10 11
Telefonische ondersteuning
Technische ondersteuning is gratis, met uitzondering van interlokale of internationale
telefoongesprekken (indien van toepassing). Raadpleeg www.kensington.com voor openingstijden
van de telefonische ondersteuning. In Europa is technische ondersteuning telefonisch beschikbaar van
maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur.
Wanneer u met Ondersteuning belt, dient u te bellen vanaf een plaats waar u tevens toegang tot uw
computer hebt, en dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben:
• Naam,adresentelefoonnummer
• DenaamvanhetKensington-product
• Merkentypecomputer(enbesturingssysteem)
WAARSCHUWING BETREFFENDE DE GEZONDHEID
Gebruik van een toetsenbord, muis of trackball houdt mogelijk verband met ernstig letsel of ernstige
stoornissen. Recent medisch onderzoek naar arbeidsletsel duidt op normale, ogenschijnlijk ongevaarlijke
activiteiten als de mogelijke oorzaak van Repetitive Stress Injuries (“RSI”). Het optreden van RSI houdt mogelijk
verband met vele factoren, waaronder iemands eigen medische en lichamelijke toestand, de gezondheid in
het algemeen, alsmede iemands lichaamshouding en de wijze van gebruik van het lichaam tijdens het werk
en overige activiteiten (inclusief het gebruik van toetsenbord of muis). Bepaalde studies suggereren dat ook de
hoeveelheid tijd die iemand besteedt aan het gebruik van een toetsenbord, muis of trackball, een factor kan zijn.
Raadpleeg een erkend gezondheidsdeskundige voor eventuele vragen of bezorgdheden over deze risicofactoren.
Bij gebruik van een toetsenbord, muis of trackball ervaart u mogelijk incidenteel ongemak in uw handen, armen,
schouders, nek of overige lichaamsdelen. Als u echter symptomen zoals aanhoudend of telkens terugkerend
ongemak, pijn, kloppende of pijnlijke spieren, tintelingen, een ‘doof’ gevoel, een ‘brandend’ gevoel, of stijfheid
ervaart, zelfs wanneer deze symptomen optreden terwijl u niet aan uw computer werkt, dient u onverwijld een
arts te raadplegen. NEGEER DEZE WAARSCHUWINGSSIGNALEN NIET. RAADPLEEG ONMIDDELLIJK EEN ERKEND
GEZONDHEIDSDESKUNDIGE. Deze symptomen kunnen duiden op soms tot permanente invaliditeit leidende
RSI-stoornissen van de zenuwen, spieren, pezen of overige lichaamsdelen, zoals het carpale-tunnelsyndroom,
tendonitis (peesontsteking), tendosynovitis (ook wel tenosynovitis - peesschedeontsteking), en overige
aandoeningen.
CE-VERKLARING VAN CONFORMITEIT
Kensington verklaart dat dit product voldoet aan de essentiële vereisten en overige relevante bepalingen van de
van toepassing zijnde EC-richtlijnen. In Europa is de conformiteitsverklaring voor dit product verkrijgbaar via de
koppeling ‘Compliance Documentation’ op www.support.kensington.com.
DE VOLGENDE INFORMATIE IS ALLEEN VAN TOEPASSING OP LIDSTATEN VAN DE EU:
Het gebruik van het pictogram geeft aan dat dit product niet als huishoudelijk afval mag worden
verwerkt. Door dit product op de juiste wijze weg te werpen, helpt u het voorkomen van mogelijke
nadelige gevolgen voor het milieu en de volksgezondheid, die anders zou kunnen worden veroorzaakt
door incorrecte afvalverwerking van dit product. Raadpleeg voor meer informatie over het recyclen van
dit product de lokale overheid, de dient voor verwerking van huishoudelijk afval of de winkel waarin u dit
product hebt aangeschaft.
Kensington en de naam en het ontwerp van ACCO zijn gedeponeerde handelsmerken van ACCO Brands. The
Kensington Promise is een servicemerk van ACCO Brands. Pro Fit is een handelsmerk van ACCO Brands. Windows,
Windows Vista en Windows zijn gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corporation in de VS en/of overige
landen. Alle overige gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve
eigenaars.
