Kick + 
Let op: na een succesvolle slagcombinatie (alle vier raak) staat je tegenstander duizelig overeind en
is hij kwetsbaar voor een grijpaanval, duikaanvallen van het bovenste touw en andere vernietigende
aanvallen.
KettInggrepen
Alle staande grijpaanvallen in WWE 2K14 beginnen met één van de vier kettinggreepstaten. Om in
een kettinggreepstaat te komen, benader je een staande, niet-duizelige tegenstander en druk je op
terwijl je L omhoog, omlaag, naar links of naar rechts beweegt.
Waist Lock: + met je gezicht naar de tegenstander of als je achter hem staat
Wrist Lock: + met je gezicht naar de tegenstander
Front FaceLock: + met je gezicht naar de tegenstander of alleen
side HeadLock: + met je gezicht naar de tegenstander
76
Als je je tegenstanders eenmaal vast hebt, zijn ze aan je overgeleverd. Gebruik de volgende
commando's om ze te grazen te nemen of in positie te brengen voor nog erger:
Grijpaanval (5 verschillende soorten) +  of gewoon zonder L
Breaking Point-onderwerping Houd ingedrukt
Slaan Druk op
Hard slaan Houd ingedrukt
Irish Whip
Overgang naar Front Facelock
Overgang naar Wrist Lock
Overgang naar Waist Lock
Overgang naar Side Headlock
Met tegenstander door ring lopen Houd ingedrukt + en beweeg L in gewenste
richting
Kettinggreep loslaten
grepen BIj duIzelIgHeId
Er gaat niets boven je tegenstander grijpen als die van voren niet meer weet dat hij van achteren leeft.
Om een greep bij duizeligheid te proberen, benader je de tegenstander van voren of achteren als deze
duizelig is en druk je op of druk je op en beweeg je  in een willekeurige richting voor
een krachtige grijpaanval.
Om je tegenstander duizelig te krijgen kun je een vierdubbele aanvalscombinatie gebruiken, een
neergegane tegenstander optillen of de aanval van een zwaar gehavende tegenstander omkeren. Je
kunt ook het Limb Targeting System (richten op ledematen) gebruiken (hieronder meer over richten op
ledematen).
Grijpaanval van voren (5 verschillende
soorten)
, of +  met je gezicht naar de
tegenstander
Grijpaanval van achteren (5 verschillende
soorten) , of +  achter staande tegenstander
Breaking Point-onderwerping van voren Houd ingedrukt met je gezicht naar de
tegenstander
Breaking Point-onderwerping van achteren Houd ingedrukt achter staande tegenstander
Overschakelen naar Front Facelock/slepen Houd ingedrukt + beweeg L om te slepen (laat
los + voor een Front Facelock)
IrIsH wHIp
Je tegenstander met een Irish Whip buiten zinnen krijgen is een goede manier om de leiding over de
wedstrijd over te nemen. Druk op om je tegenstander met een Irish Whip in de touwen te laten
rennen in de richting die je met aangeeft. Pak hem als hij terugstuitert door hem te slaan () of
hem te grijpen ().
Irish Whip uitdelen aan tegenstander (beweeg L om tegenstander te richten)
Tegenaanval als de tegenstander op je af rent
Greep afweren als de tegenstander op je af rent
Greep afweren (alternatief) Houd ingedrukt als de tegenstander op je af rent
Wegduiken of over rennende tegenstander
springen als de tegenstander op je af rent
Terugtrekgreep Druk op tijdens een Irish Whip (voordat je de
tegenstander loslaat)
Terugtrekaanval Druk op tijdens een Irish Whip (voordat je de
tegenstander loslaat)
98
omKeren
Als de een of andere vechtersbaas jou een klap verkoopt, hoef je dat niet zomaar te nemen! Druk op
op het moment dat je tegenstander begint te slaan om deze aanval om te keren of te blokkeren.
Als je een slag of trap omkeert, pak je de tegenstander bij zijn arm of been en dan heb je heel even de
tijd om een tegenaanval doen!
Let op: als jij de aanvaller bent en je tegenstander probeert je slag of greep om te keren, dan kun je
zijn omkering omkeren met en een goede timing!
vanuIt slagen omKeren
Slaan
Kettinggreep
Kenmerkende beweging/Afmaker , als je een naar voren of achteren gerichte
kenmerkende beweging of afmaker hebt
Breaking Point-onderwerping Houd ingedrukt
Omkeringen omkeren zodra de tegenstander probeert je aanval om
te keren
vanuIt trappen omKeren
Slaan
Kettinggreep
Omkeergreep trappen
Kenmerkende beweging/Afmaker , als je een naar voren of achteren gerichte
kenmerkende beweging of afmaker hebt
Breaking Point-onderwerping Houd ingedrukt
Omkeringen omkeren zodra de tegenstander probeert je aanval om te
keren
1110
posItIoneren
Als je de sterkste positie hebt, geeft WWE 2K14 je de mogelijkheid om je tegenstander precies daar te
krijgen waar je hem hebben wilt. Als je tegenstander aan je overgeleverd is, omdat je hem gegrepen
hebt, hij op het canvas ligt of duizelig is, kun je hem met strategisch positioneren en met je meest
krachtige aanval aanvallen.
vanuIt greepHoudIng:
Front Facelock
Side Headlock
Waist Lock
Wrist Lock
als tegenstander neer Is:
Tegenstander optillen
Tegenstander omdraaien 
Tegenstander optillen en achter hem staan
staand voor of acHter een duIzelIge
tegenstander:
Tegenstander omdraaien 
tegenstander duIzelIg In de HoeK:
Tegenstander omdraaien 
Optillen en op draadspanner zetten
In Tree of Woe plaatsen (ondersteboven
hangend in hoek)
Zet je tegenstander zittend in de hoek Raak hem met een Gut Kick (+)
tegenstander duIzelIg tegen de touwen:
Tegenstander op middelste touw plaatsen
locatIespecIfIeKe aanvallen
Als je tegenstander ergens in de arena aan je is overgeleverd, kun je nieuwe aanvallen gebruiken. In
de meeste gevallen is een slagaanval en een grijpaanval, maar vergeet niet om deze speciale
aanvallen voor bepaalde locaties te bekijken en aan je arsenaal toe te voegen.
tegenstander op de grond
Poging tot vastpinnen met een val
Grondaanval
Alternatieve grondaanval L +
Rennende grondaanval terwijl je naar een gevallen tegenstander rent
Tegenstander verslepen Houd + ingedrukt en beweeg L in de gewenste
richting
Verslepen stoppen + loslaten
Optillen
Optillen en achter tegenstander gaan
staan
1312
Tegenstander omdraaien 
Breaking Point-onderwerping Houd ingedrukt
Grijpen op de grond
Voor hoofd gevallen tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op terwijl je bij het
hoofd van je tegenstander staat
Voor arm gevallen tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op terwijl je terzijde van
je tegenstander staat
Voor benen gevallen tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op terwijl je bij de benen
van je tegenstander staat
Let op: grijpen op de grond is afhankelijk van of de tegenstander op zijn buik of op zijn rug ligt, en
of je naast zijn hoofd, zij of benen staat. Gebruik het systeem voor richten op ledematen ( + ) om
delen van het lichaam van je tegenstander te isoleren en ze onder handen te nemen. Zie Richten op
ledematen voor meer informatie.
tegenstander duIzelIg tegen de touwen
Tegenstander grijpen
Tegenstander de ring uitslaan
Irish Whip
tegenover duIzelIge tegenstander (staand)
In de HoeK
Slaan
Rennende aanval terwijl je naar een duizelige tegenstander in de
hoek rent
Tegenstander in zittende hoekpositie
brengen Raak hem met een Gut Kick ( + )
Optillen en op draadspanner zetten
Tegenstander in Tree of Woe plaatsen
Grijpen
Grijpen (alternatief) L +
Irish Whip
Tegenstander omdraaien 
1514
tegenover zIttende tegenstander In de HoeK
Slaan
Rennende aanval terwijl je naar een zittende tegenstander rent
Grijpen
acHter duIzelIge tegenstander (staand) In de HoeK
Slaan
Rennende aanval terwijl je naar een duizelige tegenstander in de
hoek rent
Optillen en op draadspanner zetten
Tegenstander in Tree of Woe plaatsen
Grijpen
Grijpen (alternatief) L +
Irish Whip
Tegenstander omdraaien 
tree of woe
Slaan
Rennende aanval terwijl je naar een hangende tegenstander rent
Grijpen
1716
versus tegenstander dIe op de Bovenste
draadspanner staat te nIKsen
Rennen en bovenste touw grijpen Ren naar de draadspanner toe en druk op
Slaan
rennende aanval
Wat is er nou leuker dan naar je tegenstander toe te lopen en die alle hoeken van de ring te laten zien?
