WAT WORDT GEDEKT DOOR DE GARANTIE
• De reparatie van uw stofzuiger als uw stofzuiger defect raakt als gevolg van
ondeugdelijke materialen, fabricage- of functioneringsfouten binnen 5 jaar na
aankoop of levering (als een onderdeel niet langer beschikbaar is of niet meer wordt
geproduceerd, zal Dyson het onderdeel vervangen door een functionerend alternatief).
• Gebruik van de stofzuiger in Nederland.
WAT WORDT NIET GEDEKT DOOR DE GARANTIE
Dyson geeft geen garantie op reparaties of vervanging van producten als gevolg van de
volgende oorzaken:
• Normale slijtage (bijvoorbeeld zekeringen, aandrijfriem, borstel, batterijen, enz.).
• Schade door ongelukken, problemen veroorzaakt door verwaarlozing, verkeerd of
onvoorzichtig gebruik of gebruik wat niet geschiedt in overeenstemming met de Dyson
gebruikshandleiding.
• Blokkades – wij verwijzen u naar de instructies over het oplossen van blokkades van
uw stofzuiger die u vindt in de Dyson gebruikshandleiding of op www.dyson.nl onder
Klantenservice.
• Gebruik van de stofzuiger voor iets anders dan normaal huishoudelijk gebruik.
• Gebruik van onderdelen die niet in overeenstemming met de instructies van Dyson
aangesloten of geplaatst zijn.
• Gebruik van andere dan originele Dyson onderdelen en accessoires.
• Foutieve installatie (behalve installaties die door Dyson zelf verricht zijn).
• Reparaties of aanpassingen die door derden anders dan Dyson of haar gecertificeerde
agenten zijn uitgevoerd.
• Als u twijfelt over de dekking van de garantie neem dan contact op met het Dyson
Klantenservice in Nederland op: 020- 521 98 90.
OVERZICHT VAN DEKKING
• De garantie gaat in op het moment van aankoop (of een eventueel latere leverdatum).
• U dient uw aankoopbewijs/afleverbewijs te laten zien voordat er enig onderhoud aan uw
stofzuiger kan worden verricht. Zonder dit bewijs zijn wij verplicht kosten te berekenen.
Bewaar uw aankoopbon/leverbon dus goed.
• Reparaties zullen worden uitgevoerd door Dyson of gecertificeerde agenten.
• Vervangen onderdelen worden eigendom van Dyson.
• Door reparatie of vervanging van uw stofzuiger wordt de garantieperiode niet verlengd.
• De garantie is een aanvulling op uw rechten als consument en beïnvloedt deze niet.
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER
GEGEVENSBESCHERMING
Als u ons informatie over derden verstrekt, bevestigt u dat u door hen bent aangesteld
om hen te vertegenwoordigen, dat zij hebben ingestemd met het gebruik van hun
persoonlijke gegevens inclusief vertrouwelijke persoonlijke gegevens en dat u hen hebt
geïnformeerd over uw identiteit en de redenen waarom hun persoonlijke gegevens
zullen worden gebruikt. U hebt recht op de verstrekking van een kopie van de
informatie die we over u hebben geregistreerd (waarvoor we een kleine vergoeding
mogen berekenen) en op correctie van eventueel onjuiste gegevens. Ten behoeve van
kwaliteitscontrole en opleidingsdoeleinden kunnen we uw contacten met ons vastleggen
en gebruiken. Als uw persoonlijke gegevens wijzigen, als u van mening verandert over
uw marketingvoorkeuren of als u vragen hebt over het gebruik van uw gegevens, neem
dan contact op met Dyson BV, Keizersgracht 209, 1016DTAmsterdam, Nederland, of
door te bellen met de Dyson Klantenservice in Nederland: 020- 521 98 90. U kunt uw
wijzigingen tevens e-mailen naar
helpdesk.benelux@dyson.com
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy beschermen, raadpleeg ons privacybeleid
op www.dyson.co.uk
BE
DYSON KLANTENSERVICE
Bel voor vragen over uw Dyson stofzuiger met de Dyson Klantenservice en zorg dat u
het serienummer, de aankoopdatum en de naam van uw leverancier bij de hand hebt,
U kunt tevens contact opnemen via de website. Het serienummer kunt u vinden op de
romp van de stofzuiger achter het doorzichtige stofreservoir.
De meeste vragen kunnen telefonisch worden opgelost door een van de medewerkers
van onze Dyson Klantenservice.
Bel met de Dyson Klantenservice als uw stofzuiger onderhoud nodig heeft, zodat we met
u de mogelijkheden door kunnen nemen. Als u nog garantie hebt op uw stofzuiger en
de reparatie daardoor gedekt wordt, dan wordt de reparatie gratis verricht.
REGISTREER UZELF ALS EIGENAAR VAN EEN
DYSONAPPARAAT
WIJ DANKEN U DAT U VOOR DYSON HEBT GEKOZEN.
