Contest SMART-DMX2U Gebruikershandleiding

Type
Gebruikershandleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

HANDLEIDING
Versie 1 / 09-201
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 2/46
Veiligheidsinstructies
Belangrijke informatie inzake veiligheid
Dit apparaat is ontworpen om te werken in een
verwarmde omgeving en is geïsoleerd tegen elke vorm van vocht of
waternevel. Elk gebruik in een vochtige, onbeschermde plaats of
blootgesteld aan aanzienlijke temperatuurschommelingen kan een
risico vormen voor zowel het apparaat als elke persoon in de
nabijheid.
Alleen de technische diensten bevoegd en erkend door
CONTEST zijn gemachtigd om het onderhoud van dit apparaat uit
te voeren. Routine-onderhoudsprocedures moeten de
voorzorgsmaatregelen in deze handleiding volgen.
Dit apparaat bevat in de behuizing niet-geïsoleerde
onderdelen met een spanning die hoog genoeg is om een risico op
elektrische schokken te vormen. Voer in geen geval onderhoud aan
dit apparaat uit wanneer het is ingeschakeld.
Instructies en aanbevelingen
1- Lees de instructies:
Het is raadzaam om alle gebruiks- en bedieningsinstructies te lezen
voordat u het apparaat gebruikt.
2- Bewaar de instructies:
Het is raadzaam om de gebruiks- en bedieningsinstructies te bewaren
voor later.
3- Neem de waarschuwingen in acht:
Het is raadzaam om rekening te houden met alle waarschuwingen en
instructies voor het gebruik van het product.
4- Volg de instructies:
Het is raadzaam om alle gebruiks- en bedieningsinstructies goed te
volgen.
6- De installatie:
Plaats dit apparaat niet op rollend meubilair, een statief, een
onstabiele standaard of tafel. Het apparaat kan vallen en een kind of
een volwassene ernstig verwonden en ernstig beschadigd raken.
Gebruik alleen rollend meubilair, plank, statief, standaard of tafel die
door de fabrikant worden aanbevolen of verkocht bij het apparaat. In
elk geval is het raadzaam om de instructies van de fabrikant te volgen
en de door hem aanbevolen instrumenten te gebruiken. Het wordt
sterk aanbevolen om de meubels voorzichtig te verplaatsen wanneer
het apparaat erop staat. Plots stoppen, teveel duwkracht en ruwe
oppervlakken kunnen het geheel doen vallen.
7- Montage aan plafond of wand:
Het wordt aanbevolen dat u contact opneemt met uw dealer voordat u
gaat monteren.
8- Ventilatie:
De gleuven en openingen in de behuizing zijn voorzien voor ventilatie,
om een gebruik in alle vertrouwen te garanderen en om oververhitting
te voorkomen. Deze openingen mogen niet worden geblokkeerd of
bedekt. Zorg ervoor dat deze openingen nooit worden geblokkeerd
door het product op een bed, bank, kleed of ander gelijkaardig
oppervlak te plaatsen. Dit apparaat mag niet in een gesloten ruimte
worden geplaatst, zoals een koffer of rek, tenzij voor ventilatie is
gezorgd of de instructies van de fabrikant zijn opgevolgd.
9- Hitte:
Het is raadzaam om het product uit de buurt te houden van
warmtebronnen zoals radiatoren, kachels, warmteroosters of andere
producten (en versterkers) die warmte produceren.
CAUTION
RISK OF ELECTRIC SHOCK
DO NOT OPEN
LET OP: Om het risico op elektrische schokken te verminderen,
verwijder nooit de kappen. Het apparaat bevat geen onderdelen
die door de gebruiker kunnen worden onderhouden.
Neem contact op met een gekwalificeerde technische
dienst voor het onderhoud van dit apparaat.
Gebruik geen verlengsnoer, meervoudige stekker of ander
verbindingssysteem om het risico op elektrische schokken te
voorkomen, tenzij de metalen delen die in contact zijn
volledig buiten bereik zijn.
Bescherming van het milieu
HITMUSIC beschermt het milieu, we verkopen alleen schone,
ROHS-conforme producten.
Uw product bestaat uit materialen die moeten worden gerecycled.
Gooi het niet bij uw afval, breng het naar een verzamelcentrum in
de buurt van uw woonst. Geautoriseerde servicecentra nemen uw
apparaat aan het einde van zijn levensduur terug om het volgens
de milieuregelgeving te vernietigen.
10- Stroomvoorziening:
Dit product werkt alleen op het voltage aangegeven op een label op de
achterkant van het apparaat. Neem contact op met uw dealer of
energiebedrijf als u niet zeker bent van de spanning van uw elektrische
installatie.
11- Bescherming van elektrische kabels:
Zorg ervoor dat er niet op de stroomkabels kan worden gelopen of dat
ze niet bekneld kunnen raken door objecten die erop of ertegen
worden geplaatst, en let vooral op de kabels bij de uitgangen en hun
uitgangspunt op het apparaat.
12- Om te reinigen
Koppel het apparaat los voordat u het reinigt. Gebruik geen
accessoires die niet door de fabrikant worden aanbevolen. Gebruik
een vochtige doek op het oppervlak van het apparaat. Plaats het
apparaat niet onder water.
13- Periode van niet-gebruik:
Koppel het netsnoer los van uw lezer als u deze lange tijd niet
gebruikt.
14- Penetratie van objecten of vloeistoffen:
Laat nooit voorwerpen in de openingen van dit apparaat komen, omdat
deze brand of een elektrische schok kunnen veroorzaken.
Mors nooit vloeistoffen op het product.
15- Schade die onderhoud vereist:
Wend u tot gekwalificeerde personen in de volgende gevallen:
Wanneer het netsnoer of de stekker beschadigd is.