Ren op ze af en knal tegen ze aan! Je rent naar je tegenstander door ingedrukt te houden, L in zijn
richting te bewegen en hem dan met of met een slag- of grijpaanval aan te vallen.
Naar tegenstander rennen Houd ingedrukt en beweeg L in de richting van de
tegenstander
Rennende aanval Druk op terwijl je naar een staande tegenstander rent
Alternatieve rennende aanval Houd ingedrukt terwijl je naar een staande
tegenstander rent
Grijpen van voren Druk op terwijl je naar de voorkant van een staande
tegenstander rent
Grijpen van voren (alternatief) Houd ingedrukt terwijl je naar de voorkant van een
staande tegenstander rent
Grijpen van achteren Druk op terwijl je naar de achterkant van een staande
tegenstander rent
Grijpen van achteren (alternatief) Houd ingedrukt terwijl je naar de achterkant van een
staande tegenstander rent
duIKaanval vanaf Bovenste touw
De palen staan er niet alleen voor de touwen: je kunt er ook opklimmen om een onoplettende
tegenstander vernietigend van bovenaf aan te vallen. Je kunt duikaanvallen gebruiken tegen zowel
staande als gevallen tegenstanders, maar pas op dat ze niet tegen je worden gebruikt. Het is een heel
eind naar beneden!
Duikaanval op liggende tegenstander als tegenstander ligt
Duikaanval op liggende tegenstander (alternatief) L + als tegenstander ligt
Duikaanval op staande tegenstander als tegenstander staat
Duikaanval op staande tegenstander (alternatief) L + als tegenstander staat
Van touw in de ring stappen
Afstappen op ringrand + L In de richting van de ringrand
1918
fInIsHers (afmaKers) en sIgnature moves
(KenmerKende aanvallen)
De beste manier om het publiek wild te krijgen en je tegenstander te vloeren is om hem te raken met
een afmaker, zoals John Cena's Attitude Adjustment of CM Punks GTS.
Vul je momentummeter helemaal door met succes aan te vallen en je tegenstander te pesten. Zodra
deze vol is, heb je 20 seconden om de kenmerkende aanval van je Superstar uit te voeren.
Als je dit goed doet, krijg je als beloning een pictogram voor een superafmaker. Als het je niet lukt de
kenmerkende aanval binnen de gegeven tijd uit te voeren, dan krijg je een gewoon afmakerpictogram.
Kenmerkende aanval als de momentummeter vol is
Afmaker als je een afmaker hebt
Je moet je ook op de juiste positie bevinden voor de afmaker of kenmerkende aanval van je Superstar.
Voor elke Superstar gelden andere voorwaarden, die je kunt bekijken in de optie Match Information
(wedstrijdinformatie) in het pauzemenu of in het overzicht van zijn bewegingen (move-set) in de
Create-modi (zelf maken).
Van voren Jij en je tegenstander staan allebei, met de gezichten
naar elkaar toe
Van achteren Je staat achter een staande tegenstander
Terugverende Irish Whip De tegenstander komt na een Irish Whip vanaf de
touwen op je af
Rennend Je rent op een staande tegenstander af
Op de grond - van de zijkant Je staat naast de torso van een gevallen tegenstander
Op de grond – onderlijf Je staat naast de benen van een gevallen tegenstander
Op de grond – bovenlijf Je staat naast het hoofd van een gevallen tegenstander
Hoek versus tegenstander op de grond Je staat bij een hoek en je tegenstander ligt op de mat.
Duik versus tegenstander op de grond Je staat op de bovenste draadspanner, binnen
duikafstand van een op de grond liggende tegenstander
Duik versus staande tegenstander Je staat op de bovenste draadspanner, binnen
duikafstand van een staande tegenstander
Bovenste touw, van voren De tegenstander staat duizelig op de bovenste
draadspanner en jij staat voor hem
Bovenste touw, van achteren
De tegenstander staat duizelig op de bovenste
draadspanner met zijn gezicht van de ring en jij staat in
de ring achter hem
Hoek, van voren Je staat tegenover een tegenstander die weliswaar
staat, maar tegen de draadspanner in de hoek leunt
Hoek, zittend Je staat tegenover een tegenstander die op de grond
tegen de draadspanner zit
Duizelig tegen de touwen De tegenstander leunt tegen het bovenste touw
Duizelig tegen het middelste touw De tegenstander hangt over het middelste touw van
de ring
catapult catch afmakers—nIeuW!
Als je Superstar een Catapult Catch Afmaker aan zijn eerste Afmaker-vak toegewezen heeft, kun je
het momentum van een rennende tegenstander tegen hem gebruiken met een Catapult Catch
Afmaker, die hem naar adem zal doen snakken.
Om een Catapult Catch Afmaker uit te voeren, jaag je je tegenstander eerst met een Irish Whip in de
touwen. Als hij van de touwen terugkaatst, druk je op om hem hoog in de lucht op te tillen en druk
je als hij in de lucht is, vervolgens op om hem met een Catapult Catch Afmaker dreunend tegen de
mat te smijten!
Ook kun je een Catapult Catch Afmaker tegen een tegenstander gebruiken die op je af komt rennen,
maar dan moet je wel heel precies timen!
2120
catapult catcH afmaKers
F-5
Brogue Kick
Spear
Rock Bottom
Very European Uppercut
WMD
Trouble In Paradise
Shell Shocked
Pedigree
Bull Hammer
Yes Lock
RKO
Go 2 Sleep
Chokeslam
Superkick
World's Strongest Slam
Attitude Adjustment
Tombstone Piledriver
Codebreaker
Let op: wil je weten of je Superstar een Catapult Catch Afmaker in zijn repertoire heeft? Pauzeer
dan je wedstrijd, selecteer Match Information (wedstrijdinformatie) en vervolgens Finisher (afmaker).
Als de eerste afmaker een Catapult Catch Afmaker is, dan zie je dat in het Move Info (informatie over
bewegingen)-venster rechts op het scherm.
pesten
Maak de zaak nog een beetje erger door je tegenstander tijdens de wedstrijd te treiteren. Goed pesten
bouwt je momentum op en doet het publiek uit zijn dak gaan. Druk in een willekeurige richting op
om je tegenstander te jennen, maar kijk uit! Een snelle tegenstander kan je pesterij onderbreken met
een klap of een greep en zo toch nog triomferen.
Als je een opgeslagen afmakerpictogram hebt, kun je een tegenstander op de grond met een
wekpesterij dwingen overeind te komen. De tegenstander komt struikelend overeind - raak hem snel
met je afmaker anders ga je eraan!
Pesten (4 verschillende manieren) 
Wekpesterij als de tegenstander op de grond ligt en je
een afmakerpictogram hebt
Let op: je kunt een wekpesterij gebruiken in drie situaties: staand naast een gevallen tegenstander,
staand op de rand van de ring vlakbij een gevallen tegenstander of staand op de bovenste
draadspanner boven een gevallen tegenstander.
een tegenstander vastpInnen
Als je zeker weet dat je tegenstander genoeg heeft gehad, is het tijd om hem vast te pinnen en het
aftellen te laten beginnen.
Als je tegenstander op de mat ligt, kun je hem naderen en op drukken om hem vast te pinnen. Om
zich los te werken moet de tegenstander ingedrukt houden om de uitvalmeter (kick-out meter) op
te vullen en weer loslaten zodra deze het doelgebied bereikt.
Als jij de vastpinnende Superstar bent en nog even met je tegenstander wilt spelen, kun je het
vastpinnen altijd opheffen door op te drukken.
Vastpinnen als tegenstander neer is
Ontsnappen bij vastpinnen Druk op om de uitvalmeter op te vullen en
laat los als deze in het doelgebied komt
Vastpinnen beëindigen (alleen aanvaller)
2322
BreaKIng poInt-suBmIssIons
Houd ingedrukt om een gevallen, duizelige of gegrepen tegenstander tot een Breaking Point-
onderwerping te dwingen. De tegenstander moet zich snel loswerken uit deze greep, anders tikt hij af
en verliest hij de wedstrijd.
Je moet snel op /// drukken om de druk op te voeren. Je tegenstander moet hetzelfde doen
om te ontsnappen. Maar kijk uit: als je een te sterke tegenstander tot aftikken wilt dwingen, kun je
jezelf uitputten! Om de onderwerping te onderbreken voordat dat gebeurt, druk je op . Maar dat
kost je wel een grote hoeveelheid momentum.