© 2012 Kensington Computer Products Group, a division of ACCO Brands. Elke ongeautoriseerde vorm van
kopiëren, dupliceren en reproductie anderszins is verboden als hiervoor geen schriftelijke toestemming is
verleend door Kensington Computer Products Group. Alle rechten voorbehouden. 10/12
Italiano
Passaggi per la risoluzione dei problemi comuni
1. Scollegare e ricollegare il ricevitore.
2. Installare nuove batterie nel mouse.
3. Seguire le procedure descritte di seguito per ripristinare una connessione wireless.
4. Verificare il funzionamento della periferica su un’altra porta USB o su un altro computer.
5. Alcune superfici possono “ingannare” il sensore ottico, incluse superfici riflettenti quali vetro o
specchi. In questi casi è consigliabile utilizzare un mouse pad.
Per ristabilire una connessione wireless
Verificare che il mouse sia acceso. Collegare il ricevitore alla porta USB del computer. Entro 30
secondi, premere il pulsante di CONNESSIONE nella parte inferiore del mouse. Una volta abbinato
correttamente con il ricevitore, l’indicatore LED del mouse lampeggia rapidamente per qualche
secondo.
Supporto Web
La soluzione al proprio problema potrebbe essere elencata nella sezione Frequently Asked Questions
(FAQs) dell’area Support del sito Web di Kensington www.support.kensington.com.
Supporto telefonico
Il servizio è gratuito salvo l’addebito delle tariffe telefoniche interurbane, ove applicabili. Visitare www.
kensington.com per consultare gli orari del servizio di supporto telefonico. In Europa il supporto tecnico è
disponibile telefonicamente dal lunedì al venerdì, dalle 09.00 alle 21.00.
Quando si richiede assistenza, chiamare da un telefono vicino al dispositivo e prepararsi a fornire le
informazioni seguenti:
• nome,indirizzoenumeroditelefono;
• nomedelprodottoKensington
• marcaemodellodelcomputer(edelsistemaoperativo).
AVVERTENZE PER LA SALUTE
L’utilizzo della tastiera, del mouse o della trackball potrebbe provocare gravi lesioni o disturbi. Secondo recenti
studi medici sulle malattie professionali, esiste una potenziale relazione tra attività normali e apparentemente
innocue e l’insorgenza di lesioni da sforzo ripetitivo (“RSI”). Molti fattori potrebbero causare l’insorgenza di
RSI, incluse le condizioni fisiche e mediche proprie della persona, la salute generale e la postura assunta dalla
persona stessa durante il lavoro o lo svolgimento di altre attività (compreso l’utilizzo della tastiera e del mouse).
Alcuni studi indicano il tempo di utilizzo della tastiera, del mouse o della trackball come un altro possibile
fattore. Per eventuali dubbi o timori correlati a questi fattori di rischio, contattare un medico qualificato.
Quando si utilizza la tastiera, il mouse o la trackball potrebbero talvolta verificarsi disturbi a mani, braccia, spalle,
collo o altre parti del corpo. Sintomi quali disturbi frequenti o persistenti, dolori, pulsazioni, indolenzimento,
formicolio, intorpidimento, bruciore o rigidità potrebbero insorgere anche quando non si sta utilizzando
il computer. NON IGNORARE QUESTI SEGNALI D’ALLARME. CONSULTARE IMMEDIATAMENTE UN MEDICO
QUALIFICATO. Questi sintomi possono essere indicativi di disturbi RSI, talvolta permanenti, di nervi, muscoli,
tendini o altre parti del corpo, come la sindrome del tunnel carpale, tendiniti, tenosinoviti e altri problemi.
DICHIARAZIONE DI CONFORMITÀ CE
Kensington dichiara che questo prodotto è conforme ai requisiti essenziali e alle disposizioni delle direttive CE
applicabili. Per una copia della Dichiarazione di conformità per l’Europa fare clic sul collegamento ‘Compliance
Documentation’ all’indirizzo www.support.kensington.com.