Wij verzoeken u zich te registreren als eigenaar van een Dyson apparaat, zodat wij u
snel en efficiënt service kunnen verlenen. U kunt dat op twee manieren doen:
• Online op www.dyson.be
• Door te bellen met de Dyson Klantenservice in België:078/15 09 80.
Zo staat u geregistreerd als eigenaar van een Dyson stofzuiger wanneer er sprake is van
verzekerde schade en kunnen wij, indien nodig, contact met u opnemen.
GARANTIE GEDURENDE 5 JAAR
GARANTIEVOORWAARDEN VAN DE DYSON GARANTIE VAN 5 JAAR.
De garantie wordt verstrekt door Dyson BV, Keizersgracht 209,
1016 DT, Amsterdam, Nederland .
WAT WORDT GEDEKT DOOR DE GARANTIE
• De reparatie van uw stofzuiger als uw stofzuiger defect raakt als gevolg van
ondeugdelijke materialen, fabricage- of functioneringsfouten binnen 5 jaar na
aankoop of levering (als een onderdeel niet langer beschikbaar is of niet meer wordt
geproduceerd, zal Dyson het onderdeel vervangen door een functionerend alternatief).
• Gebruik van de stofzuiger in België.
WAT WORDT NIET GEDEKT DOOR DE GARANTIE
Dyson geeft geen garantie op reparaties of vervanging van producten als gevolg van de
volgende oorzaken:
• Normale slijtage (bijvoorbeeld zekeringen, aandrijfriem, borstel, batterijen, enz.).
• Schade door ongelukken, problemen veroorzaakt door verwaarlozing, verkeerd of
onvoorzichtig gebruik of gebruik wat niet geschiedt in overeenstemming met de Dyson
gebruikshandleiding.
• Blokkades – wij verwijzen u naar de instructies over het oplossen van blokkades van
uw stofzuiger die u vindt in de Dyson gebruikshandleiding of op www.dyson.be onder
Klantenservice.
• Gebruik van de stofzuiger voor iets anders dan normaal huishoudelijk gebruik.
• Gebruik van onderdelen die niet in overeenstemming met de instructies van Dyson
aangesloten of geplaatst zijn.
• Gebruik van andere dan originele Dyson onderdelen en accessoires.
• Foutieve installatie (behalve installaties die door Dyson zelf verricht zijn).
• Reparaties of aanpassingen die door derden anders dan Dyson of haar gecertificeerde
agenten zijn uitgevoerd.
• Als u twijfelt over de dekking van de garantie neem dan contact op met de Dyson
Klantenservice: 078/150980.
OVERZICHT VAN DEKKING
• De garantie gaat in op het moment van aankoop (of een eventueel latere leverdatum).
• U dient uw aankoopbewijs/afleverbewijs te laten zien voordat er enig onderhoud aan uw
stofzuiger kan worden verricht. Zonder dit bewijs zijn wij verplicht kosten te berekenen.
Bewaar uw aankoopbon/leverbon dus goed.
• Reparaties zullen worden uitgevoerd door Dyson of gecertificeerde agenten.
• Vervangen onderdelen worden eigendom van Dyson.
• Door reparatie of vervanging van uw stofzuiger wordt de garantieperiode niet verlengd.
• De garantie is een aanvulling op uw rechten als consument en beïnvloedt deze niet.
PRIVACYBELEID
Uw gegevens zullen door Dyson BV worden verwerkt voor het uitvoeren van de
garantieovereenkomst en voor promotionele, marketing- en servicegerelateerde
acties in verband met Dyson producten. Uw persoonsgegevens kunnen ook worden
doorgegeven aan met Dyson BV verbonden entiteiten die uw gegevens ook kunnen
gebruiken voor promotionele, marketing- en servicegerelateerde acties in verband met
Dyson producten. Sommige van deze entiteiten kunnen buiten de Europese Economische
Ruimte gevestigd zijn. U stemt toe in deze doorgifte.
Indien u niet per post of telefonisch wenst gecontacteerd te worden in verband met
Dyson producten, gelieve dan contact op te nemen met Dyson BV. Dit kan per telefoon
(078 150 980) of per e-mail (helpdesk.benelux@dyson.com).
Indien u via e-mail op de hoogte wenst te blijven van de Dyson producten, gelieve dan
contact op te nemen met Dyson BV. Dit kan per telefoon (078 150 980) of per e-mail
(helpdesk.benelux@dyson.com).
U hebt recht op toegang tot en verbetering van uw persoonsgegevens. Om uw rechten
uit te oefenen kan u contact opnemen met Dyson BV. Dit kan per telefoon (078150980)
of per e-mail (helpdesk.benelux@dyson.com).
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy beschermen, zie ons Privacybeleid op
www.dyson.com
ES
CÓMO ENSAMBLAR SU ASPIRADORA DYSON
• Tumbe la aspiradora en el suelo e introduzca el cabezal limpiador hasta que haga clic.
• Vuelva a colocar la aspiradora en posición vertical, introduzca la empuñadura en la
manguera y presione hasta que haga clic.