Als er vloeistof is gemorst of er voorwerpen in het apparaat zijn
gevallen.
Als het product in contact is gekomen met regen of water.
Als het product niet normaal werkt wanneer u de instructies volgt.
Als het product een schok heeft gehad.
16- Onderhoud/revisie:
Probeer dit product niet zelf te reviseren. Dit zou u blootstellen aan
gevaarlijke spanning. Neem contact op met een gekwalificeerd
persoon.
17- Werkomgeving:
Temperatuur van de werkomgeving: Van +5 tot +35 °C.
Installeer het apparaat niet in een slecht geventileerde ruimte of in
direct zonlicht (of sterk kunstlicht).
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 3/46
EFFECTENGENERATOR
Editie van 25/09/19
U KUNT 128 DMX-UNIVERS OF 102 400 RGB-LEDS MET 16 DMX-KANALEN AANSTUREN!
Het is een unieke manier om duizenden lichtgevende punten te beheren die buitengewone animaties kunnen
vormen. Met een paar DMX-kanalen creëert u oneindig veel animaties in configuraties die de mogelijkheden
van de gebruikelijke controllers overstijgen.
De complete set is verdeeld in twee niveaus:
SMART-CTL800 LED-bedieningsmodule in WS2812-formaat. Samengesteld uit 8 kanalen met 8
DMX-kanalen. Elke lijn is een lichtspel op zich
SMART-DMX is een vergelijkbare module maar met 2 DMX-universums. Deze module kan 8 rijen RGB- of
RGBW-punten in DMX-indeling aansturen.
Ze kan worden gebruikt als een "Master" om 128 DMX-universums of 128 Smart-lijnen te besturen. In dit geval
worden slechts 16 kanalen gebruikt: 8 voor de keuze van de animatie die voor alle lijnen geldt en 8 voor het
beheren van vertragingen.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 4/46
PLAN VAN HET DOCUMENT
Dit document is dynamisch: klik bij het lezen van de PDF's op de koppelingen om naar het gekozen segment
te gaan
Het GAMMA SMART .................................................................................................................................... 5
FAMILIES VAN EFFECTEN ....................................................................................................................... 11
DEFINITIE VAN DE FUNCTIES ................................................................................................................. 12
SPECIALE FUNCTIES ............................................................................................................................... 13
MASTER EFFECT ...................................................................................................................................... 35
STAND ALONE .......................................................................................................................................... 45
DEFINITIE VAN DE GEBRUIKTE TERMEN .............................................................................................. 46
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 5/46
Het GAMMA SMART
SMART-CTL800: 8 uitgangen in WS2812-formaat (maximaal 800 RGB-punten)
SMART-DMX: 2 DMX-universums in slave-modus (Fysiek identiek aan SMART-CTL800)
Over het algemeen komt een uitgang overeen met een lijn RGB-LED's
Het basisstation heeft 8 uitgangen met in totaal 800 RGB-punten. Deze 800 punten kunnen worden verdeeld
over de 8 uitgangen en worden ingedeeld volgens de keuze van de gebruiker (we adviseren om altijd
hetzelfde aantal punten per lijn te hebben) Voorbeeld: 1 lijn van 800 punten, 2 lijnen van 400, 3 lijnen van
250,4 lijnen van 200 ... 8 lijnen van 100. Dit zijn maximale waarden, u kunt natuurlijk ook slechts 8 rijen van
50 gebruiken.
Deze waarden moeten worden geprogrammeerd door de simulatiesoftware met de SMART-USB-kabel
(optioneel) met RDM-tabblad.
Op dit tabblad kunt u de kaart in elke vorm configureren en de adressen programmeren.
De SMART-CTL800-kaarten: elke uitgang gebruikt 8 DMX-kanalen. Een complete kaart (8 uitgangen) gebruikt
64 adressen (8x8). Deze kaarten kunnen direct worden aangestuurd door elke software of console.
Daar waar de SMARTPIXEL al zijn kracht haalt: u gebruikt meerdere lijnen en dus tal van DMX-kanalen. De
SMART-DMX-kaart (MASTER-modus) komt het beheer vereenvoudigen. Voor een set lijnen hebt u de
8 identieke effectenkanalen die automatisch op elke SMART-CTL800 worden verzonden en 8 extra kanalen
voor speciale effecten. U gebruikt dus slechts 16 kanalen voor een volledige installatie.
Als u 8 lijnen gebruikt, kunt u een behuizing in de "ECO"-modus gebruiken, wat intern een MASTER-functie
zal integreren.
Merk op dat de beheermodus kan overschakelen naar de "PRO"-modus waar u RGB-kleuren 1 en 2 op een
klassieke manier beheert, maar uiteraard met meer kanalen (16 in plaats van 8 per lijn)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 6/46
Uitgang DMX
Universum 2 Uitgang DMX
Universum 1
SMART-DMX2U
Ingang/
Uitgang DMX
Ingang
stroomvoor-
zienin
g
DC 5V
Chain IN/OUT
Maakt het mogelijk om een SMART-DMX2U-slave
of een SMART-CTL800 aan te sluiten.
Deze verbinding maakt het mogelijk om de
stroomvoorziening naar de de slave-behuizing
te propageren.
