Melitta 룩® 모션 Handleiding

Categorie
Koffie makers
Type
Handleiding
Voor het eerste kopje koffie...
x Lees de gebruiksaanwijzing en de veiligheids-
voorschriften zorgvuldig door.
x Controleer of de netspanning (voltage) in uw
huis overeenkomt met de aanduiding op de
onderkant van het apparaat.
x Reinig het apparaat door 2 tot 3 maal koud,
helder water (zonder koffie en filterzakje) te
laten doorlopen. Laat het apparaat tussen
deze doorloopbeurten 5 minuten afkoelen.
Zo zet u de lekkerste koffie:
1. Steek de stekker in het stopcontact.
2. Vul het waterreservoir met koud
vers water
(afb. 1). Het aantal koppen koffie kan worden
afgelezen op de glaskan en op de waterpeil-
aanduiding (afb. 2).
3. Draai de filterhouder naar rechts open en
plaats een Melitta
®
Aroma-Filter
®
1x4 in de
filterhouder.
Vouw steeds de zij- en onderkant van het
Aroma-Filterzakje om (afb. 3).
4. Vul het Aroma-Filterzakje met gemalen koffie.
Gebruik één maatschepje (ca. 6 gram) per
kopje.
5. Draai de filterhouder terug tot hij inklikt.
6. Zet de glaskan met deksel
op de warmhoud-
plaat onder de filterhouder. De glaskan moet
altijd frontaal in het toestel geplaatst worden;
om te garanderen dat de druppelstop
functioneert moet de schenktuit in de daarvoor
voorziene opening in het toestel geplaatst
worden.
7. Druk op de aan/uit-schakelaar. Het lampje gaat
nu branden! (afb. 4)
8. De druppelstop verhindert nadruppelen als de
kan na het zetten van de koffie weggenomen
wordt.
9. Het apparaat is uitgerust met een afneembare
warmhoudplaat die tijdens het koffiezetten
wordt opgewarmd. U kunt na het koffiezetten
de warmhoudplaat afnemen en de koffie - los
van het apparaat - gedurende 30 minuten
warm houden (bij het zetten van een volle kan
koffie). Let op: Bij het zetten van minder dan
een volle kan koffie zal de warmhoudplaat
minder lang worden opgewarmd. Hierdoor
verkort het warmhouden van de gezette koffie -
los van het apparaat.
Ö De gezette koffie dient voor het bewaren van
de kwaliteit niet langer dan 1 uur warm te wor-
den gehouden.
Ö Laat het apparaat ca. 5 minuten afkoelen
voordat u opnieuw gaat koffiezetten.
Schenk geen koud water in een warm koffie-
zetapparaat!
Ö Plaats steeds het deksel op de glaskan, zodat
de filter open is en de gezette koffie kan
doorlopen in de kan.
Onderhoud:
Trek altijd de stekker uit het stopcontact voordat
u het apparaat schoonmaakt.
Afneembare delen:
glaskan, deksel, zwenkfilter en filterhouder (afb. 6)
kunnen met heet water en een mild schoon-
maakmiddel of in de vaatwasmachine gereinigd
worden.
Basis-apparaat:
gebruik een zachte, vochtige doek en een kleine
hoeveelheid mild schoonmaakmiddel om de bui-
tenkant te reinigen.
Het apparaat en het snoer mogen nooit gereinigd
worden onder stromend water of ondergedompeld
worden in water.
Gebruik geen schuursponsje of scherpe schuur-
middelen.
Regelmatig ontkalken:
afhankelijk van de hardheid van het water
ontstaat kalkaanslag. Dit kan uw koffiezetapparaat
beschadigen. U kunt dit voorkomen door regel-
matig het apparaat te ontkalken (na ca. 40 maal
koffiezetten). Gebruik als ontkalkingsmiddel de
biologisch afbreekbare Melitta vloeibare of Melitta
poeder snelontkalker.
Belangrijk:
Laat na het ontkalken het apparaat nog 2 tot 3
maal doorlopen met helder, koud water.
Vervangingsonderdelen:
De glaskan (TYPE 93) is verkrijgbaar bij de
speciaalzaken.
Veiligheidsvoorschriften:
Uw apparaat voldoet aan de internationale veilig-
heidsnormen. Houd echter rekening met de
volgende punten:
x Sommige onderdelen van het apparaat (bv. de
warmhoudplaat) worden tijdens het gebruik
heet. Vermijd aanraking.
x Houd het apparaat steeds buiten bereik van
kinderen.
x Zorg ervoor dat het elektrische snoer niet met
de warmhoudplaat in contact komt.
x Trek altijd de stekker uit het stopcontact
voordat u het apparaat reinigt en wanneer u
voor langere tijd afwezig bent.
x Dompel het apparaat en/of de warmhoudplaat
nooit onder in water.
x De glaskan en het deksel zijn niet geschikt
voor de magnetron/microgolfoven.
x Vul het apparaat nooit met warm water; gebruik
altijd vers en koud water.
x Wijzigingen aan het elektrische snoer en alle
andere reparaties mogen uitsluitend door de
Melitta-Consumentenservice of een door
Melitta erkende klantendienst of speciaalzaak
worden uitgevoerd.
x Het apparaat is enkel voor huishoudelijk ge-
bruik geschikt.
x Draai de filter nooit open tijdens het doorlopen
van de koffie.