Breaking Point-onderwerping Houd ingedrukt als de tegenstander
gegrepen, gevallen of duizelig is
Druk verhogen (aanvaller) /// herhaaldelijk
Onderwerping beëindigen (aanvaller)
Losbreken (verdediger) /// herhaaldelijk
Naar touwen kruipen (verdediger)
beweeg L in de richting van de touwen om
te kruipen en een rope break (losbreken met
behulp van de touwen) te beginnen (als je dat
gevraagd wordt)
bedIenIng In menu's
Gebruik L of om de menu's in de game te doorlopen. Druk op om je keuze te bevestigen. Druk op
om terug te keren naar het voorgaande scherm.
Het speelscHerm
superstar selectIon (superstar selecteren)
In het scherm Superstar Selection kun je met L of een Superstar selecteren. Druk op om je
keuze te bevestigen.
Standaard zijn op het scherm Superstar Selection alle WWE Superstars te zien die je hebt
ontgrendeld. Om gemaakte Superstars en Diva's of Superstars en Diva's die je bij Xbox Games Store
gekocht hebt te bekijken, selecteer je de betreffende knop op het scherm.
momentummeteromG!-pictoGram
omkeer-pictoGram
2524
Hoofdmenu
Druk in het titelscherm op om het hoofdmenu te openen, waar je de volgende opties vindt:
play (spelen)
Creëer een eenmalig demonstratiegevecht met gebruik van alle beschikbare wedstrijdtypes en
Superstars. Selecteer een wedstrijdtype gevolgd door een subtype, en selecteer dan de Superstars die
meedoen. WWE 2K14 heeft meer dan 80 verschillende soorten wedstrijdtypes waaraan je Superstars
kunnen deelnemen.
toernooIen—nIeuw!
King of the Ring deed zijn intrede in WWE '13 en dit jaar komen daar twee nieuwe Toernooi-modi bij.
Gold Rush is een toernooi waar je aan kampioenschappen voor tweegevechten mee kunt doen, terwijl
Tag Team een toernooi voor het WWE Tag Team Championship is.
Let op: als je de optie Damage Retention (schade meenemen) in een Toernooi-modus aanzet,
worden alle blessures aan ledematen van een Superstar van gevecht naar gevecht meegenomen in
het toernooi!
wwe unIverse
Heb je je ooit afgevraagd hoe het is om Mr. McMahon en de hoge heren bij de WWE te zijn? Kijk dan
eens bij WWE Universe, een continue speltype dat een daadwerkelijke, dynamische WWE-kalender
voor je genereert waar je volop van kunt genieten. Pas de schema's van de Superstars aan voor
verschillend merken, stel tag teams op en ontbind ze, wijs kampioenschappen en bondgenoten toe aan
Superstars en nog heel veel meer!
WWE Universe genereert automatisch wedstrijden om te spelen, maar je kunt ook je eigen aangepaste
matches toevoegen. Je kunt de Universe-modus altijd bereiken via het hoofdmenu van het spel.
Er wacht een heel universum aan mogelijkheden op je!
30 years of WrestleMania—nIeuw!
2726
Het WWE-universum draait helemaal om de jaarlijkse Showcase of the Immortals: WrestleMania. En
in WWE 2K14 kun je elke WrestleMania meemaken vanuit het perspectief van de Superstars die er hun
legendarische status bewezen. Door momenten uit WrestleMania opnieuw tot leven te brengen, verdien
je het recht een echte WWE Legende genoemd te worden.
Voor elke wedstrijd waar je aan meedoet, is er een lijst met bonusdoelen. Deze kun je op elk
moment oproepen door in te drukken. Voltooi de bonussen en ontgrendel Superstars, managers,
kampioenschappen en andere kleding, die je in elk ander speltype kunt gebruiken. Confronteer het
heden met het verleden!
de streaK—nIeuw!
De Streak is een gloednieuw speltype dat alleen in WWE 2K14 voorkomt en dat eer betoont aan de
ongeslagen reeks overwinningen van de Undertaker in WrestleMania. Er zijn twee verschillende modi:
Defeat the Streak (verbreek de reeks) en Defend the Streak (verdedig de reeks). De Streak vind je in
het hoofdmenu van 30 Years of WrestleMania.
defeat tHe streaK (verBreeK de reeKs)
In Defeat the Streak neem je het in een tweegevecht op tegen de Undertaker. Vind je dat simpel
klinken? Zo simpel is het anders niet. Je staat in de ring met hem in WrestleMania, waar hij al meer
dan twintig jaar elk jaar gewonnen heeft - en je gaat er nu achter komen waarom dat zo is.
De Deadman tegen wie je het in Defeat the Streak opneemt, is niet te vergelijken met welke
tegenstander dan ook waar je ooit tegen gevochten hebt. Hij is sterker dan jij. Hij bouwt momentum
sneller op dan jij. En hij heeft een aantal van oudsher beproefde psychologische Undertaker-aanvallen,
die hij kan gebruiken als je onverhoopt toch de overhand krijgt.
Mocht het je toch lukken de Undertaker te verslaan, dan kun je je score uploaden naar een online
Defeat the Streak-klassement. Dan kun je met recht opscheppen over je prestaties. En als je
ooit Triple H, Big Show of een van de andere Superstars tegen het lijf loopt die de Undertaker in
WrestleMania verplettert heeft, dan kun je ze fijntjes laten weten dat jij iets gedaan hebt wat zij niet
voor elkaar konden krijgen!
defend tHe streaK (verdedIg de reeKs)
In Defend the Streak ben jij de Undertaker en moet je het tegen een onafgebroken rij tegenstanders
opnemen, de een na de ander. Als je er een verslaat, duikt er meteen weer een nieuwe op, die zo fris
als een hoentje is. Maar hoe je je ook voelt, je moet gewoon doorgaan.
Defend the Streak kun je eigenlijk nooit winnen, want het gaat net zo lang door totdat je verslagen
bent. Maar je kunt je score wel uploaden naar een online klassement. En als het je lukt in één sessie
21 tegenstanders te verslaan, dan ontgrendel je de Slobber Knocker-wedstrijd die je in het speltype
Spelen kunt gebruiken.
wwe creatIons—nIeuw!
Met de acht Create-modi (zelf maken) kun je vrijwel elk aspect van je WWE ervaring aanpassen! En
voor WWE 2K14 zijn er een aantal nieuwe functies toegevoegd!
superstar: bepaal het uiterlijk van een nieuwe Superstar of gebruik een gloednieuwe optie om een
nieuwe outfit te ontwerpen voor een bestaande WWE Superstar!
superstar tHreads (kLedinG): een splinternieuwe optie waarmee je de kleding bij de
opkomst en in de ring anders kunt kleuren zonder dat je deze helemaal opnieuw moet ontwerpen.
entrance (opkomst): geef een Superstar en geheel eigen en opvallende manier om de arena te
betreden
move-set (beWeGinGen): stel uit uit honderden bewegingen het arsenaal van je zelfgemaakte
Superstar samen
speciaL move (speciaLe aanvaL): ontwerp een unieke afmaker voor je Superstar
story (verHaaL): bedenk je eigen WWE-verhaallijn
arena: ontwerp je eigen WWE-arena om in te vechten
cHampionsHip (kampioenscHap): stel een Custom Championship (eigen kampioenschap)
samen of pas de riem van een bestaand WWE-kampioenschap aan.
XboX lIve
Het heet niet voor niks "World" Wrestling Entertainment! Ga online via Xbox Live en ga de strijd aan
met de besten van de besten. Doe mee aan klassement matches om prestige en roem te vergaren of
speel een profielmatch voor een vriendschappelijk gevecht!
Met Xbox Live kun je ook alles wat je met de Create-modi (zelf maken) gemaakt hebt met anderen
delen door dit te uploaden naar WWE Community Creations (creaties van de community). Je kunt
de creaties van duizenden spelers uit de hele wereld doorbladeren, bekijken, beoordelen, van
commentaar voorzien en downloaden om aan je spel toe te voegen. Je kunt zelf ook je eigen creaties
uploaden om die te delen.
En als dat nog niet genoeg voor je is, kijk dan eens in de WWE Shop voor de nieuwste aanbiedingen
voor premium downloadbare content voor WWE 2K14!
2928
my wwe (mIjn wwe)
Bekijk herhalingen en je statistieken en bewerk de eigenschappen van je Superstars, de teams en
titels om WWE 2K14 helemaal van jou te maken!
optIons (optIes)
Hier kun je de handleiding in de game lezen, de opties voor Match Rules (wedstrijdregels) instellen,
instellingen voor de game bepalen (zoals het besturingstype en visuele presentatie), bepalen hoe
gegevens worden opgeslagen en geladen, de credits bekijken en zien welke voorwerpen er in WWE
2K14 allemaal te ontgrendelen zijn.