• Empuje la empuñadura dentro de la manguera y coloque los accesorios en el lateral de
la aspiradora.
CÓMO UTILIZAR SU ASPIRADORA DYSON
Presione el pedal y recline el mango para usar la aspiradora. El soporte estabilizador
se levantará automáticamente. Para encender la aspiradora, apriete el botón de
encendido/apagado, situado delante del mango. Cuando acabe de aspirar, vuelva
a colocar la aspiradora en posición vertical y las ruedas estabilizadoras bajarán
automáticamente. Utilice el asa para el transporte del cubo transparente para levantar
la aspiradora.
PRECAUCIÓN:
• Cuando coloque la aspiradora en posición vertical, asegúrese de que las ruedas
estabilizadoras quedan fijas en su posición antes de soltar la aspiradora.
• No apriete el botón para soltar el ciclón mientras transporta la aspiradora, ya que
podría caerse y provocar lesiones.
TENGA EN CUENTA LO SIGUIENTE:
• El polvo fino como, por ejemplo, el yeso o la harina, se debe aspirar en pequeñas
cantidades.
• Consulte las recomendaciones del fabricante del material del suelo , de las alfombras
y de las moquetas antes de aspirarlas. Las fibras de algunas alfombras se levantarán
si se utiliza el cepillo motorizado. Si esto ocurre, recomendamos aspirar en la posición
de parquet y consultar con el fabricante del material del suelo. (Véase el apartado
“alfombras/parquets”.)
• Si se utiliza en un garaje para limpiar el coche, deberá limpiar la zapata y las ruedas
con un paño seco una vez finalizada la limpieza para eliminar cualquier resto de arena,
suciedad o gravilla que pudiera dañar los suelos delicados.
• No utilice la aspiradora para recoger objetos puntiagudos, juguetes pequeños, alfileres,
clips, etc.
ALFOMBRAS/PARQUETS
• El cepillo siempre estará ajustado por defecto en la posición de encendido (girar)
cada vez que ponga en marcha su aspiradora y la recline para limpiar. El cepillo
se parará automáticamente si se obstruye. En caso de que esto ocurra, consulte el
apartado “Eliminación de bloqueos en el cepillo”. Para apagar el cepillo (p.ej. para
aspirar parquets), recline la aspiradora y enciéndala; a continuación, pulse el botón de
encendido/apagado del cepillo y éste dejará de girar.
LIMPIEZA DE LARGO ALCANCE
PRECAUCIÓN:
• La potente succión puede provocar que la manguera se contraiga y tire; tenga cuidado.
• Para extraer la empuñadura, abra la tapa de ésta. Extienda el tubo rojo hasta que el asa
se desprenda de la aspiradora. Los accesorios se pueden acoplar tanto a la manguera
como a la empuñadura. Asegúrese de que la tapa de la empuñadura está cerrada
cuando ésta no esté siendo utilizada.
• Para evitar lesiones e impedir que la aspiradora se caiga cuando limpie las escaleras,
nunca la coloque por encima de usted.
VACIADO DEL CUBO TRANSPARENTE
PRECAUCIÓN:
• Apague y desenchufe la aspiradora antes de vaciar el cubo transparente.
• Vacíe el cubo cuando la suciedad alcance el indicador MAX, que no se debe rebasar.
Para extraer el cubo transparente de la aspiradora, presione el botón que se encuentra
detrás del asa para el transporte. Para vaciarlo, presione el botón de desenganche rojo
del cubo transparente.
• Para minimizar el contacto con el polvo y alérgenos, fije en el cubo una bolsa de plástico
y vacíelo en ella. Quite el cubo con cuidado y cierre la bolsa fuertemente, deshágase
de la bolsa.
La Fundación Británica de Alergología es una organización benéfica del Reino Unido
que tiene como objetivo mejorar el conocimiento, la prevención y el tratamiento de
alergias. El sello de aprobación de la Fundación Británica de Alergología es una marca
registrada del Reino Unido.
TENGA EN CUENTA LO SIGUIENTE:
• No utilice la aspiradora sin que el cubo transparente esté colocado en su sitio.
LIMPIEZA DEL CUBO TRANSPARENTE
PRECAUCIÓN:
• No sumerja el cuerpo del ciclón en agua ni vierta agua sobre los ciclones.
• Asegúrese de que el cubo transparente está completamente seco antes de volverlo a
colocar.
TENGA EN CUENTA LO SIGUIENTE:
• No utilice detergentes, ceras ni ambientadores para limpiar el cubo transparente.
• No meta el cubo transparente en el lavavajillas.
• Al aspirar, algunas alfombras pueden generar pequeñas descargas de electricidad
estática en el cubo transparente. Éstas no están asociadas al suministro de corriente
eléctrica. Para minimizar sus efectos, no coloque la mano ni introduzca ningún objeto en
el cubo transparente, a menos que primero lo haya vaciado y lavado con agua fría.
• Limpie la rejilla con un paño o un cepillo seco para eliminar las pelusas y la suciedad.
21