NL
B
D
Melitta Garantie
Zentralkundendienst
Deutschland: Melitta-Zentralkundendienst
Ringstraße 99, 32427 Minden
Ersatzteilbestellung Tel.: 0571/86-1852/3, Fax. 0571/861210
Reparatur Telefon: 0571/86-1872/3
Österreich: Melitta Ges.mbH & Co. KG
Münchner Bundesstraße 131, 5021 Salzburg
Schweiz: Melitta GmbH, Abt. Kundendienst
4622 Egerkingen, Telefon 062/38 89 83
A
CH
GB
Melitta Guarantee
For this coffeemaker we shall grant a guarantee according to
the following conditions:
1. The guarantee generally runs for a period 24 months from
the date of purchase. The guarantee comes into force only, if
date of purchase is confirmed by the dealer’s stamp and sig-
nature on the guarantee card or by submission of the corre-
sponding proof of purchase/receipt.
2. Within the guarantee period we will eliminate any defects
which are existing already from the time of buying in the
appliance resulting from faults which be proved against us in
material and/or workmanship either by repairing or exchan-
ging defective parts or exchanging the whole appliance. The
complaint has to be advised to us within 4 weeks after detec-
tion. The guarantee period for the appliance will not be
extended by the submission of the claim under guarantee.
Exchanged parts will become property of the manufacturer.
The customer will not be billed for freight, packaging or other
incidental costs resulting from a claim under guarantee.
3. Damages which are not under responsibility of the manufac-
torer are not covered by the guarantee. This is valid especi-
ally for claims arising from improper use (e.g. operation with
wrong type of current or voltage) or maintenance as well as
from normal wear and tear. Moreover the guarantee does not
cover claims resulting from calcification (for descaling hints
look into the users manual), glass breakages or faults which
have only a negligible effect on the value or operation of the
appliance.
4. The guarantee becomes void if repairs are carried out by
third parties which are not authorized by the manufacturer to
do so and/or if spare parts are used other than the original
ones.
5. This guarantee is valid only in the country where the appli-
ance was bought. In case of claim under guarantee, please
return the complete appliance
x preferably in the original box.
x with the filled-in guarantee card (see box) and the proof of
purchase/receipt as well as
x a description of the fault
to the Melitta Customer Service Centre, to an authorized
Service Centre or your approved dealer.
6. The entitlement out of this guarantee comes under the statute
of limitation 30 months after date of purchase at the latest.
7. All other claims particularly claims for damages and com-
pensations for consequential damages resulting from this
guarantee are excluded unless the liability of the manufactu-
rer is laid down by binding law.
The claims under this guarantee of the ultimate buyer ensuing
from the sales contract/legal relationship with the seller will not
be affected by this guarantee.
Melitta Haushaltsprodukte GmbH & Co. KG
Ringstraße 99, D-32427 Minden / Germany
Garanzia Melitta
Per questo apparecchio diamo al consumatore le seguenti garanzie
alle relative condizioni.
1. La Melitta fornisce una garanzia di 24 mesi a partire del giorno
d’acquisto. Nel periodo di garanzia verranno eliminati gratuitamente,
i guasti dell’apparecchio conseguenti a difetti di fabbrica sia ripa-
rando il prodotto o sostituendo l’intero apparecchio. Con il servizio
di granzia, non si prolunga il tempo die garanzia iniziale. Tutti i pezzi
di ricambio rimangono in possesso della casa produtrice. La garan-
zia include le spese di trasporto, imballo nonché le spese inerenti
alle riparazione del apparecchio. Tale garanzia non copre i danni
derivanti da uso improprio del prodotto (corrente/voltaggio errati,
presa inadata, rotture) la normale usura di funzionamente e difetti
marginali come la regolare decalcificazione (vedi l’allegato foglio
illustrativo) noché un effetto trascurabile sul valore o sul funzio-
namento dell’apparecchio. La garanzia decade se vengono effettua-
te riparazioni da persone non autorizzate dalla casa produtrice o da
persone Terzi. La garanzia è valida solamente nel paese dove è
stato acquistato l’apparecchio. In caso sia necessario la garanzia,
prego adoperate possibilmente il cartone originale e non dimentica-
te di consegnare con l’apparecchio la cartolina di garanzia o il
documento d’acquisto (fattura, ricevuta fiscale, scontrino fiscale)
nonché una descrizione del guasto, al centro assistenza autorizzato
Melitta oppure al Vs. fornitore che Vi dará la massima collaborazio-
ne ed il migliore servizio. E esclusa ogni altra rivendicazione e meno
che la legge non preveda espressamente altrimenti. L’assistenza al
cliente dal fornitore sono comunque garantite separatamente dalla
garanzia
Melitta Haushaltsprodukte GmbH Co. KG, Ringstraße 99,
D-32427 Minden/Germany
I
Servizio centrale di assistenza clienti:
Austria: Melitta Ges.mbH
Münchener Bundesstraße 131, 5021 Salzburg
Telefono: 06 62/43 95 110
Svizzera: Melitta GmbH, Abt. Kundendienst
4622 Egerkingen, Tel.: 062/39 81 761
Italia: Luis Brugger GmbH – srl
39042 Brixen/Bressanone
Telefono: 04 72/8333 21
Garantie Melitta
Pour cet appareil, nous proposons une garantie répondant aux
conditions suivantes:
1. Cet appareil est garanti en principe pendant une durée de 24
mois à partir de la date d’achat. La garantie n’entre en
vigueur que lorsque la date d’achat est confirmée par le tam-
pon et la signature du vendeur ou sur présentation du ticket
de caisse.