SMART-CTL800
Uitgangen naar
stroomvoorzieningen en
pixelapparaten
architectuur
SMART-DMX2U
DMX IN/OUT IN OUT GND
Chain +5V
DMX OUT
IN OUT GND
Chain +5V
SPI Uitgangen
DMX IN/OUT
Data+
Aarding
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 7/46
BEKABELING
DMX-console
STROOMVOORZIENING
DC 5V
EARRES PIXELS
Autonome DMX-behuizing
SMART-DMX2U
STROOMVOORZIENING
DC5V
STROOMVOORZIENING
DC5V
SMART-DMX2U
SMART-CTL800
STROOMVOORZIENING
DC5V
LINTEN PIXELS
DMX-COMMANDO'S
Computer met DMX-dongle
DMX512
DMX SMART
DC5V
DATA
GND
Let op: alle massa's moeten verbonden zijn
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 8/46
SIMULATOR
Raadpleeg het einde van de handleiding voor het gedeelte RDM/CONFIGURATIE
Met de simulator kunt u de SMARTPIXEL rechtstreeks vanaf een computer ontdekken, effecten maken en
deze onthouden.
Selecteer uw taal (Frans/Engels) in het menu "TAAL"
De simulator bestaat uit een regeleenheid die 16 DMX-kanalen reproduceert en een uitvoerscherm dat de
effecten weergeeft. Dit venster wordt geactiveerd door de toets linksboven.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 9/46
Op de simulator kunnen we het type configuratie (matrix of ster), het aantal lijnen en het aantal punten
(max. 60x300) selecteren.
Let op, de weergaven zijn variabel, afhankelijk van de mogelijkheden van uw computer en zijn niet
noodzakelijkerwijs hetzelfde als de werkelijke uitvoer.
EEN BEELD PLAATSEN
Om projecten te creëren, neemt u een foto van de projectruimte en plaatst u de foto in de SMARTPIXEL-map.
Laad de afbeelding door "achtergrondafbeelding" te openen, en zoek vervolgens met de hoekschuivers het
juiste perspectief. De effecten zijn vervolgens direct beschikbaar.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 10/46
KANALEN 9-16
De actie van de kanalen 9 tot 16 kunnen worden gevisualiseerd door te klikken op Weergave kanaal 9.
De groene stippen geven vervolgens de acties aan die zijn toegepast op vertragingen.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 11/46
FAMILIES VAN EFFECTEN
De effecten zijn voor het gemak gegroepeerd per familie.
De effecten worden verdeeld per familie van 10 op 10 en worden dus gelijkgesteld aan groepen. Ze kunnen
vervolgens worden gepersonaliseerd (zie pagina 12 definitie van functies).
GROEP 0: Vaste effecten
GROEP 1: Looplichten
GROEP 2: Stapels
GROEP 3: Sparkles
GROEP 4: Kruisingen
GROEP 5: Bubbels en Storm
GROEP 6: Statische effecten-vlag
GROEP 7: Statisch gordijn
GROEP 8: Niagara (watervaleffect)
GROEP 9: Highway
GROEP 10: Vu-meters
GROEP 11: Magie
GROEP 12: Statische magie
GROEP 13: Stop and Go
GROEP 14: Stop and Reverse
GROEP 15: Heen en terug + Sinus
GROEP 16: Niet gebruikt
GROEP 17: Vlammen
GROEP 25: SPECIALE FUNCTIES
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 12/46
DEFINITIE VAN DE FUNCTIES
Elk effect kan variëren dankzij de bijbehorende functies (kleur, snelheid, grootte, enz.)
In het document worden de DMX-adressen als volgt gesymboliseerd: 0-1-2...
Vervolgens kunnen we met de kanalen spelen
Kanaal 1 : Effect (zie sectie met effecten)
Kanaal 2 : Kleur 1 1>252 Rood naar Rood (alle kleuren) 253-254
Gepersonaliseerd 1 en 2
255 Rainbow
Kanaal 3 : Dimmer - Transparantie 1>100 100% > 0% - 101>200 Transparantie 0% > 100%
201>255 Stroboscoop Snel > Traag 255: RESET
Kanaal 4 : Snelheid 1>127 Richting 1 128>255 Omgekeerde richting (of speciale
functies)
Kanaal 5 : Grootte van het effect 1>255 1 pixel > Lengte van het segment
Kanaal 6 : Ruimtes 1>255 1 pixel > Lengte van het segment (minimaal 5 pixels
afstand)
Kanaal 7 : Kleur 2 (achtergrond) 1>252 Rood naar Rood (alle kleuren)
253-254 Gepersonaliseerd 1 en 2 255 Rainbow
Kanaal 8 : Dimmer kleur 2 1>255 0% > 100 %
Kanaal 1: EFFECTEN
0: OFF – 1 tot 240 effecten
241 tot 255: Speciale functies: Deze functies worden gebruikt om bepaalde effecten te configureren, zoals
overgangen of architectmodus
Kanaal 2: KLEUR VAN DE EFFECTEN dimbaar
0-254: Kleur - 253: Gepersonaliseerd 1 - 254: Gepersonaliseerd 2 - 255: RAINBOW
Kanaal 3: DIMMER/DIMMER + SPARKLES/STROBOSCOOP
0>100 DIMMER (0 Dimmer maximaal – 100 Dimmer tot 0)
101 >200: DIMMER + SPARKLES (101 Dimmer maximaal – 200 Dimmer tot 0)
201>255: snelheid van de STROBOSCOOP
Kanaal 4: SNELHEID VAN DE EFFECTEN
0 vast (stop)
1>127: toenemende loopsnelheid
128>255: omgekeerde richting - afnemende loopsnelheid
Kanaal 5: GROOTTE VAN DE EFFECTEN
(in % vergeleken met de lengte van de stripled)
Kanaal 6: Grootte van het effect of startadres
(in % vergeleken met de lengte van de stripled)
Kanaal 7: ACHTERGRONDKLEUR dimbaar
0-254: Kleur - 253: Gepersonaliseerd 1 - 254: Gepersonaliseerd 2 - 255: RAINBOW
Kanaal 8: DIMMER van de achtergrondkleur
0>255 DIMMER (0 Dimmer tot 0 – 127 Dimmer Maximum)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 13/46
SPECIALE FUNCTIES
De speciale functies maken permanente wijzigingen mogelijk om te werken met voorprogrammering.