WWe shop
Hier kun je downloadbare content kopen in de online winkel. Om downloadbare content voor WWE
2K14 te kopen, is een internetverbinding en Xbox Live benodigd.
omg! momenten
Sommige momenten in de geschiedenis van de WWE zullen nooit vergeten worden, zoals toen
Brock Lesnar Big Show met een Superplex van jetje gaf en de hele ring in elkaar stortte. Of toen de
Undertaker over het bovenste touw heen dook om zijn tegenstander buiten de ring te verpletteren. In
WWE 2K14 krijg je de kans meer van dit soort OMG! momenten dan ooit tevoren te maken en zo voor
altijd een plaats te veroveren in de hoogtepuntenoverzichten.
presentatortafel-afmaKer
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG
Druk op om de bedekking van de presentatortafel te verwijderen. Smijt je tegenstander met een
Irish Whip tegen de tafel of sleep hem ernaartoe en druk op om hem er bovenop te rollen. Als het
OMG!-pictogram verschijnt, druk je op om bovenop de presentatortafel te klimmen en een afmaker
te doen die je tegenstander er dwars doorheen beukt.
rIngrand ddt—nIeuw!
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG
Ga naar een tegenstander die op de ringrand staat, duizelig tegen de touwen leunt en de ring in kijkt.
Druk op om hem met een DDT tegen de rand van de ringrand te werken. Bij een DDT (Drop Dead
Twice) grijp je de tegenstander bij zijn hoofd, laat je je op de mat vallen en dreun je het hoofd van je
tegenstander de mat in. De makkelijkste manier om dit OMG! moment te realiseren is je tegenstander
in een kettinggreep te pakken en en ingedrukt te houden om hem naar de touwen te slepen.
Druk dan op om hem over het bovenste touw te smijten. Hij ligt dan duizelig op de ringrand en is
helemaal klaar voor je Ringrand DDT.
BarrIcade BreaK
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG
Smijt je tegenstander met een Irish Whip in één van de vier hoeken van de ringbarricade die de
arena omsluiten. Ga op de tegenstander af en het OMG!-pictogram verschijnt. Druk op om je
tegenstander - afhankelijk van de gewichtsklasse van je Superstar - door de barricade te spietsen of
hem erdoorheen te dreunen.
catcH afmaKers
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG pLus bepaaLde aFmakers
Als je Superstar de RKO, Go 2 Sleep, Chokeslam, Superkick, World's Strongest Slam, Attitude
Adjustment, Tombstone Piledriver, F-5, Brogue Kick, Spear, Rock Bottom, Very European Uppercut,
WMD, Trouble In Paradise, Shell Shocked, Pedigree, Bull Hammer, Yes Lock of Codebreaker als
afmaker heeft, dan kun je een tegenstander die op je afduikt, pakken met de afmaker door op te
drukken als OMG! op het scherm verschijnt. Dit is een perfecte manier om tegenstanders die hoge
sprongen maken af te weren, want ze zullen hun springvaardigheden niet durven gebruiken zolang je
een afmakerpictogram hebt.
3130
de deadman's dIve—nIeuw!
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG; aLLeen de undertaker HeeFt dit omG!
moment
Ga met de Undertaker naar een tegenstander die in de ring staat en duizelig tegen de touwen
leunt (sleep de tegenstander naar de touwen om dit op te zetten). Druk op om de kenmerkende
zelfmoordduik van de Undertaker naar buiten de ring te doen.
rIng BreaK
Zijn 3 opGesLaGen aFmakerpictoGrammen voor nodiG; aanvaLLer moet een
super HeavyWeiGHt Zijn
Smijt je tegenstander met een Irish Whip in één van de hoeken van de ring. Terwijl ze duizelig in de
hoek hangen, ga je op ze af en druk je op als het OMG!-pictogram verschijnt. Je voert dan een
Superplex op het bovenste touw uit waardoor de ring instort en je onmiddellijk wint door KO! Ring
Breaks kunnen alleen gedaan worden in de volgende 1-On-1 matches: Normal Match, Extreme Rules,
Last Man Standing en Submission.
laarstrap met Hulp van HoeKpaal—nIeuw!
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG
Smijt je tegenstander met een Irish whip naar de hoekpaal of sleep hem ernaartoe zodat hij ertegen
leunt. Ga naar hem toe en druk op om hem een trap tegen zijn schedel te geven.
sHell sHocKed/attItude adjustment/cHoKeslam
tegelIjK—nIeuw!
Zijn 3 aFmakerpictoGrammen voor nodiG; de superstar moet één van de
drie aanvaLLen aLs eerste aFmaker-aanvaL Hebben; Wedstrijd moet teGen
drie oF meer teGenstanders Zijn
Smijt één van je tegenstanders met een Irish Whip in één van de hoeken van de ring of sleep hem
ernaartoe. Smijt vervolgens een tweede tegenstander met een Irish Whip in dezelfde hoek - of sleep
hem ernaartoe - waardoor de twee tegenstanders in de hoek geklemd zitten. Druk terwijl ze allebei
nog duizelig zijn op om een Shell Shocked, Attitude Adjustment of Chokeslam-aanval op beide
tegelijk te doen!
door KamerKooI spIetsen—nIeuw!
is 1 aFmakerpictoGram voor nodiG; kan aLLeen in een eLimination
cHamber
Smijt je tegenstander met een Irish Whip in een lege kooi van de kamer. Ga naar hem toe en druk op
om hem door de deur van de kamerkooi te spietsen.
3332
ultraplex
Zijn 3 opGesLaGen aFmakerpictoGrammen voor nodiG; aanvaLLer maG Geen
super HeavyWeiGHt Zijn
De Ultraplex is eigenlijk gelijk aan de Ring Break - alleen is dit wat er gebeurt als een Superstar
die geen Super Heavyweight is, de aanval uitvoert. In plaats van dat je de tegenstander met een
Superplex de ring in smijt, smijt je hem met de Ultraplex juist de ring uit.
lImb target system
(rIchtsysteem ledematen)
Elke nieuweling kan tussen de touwen wild om zich heen slaan, maar de echte WWE Superstars
stappen de ring in met een plan, waarmee ze hun tegenstander kunnen slopen en hem dwingen om
genade te smeken.
In WWE 2K14 kun je je nu speciaal richten op specifieke ledematen en daarop losgaan, totdat de
tegenstander alleen nog maar hulpeloos toe kan zien hoe de scheidsrechter je tot winnaar uitroept.
Je kunt de ledematen van een staande duizelige, gegrepen of gevallen tegenstander aanvallen.
Voor hoofd van staande duizelige/gegrepen
tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op
Voor arm van staande duizelige/gegrepen
tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op of
Voor been van staande duizelige/gegrepen
tegenstander gaan Houd ingedrukt + druk op
Voor hoofd van op de grond liggende
tegenstander gaan
Houd ingedrukt + druk op terwijl je bij het
hoofd van je tegenstander staat
Voor arm van op de grond liggende
tegenstander gaan
Houd ingedrukt + druk op terwijl je
terzijde van je tegenstander staat
Voor benen van op de grond liggende
tegenstander gaan
Houd ingedrukt + druk op terwijl je bij de
benen van je tegenstander staat
Je weet dat je aanvallen succes hebben als je tegenstander dat lichaamsdeel beetpakt van de pijn.
Als je dat ziet, is de overwinning nabij!
Als de ledematen van je tegenstander een beetje geblesseerd raken (aangegeven door de kleur
oranje), krijgen ze mogelijk last van de volgende effecten:
Hoofd
aLs je iemands HooFd sLaat oF Grijpt, is de kans Groter dat Ze duiZeLiG
bLijven staan.
Een onderwerping op het hoofd richten, leidt vaker tot aftikken
arm
de kracHt van de teGenstander tijdens een breakinG point-
onderWerpinG Wordt minder.
Een onderwerping op de armen richten, leidt vaker tot aftikken
3534
Been
de teGenstander kan minder sneL Lopen.
Rennen gaat niet meer zo goed en de tegenstander kan tijdens het rennen ineenzakken. Een
onderwerping op de benen richten, leidt vaker tot aftikken
torso
de adrenaLinemeter van de teGenstander Wordt verLaaGd.
Grijpaanvallen op staande duizelige tegenstanders kunnen nu worden uitgevoerd na een Gut Kick
( + ). Duw terwijl de tegenstander gebogen staat door de trap  + om één van de
vier grijpaanvallen bij duizeligheid uit te voeren. Een onderwerping op de torso richten, leidt vaker tot
aftikken
specIal referee bedIenIng
In een Special Referee Match heb je de mogelijkheid om beide vechters fair te behandelen - of niet!
Je kunt net zo snel of langzaam tellen als je wilt bij buiten de ring zijn en vastpinnen, je kunt een
onderwerpingscontrole doen (of niet!) als een Superstar vastzit in een Breaking Point-onderwerping
en je kunt zelfs de beruchte Screw Job-afmaker uit de kast halen om een wedstrijd voortijdig te
beëindigen!