2. Durant la période de garantie, nous remédions gratuitement
à toutes les défectuosités prouvées de l’appareil, résultant de
défauts de matériaux ou de fabrication. La garantie est
assurée sous forme de réparation ou de remplacement des
pièces défectueuses ou de l’appareil. Les pièces remplacées
deviennent la propriété du fabricant. La garantie est pro-
posée sans facturation de frais de transport, d’emballage ou
de frais accessoires particuliers.
3. La garantie ne couvre pas les défectuosités de l’appareil qui
ne relèvent pas du fabricant. Ceci est spécifiquement valable
pour les défauts consécutifs à une utilisation inappropriée
(telle que par ex. le fonctionnement avec une tension ou une
nature de courant incorrecte), à un entretien inadéquat et à
l’usure normale des pièces survenant après utilisation de
l’appareil. La garantie ne s’applique pas aux défauts résul-
tants d’une calcification (un détartrage régulier est nécessai-
re – voir conseils dans le mode d’emploi). La garantie ne
s’applique pas à la casse de verre et aux défauts que ne
nuisent que faiblement à la valeur ou à la capacité d’utilisati-
on de l’appareil.
4. La garantie n’est pas valable en cas d’intervention de tiers
non autorisés par le fabricant ou d’utilisation de pièces de
rechange autres que les pièces de rechange d’origine.
5. La garantie n’est valable que dans le pays d’achat de
l’appareil. En cas de recours en garantie, renvoyer l’appareil
x de préférence dans son emballage d’origine
x avec la carte de garantie remplie et le justificatif d’achat,
x et avec la description de la réclamation
au service après-vente Melitta ou à l’un des services après-
vente ou vendeurs spécialisés autorisés.
6. Tous les autres types de réclamations, en particulier des
dommages et intérêts, y compris les dommages consécutifs,
sont exclus dans la mesure où la responsabilité du fabricant
n’est pas prescrite de manière impérative.
Les droits à la garantie de l’acheteur final résultant du con-
trat de vente/de la situation juridique avec le vendeur ne sont
pas concernés par cette garantie.
Belgique: MELITTA N.V./S.A. France: Melitta France S.A.S
Brandstraat 8 Service Consommateurs
9160 LOKEREN 02570 Chézy - sur - Marne
Belgique
Tél. 09 / 331.52.00
Fax 09 / 331.52.01
ou Linea 2000 BVBA/SPRL
Bouwelven 12A
Industriezone Klein Gent
2280 GOBBENDONK
Tél.: 014 / 21.71.91
Fax: 014 / 21.54.63
F B
Melitta garantie
Voor dit apparaat geeft Melitta een garantie onder de volgende
voorwaarden:
1. Melitta geeft gedurende een periode van 24 maanden na de
aankoopdatum een garantie op het apparaat. Deze garantie is
alleen geldig wanneer de aankoopdatum wordt bevestigd
door een winkelstempel en een handtekening van de hande-
laar op de garantiekaart of op vertoon van een aankoopbewijs
met daarop de aankoopdatum van de winkel.
2. Tijdens de garantieperiode worden bewezen defecten van
het apparaat, die veroorzaakt worden door gebreken in het
materiaal en/of fabricage, gratis verholpen door – naar keuze
van Melitta – reparatie of vervanging van de defecte onder-
delen of vervanging van het apparaat. Door de vervanging
van onderdelen of het apparaat wordt de garantieperiode
niet verlengd. Vervangen onderdelen en apparaten worden
eigendom van Melitta. De garantie dekt eveneens de ver-
zend-, verpakkings, - of andere bijkomende administratie-
kosten.