Ze zijn bedoeld om door speciale knoppen te worden opgeroepen en blijven in RAM (zolang de module is
ingeschakeld) of in FLASH (permanent zelfs met de module uitgeschakeld)
In de simulator worden een aantal van deze functies opgeroepen door "Bibliotheken" te activeren
LET OP: het FLASH-geheugen is beperkt in aantal gebruiken
Gebruik de flash-functie alleen voor stand alone-bewerkingen.
Om deze reden zijn FLASH-validaties alleen geschikt voor bepaalde functies
en door kanaal 8 minimaal 3 seconden op waarde 127 te houden.
Voor gebruik met console of software, creëer een knop met een duur van 1 seconde voor de activering van
elke functie, en mogelijk één voor de verwijdering van de functie: bijvoorbeeld voor additieve sparkles, maak
een knop "SPARKLES ON" met de waarden 248 - 255 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 255, vervolgens een knop
"SPARKLES OFF" met de waarden 248 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 255.
Als u deze functies inschakelt, wordt het huidige effect niet verwijderd, maar wordt de functie toegevoegd.
KANAAL 1
255 DMX THRU (de DMX-commando's aan de ingang worden gekopieerd aan de uitgang)
254
253
252
251
250 FADE-EFFECT
Kanaal 1 tot 250
Kanaal 2 voor de overgangssnelheid (in tienden van een seconde)
Kanaal 8 op 255 valideert de actie in RAM
Kanaal 8 op 127 valideert de actie in FLASH Na 3 seconden (knipperen)
U kunt de fade-tijd volgen door de groene meter bovenaan het simulatiescherm
249
248 EFFECT TOEGEVOEGDE SPARKLES in RAM
Kanaal 1 tot 248
Kanaal 2 op 255 activeert de sparkles – 0 deactiveert ze
Kanaal 8 op 255 valideert de actie
Op het simulatiescherm geeft een vinkje de activering van het effect aan.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 14/46
247 PERSONALISEERBARE KLEUR kanalen 2-3-4 RVB
Gevalideerd door kanaal 8 op127 in FLASH Na 2 seconden - kanaal 8 op 255 in RAM
Het is mogelijk om 2 persoonlijke kleuren te creëren: 253 en 254
Deze kleuren zijn gedefinieerd in RGB en herbruikbaar in Kleur 1 en 2.
De verlopen gebruiken deze kleuren eveneens.
Kanaal 1: 247 GEPERSONALISEERDE KLEUR
Kanaal 2: 253 of 254
Kanaal 3:
Kanaal 4: ROOD
Kanaal 5: GROEN
Kanaal 6: BLAUW
Kanaal 7: WIT voor de RGBW-modus
Kanaal 8: 255 valideert de actie in RAM - 127 valideert de actie in FLASH Na 3 seconden (knipperen)
Gebruik:
Kanaal 1: 8
Kanaal 2 keuze van de te personaliseren kleur
Pas RGB aan met de kanalen 4-5-6 (7 voor wit)
Valideer de kleur met kanaal 8 door de cursor te verhogen naar 255
246 MIXER DIMMERS
Hiermee kunt u het kanaal Dimmer Kleur 1 gelijktijdig gebruiken met de achtergronddimmer gebruiken
(Kleur 2) Zeer handige functie voor kleine controllers die slechts één dimkanaal gebruiken
Canal 1 op 246: Mixer Dimmer
Kanaal 2: 0 tot 127: OFF
Kanaal 2: 128 tot 255: ON
Kanaal 8 op 255 valideert de actie
245 GROEPERING CONFIGURATIE VAN DE SEGMENTEN
Maakt het gebruik van gesegmenteerde lijnen in driehoeken (3), vierkant (4), enz ... tot 8 mogelijk
De lijn wordt vervolgens behandeld in een enkele lijn of in onafhankelijke segmenten
Dit gebruik kan alleen worden gebruikt op kanaal 1 bij exclusief gebruik van uitgangen 2 tot 8
Kanaal 2 hergroepeert 0 of 1 volledige configuratie, 2 hergroepering per 2, 3 door 3 ... 8 -> segmenten
gevalideerd op kanaal 8 op 255
Gebruik:
Kanaal 1: 245
Kanaal 2 keuze van de groepering 1 tot 8
Valideer de functie met kanaal 8 door de cursor te verhogen naar 255
Kanaal 1: 245 GROEPERING
Kanaal 2: 1 tot 8 groepering van de lijnen door 1-2-3-4-5-6-7-8
Kanaal 3:
Kanaal 4:
Kanaal 5:
Kanaal 6:
Kanaal 7:
Kanaal 8: 255 valideert de
actie
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 15/46
Voorbeeld van groepering
Voorbeelden (waarden selecteren, kopiëren (Ctrl + C), de muis op de simulator plaatsen en kopiëren
(Ctrl + V))
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Groepering per 8 245 8 0 0 0 0 0 255 0 0 0 0 0 0 0 0
Groepering per 4 245 4 0 0 0 0 0 255 0 0 0 0 0 0 0 0
Groepering per 1 245 1 0 0 0 0 0 255 0 0 0 0 0 0 0 0
FUNCTIE LIJNTEST: Schakelt LED 1 in, knipperend evenals de laatste
Kanaal 2 geeft de kleur, kanalen 3-4-5 geven de pixelwaarde 752 = kanaal 3 op 7 - 4 tot 5 - 5 tot 2
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 16/46
EFFECTEN (KANAAL 1)
Op het geselecteerde kanaal is het gegeven nummer het niveau 0 tot 255
0 : OFF
Groep 0: VAST
0-A 1 VASTE KLEUREN
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) 1 Rood naar Rood (alle kleuren) 253-254 Gepersonaliseerd 255
Rainbow
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Voor de Rainbow
Kanaal 4: Snelheid 1>127 Richting 1 128>255 Omgekeerde richting
Kanaal 5: Grootte van het effect 1>255 1 Pixel > Lengte van het segment
0-B 2 VERLOOP 1
Kleur 2 achtergrond naar 1 voorgrond
De overgang is instelbaar
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect - NO -
Kanaal 6: Ruimtes - NO –
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
0-C 3 VERLOOP 2
Kleur achtergrond naar voorgrond vervolgens naar achtergrond
De frequentie is instelbaar evenals de positie > bewegende golf
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Startpositie van kleur 1
Kanaal 5: Grootte van het effect Overgangspositie
Kanaal 6: Ruimtes Aantal overgangen
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
0-D 4 FADE KLEUR 1<>2
Overgang van een kleur naar een andere
Regelbaar in snelheid
0-E 5 REGENBOOG 1 verloop van kleuren met mix