Om een Screw Job te kunnen doen, moet je de Special Referee-meter vol laten lopen door de
wedstrijd eerlijk te scheidsrechteren, valsspelende Superstars te waarschuwen en te treiteren. Als
je Superstars aanvalt of te langzaam of te snel telt, dan loopt de meter leeg. Als de meter helemaal
gevuld is en je favoriete Superstar heeft zijn tegenstander in een onderwerpingsgreep, dan kun je op
drukken - als dat aangegeven wordt - om de bel te laten gaan en overwinning door overgave te
beslissen. Vervolgens kun je maar beter maken dat je uit de ring komt, want anders krijg je er geheid
spijt van!
Tellen bij Vastpinnen/Buiten de ring
Onderwerpingscontrole
Overgave aankondigen tijdens onderwerpingscontrole
Screw Job
als de Special Referee-meter gevuld is en
de Superstar vastzit in een Breaking Point-
onderwerping
Aantal overtredingen
Let op: dat je de scheidsrechter bent, betekent nog niet dat je je alles kunt veroorloven. Als je je
Special Referee-meter helemaal leegmaakt omdat je iemand duidelijk bevoordeelt en je je werk niet
goed doet, dan word je door een meer onpartijdige scheidsrechter vervangen!
3736
I QuIt bedIenIng
Wil je dat iedereen zeker weet wie de beste Superstar is? Daag ze dan uit voor een "I Quit" match,
waar twee Superstars op elkaar losgaan totdat één van de twee te kennen geeft dat hij ermee stopt.
In een "I Quit" match kun je je tegenstander op elke manier aanpakken die je wilt - zelfs voorwerpen
zijn toegestaan in deze matches. Als je denkt dat hij genoeg gehad heeft, kun je hem of in een Breaking
Point-onderwerping vastzetten (houd ingedrukt) of druk op als je vlak bij hem bent als hij op de
grond ligt alsof je voor een vastpinpoging gaat.
Op dat moment moet je tegenstander de cursor in de "I Quit"-meter binnen het doelgebied stoppen
om te voorkomen dat hij de match verliest. Je kunt een intimiderende pesterij () doen om de meter
door elkaar te schudden en het moeilijker te maken voor je tegenstander om door te gaan. Als onderin
het scherm duidelijk de woorden "I QUIT" (ik stop ermee) verschijnen, dan is de match afgelopen!
Pogen om de tegenstander op te laten geven bij een gevallen tegenstander of doe een
Breaking Point-onderwerping
Tegenstander intimideren tijdens "I Quit" minigame
Ontsnappen aan poging tot opgeven als de cursor in het doelgebied is
Onmiddellijk ontsnappen aan poging tot
opgeven (kost 1 afmakerpictogram)
Let op: een tegenstander intimideren kan hem net over het randje duwen en hem dwingen te
stoppen, maar probeer het niet tegen iemand die nog steeds sterk is, want elke keer dat je het doet
kost het je momentum.
bedIenIng bIj eXtreme rules
Bij een wedstrijd met Extreme Rules is de enige regel dat er geen regels zijn! Vecht buiten de ring,
verkoop je tegenstander een dreun met een stoel en vecht totdat jullie allebei onder het bloed zitten!
Al deze bewegingen zijn van toepassing op wedstrijden waar je voorwerpen tegen je tegenstander
kunt gebruiken. Maar als je ze gebruikt tijdens een wedstrijd zonder Extreme Rules, kun je
gediskwalificeerd worden.
Slaan met voorwerp terwijl je een voorwerp vasthoudt
Grijpen met voorwerp terwijl je een voorwerp vasthoudt
Voorwerp pakken/loslaten
Tafel in brand steken
als je naast een tafel staat en een
opgeslagen afmakerpictogram hebt. Tafels
kunnen ook in brand gezet worden tijdens Table
Matches (tafelwedstrijden) als de voorwaarde
voor Flaming Table Win (winnen bij tafel in
brand) in de spelregels op AAN staat.
Rennend slaan met voorwerp terwijl je een voorwerp vasthoudt en naar je
tegenstander rent
Voorwerp ring in schuiven beweeg als je buiten de ring bent L in de
richting van de ring en druk op
Ring inrennen met voorwerp Ren naar de ring terwijl je een voorwerp
vasthoudt
Voorwerp uit de ring gooien beweeg als je in de ring bent L in de richting
van het ringtouw en druk op
Ring uitrennen met voorwerp Ren in de richting van het ringtouw als je bij het
ringtouw staat met een voorwerp in je handen
Voorwerp onder de ring verwijderen als je buiten de ring bij het midden van de
ringrand staat
3938
braWl bedIenIng
Soms wordt het nog extremer dan een match met Extreme Rules - en soms is het niet eens een
match! Vergeet niet dat als je in een gevecht achter de coulissen terechtkomt, de volgende aanvallen
een paar van je standaard aanvallen vervangen.
Tegenstander gooien
Specifieke Brawl-greep of  + 
Omgevingsgrijpaanval als de tegenstander op een voorwerp in de
omgeving leunt
Omgevingsafmaker als de tegenstander op een voorwerp in de
omgeving leunt (afmakerspictogram benodigd)
tlc bedIenIng
TLC staat voor "tables, ladders & chairs" (tafels, ladders en stoelen) en daar zijn deze bewegingen dan
ook voor bedoeld. Ze kunnen in elk type wedstrijd worden gebruikt waar tafels, ladders en stoelen in
voorkomen!
BewegIngen met tafels
Aanval met tafel terwijl je een tafel vasthoudt
Tafel klaarzetten terwijl je een tafel vasthoudt
Tafel verslepen Houd ingedrukt terwijl je bij tafel staat +
duw tegen L
Tafel in hoek neerzetten L naar de hoek toe + terwijl je tafel/ladder
bij de hoek vasthoudt
Tafel tegen touwen, barricade, rand ring, enz.
leunen
L in richting van voorwerp + terwijl je tafel/
ladder vasthoudt
Grijpen met tafel Druk op terwijl je een tafel vasthoudt om de
verdediger duizelig tegen de tafel te zetten
Tegenstander bovenop tafel leggen
Druk op met je gezicht naar een tafel waar
een duizelige tegenstander tegenaan leunt,
om die bovenop de tafel te leggen of sleep je
tegenstander naar een klaargezette tafel toe
4140
BewegIngen met ladders
Ladder oppakken
Ladder neerzetten (terwijl je de ladder
vasthebt)
Klaargezette ladder of tafel verplaatsen Houd ingedrukt terwijl je naast een ladder
of tafel staat
Ladder loslaten Laat los tijdens het slepen met de ladder
Ladder beklimmen (zonder tegenstanders op
de ladder) L in richting van de ladder + druk op
Ladder beklimmen (met één tegenstander op
de ladder) vlak bij de ladder
Ladder in hoek, tegen touwen, ringrand of
barricade leunen L in richting van de hoek, etc. +
Leunende ladder oprennen Houd ingedrukt + L in richting ladder
Ladder oprennen & slaan Houd ingedrukt + L in richting ladder +
Ladder oprennen & grijpen Houd ingedrukt + L in richting ladder +
Ladder oprennen & naar andere ladder springen Houd ingedrukt + L in richting ladder + druk
bovenaan ladder op
Ladder meppen en omver duwen vlak bij de ladder
Ladder grijpen en omver duwen vlak bij de ladder
Van ladder afklimmen terwijl je op de ladder staat
Van de bovenkant van de ladder afklimmen bovenop de ladder
Hangend voorwerp grijpen
Houd ingedrukt om het voorwerp te grijpen
en beweeg vervolgens als de aanduiding op
het scherm verschijnt
Zwakke klap Druk op als je samen met een tegenstander
op een ladder staat
Hard slaan Houd ingedrukt als je samen met een
tegenstander op een ladder staat
Grijpen op ladder als je samen met een tegenstander op een
ladder staat
Grijpen op ladder bij duizeligheid als je tegenover een duizelige tegenstander
op een ladder staat
Afmaker op ladder als je met een tegenstander op een ladder
staat (afmakerpictogram moet beschikbaar zijn)
Afmaker op ladder (alternatief)
L + als je met een tegenstander op
een ladder staat (afmakerpictogram moet
beschikbaar zijn)
Aanval op ladder van tegenstander ontwijken als tegenstander je op ladder aanvalt
Hangende duikaanval
als je op de bovenste draadspanner staat
en je tegenstander aan het hangende voorwerp
hangt
Hangende grijpaanval als je vlak bij een tegenstander bent die aan
het hangende voorwerp hangt
Hangende katapultaanval
L in de richting van de tegenstander + als je
op de rand van de ring staat en je tegenstander
aan het hangende voorwerp hangt
Om een Ladder-wedstrijd, TLC-wedstrijd of Money in the Bank-wedstrijd te winnen, moet je op een
ladder klimmen om bij een voorwerp te komen dat boven de ring hangt. Gebruik de schaduw onder het
hangende voorwerp om de ladder goed te zetten en klim dan helemaal naar boven.