3. Defecten of schade die niet onder de verantwoordelijkheid
van de fabrikant vallen, vallen niet onder de garantie. Dit is
specifiek van toepassing voor defecten of schade die veroor-
zaakt worden door verkeerd gebruik (bv. in werking stellen
van het toestel met incorrecte stroom of voltage), onzorgvuldig
onderhoud of normale slijtage. Bovendien geldt de garantie
niet op defecten of schade ontstaan als gevolg van verkalking
(regelmatig ontkalken is nodig – zie hiervoor instructies in de
handleiding). De garantie is eveneens niet geldig op glas-
breuk of defecten die slechts een te verwaarlozen effect heb-
ben op de waarde of het functioneren van het toestel.
4. De garantie vervalt indien reparaties worden uitgevoerd door
derden die niet door Melitta zijn erkend of bij gebruik van niet
originele vervangingsonderdelen.
5. De garantie is uitsluitend geldig in het land waar het apparaat
werd gekocht. Indien u aanspraak op de garantie wilt maken,
stuur dan het apparaat:
x bij voorkeur in de originele verpakking;
x met een geldige garantiekaart of geldig aankoopbewijs;
x met een omschrijving van de klacht
naar de Melitta-Consumentenservice of een erkende klanten-
service of speciaalzaak.
6. Alle andere aanspraken van welke aard dan ook, waaronder
begrepen alle aanspraken voor overige schade en kosten,
inclusief gevolgschade, al dan niet gebaseerd op deze
garantie, zijn uitdrukkelijk uitgesloten, voor zover de fabrikant
door de wet niet verplicht aansprakelijk is.
7. Aanspraken onder deze garantie beïnvloeden niet de aan-
spraken van de gebruiker voortvloeiend uit het koopcon-
tract/juridische relatie met de verkoper.
Melitta-Consumentenservice:
Nederland: Melitta Service
Pascal 40
3241 MB Middelharnis
Tel.: 0187 / 48.86.78
Fax: 0187 / 48.24.39
Melitta Nederland B.V.
Stationsweg 35
4205 AA GORINCHEM
Tel.: 0183 / 64.26.26
Fax: 0183 / 62.71.13
NL B
België: MELITTA N.V./S.A.
Brandstraat 8
9160 LOKEREN · België
Tel. 09 / 331.52.00
Fax 09 / 331.52.01
Of
Linea 2000 BVBA/SPRL
Bouwelven 12A
Industriezone Klein Gent
2280 GOBBENDONK
Tel.: 014 / 21.71.91
Fax: 014 / 21.54.63
Für dieses Gerät gewähren wir dem Verbraucher eine Garantie
zu den nachstehenden Bedingungen:
1. Die Garantiezeit beträgt 24 Monate ab Kaufdatum. Die Garantie
tritt nur in Kraft, wenn das Kaufdatum durch Stempel und Unter-
schrift des Händlers auf der Garantiekarte (siehe Deckel der
Verpackung) oder durch Vorlage der Kaufquittung bestätigt ist.
2. Innerhalb der Garantiezeit beseitigen wir unentgeltlich alle
uns nachgewiesenen Mängel des Gerätes, soweit sie auf
Material- oder Fabrikationsfehlern beruhen, die bereits zum
Zeitpunkt des Kaufes vorhanden waren. Dazu muss uns der
Mangel innerhalb von 4 Wochen nach Entdeckung mitgeteilt
werden. Die Garantieleistung erfolgt durch Instandsetzung
oder Austausch mangelhafter Teile oder des Gerätes. Durch
die Inanspruchnahme der Garantie verlängert sich die
Garantiezeit für das Gerät nicht. Ausgewechselte Teile gehen
in das Eigentum des Herstellers über.
Die Garantieleistung umfasst die Übernahme von Fracht-,
Verpackungs- und sonstigen Nebenkosten.
3. Mängel, die nicht auf einem Verschulden des Herstellers be-
ruhen, sind von der Garantie ausgenommen. Dies gilt beson-
ders für Mängel, die auf unsachgemäßer Wartung oder Hand-
habung (wie z.B. Betrieb mit falscher Stromart oder -spannung)
oder auf nutzungsbedingten Verschleiß beruhen. Ebenfalls von
der Garantie ausgenommen sind Schäden, die durch Verkal-
kung entstehen (regelmässiges Entkalken – siehe Hinweis in
der Bedienungsanleitung – ist für einen problemlosen Geräte-
betrieb erforderlich). Die Garantie erstreckt sich nicht auf Glas-
bruch oder Mängel, die den Wert oder die Gebrauchstauglich-
keit des Gerätes nur unerheblich mindern.
4. Die Garantie erlischt bei Eingreifen nicht vom Hersteller autori-
sierter Dritter oder bei Verwendung nicht originaler Ersatzteile.
5. Die Garantie ist nur in dem Land gültig, in dem das Gerät
gekauft wurde. Im Garantiefall senden Sie bitte das Gerät
x möglichst im Original-Karton
x mit der ausgefüllten Garantiekarte und dem Kaufbeleg
sowie
x der Beschreibung der Beanstandung
an den Melitta-Kundendienst oder einen der autorisierten
Fachhändler.
6. Die Ansprüche aus dieser Garantie verjähren spätestens 30
Monate nach Kaufdatum.
