82
NL
Zijn er verschillen tussen het gebruik
van een smartphone (of een tablet) met
Android of iOS?
U kunt het besturingssysteem van uw voorkeur gebruiken, er zijn geen verschillen.
Welke WiFi protocollen worden ondersteund?
De geïnstalleerde WiFi radio ondersteunt de WiFi b/g/n voor Europese landen.
Welke versie van WPS wordt ondersteund?
Het apparaat ondersteunt WPS 2.0 of hoger, raadpleeg de documentatie van de router.
Welke instellingen/conguratie moeten
er worden ingesteld op de software van
de router?
Alle belangrijkste router instellingen zijn vereist:
• 2.4 GHz ingeschakeld, WiFi b/g/n
• DHCP en NAT geactiveerd
Is het mogelijk Tethering via een mobiele
3G te gebruiken in plaats van een router?
Ja, maar de cloud diensten zijn ontworpen voor continu aangesloten apparaten.
Hoe kan ik nagaan of mijn Internet
thuisnetwerk werkt en of de draadloze
functie aan is?
U kan uw netwerk opzoeken met uw tablet of met uw smartphone. Vergeet niet alle andere
data-verbindingen uit te schakelen (bv. die van uw mobiele telefoon) alvorens dit te proberen.
Waar kan ik de naam en het wachtwoord
van het draadloze NETWERK te vinden?
Zie de documentatie over de Router Klant. Suggestie: Soms kan de klant door het gebruik van
"http://IP nummer" van de router vanaf een aangesloten apparaat toegang krijgen tot de router-in-
stelling. Op het etiket van de router staan meestal de aanmeldingsgegevens voor toegang tot de
installatiepagina van het apparaat vermeld, met behulp van een aangesloten apparaat (Ipad of
tablet).
Wat doen als het WiFi kanaal door de
buren gebruikt wordt?
De router beslist welk kanaal gebruikt wordt voor de WiFi van het huis (zie handleiding Router),
forceer de router om het gewenste kanaal te gebruiken.
Hoe kan ik nagaan of de draadloze func-
tie op het apparaat aan is?
Controleer of het lampje stabiel brandt. Gebruik uw smart-toestel, controleer op de Live app of het
netwerk van het apparaat zichtbaar is en aan de cloud verbonden is.
Wat is de afstand tussen de router en
het apparaat (één ruimte/twee ruimtes)?
Normaal gesproken is er een dekking voor een aantal ruimtes, maar het draadloze signaal is
sterk afhankelijk van de muurmaterialen. Als de WiFi van het apparaat uit is, kan de klant de
sterkte van de verbinding controleren met zijn iPAD (of met andere draadloze HAN toestellen
)nabij het apparaat (bijvoorbeeld specieke software tools die van het internet gedownload
kunnen worden om de kracht van het signaal te controleren).
Hoe kan ik mijn whirlpool account wij-
zigen zonder de connectiviteit van mijn
apparaten te verliezen.
U kan een nieuwe account aanmaken, maar vergeet niet uw apparaten van de oude account los
te koppelen alvorens ze aan de nieuwe te verbinden.
Zijn er elementen die kunnen verhinderen
dat het signaal het apparaat bereikt?
Controleer of er geen toestellen verbonden zijn die samen de hele internetbandbreedte ge-
bruiken en zorg ervoor dat alle internetapparaten de maximaal aangesloten routerlimiet niet
overschrijden.
Wat kan ik doen als mijn draadloze ver-
bindingen het apparaat niet bereiken?
U kan specieke toestellen gebruiken om de WIFi-dekking van het huis uit te breiden: Access
Point, WiFi-repeaters en Power-line bruggen (niet met het apparaat meegeleverd).
Ik heb de router vervangen, wat moet ik
doen?
U kunt dezelfde instellingseigenschappen (netwerknaam en wachtwoord) behouden of de
vorige instelling van het apparaat wissen (resetproces) en de installatie opnieuw uitvoeren (zie
"Live-Afstandsbediening / Installatieprocedure").
Hoe kan ik controleren of mijn apparaat
verbonden is met het draadloze thuis-
netwerk ?
Ga naar de conguratie van de router (zie handleiding router) en controleer of het MAC adres
van de toepassing vermeld is op de pagina van de draadloos verbonden toestellen.
Waar vind ik het MAC adres van het
apparaat?
Op uw Smart Apparaat: er is een etiket met het SAID & MAC adres.Het MAC adres bestaat uit 6
combinaties van nummers en letters die beginnen met: 88 E7 … … … ..
Wat kan ik doen als de indicator voor de
verbindingsstatus langzaam blijft knip-
peren en nooit vast aan blijft of geen
stabiele verbinding kan maken met de
thuisrouter?
Als de status van de WiFi-verbindingsstatus niet vast brandt, is het apparaat met succes ver-
bonden aan de router, maar kan het geen verbinding maken met internet. Om het apparaat op
het internet aan te sluiten, moet u de router en / of de instellingen van de drager controleren.
Corrigeer de instellingen van de router: NAT moet aan zijn, Firewall en DHCP moeten correct
ingesteld zijn. Ondersteunde wachtwoordcryptograe : WEP, WPA,WPA2 om een andere crypto-
grae te gebruiken, zie de handleiding van de router.
Instellingen drager: als uw internetprovider de nummers van het MAC-adres heeft vastgesteld
die verbinding met internet kunnen maken, is het mogelijk dat u het apparaat niet met de cloud
kan verbinden.
Het MAC adres is de unieke identicator van het toestel, bv. die van uw computer. Vraag aan uw
Internet service provider de procedures om een nieuw toestel te verbinden, dat geen com
puter is (bv. een droger, wasser,...), aan het Internet.
Hoe kan de draadloze verbinding op uw
apparaat worden ingesteld?
Zie de gedetailleerde documentatie en de wizard van de applicatie op uw Smartphone / iPad:
Er zijn alternatieve methodes voor ieder apparaat.
Hoe kan er worden gecontroleerd of de
gegevens worden verzonden?
Schakel het apparaat uit na het instellen van het netwerk, wacht 20 sec en schakel het apparaat
dan weer in, controleer of de App de UI-status van het apparaat laat zien. Stel een cyclus of
een andere optie in en controleer de status op de App (NOTA: voor sommige instellingen zijn
meerdere seconden vereist alvorens ze de App bereiken).
PROBLEMEN VERHELPEN - CONNECTIVITEIT