Beperkte garantie (ALLEEN VOOR AUSTRALIË)
Panasonic-garantie
1. Op dit product rust een garantie van 12 maanden vanaf de aankoopdatum. Overeenkomstig de voorwaarden van deze garantie zal Panasonic of
een geautoriseerd onderhoudscentrum het nodige onderhoud aan dit product verrichten zonder kosten in rekening te brengen voor onderdelen of
verrichte arbeid wanneer het product binnen de garantieperiode naar mening van Panasonic gebreken vertoont.
2. Deze garantie is alleen van toepassing op Panasonic-producten die zijn gekocht in Australië en werden verkocht door Panasonic Australia of een
geautoriseerde distributeur of dealer en alleen als de producten worden gebruikt en onderhouden in Australië of in de daartoe behorende
gebiedsdelen. De garantiedekking is alleen van toepassing op onderhoud dat wordt uitgevoerd door een door Panasonic geautoriseerd
onderhoudscentrum en alleen wanneer een geldig bewijs van aankoop wordt overlegd wanneer er een verzoek wordt ingediend voor onderhoud
onder garantie.
3. Deze garantie is alleen van toepassing wanneer het product werd geïnstalleerd en gebruikt in overeenstemming met de aanbevelingen van de
fabrikant (zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing) bij normaal gebruik en onderhoud (naar mening van Panasonic). Deze garantie dekt alleen
normaal huishoudelijk gebruik en dekt geen schade, storing en gebreken die zijn veroorzaakt door het gebruik van onjuiste voltages, onjuiste installatie,
ongelukken, verkeerd gebruik, nalatigheid, accumulatie van vuil of stof, misbruik, foutieve instelling van de bediening, problemen met de
stroomtoevoer, onweersbuien, insecten- en ongedierteplagen, onbevoegde demontage of reparatie door niet-geautoriseerde personen (inclusief niet-
geautoriseerde wijzigingen), aanwezigheid van zand, vocht of vloeistoffen, commercieel gebruik, zoals in een hotel, kantoor, restaurant of andere
zakelijke omgeving, of verhuur van gebruik van het product, blootstelling aan extreem corrosieve omstandigheden of enig extern object of materiaal
dat in het product is terechtgekomen.
4. Deze garantie dekt de volgende items niet, tenzij de storing of het gebrek al bestond op het moment van aankoop: (a) Onderde(e)l(en) van de
behuizing (e) DVD, Blu-ray of Recordable Discs
(b) Video- of Audiobanden (f) Video-/Audiokoppen door slijtage bij normaal gebruik
(c) SD-kaarten of USB-apparaten (g) Informatie opgeslagen op Hard Disk Drives, USB-sticks of SD-kaarten
(d) Door de gebruiker te vervangen batterijen (h) Problemen met DTV-ontvangst veroorzaakt door TV-antenne/bekabeling/stopcontact(en)
enz.
5. Sommige producten kunnen worden geleverd met hardware voor een Ethernetaansluiting. De garantie voor dergelijke producten is beperkt en
dekt geen
(a) problemen die te maken hebben met internet- en/of DLNA-verbinding/instelling;
(b) kosten die worden gemaakt voor de internetverbinding;
(c) gebruik van niet-compatibele software of software die niet uitdrukkelijk is aangegeven in de gebruiksaanwijzing van het product; en
(d) indirecte of vervolgkosten die gerelateerd zijn aan het onjuiste gebruik of de misbruik van de hardware, de aansluiting op het internet of enig ander
apparaat.
6. Wanneer u onderhoud onder garantie wilt aanvragen, dan moet u:
• bellen met het Customer Care Centre van Panasonic op 132600 of onze hieronder genoemde website bezoeken en gebruikmaken van de Service
Centre
Locator om de naam/het adres van het dichtstbijzijnde geautoriseerde onderhoudscentrum te vinden.
• het product opsturen of meenemen naar een geautoriseerd onderhoudscentrum van Panasonic samen met het bewijs van aankoop als bewijs van
de aankoopdatum. Wij wijzen u erop dat verzending en verzekering van en/of naar uw dichtstbijzijnde geautoriseerde onderhoudscentrum uw
verantwoordelijkheid is.
• Voor de volgende producten is het mogelijk om deze thuis op te laten halen/af te laten leveren in de belangrijkste stedelijke gebieden van
Australië of de normale werkgebieden van de dichtstbijzijnde geautoriseerde onderhoudscentra:
- Plasma/LCD televisies/schermen (schermgrootte groter dan 103 cm)
7. De hierbij verleende garanties bieden geen dekking voor enige kosten die verband houden met de installatie, de-installatie of herinstallatie van een
product, waaronder de kosten gerelateerd aan de montage, demontage of hermontage van enig scherm (en enige andere bijbehorende activiteiten),
aflevering, verpakking, verzending, transport of verzekering van het product of enig onderdeel daarvan of vervanging daarvan en sluiten deze uit.
Tevens bieden de hierbij verleende garanties geen dekking voor enige schade of verlies veroorzaakt door of tijdens of in verband met of gerelateerd
aan een dergelijke installatie, de-installatie, herinstallatie of transport en sluiten deze uit.
Geautoriseerde onderhoudscentra van Panasonic zijn gevestigd in de belangrijkste stedelijke gebieden en de meeste regionale centra van Australië. De
dekking varieert echter afhankelijk van het product. Voor advies over de exacte locatie van geautoriseerde onderhoudscentra voor uw product kunt u
ons Customer Care Centre bellen op 132600 of onze website bezoeken en onze Service Centre Locator gebruiken.
Naast de rechten die voortvloeien uit deze garantie zijn er consumentengaranties van toepassing op Panasonic-producten die niet kunnen worden
uitgesloten volgens de Australische consumentenwetgeving. Wanneer het product een groot mankement heeft, dan kunt u het product afwijzen en
kiezen voor een restitutie of vervanging van het product of u kunt ervoor kiezen de goederen te behouden en een vergoeding claimen voor de
waardevermindering van de goederen. U bent ook gerechtigd het product te laten repareren of vervangen wanneer de kwaliteit van het product niet
acceptabel is en dit gebrek aan kwaliteit geen groot mankement inhoudt.
Wanneer het product een groot mankement vertoont dat niet hersteld kan worden, moet u ons daarvan binnen een redelijke tijdsperiode op de
hoogte stellen door contact op te nemen met het Customer Care Centre van Panasonic. Wanneer het mankement aan het product geen groot
mankement is, dan kan Panasonic ervoor kiezen het product te repareren of te vervangen en zal dit doen binnen een redelijke tijdsperiode vanaf het
moment van uw kennisgeving.
DE KLANT MOET DEZE GARANTIEKAART EN DE AANKOOPBON (OF VERGELIJKBAAR BEWIJS VAN AANKOOP) TE ALLEN TIJDE
BEWAREN
Wanneer u hulp behoeft met betrekking tot de garantievoorwaarden of enige andere vragen, ga dan naar de
website van Panasonic Australia www.panasonic.com.au of neem telefonisch contact op met 132600
Houd de gebruiksaanwijzing bij de hand wanneer u belt.