7. Weitergehende Ansprüche jeglicher Art – insbesondere
Schadensansprüche einschließlich Folgeschäden – sind aus-
geschlossen, soweit nicht eine Haftung des Herstellers gesetz-
lich zwingend vorgeschrieben ist.
Die Gewährleistungsansprüche des Verbrauchers aus dem Kauf-
vertrag mit dem Verkäufer werden durch diese Garantie nicht
berührt.
Melitta Haushaltsprodukte GmbH Co. KG, Ringstraße 99,
32427 Minden

Documenttranscriptie

NL B Voor het eerste kopje koffie... Lees de gebruiksaanwijzing en de veiligheidsvoorschriften zorgvuldig door. Controleer of de netspanning (voltage) in uw huis overeenkomt met de aanduiding op de onderkant van het apparaat. x Reinig het apparaat door 2 tot 3 maal koud, helder water (zonder koffie en filterzakje) te laten doorlopen. Laat het apparaat tussen deze doorloopbeurten 5 minuten afkoelen. x x Zo zet u de lekkerste koffie: 1. Steek de stekker in het stopcontact. 2. Vul het waterreservoir met koud vers water (afb. 1). Het aantal koppen koffie kan worden afgelezen op de glaskan en op de waterpeilaanduiding (afb. 2). 3. Draai de filterhouder naar rechts open en plaats een Melitta® Aroma-Filter® 1x4 in de filterhouder. Vouw steeds de zij- en onderkant van het Aroma-Filterzakje om (afb. 3). 4. Vul het Aroma-Filterzakje met gemalen koffie. Gebruik één maatschepje (ca. 6 gram) per kopje. 5. Draai de filterhouder terug tot hij inklikt. 6. Zet de glaskan met deksel op de warmhoudplaat onder de filterhouder. De glaskan moet altijd frontaal in het toestel geplaatst worden; om te garanderen dat de druppelstop functioneert moet de schenktuit in de daarvoor voorziene opening in het toestel geplaatst worden. 7. Druk op de aan/uit-schakelaar. Het lampje gaat nu branden! (afb. 4) 8. De druppelstop verhindert nadruppelen als de kan na het zetten van de koffie weggenomen wordt. 9. Het apparaat is uitgerust met een afneembare warmhoudplaat die tijdens het koffiezetten wordt opgewarmd. U kunt na het koffiezetten de warmhoudplaat afnemen en de koffie - los van het apparaat - gedurende 30 minuten warm houden (bij het zetten van een volle kan koffie). Let op: Bij het zetten van minder dan een volle kan koffie zal de warmhoudplaat minder lang worden opgewarmd. Hierdoor verkort het warmhouden van de gezette koffie los van het apparaat. Ö De gezette koffie dient voor het bewaren van de kwaliteit niet langer dan 1 uur warm te worden gehouden. Ö Laat het apparaat ca. 5 minuten afkoelen voordat u opnieuw gaat koffiezetten. Schenk geen koud water in een warm koffiezetapparaat! Ö Plaats steeds het deksel op de glaskan, zodat de filter open is en de gezette koffie kan doorlopen in de kan. Onderhoud: Trek altijd de stekker uit het stopcontact voordat u het apparaat schoonmaakt. Afneembare delen: glaskan, deksel, zwenkfilter en filterhouder (afb. 6) kunnen met heet water en een mild schoonmaakmiddel of in de vaatwasmachine gereinigd worden. Basis-apparaat: gebruik een zachte, vochtige doek en een kleine hoeveelheid mild schoonmaakmiddel om de buitenkant te reinigen. Het apparaat en het snoer mogen nooit gereinigd worden onder stromend water of ondergedompeld worden in water. Gebruik geen schuursponsje of scherpe schuurmiddelen. Regelmatig ontkalken: afhankelijk van de hardheid van het water ontstaat kalkaanslag. Dit kan uw koffiezetapparaat beschadigen. U kunt dit voorkomen door regelmatig het apparaat te ontkalken (na ca. 40 maal koffiezetten). Gebruik als ontkalkingsmiddel de biologisch afbreekbare Melitta vloeibare of Melitta poeder snelontkalker. Belangrijk: Laat na het ontkalken het apparaat nog 2 tot 3 maal doorlopen met helder, koud water. Vervangingsonderdelen: De glaskan (TYPE 93) is verkrijgbaar bij de speciaalzaken. Veiligheidsvoorschriften: Uw apparaat voldoet aan de internationale veiligheidsnormen. Houd echter rekening met de volgende punten: x Sommige onderdelen van het apparaat (bv. de warmhoudplaat) worden tijdens het gebruik heet. Vermijd aanraking. x Houd het apparaat steeds buiten bereik van kinderen. x Zorg ervoor dat het elektrische snoer niet met de warmhoudplaat in contact komt. x Trek altijd de stekker uit het stopcontact voordat u het apparaat reinigt en wanneer u voor langere tijd afwezig bent. x Dompel het apparaat en/of de warmhoudplaat nooit onder in water. x De glaskan en het deksel zijn niet geschikt voor de magnetron/microgolfoven. x Vul het apparaat nooit met warm water; gebruik altijd vers en koud water. x Wijzigingen aan het elektrische snoer en alle andere reparaties mogen uitsluitend door de Melitta-Consumentenservice of een door Melitta erkende klantendienst of speciaalzaak worden