Als je bovenaan bent, houd je ingedrukt om het voorwerp te grijpen. Als de Superstar het voorwerp
vast heeft, word je gevraagd om aan het voorwerp te trekken (Pull) met . Als je goed timet, krijg je
nog een kans om het voorwerp naar beneden te trekken. Maar pas op: als je timing niet goed is, moet
je opnieuw beginnen.
Let op: om een ladder omver te gooien zonder deze op te pakken is een klap () meestal het
snelst. Maar als er één of meer Superstars op staan, is het sneller en effectiever om hem inclusief
tegenstanders om te gooien door ernaartoe te lopen en op te drukken.
Klim op de ladder en druk op om het hangende voorwerp boven de ring te grijpen.
Als je wordt gevraagd om het voorwerp te verwijderen, druk je op om het naar beneden te trekken.
4342
BewegIngen met stoelen
Hoekaanval met stoel bij gevallen tegenstander
Ren terwijl je een stoel vasthoudt naar de
gevallen (zittende) tegenstander in een hoek en
druk op
Stoel in hoek vastzetten Duw L in richting van hoek terwijl je een stoel
vasthoudt en druk op
Let op: tijdens Table-, Ladder- en TLC-wedstrijden worden de bewegingen voor een Breaking Point-
onderwerping vervangen door bewegingen voor een gerichte grijpaanval waarmee je je tegenstander
door en tegen voorwerpen kunt rammen. Veel plezier!
bedIenIng voor een steel
cage-WedstrIjd
Steel Cage Matches behoren tot de wreedste wedstrijden binnen WWE 2K14. De Superstars zitten
in een kooi, omring door genadeloze stalen hekken. De kooi houdt niet alleen de actie binnen de ring,
maar kan ook als wapen tegen een Superstar worden gebruikt.
Kooi beklimmen L in richting van hek +
Duikaanval vanaf bovenkant kooi
als je bovenop de kooi zit. Kan gebruikt
worden tegen een staande of op de grond
liggende tegenstander
Tegenstander van kooi aftrekken of onder een tegenstander die probeert de
kooi te beklimmen
Stoppen met klimpoging
Superplex die leidt tot een ontsnapping door
de deur
Druk op vlak bij een duizelige tegenstander
in de linkerbenedenhoek van de ring
Tegenstander tegen kooiwand aan knallen
Houd ingedrukt en beweeg L in de richting
van de kooi (Hammer Throw - de vaardigheid
om hamer te werpen - is vereist)
Tegenstander tegen kooiwand gooien tegen een tegenstander die duizelig tegen de
touwen hangt
4544
bedIenIng voor hell In a
cell-WedstrIjden
Steel Cage-wedstrijden zijn al gevaarlijk, maar Hell in a Cell-wedstrijden kunnen het einde van je
carrière betekenen! Alle bewegingen voor Steel Cage-wedstrijden kun je Hell in a Cell gebruiken, maar
er zijn een paar supergemene aanvallen die je alleen kunt gebruiken in de gevaarlijkste wedstrijd die
de WWE kent.
Tegenstander van bovenkant cel af gooien vlak bij tegenstander aan rand van de cel
Omgevingsgrijpaanval tegen een vijand die bij de celwand staat
Celdak kapotmaken Dreun de tegenstander op het midden van het
celdak
Door kapotte celdak in ring vallen L in de richting van de opening +
Celslopende afmaker in de cel aan dezelfde kant als de
presentatortafels (afmakerpictogram vereist)
bedIenIng voor elImInatIon
chamber
Zes Superstars betreden de Elimination Chamber, maar slechts één zal als overwinnaar het strijdperk
verlaten! Twee Superstars beginnen de wedstrijd en één voor één komen er vanuit de kamers meer
binnen. Als een Superstar wordt vastgepind, ligt hij uit de wedstrijd. De wedstrijd gaat door totdat er
nog één Superstar over is.
Naast de bewegingen voor Steel Cage-wedstrijden kun je in de Elimination Chamber de volgende
speciale acties gebruiken:
Op bovenkant kamer klimmen L + als je op de draadspanner staat
Naar beneden vanaf bovenkant kamer
Tegenstander tegen kamerwand dreunen Smijt tegenstander met een Irish Whip tegen
de kamerwand
Muur van kamer beklimmen L in de richting van de kamermuur +
4746
bedIenIng voor tag
team-WedstrIjden
Zorg voor twee keer zoveel actie als bij een gewone WWE-wedstrijd door met een partner in
teamverband twee tegenstanders te bevechten! Bij gewone Tag Team-wedstrijden en Tornado Tag
Team-wedstrijden win je door tegenstanders vast te pinnen of te onderwerpen.
Er mag steeds maar één teamlid in de ring actief zijn. De actieve speler kan zijn partner aantikken
(tag) en zo zijn partner de actieve speler maken. Het actieve teamlid van het ene team moet door de
actieve speler van het andere team worden verslagen. Bij een Tornado-wedstrijd zijn alle Superstars
tegelijk in de ring en kan elk teamlid elk ander vijandelijk teamlid verslaan.
Tag (tikken) L in richting van partner +
Dubbele teamgrijpaanval bij hoek
Breng een tegenstander met een Irish Whip
naar jouw hoek en duw  + ; je partner
moet bij de draadspanner staan wachten, waar
normaal gesproken een tag zou plaatsvinden.
Staande dubbele teamgrijpaanval Ga naar je partner wanneer deze een
tegenstander grijpt en duw  +
Tag Team-afmaker
Als je een afmakerpictogram hebt, breng je een
tegenstander met een Irish Whip naar jouw
hoek (en je wachtende partner). Ga naar de
tegenstander en druk op
Tag-partner erbij roepen + 
Wisselen naar besturen niet-actieve partner (de computer bestuurt dan de actieve
partner)
nIet-actIeve tag-partner Besturen
Een tag-partner die op een tag wacht, kan zich vrijelijk langs de rand van de ring bewegen of stiekem
tegenstanders aanvallen die te dichtbij komen.
Tegenstander in de buurt een klap verkopen
Touw naar beneden trekken (zodat
tegenstander na Irish Whip uit de ring valt)
Om tag roepen
Tegenstander grijpen die vlakbij in ring is
Ring betreden L +
Op draadspanner klimmen + L in de richting van de hoek
Wisselen naar besturen actieve partner (de computer bestuurt dan de niet-actieve
partner)
4948
bedIenIng voor
Inferno-WedstrIjden
Tijdens een Inferno-wedstrijd is de ring omringd door een muur van vlammen en kun je alleen winnen
door je tegenstander in de fik te zetten! Als je tegenstander op de grond ligt, druk je op om hem
naar de brandende rand van de ring te rollen.
Zodra je tegenstander bij de vlammen is, moet je op drukken als de cursor op de meter het
doelgebied bereikt. Je tegenstander moet herhaaldelijk /// in volgorde indrukken om aan de
helse temperatuur te ontkomen.
Let op: als je in vlammen dreigt op te gaan, moet je een van je opgeslagen afmakerpictogrammen
gebruiken () om meteen aan het vuur te ontsnappen. Elke Superstar die ooit een Inferno-wedstrijd
verloren heeft, zal je vertellen dat dat een prijs is die je er graag voor over hebt!
bedIenIng voor royal rumble
De Royal Rumble-eliminatiewedstrijd, waarbij 30 man elkaar over de touwen probeert te krijgen, is
één van de beroemdste jaarlijkse WWE-evenementen. Alles mag, zolang je maar in de ring blijft!
Royal Rumble-afmaker
als de tegenstander duizelig tegen de
touwen of een hoek hangt, onder de touwen of
op de rand van de ring ligt
Tegenstander elimineren
als de tegenstander duizelig tegen de
touwen of een hoek hangt, onder de touwen
of op de rand van de ring ligt; volg daarna de
aanwijzingen op het scherm op
Ander personage (na eliminatie)
Druk op naar boven of naar beneden
of op om door de Superstars te lopen;
druk vervolgens op om een Superstar te
selecteren.