rood – groen – blauw > de kleuren kruisen met een vlak gedeelte bij elke verzadiging (255)
0-F 6 REGENBOOG 2 verloop van kleuren met zwart
Rood - geel - groen - cyaan - blauw - magenta met zwarte vervaging tussen elke kleur
0-A 7 TOEVOEGING VAN KLEUREN
Kleur 1 vast, kleur 2 oscilleert bovendien
0-A 8 VASTE KLEUREN
Uitsluitend kleur 2
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 17/46
0-A 9 PERSONALISEERBARE RVB-KLEUR "LIVE"
Kleur gedefinieerd in RGB
Kanaal 1: VASTE
GEPERSONALISEERDE
KLEUR
Kanaal 2:
Kanaal 3:
Kanaal 4: ROOD
Kanaal 5: GROEN
Kanaal 6: BLAUW
Kanaal 7:
Kanaal 8:
Pas RGB aan met kanalen 4-5-6
KLEURENPALET
KLEUR DMX
ROOD 1
GROEN 84
BLAUW 168
PAARS 210
GEEL 42
CYAAN 126
ORANJE 10
PERSO 253 253 (WARMWIT 255-146-46)
PERSO 254 254 (KOUDWIT 255-255-255)
RAINBOW 255
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 18/46
Groep 1: LOOPLICHTEN (CHASER)
Regelmatige opeenvolging van pixels
1-A 10 EFFEN LOOPLICHT Vierkant
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie Actief
Kanaal 4: Snelheid 0-127: Toenemende snelheid – 128-255: Omgekeerde afnemende
snelheid
Kanaal 5: Grootte van het effect Actief
Kanaal 6: Ruimtes Actief
Kanaal 7: Kleur 2 (achtergrond) Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
1-B 11 LOOPLICHT Slang Afnemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
1-C 12 LOOPLICHT Slang Toenemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
1-D 13 LOOPLICHT Slang Toenemend-Afnemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de lengte
1-E 14 LOOPLICHT Slang Afnemend-Toenemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de lengte
1-F 15 LOOPLICHT Slang Wit-Kleur
Looplicht begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
1-G 16 LOOPLICHT Slang Kleur 1 – Kleur 2
Looplicht beginnend met Kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot kleur
achtergrond
(Geen achtergrondkleur)
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Startkleur van de slang
Kanaal 3: Dimmer - Transparantie
Kanaal 4: Snelheid
Kanaal 5: Grootte van het effect
Kanaal 6: Ruimtes
Kanaal 7: Kleur 2 Eindkleur van de slang
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
1-H 17 VALLENDE STER (STARFILE)
Witte punt gevolgd door een dalende staart
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer - Transparantie Actief
Kanaal 4: Snelheid Actief
Kanaal 5: Grootte van het effect Actief Grootte van de staart
Kanaal 6: Ruimtes Actief
Kanaal 7: Kleur 2 (achtergrond) Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
1-I 18 GOLF
Gelijkt op effect 13 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 19/46
Groep 2: STAPELS
2-A 20 STAPEL 1 Stapel en vervolgens Reset
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer -
Transparantie
Actief
Kanaal 4: Snelheid Actief
Kanaal 5: Grootte van het effect Actief
Kanaal 6: Type effect Actief Verschil met andere effecten: het patroon wordt hier beheerd
Kanaal 7: Kleur 2 (achtergrond) Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
2-A 20 STAPEL 1 Stapel en vervolgens Reset
2-B 21 STAPEL 2 Stapelen en vervolgens Ontbinden in dezelfde richting
2-C 22 STAPEL 3 Stapelen en vervolgens Ontbinden in omgekeerde richting
2-D 23 CONSTRUCTIE 1 Ontbinden pixel per pixel (of groep)
Een pixel beweegt en ontbindt op het einde, dan gaan de pixels terug naar boven (waar ze vandaan komen)
2-E 24 CONSTRUCTIE 2 Ontbinden pixel per pixel (of groep)
Een pixel beweegt en ontbindt op het einde, dan gaan de pixels terug naar beneden (in de richting van de
ontbinding)
2-F 25 CONSTRUCTIE 3 Ontbinden pixel per pixel (of groep)
Een pixel beweegt en ontbindt op het einde, dan verdwijnt de volledige lijn als een waterval
2-G 26 xxx xxx
2-H 27 xxx xxx
2-I 28 xxx xxx
2-J 29 xxx xxx
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 20/46
Groep 3: SPARKLES
3-A 30 FONKELING
(Sparkles)
Willekeurig ontstekingseffect van de LED's
Kanaal 1: Effect 9
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Kanaal 4: Snelheid Duur van de flits (0 minimum)
Kanaal 5: Grootte van het effect Dichtheid
Kanaal 6: Ruimtes - NO -
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
3-B 31 FALL DOWN (Sparkles met afnemend effect)
Willekeurig ontstekingseffect van de LED's met afnemend effect van de intensiteit
Kanaal 4: Duur van de flits (0 minimum) Kanaal 5: dichtheid
3-C 32 FLASH FALL DOWN (Witte sparkles en vervolgens afnemend
kleureffect)
Willekeurig ontstekingseffect van de LED's, maar elk punt blijft branden tot het volledig is gevuld,
vervolgens omgekeerd effect waarbij de punten doven
Het is belangrijk om een witte flits te hebben bij de ontsteking en bij het doven om het punt te
"markeren"
Kanaal 4: Duur van de flits (0 minimum) Kanaal 5: dichtheid
3-D 33 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-E 34 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-F 35 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-G 36 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-H 37 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-I 38 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
3-J 39 FLASH FALL DOWN (Sparkles)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 21/46
GROEP 4: KRUISINGEN
Regelmatige opeenvolging van pixels vanaf de uiteinden die elkaar kruisen
4-A 40 EFFEN KRUISINGEN Vierkant
Alle niet-beschreven effecten zijn standaard identiek aan die van het
looplicht