uitgevoerd. x Het apparaat is enkel voor huishoudelijk gebruik geschikt. x Draai de filter nooit open tijdens het doorlopen van de koffie. D A CH F B Melitta Garantie Garantie Melitta Für dieses Gerät gewähren wir dem Verbraucher eine Garantie zu den nachstehenden Bedingungen: 1. Die Garantiezeit beträgt 24 Monate ab Kaufdatum. Die Garantie tritt nur in Kraft, wenn das Kaufdatum durch Stempel und Unterschrift des Händlers auf der Garantiekarte (siehe Deckel der Verpackung) oder durch Vorlage der Kaufquittung bestätigt ist. 2. Innerhalb der Garantiezeit beseitigen wir unentgeltlich alle uns nachgewiesenen Mängel des Gerätes, soweit sie auf Material- oder Fabrikationsfehlern beruhen, die bereits zum Zeitpunkt des Kaufes vorhanden waren. Dazu muss uns der Mangel innerhalb von 4 Wochen nach Entdeckung mitgeteilt werden. Die Garantieleistung erfolgt durch Instandsetzung oder Austausch mangelhafter Teile oder des Gerätes. Durch die Inanspruchnahme der Garantie verlängert sich die Garantiezeit für das Gerät nicht. Ausgewechselte Teile gehen in das Eigentum des Herstellers über. Die Garantieleistung umfasst die Übernahme von Fracht-, Verpackungs- und sonstigen Nebenkosten. 3. Mängel, die nicht auf einem Verschulden des Herstellers beruhen, sind von der Garantie ausgenommen. Dies gilt besonders für Mängel, die auf unsachgemäßer Wartung oder Handhabung (wie z.B. Betrieb mit falscher Stromart oder -spannung) oder auf nutzungsbedingten Verschleiß beruhen. Ebenfalls von der Garantie ausgenommen sind Schäden, die durch Verkalkung entstehen (regelmässiges Entkalken – siehe Hinweis in der Bedienungsanleitung – ist für einen problemlosen Gerätebetrieb erforderlich). Die Garantie erstreckt sich nicht auf Glasbruch oder Mängel, die den Wert oder die Gebrauchstauglichkeit des Gerätes nur unerheblich mindern. 4. Die Garantie erlischt bei Eingreifen nicht vom Hersteller autorisierter Dritter oder bei Verwendung nicht originaler Ersatzteile. 5. Die Garantie ist nur in dem Land gültig, in dem das Gerät gekauft wurde. Im Garantiefall senden Sie bitte das Gerät x möglichst im Original-Karton x mit der ausgefüllten Garantiekarte und dem Kaufbeleg sowie x der Beschreibung der Beanstandung an den Melitta-Kundendienst oder einen der autorisierten Fachhändler. 6. Die Ansprüche aus dieser Garantie verjähren spätestens 30 Monate nach Kaufdatum. 7. Weitergehende Ansprüche jeglicher Art – insbesondere Schadensansprüche einschließlich Folgeschäden – sind ausgeschlossen, soweit nicht eine Haftung des Herstellers gesetzlich zwingend vorgeschrieben ist. Die Gewährleistungsansprüche des Verbrauchers aus dem Kaufvertrag mit dem Verkäufer werden durch diese Garantie nicht berührt. Melitta Haushaltsprodukte GmbH Co. KG, Ringstraße 99, 32427 Minden Pour cet appareil, nous proposons une garantie répondant aux conditions suivantes: 1. Cet appareil est garanti en principe pendant une durée de 24 mois à partir de la date d’achat. La garantie n’entre en vigueur que lorsque la date d’achat est confirmée par le tampon et la signature du vendeur ou sur présentation du ticket de caisse. 2. Durant la période de garantie, nous remédions gratuitement à toutes les défectuosités prouvées de l’appareil, résultant de défauts de matériaux ou de fabrication. La garantie est assurée sous forme de réparation ou de remplacement des pièces défectueuses ou de l’appareil. Les pièces remplacées deviennent la propriété du fabricant. La garantie est proposée sans facturation de frais de transport, d’emballage ou de frais accessoires particuliers. 3. La garantie ne couvre pas les défectuosités de l’appareil qui ne relèvent pas du fabricant. Ceci est spécifiquement valable pour les défauts consécutifs à une utilisation inappropriée (telle que par ex. le fonctionnement avec une tension ou une nature de courant incorrecte), à un entretien inadéquat et à l’usure normale des pièces survenant après utilisation de l’appareil. La garantie ne s’applique pas aux défauts résultants d’une calcification (un détartrage régulier est nécessaire – voir conseils dans le mode d’emploi). La garantie ne s’applique pas à la casse de verre et aux défauts que ne nuisent que faiblement à la valeur ou à la capacité d’utilisation de l’appareil. 4. La garantie n’est pas valable en cas d’intervention de tiers non autorisés par le fabricant ou d’utilisation de pièces de rechange autres que les pièces de rechange d’origine. 5. La garantie n’est valable que dans le pays d’achat de l’appareil. En cas de recours en garantie, renvoyer l’appareil x de préférence dans son emballage d’origine x avec la carte de garantie remplie et le justificatif d’achat, x et avec la description de la réclamation au service après-vente Melitta ou à l’un des services aprèsvente ou vendeurs spécialisés autorisés. 