Eliminatiepoging annuleren (bij overtreding)
Meteen ontsnappen aan eliminatie (is 1 afmakerpictogram voor nodig)
5150
XboX lIve
ranKed matcHes (Klassement matcH)
Tijdens een klassement match kun je het op Xbox Live opnemen tegen een tegenstander. Je prestaties
hebben gevolgen voor je gegevens en rang op Xbox Live. Zorg ervoor dat je in topvorm bent voordat je
de ring instapt voor een van deze superfelle wedstrijden. Elke wedstrijd waar je aan meedoet levert je
prestige op, waarmee je in rang en titel stijgt.
player matcHes (profIelmatcH)
Deze lijken op klassement matches en laten je het opnemen tegen een tegenstander online, maar de
resultaten hebben geen gevolgen voor je rang op Xbox Live. Je kunt meedoen aan een aangepaste
match (waarbij je zelf het type wedstrijd selecteert) of een sessie opzetten waarin je steeds tegen
dezelfde tegenstander vecht.
communIty creatIons (creatIes van de communIty)
Deze functie geeft toegang tot door spelers uit de hele wereld gemaakte en geüploade content. Je
kunt ook in de Create-modi zelfgemaakte creaties uploaden om aan de wereld te laten zien. Met de
speciale browser voor creaties van de WWE-community kun je de uploads sorteren op meest recente
bijdrage, meest gedownload en beste beoordeling. Je kunt geüploade content door middel van filters
sorteren op type. Als je iets leuks tegenkomt, kun je daar commentaar bij plaatsen, er een beoordeling
aan geven of het aan je lijst van favoriete downloads toevoegen.
my Info (mIjn gegevens)
Hier kun je je statistieken op Xbox Live, prestige en gegevens van klassement matches bekijken,
gesorteerd op type wedstrijd.
leaderBoards
Kijk hoe je het doet in vergelijking met andere Xbox Live-spelers in het klassement op Xbox Live. Hoe
meer klassement matches je wint, hoe hoger je staat. Heb jij het in je om de top van de WWE-berg te
bereiken? Test op Xbox Live hoe goed je bent om daar achter te komen!
superstar-vaardIgheden
dIrty pIn (vals vastpInnen)
Ga als je tegenstander bij de touwen gevallen is bij de touwen staan en pin hem
vast met je beide benen op de touwen, zodat je een oneerlijk voordeel hebt en meer
kans maakt om te winnen.
move tHIef (BewegIng stelen)
Steel de afmaker van je tegenstander en gebruik die tegen hem door ingedrukt
te houden en op te drukken om de Move Thief-vaardigheid te gebruiken. Vanaf
dat moment heb je 20 seconden om de Afmaker uit te voeren. De verdediger moet
op de grond liggen en de aanvaller moet vlak bij hem staan om de Move Thief-
vaardigheid te kunnen gebruiken.
comeBacK
Als je deze vaardigheid hebt, word je gevraagd om op te drukken als je Superstar
forse schade aan lichaamsdelen heeft opgelopen. Als je op tijd op de op het scherm
getoonde knoppen drukt, kun je een dramatische comeback maken. Dit is niet
mogelijk als je een afmaker beschikbaar hebt en je kunt het maar één keer per
wedstrijd doen.
Hammer tHrow (Hamer werpen)
Houd ingedrukt nadat je een tegenstander een Irish Whip hebt gegeven om deze
tegen een draadspanner en dan eroverheen of over de touwen op de vloer van de
arena te gooien.
resIlIency (weerstand)
Superstars die deze vaardigheid hebben, kunnen daar één keer per wedstrijd
gebruik van maken om de kans om aan een vastpinpoging of een onderwerping
te ontsnappen fors te vergroten. Druk op als je vastgepind wordt door je
tegenstander of in een onderwerping zit.
outsIde dIves (uIt de rIng duIKen)
Druk op als je de touwen ingaat of ren door de ring en druk bij de touwen
op om een duikaanval of een rennende duikaanval uit te voeren tegen een
tegenstander buiten de ring.
sprIngBoard dIves (KatapultduIK)
Houd L naar de touwen ingedrukt en druk op als je vlak bij de touwen bent of
daarnaartoe rent, om een katapultduik vanaf de ringrand uit te voeren. . Als je een
gevallen tegenstander op een presentatortafel hebt liggen, ga dan op de rand van
de ring vlak bij de tafel staan. Houd L ingedrukt en druk op om een vernietigende
katapultduik op de tafel uit te voeren.
5352
leverage pIn (HefBoomvastpInaanval)
Superstars met deze vaardigheid kunnen rennende aanvallen en grijpaanvallen bij
duizeligheid van een zwaar gehavende tegenstander omzetten in een zogenaamde
"hefboomvastpinaanval". Ze kunnen bij een duizelige tegenstander met  ook zo'n
aanval inzetten. Bij een dergelijke aanval kan de verdedigende Superstar proberen
om normaal te ontsnappen door het blauwe gebied van de ontsnappingsmeter te
bereiken. Als de verdedigende Superstar ook deze vaardigheid heeft, kan hij de
hefboomaanval omzetten in een eigen vastpinaanval door het gele deel van de
meter te bereiken.
rIng escape (ontsnappIng uIt de rIng)
Druk als je vlak bij de onderkant van de touwen bent op om er onderdoor de
ring uit te glijden en aan je tegenstander te ontsnappen. Je kunt deze vaardigheid
maximaal drie keer per wedstrijd gebruiken.
WIst je dat...
… als je tegenstander je probeert te grijpen, je op kunt drukken om hem in de houdgreep te nemen?
Druk meerdere keren op om het gevecht te winnen en de overhand te krijgen!
… je de kussens van de draadspanners op de hoeken van de ring kunt verwijderen? Beweeg L in de
richting van de draadspanner en druk op .
… dat je bij een Irish Whip kunt bepalen in welke richting de tegenstander zal rennen door L in die
richting te bewegen?
… je sneller van duizeligheid herstelt door meerdere keren op de knoppen te drukken?
… er maar één manier is om te ontsnappen uit het bouwsel van Hell in a Cell? Je moet met een
speciale afmaker een muurpaneel kapotmaken aan dezelfde kant als de tafels van de presentatoren.
… je hard kunt slaan vanuit een naar voren gerichte grijphouding (front facelock, side headlock en
wrist lock) en na het blokkeren van een slag of trap?
… dat de presentatorstafel eerst moet worden leeggemaakt voordat je er een tegenstander doorheen
kunt gooien? Ga naar de presentatortafel en druk op om de bedekking te verwijderen. Breng daarna
je tegenstander met een Irish Whip naar de tafel en grijp hem vervolgens om hem bovenop de tafel te
leggen. Ga bij de tafel staan en druk op om op de tafel te klimmen, druk op om de tegenstander
vast te grijpen.
… dat bepaalde aanvallen veranderen in een vastpinpoging als je op drukt zodra die knop op het
scherm te zien is? Let goed op of je hem ziet!
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE; LICENTIEOVEREENKOMST,
EN GEBRUIK EN OPENBAARMAKING VAN INFORMATIE
Dit document kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst op www.taketwogames.com/eula. Als je deze Software 30 dagen
na publicatie van de herziene versie nog gebruikt, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN, KOPIËREN
OF OP ANDERE WIJZE (HIERONDER NADER BEPAALD) TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE,
DE LICENTIEOVEREENKOMST (DE “OVEREENKOMST”) EN DE ONDERSTAANDE BEPALINGEN. DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE DIE
BIJ DEZE OVEREENKOMST IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, BESTANDEN EN ANDERE SCHRIFTELIJKE,
ELEKTRONISCHE OF ONLINE MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE MATERIALEN.
DOOR DE VERPAKKING TE OPENEN, DE SOFTWARE TE INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN EN DOOR ANDERE MATERIALEN TE GEBRUIKEN DIE
WORDEN GELEVERD BIJ DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE,
INC. (“LICENTIEGEVER”). ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET INSTALLEREN,
KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENTIE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte recht en
de licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik van het spel op één computer of speleenheid,
tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software. Je verkregen rechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De
looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand
doet van de Software, of op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst beëindigt als dat eerder is. De Licentie wordt onmiddellijk ingetrokken als
je probeert een van de technische maatregelen ter beveiliging van de Software te omzeilen. De Software wordt in licentie gegeven aan jou en je erkent
hierbij dat er geen eigendomsrecht of eigendom van de Software wordt overgedragen of toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden
opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Alle rechten die niet specifiek worden verleend onder deze Overeenkomst, zijn voorbehouden
aan Licentiegever en, waar van toepassing, aan haar licentiegevers.
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken,
handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van
personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale werken en morele rechten. De Software wordt beschermd door
de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht en handelsmerken en wereldwijd door toepasselijke wetgeving en verdragen.