4-B 41 KRUISINGEN Slang Afnemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
4-C 42 KRUISINGEN Slang Toenemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
4-D 43 KRUISINGEN Toenemend-Afnemend (Speer)
Klassiek looplicht maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de
lengte
4-E 44 KRUISINGEN Afnemend-Toenemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de
lengte
4-F 45 KRUISINGEN Slang Wit-Kleur
Looplicht begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
4-G 46 KRUISINGEN Slang Kleur 1 – Kleur 2
Looplicht beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot
kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
4-H 47 KRUISINGEN Vallende Ster (STARFILE)
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
4-I 48 KRUISINGEN GOLF
Gelijkt op effect 43 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
4-J 49 KRUISINGEN
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 22/46
Groep 5: EFFECTEN BUBBELS en STORM
5-A 50 BUBBEL 1
Bubbel die verschijnt en willekeurig vervaagt
Kanaal 1: Effect 50
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Kanaal 4: Snelheid
Kanaal 5: Grootte van het effect
Kanaal 6: Ruimtes
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
5-B 51 BUBBEL 2
Hetzelfde effect als bubbel 1, maar de vlek verschijnt niet in het midden en verdwijnt globaal
5-C 52 STORM 1
Willekeurig bliksemeffect met verplaatsing
Kanaal 1: Effect 52
Kanaal 2: Kleur 1
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Kanaal 4: Bewegingssnelheid
Kanaal 5: Grootte van de bliksems
Kanaal 6: Dichtheid (frequentie)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
5-D 53 STORM 2
Willekeurig bliksemeffect met uitbarstingen van 3
Kanaal 1: Effect 52
Kanaal 2: Kleur 1
Kanaal 3: Dimmer – Transparantie
Kanaal 4: Knippersnelheid
Kanaal 5: Grootte van de bliksems
Kanaal 6: Dichtheid (frequentie)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
5-E 54 xx
5-F 55 xx
5-G 56 xx
5-H 57 xx
5-I 58 xx
5-J 59 xx
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 23/46
Groep 6: STATISCHE EFFECTEN
6-A 60 STATISCH EFFECT 1 Vierkant
Aan te passen groep pixels. Geen enkele beweging geprogrammeerd,
de beweging wordt uitgevoerd door het snelheidskanaal. Dit maakt het
mogelijk om vaste cijfers te blokkeren, of om een geluidseffect op
kanalen 5-6 of 7 te introduceren waarmee de afmetingen en posities
"live" kunnen worden gewijzigd
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Startpositie (%)
Kanaal 5: Grootte van het effect Grootte (%)
Kanaal 6: Ruimtes Ruimtes (%)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
6-B 61 STATISCH 1 Slang Afnemend
Statisch 1 maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
6-C 62 STATISCH 1 Slang Toenemend
Statisch 1 maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
6-D 63 STATISCH 1 Toenemend-Afnemend (Speer)
Statisch 1 maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de lengte
6-E 64 STATISCH 1 Slang Afnemend-Toenemend
Statisch 1 maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de lengte
6-F 65 STATISCH 1 Slang Wit-Kleur
Statisch 1 begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
6-G 66 STATISCH 1 Slang Kleur 1 – Kleur 2
Statisch 1 beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot kleur
achtergrond (geen achtergrondkleur)
6-H 67 STATISCH 1 Vallende Ster (STARFILE)
Statisch 1 Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
6-I 68 STATISCH 1 GOLF
Gelijkt op effect 63 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
6-J 69 GORDIJN
Maakt het mogelijk om een vlag met 3 kleuren te creëren
Kanaal 1: Effect 69
Kanaal 2: Kleur 1 de kleur 255 is zwart
Kanaal 3: Kleur 2 de kleur 255 is zwart
Kanaal 4: NC
Kanaal 5: NC
Kanaal 6: NC
Kanaal 7: Kleur 3 de kleur 255 is zwart
Kanaal 8: Dimmer
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 24/46
Groep 7: OPENING VAN STATISCHE GORDIJNEN
7-A 70 STATISCH EFFECT 2 Vierkant
Aan te passen groep pixels. Effect nagenoeg identiek aan Statisch 1,
maar de opening gebeurt vanuit het midden
Kanaal 4: - Kanaal 5:
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Startpositie (%)
Kanaal 5: Grootte van het effect Grootte (%)
Kanaal 6: Ruimtes Ruimtes (%)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
7-B 71 STATISCH 2 Slang Afnemend
Statisch 1 maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
7-C 72 STATISCH 2 Slang Toenemend
Statisch 1 maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
7-D 73 STATISCH 2 Toenemend-Afnemend (Speer)
Statisch 1 maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de lengte
7-E 74 STATISCH 2 Slang Afnemend-Toenemend
Statisch 1 maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de lengte
7-F 75 STATISCH 2 Slang Wit-Kleur
Statisch 1 begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
7-G 76 STATISCH 2 Slang Kleur 1 – Kleur 2
Statisch 1 beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot
kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
7-H 77 STATISCH 2 Vallende Ster (STARFILE)
Statisch 1 Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur
(kijk of willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
7-I 78 STATISCH 2 GOLF
Gelijkt op effect 73 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 25/46
Groep 8: NIAGARA
EFFECT VAN EEN WATERVAL
Segmenten worden willekeurig van het ene uiteinde losgemaakt en versnellen terwijl ze verlengen.