6. Tous les autres types de réclamations, en particulier des dommages et intérêts, y compris les dommages consécutifs, sont exclus dans la mesure où la responsabilité du fabricant n’est pas prescrite de manière impérative. Les droits à la garantie de l’acheteur final résultant du contrat de vente/de la situation juridique avec le vendeur ne sont pas concernés par cette garantie. Zentralkundendienst Deutschland: Melitta-Zentralkundendienst Ringstraße 99, 32427 Minden Ersatzteilbestellung Tel.: 0571/86-18 52/3, Fax. 0571/86 12 10 Reparatur Telefon: 0571/86-1872/3 Österreich: Melitta Ges.mbH & Co. KG Münchner Bundesstraße 131, 5021 Salzburg Schweiz: Melitta GmbH, Abt. Kundendienst 4622 Egerkingen, Telefon 062/38 89 83 GB Belgique: MELITTA N.V./S.A. France: Melitta France S.A.S Brandstraat 8 Service Consommateurs 9160 LOKEREN 02570 Chézy - sur - Marne Belgique Tél. 09 / 331.52.00 Fax 09 / 331.52.01 e-mail: [email protected] ou NL Linea 2000 BVBA/SPRL Bouwelven 12A Industriezone Klein Gent 2280 GOBBENDONK Tél.: 014 / 21.71.91 Fax: 014 / 21.54.63 B Melitta Guarantee Melitta garantie For this coffeemaker we shall grant a guarantee according to the following conditions: Voor dit apparaat geeft Melitta een garantie onder de volgende voorwaarden: 1. Melitta geeft gedurende een periode van 24 maanden na de aankoopdatum een garantie op het apparaat. Deze garantie is alleen geldig wanneer de aankoopdatum wordt bevestigd door een winkelstempel en een handtekening van de handelaar op de garantiekaart of op vertoon van een aankoopbewijs met daarop de aankoopdatum van de winkel. 2. Tijdens de garantieperiode worden bewezen defecten van het apparaat, die veroorzaakt worden door gebreken in het materiaal en/of fabricage, gratis verholpen door – naar keuze van Melitta – reparatie of vervanging van de defecte onderdelen of vervanging van het apparaat. Door de vervanging van onderdelen of het apparaat wordt de garantieperiode niet verlengd. Vervangen onderdelen en apparaten worden eigendom van Melitta. De garantie dekt eveneens de verzend-, verpakkings, - of andere bijkomende administratiekosten. 3. Defecten of schade die niet onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, vallen niet onder de garantie. Dit is specifiek van toepassing voor defecten of schade die veroorzaakt worden door verkeerd gebruik (bv. in werking stellen van het toestel met incorrecte stroom of voltage), onzorgvuldig onderhoud of normale slijtage. Bovendien geldt de garantie niet op defecten of schade ontstaan als gevolg van verkalking (regelmatig ontkalken is nodig – zie hiervoor instructies in de handleiding). De garantie is eveneens niet geldig op glasbreuk of defecten die slechts een te verwaarlozen effect hebben op de waarde of het functioneren van het toestel. 4. De garantie vervalt indien reparaties worden uitgevoerd door derden die niet door Melitta zijn erkend of bij gebruik van niet originele vervangingsonderdelen. 5. De garantie is uitsluitend geldig in het land waar het apparaat werd gekocht. Indien u aanspraak op de garantie wilt maken, stuur dan het apparaat: x bij voorkeur in de originele verpakking; x met een geldige garantiekaart of geldig aankoopbewijs; x met een omschrijving van de klacht naar de Melitta-Consumentenservice of een erkende klantenservice of speciaalzaak. 6. Alle andere aanspraken van welke aard dan ook, waaronder begrepen alle aanspraken voor overige schade en kosten, inclusief gevolgschade, al dan niet gebaseerd op deze garantie, zijn uitdrukkelijk uitgesloten, voor zover de fabrikant door de wet niet verplicht aansprakelijk is. 7. Aanspraken onder deze garantie beïnvloeden niet de aanspraken van de gebruiker voortvloeiend uit het koopcontract/juridische relatie met de verkoper. 1. The guarantee generally runs for a period 24 months from the date of purchase. The guarantee comes into force only, if date of purchase is confirmed by the dealer’s stamp and signature on the guarantee card or by submission of the corresponding proof of purchase/receipt. 2. Within the guarantee period we will eliminate any defects which are existing already from the time of buying in the appliance resulting from faults which be proved against us in material and/or workmanship either by repairing or exchanging defective parts or exchanging the whole appliance. The complaint has to be advised to us within 4 weeks after detection. The guarantee period for the appliance will not be extended by the submission of the claim under guarantee. Exchanged parts will become property of the manufacturer. The customer will not be billed for freight, packaging or other incidental costs resulting from a claim under guarantee. 