Het is niet toegestaan de Software te vermenigvuldigen, reproduceren of distribueren, op enige wijze of op enig medium, geheel of gedeeltelijk,
zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of op enig medium,
vermenigvuldigt, reproduceert of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk en strafrechtelijk worden
vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal $
150.000 per overtreding. De Software bevat in licentie gegeven materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun
rechten in het geval van schending van deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven
voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE. Je stemt ermee in het volgende niet te doen: (a) De Software commercieel exploiteren; (b) De Software, of kopieën
van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande
schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst; (c) Een kopie maken van de Software of van enig deel van de
Software (anders dan hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan
door meerdere gebruikers; (e) Behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of
installeren (of anderen hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of speleenheid tegelijkertijd; (f)
De Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde
cd-rom of dvd-rom (dit verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel of gedeeltelijk, die door de Software tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om
de prestaties te verbeteren); (g) De Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games;
met dien verstande dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel
gebruik; (h) De Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, demonteren, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele
of gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen; (i) Kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels
die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen; en (j) De Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig
land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten of begeleidende regelgeving, of op andere wijze dergelijke wetten
of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes,
registratie van de Software, lidmaatschap bij diensten van derden en/of lidmaatschap bij een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de
bijbehorende voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software of bepaalde vrij te
spelen, downloadbare, online of andere speciale content, diensten, en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”). Toegang tot Speciale functies
is beperkt tot een enkele gebruikersaccount per code. De toegang tot Speciale functies is niet overdraagbaar, verkoopbaar of opnieuw te registeren
door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze Overeenkomst, zijn de voorwaarden
in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN EXEMPLAREN OP SCHIJF. Je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie
blijvend over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software,
begeleidende documentatie, of enig deel of enige component van de documentatie bij de Software, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen
van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor een enkele gebruiker, kunnen onder geen
enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke
installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor
privégebruik. NIETTEGENSTAANDE HET VOORAFGAANDE, IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASE VERSIES VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies
of content controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en
licenties overschrijdt die worden toegekend onder de Overeenkomst. Als de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één
exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en moet je je registreren om toegang te
krijgen tot de online services en om Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan worden gebruikt voor het
gebruik van online services, waaronder het downloaden van updates en patches. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te
belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt
of anderszins omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond,
een scenario, een screenshot van een auto-ontwerp of een video van de game die je speelt. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je
bijdragen via gebruik van de Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent,
onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en
voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van de rechten om je bijdragen te reproduceren, te
vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan
het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige
5554
Bron- en/of objectcode voor onderliggende software voor “WWE 2K14” © 2005– 2013 Take-Two Interactive Software, Inc. Uitgegeven door 2K. 2K,
Take-Two Interactive Software, Inc. en haar respectievelijke logo’s zijn handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Alle WWE-programmering,
namen van talenten, afbeeldingen, gelijkenissen, slogans, worstelmoves, merken, logo’s en copyrights zijn het exclusieve eigendom van WWE en haar
dochterondernemingen. Ontwikkeld door YUKE’S Co., Ltd. YUKE’S Co., Ltd. en haar logo’s zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken
van YUKE’S Co., Ltd. Maakt gebruik van Bink Video. Copyright © 1997-2013 RAD Game Tools, Inc. Wwise © 2006-2013 Audiokinetic Inc. Alle andere
handelsmerken, logo’s en copyrights zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars. “WWE 2K14” © 2013 WWE. Alle rechten voorbehouden.
aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale
verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie, reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de
beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke
wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van
kracht na beëindiging van deze Licentie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om online functies te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies
uit te voeren. Bepaalde functies van de Software werken alleen goed als je beschikt over en blijft beschikken over (a) een adequate internetverbinding en/
of (b) een geldig en actief account met een online service zoals uiteengezet in de documentatie van de Software, met inbegrip van, maar niet tot beperkt
tot gameplatforms van derden, Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever. Als je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde
functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Door deze Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie, inclusief (waar van
toepassing) overdracht van gegevens aan Licentiegever en dochterondernemingen naar een land buiten de Europese Unie en de Europese Economische
Ruimte. Als je bij het gebruik van de Software verbinding maakt met internet, via een gameplatformnetwerk of een andere methode, kan Licentiegever
informatie ontvangen van hardwareproducenten of gameplatformhosts en automatisch bepaalde informatie verzamelen van je computer of speleenheid.
Deze informatie kan bestaat uit, maar is niet beperkt tot, gebruikers-ID’s (zoals gamertags en schermnamen), gamescores, resultaten en prestaties van
gamers, bezochte locaties, vriendenlijsten, MAC-adres van de hardware, IP-adres en je gebruik van verschillende functies van de game. Alle informatie
die wordt verzameld door Licentiegever, is anonieme informatie die je identiteit niet onthult of persoonlijke gegevens bevat, maar als je persoonlijke
gegevens (zoals je echte naam) opneemt in je gebruikers-ID, worden dergelijke persoonlijke gegevens automatisch verzonden naar Licentiegever en
gebruikt zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door Licentiegever worden geplaatst op algemeen toegankelijke websites, gedeeld met
hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever of gebruikt door Licentiegever voor enig ander wettelijk toegestaan
doeleinde. Door het gebruik van deze Software stem je in met het gebruik door Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip van de openbare
weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere spelgegevens.
Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele opslagmedium
dat de Software bevat, bij normaal gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum.
Licentiegever garandeert je dat deze Software compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden
aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de Software door de producent van de speleenheid is gecertificeerd als compatibel met de
speleenheid waarvoor de Software is gepubliceerd, maar, vanwege variaties in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik, staat
Licentiegever niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke computer of speleenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je
de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking van de software ononderbroken en foutvrij zal zijn,
dat de Software compatibel is met software of hardware van derden of dat eventuele gebreken in de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele
mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden opgevat als een
garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke rechten van
een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, zal Licentiegever alle Software die tijdens de
garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos vervangen, zolang de Software wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer
beschikbaar is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot het
opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet van
toepassing en is nietig als het defect voortvloeit uit misbruik, slechte behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven,
worden uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen die hierboven is beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of
impliciet, met inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring
of garantie van welke aard dan ook zal bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, zend de originele Software dan alleen aan het adres van Licentiegever
dat hieronder wordt vermeld. Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het
systeem waarop je de Software uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR BIJZONDERE OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT
EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING VAN DE SOFTWARE, MET INGEBRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN
GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –STORING EN, VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE
AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING VAN ENIG BEROEP DAT HET GEVOLG IS OF VERBAND HOUDT MET DEZE
OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE
AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE
SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR
TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE
SCHADE OF GEVOLGSCHADE NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID
MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS ENIGE BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET NATIONALE, FEDERALE OF GEMEENTELIJKE WETGEVING
EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE
RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door de Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt automatisch beëindigd
als jij niet voldoet aan de voorwaarden ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd, dien je het fysieke exemplaar van de Software te vernietigen
of te retourneren en alle kopieën van de Software met bijbehorende materialen en onderdelen in jouw bezit definitief te vernietigen. Je dient ook de
Software permanent te verwijderen van elke clientserver of computer waarop de Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen
en de Software en documentatie worden geleverd als “Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “restricted computer
software” (beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een onderaannemer van de
Amerikaanse regering is onderworpen aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van de bepalingen betreffende Rights in Technical
Data and Computer Software (rechten op technische data en computersoftware) in DFARS 252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1)
en (2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten op computersoftware) in FAR 52.227-19,
voor zover van toepassing. De Aannemer / Producent is de Licentiegever op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving
van de bepalingen van deze Overeenkomst, en derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs
van schade, op een passende schadeloosstelling met betrekking tot deze Overeenkomst, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
VRIJWARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners, licentiegevers, dochterondernemingen, aannemers, staf, directeuren, medewerkers
en vertegenwoordigers te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit je
handelingen of het nalaten te handelen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
CUSTOMER SUPPORT
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical Support staff in one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible, please describe the circumstances,
including any error messages, of your problem as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
UNITED KINGDOM
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
Monday to Saturday 13:00 to 07:00 (GMT) excluding bank holidays
Website http://support.2k.com
NEDERLAND / BELGIE
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
Belgie 0902-88078 (EUR 0,80 ct p/m)
OVERIGE: Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst inzake deze licentie tussen de partijen en treedt in de plaats van alle voorgaande
overeenkomsten en verklaringen tussen hen. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd door een schriftelijke verklaring die door beide partijen is
ondertekend. Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar
alleen voor zover nodig is om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en opgesteld (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn)
volgens de wetgeving van de Staat New York, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden
ondertekend en uitgevoerd in New York, met uitzondering van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke
verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en
de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud hiervan de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat zijn binnen
wier jurisdictie de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New York, U.S.A.). Beide partijen gaan akkoord met de bevoegdheid van
deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van
aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New York of de federale wetgeving van de V.S. Partijen gaan ermee
akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing
zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622
BROADWAY, NEW YORK, NY 10012.
56
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

2K WWE 2K14 de handleiding

Type
de handleiding