Afhankelijk van de richting is dit effect spectaculair om een waterval, stromend water of (stijgende) champagne
bubbels te simuleren.
De segmenten zijn onafhankelijk van elkaar. U kunt ook een interessant crossover-effect creëren door de
snelheid regelmatig om te keren (bijvoorbeeld elke seconde).
8-A 80 NIAGARA Vierkant
Aan te passen groep pixels. Effect nagenoeg identiek aan Statisch 1, maar de opening gebeurt vanuit het midden
Kanaal 4: - Kanaal 5:
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Startpositie (%)
Kanaal 5: Grootte van het effect Grootte (%)
Kanaal 6: Ruimtes Ruimtes (%)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
8-B 81 NIAGARA Afnemend
Statisch 1 maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
8-C 82 NIAGARA Toenemend
Statisch 1 maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
8-D 83 NIAGARA Toenemend-Afnemend (Speer)
Statisch 1 maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de lengte
8-E 84 NIAGARA Afnemend-Toenemend
Statisch 1 maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de lengte
8-F 85 NIAGARA Slang Wit-Kleur
Statisch 1 begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
8-G 86 NIAGARA Slang Kleur 1 – Kleur 2
Statisch 1 beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot
kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
8-H 87 NIAGARA Vallende Ster (STARFILE)
Statisch 1 Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur
(kijk of willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
8-I 88 NIAGARA Golf
Gelijkt op effect 83 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
Voorbeelden (waarden selecteren, kopiëren (Ctrl + C), de muis op de simulator plaatsen en kopiëren
(Ctrl + V))
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waterval: 81 253 155 178 7 2 143 204 0 0 0 0 0 0 0 0
85 137 137 185 4 24 143 204 0 0 0 0 0 0 0 0
Champagne: 81 253 0 57 1 83 32 105 0 0 0 0 0 0 0 0
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 26/46
Groep 9: HIGHWAY
De HIGHWAY is gelijk aan een looplicht maar met een willekeurige start. Wanneer men hem gebruikt, vult hij
de lijnen in willekeurige volgorde. Een slang die begint, blijft zijn weg vervolgen met zijn parameters van
grootte, snelheid, kleur tot het einde van het traject, onafhankelijk van de anderen.
Dit effect, gebruikt met variaties van externe parameters, wordt aanbevolen om bubbeleffecten te creëren met
variabele grootte en snelheid voor het effect van champagne of van een aquarium.
Bij plafondeffecten kan de snelheid op verschillende manieren worden omgekeerd en verbluffende effecten
creëren.
9-A 090 EFFEN HIGHWAY Vierkant
Alle niet-beschreven effecten zijn standaard identiek aan die van het
looplicht
9-B 091 HIGHWAY Slang Afnemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
9-C 092 HIGHWAY Slang Toenemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
9-D 093 HIGHWAY Toenemend-Afnemend (Speer)
Klassiek looplicht maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de
lengte
9-E 094 HIGHWAY Afnemend-Toenemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de
lengte
9-F 095 HIGHWAY Slang Wit-Kleur
Looplicht begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
9-G 096 HIGHWAY Slang Kleur 1 – Kleur 2
Looplicht beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd tot
kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
9-H 097 HIGHWAY Vallende Ster (STARFILE)
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
9-I 098 HIGHWAY Golf
Gelijkt op effect 93 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
9-J 099 HIGHWAY
Voorbeeld:
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Ster: 97 0 0 16 88 255 0 0 20 110 17 126 0 0 0 0
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 27/46
Groep 10: VU-METERS
10-A 100 VU-METER LED WILLEKEURIG ½ Groen + ¼ Geel + ¼ Rood
Een willekeurig effect van groen naar rood verdeeld in segmenten (groen + geel + rood) + zwart
Parameteriseerbaar in minimale en maximale grootte, segment, snelheid en willekeurige snelheid
Kanaal 1: Effect 100
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) 1-63 Groen-Geel-Rood/64-127 Blauw-Cyaan-Rood/128-191 Oranje-Geel-
Rood/192-255 Paars-Blauw-Rood
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect xx
Kanaal 6: Ruimtes xx
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer
10-B 101 VU-METER
Een audio-effect Vu-meter parameteriseerbaar in een reeks kleuren
Parameteriseerbaar in positie en echte audio-amplitude op kanaal 6
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect Startpositie
Kanaal 6: Ruimtes Amplitude (geluidsniveau)
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
10-C 102 XX
Effect
Kanaal 1: Effect 102
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect
Kanaal 6: Ruimtes
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
10-D 103 XX
Stand-by
10-E 104 XX
Stand-by
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 28/46
Groep 11: MAGIE
Kanaal 1: Effect 110