3. Damages which are not under responsibility of the manufactorer are not covered by the guarantee. This is valid especially for claims arising from improper use (e.g. operation with wrong type of current or voltage) or maintenance as well as from normal wear and tear. Moreover the guarantee does not cover claims resulting from calcification (for descaling hints look into the users manual), glass breakages or faults which have only a negligible effect on the value or operation of the appliance. 4. The guarantee becomes void if repairs are carried out by third parties which are not authorized by the manufacturer to do so and/or if spare parts are used other than the original ones. 5. This guarantee is valid only in the country where the appliance was bought. In case of claim under guarantee, please return the complete appliance x preferably in the original box. x with the filled-in guarantee card (see box) and the proof of purchase/receipt as well as x a description of the fault to the Melitta Customer Service Centre, to an authorized Service Centre or your approved dealer. 6. The entitlement out of this guarantee comes under the statute of limitation 30 months after date of purchase at the latest. 7. All other claims particularly claims for damages and compensations for consequential damages resulting from this guarantee are excluded unless the liability of the manufacturer is laid down by binding law. The claims under this guarantee of the ultimate buyer ensuing from the sales contract/legal relationship with the seller will not be affected by this guarantee. Melitta Haushaltsprodukte GmbH & Co. KG Ringstraße 99, D-32427 Minden / Germany I Garanzia Melitta Per questo apparecchio diamo al consumatore le seguenti garanzie alle relative condizioni. 1. La Melitta fornisce una garanzia di 24 mesi a partire del giorno d’acquisto. Nel periodo di garanzia verranno eliminati gratuitamente, i guasti dell’apparecchio conseguenti a difetti di fabbrica sia riparando il prodotto o sostituendo l’intero apparecchio. Con il servizio di granzia, non si prolunga il tempo die garanzia iniziale. Tutti i pezzi di ricambio rimangono in possesso della casa produtrice. La garanzia include le spese di trasporto, imballo nonché le spese inerenti alle riparazione del apparecchio. Tale garanzia non copre i danni derivanti da uso improprio del prodotto (corrente/voltaggio errati, presa inadata, rotture) la normale usura di funzionamente e difetti marginali come la regolare decalcificazione (vedi l’allegato foglio illustrativo) noché un effetto trascurabile sul valore o sul funzionamento dell’apparecchio. La garanzia decade se vengono effettuate riparazioni da persone non autorizzate dalla casa produtrice o da persone Terzi. La garanzia è valida solamente nel paese dove è stato acquistato l’apparecchio. In caso sia necessario la garanzia, prego adoperate possibilmente il cartone originale e non dimenticate di consegnare con l’apparecchio la cartolina di garanzia o il documento d’acquisto (fattura, ricevuta fiscale, scontrino fiscale) nonché una descrizione del guasto, al centro assistenza autorizzato Melitta oppure al Vs. fornitore che Vi dará la massima collaborazione ed il migliore servizio. E esclusa ogni altra rivendicazione e meno che la legge non preveda espressamente altrimenti. L’assistenza al cliente dal fornitore sono comunque garantite separatamente dalla garanzia Melitta Haushaltsprodukte GmbH Co. KG, Ringstraße 99, D-32427 Minden/Germany Servizio centrale di assistenza clienti: Austria: Melitta Ges.mbH Münchener Bundesstraße 131, 5021 Salzburg Telefono: 06 62/43 95 110 Svizzera: Melitta GmbH, Abt. Kundendienst 4622 Egerkingen, Tel.: 062/39 81 761 Italia: Luis Brugger GmbH – srl 39042 Brixen/Bressanone Telefono: 04 72/83 33 21 Melitta-Consumentenservice: Nederland: Melitta Service Pascal 40 3241 MB Middelharnis Tel.: 0187 / 48.86.78 Fax: 0187 / 48.24.39 Melitta Nederland B.V. Stationsweg 35 4205 AA GORINCHEM Tel.: 0183 / 64.26.26 Fax: 0183 / 62.71.13 België: MELITTA N.V./S.A. Brandstraat 8 9160 LOKEREN · België Tel. 09 / 331.52.00 Fax 09 / 331.52.01 Of Linea 2000 BVBA/SPRL Bouwelven 12A Industriezone Klein Gent 2280 GOBBENDONK Tel.: 014 / 21.71.91 Fax: 014 / 21.54.63
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9

Melitta 룩® 모션 Handleiding

Categorie
Koffie makers
Type
Handleiding