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect xx
Kanaal 6: Ruimtes Dichtheid van de sterren
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer
11-A 110 MAGIE 1
Een groep verplaatst zich door pixels willekeurig te belichten, deze vervagen zachtjes
11-B 111 MAGIE 2
Identiek aan Magie 1, maar als eerste met een witte pixel die ook willekeurig verschijnt. Kanaal 5 >
persistentie
11-C 112 MAGIE 3
Een pixel verplaatst zich als een looplicht en projecteert pixels ervoor met variabele snelheden en
levensduur Kanaal 5 > persistentie
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 29/46
Groep 12: STATISCHE MAGIE
Eén punt verplaatst zich door anderen te genereren die langzaam verdwijnen
Kanaal 5 is het positiekanaal
Zijn beweging genereert de effecten
12-A 120 Statische magie 1
Eén punt verplaatst zich door anderen te genereren die langzaam verdwijnen
12-B 121 Statische magie 2
Identiek aan Magie 1, maar als eerste met een witte pixel die ook willekeurig verschijnt. Kanaal 5 >
persistentie
12-C 122 Statische magie 3
Een pixel verplaatst zich als een looplicht en projecteert pixels ervoor met variabele snelheden en
levensduur Kanaal 5 > persistentie
12-D 123 xx
Stand-by
12-E 124 xx
Stand-by
12-F 125 xx
Stand-by
12-G 126 xx
Stand-by
12-H 127 xx
Stand-by
12-I 128 xx
Stand-by
12-J 129 xx
Stand-by
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 30/46
Groep 13: STOP AND GO
Looplicht versnelt, vertraagt, stopt en vertrekt opnieuw
13-A 130 STOP AND GO Vierkant
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer –
Stroboscoop
Actief
Kanaal 4: Snelheid Actief
Kanaal 5: Grootte van het
effect
Actief
Kanaal 6: Ruimtes Actief
Kanaal 7: Kleur 2
(achtergrond)
Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
13-B 131 STOP AND GO Afnemend
Stop and Go maar afnemende Slang
13-C 132 STOP AND GO Toenemend
Stop and Go maar toenemende Slang
13-D 133 STOP AND GO Toenemend-Afnemend
Stop and Go maar toenemende en afnemende Slang
13-E 134 STOP AND GO Afnemend - Toenemend
Stop and Go maar afnemende en toenemende Slang
13-F 135 STOP AND GO Wit-Kleur
Stop and go beginnend met Kleur Wit en vervolgens gedegradeerd naar
kleur 1
13-G 136 STOP AND GO Kleur 1 – Kleur 2
Stop and go beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd
tot kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
13-H 137 STOP AND GO (Starfile)
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
13-I 138 STOP AND GO Golf
Gelijkt op effect 133 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
13-J 139 STOP AND GO
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 31/46
Groep 14: STOP AND REVERSE
Looplicht versnelt, vertraagt, stopt en vertrekt opnieuw
14-A 140 STOP AND REVERSE Vierkant
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer –
Stroboscoop
Actief
Kanaal 4: Snelheid Actief
Kanaal 5: Grootte van het
effect
Actief
Kanaal 6: Ruimtes Actief
Kanaal 7: Kleur 2
(achtergrond)
Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
14-B 141 STOP AND REVERSE Afnemend
Stop and Reverse maar afnemende Slang
14-C 142 STOP AND REVERSE Toenemend
Stop and Reverse maar afnemende Slang
14-D 143 STOP AND REVERSE Toenemend-Afnemend (Speer)
Stop and Reverse maar toenemende en afnemende Slang
14-E 144 STOP AND REVERSE Afnemend-Toenemend
Stop and Reverse maar afnemende en toenemende Slang
14-F 145 STOP AND REVERSE Wit-Kleur
Stop and Reverse beginnend met Kleur Wit en vervolgens gedegradeerd
naar kleur 1
14-G 146 STOP AND REVERSE Kleur 1 – Kleur 2
Stop and Reverse beginnend met kleur voorgrond en vervolgens
gedegradeerd tot kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Startkleur van de slang
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid
Kanaal 5: Grootte van het effect
Kanaal 6: Ruimtes
Kanaal 7: Kleur 2 Eindkleur van de slang
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
14-H 147 STOP AND REVERSE Vallende ster
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
14-I 148 STOP AND REVERSE Golf
Gelijkt op effect 143 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
14-J 149 STOP AND REVERSE Looplicht versnelt, vertraagt, stopt en vertrekt opnieuw
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 32/46
Groep 15: HEEN-TERUG (GO-BACK) & SINUS
Regelmatige opeenvolging van pixels die van de ene rand naar de andere gaan
De differentiatie van de functies wordt gedaan door de snelheid 0-127/128-255)
15-A 150 EFFEN LOOPLICHT Vierkant
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect) Actief
Kanaal 3: Dimmer –
Stroboscoop
Actief
Kanaal 4: Snelheid 0-127 lineaire snelheid – 128-255: Sinusvormige snelheid
Kanaal 5: Grootte van het
effect
Actief
Kanaal 6: Ruimtes Actief
Kanaal 7: Kleur 2
(achtergrond)
Actief
Kanaal 8: Dimmer kleur 2 Actief
15-B 151 HEEN-TERUG 1 Slang Afnemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend in intensiteit in de lengte
15-C 152 HEEN-TERUG 1 Slang Toenemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend in intensiteit in de lengte
15-D 153 HEEN-TERUG 1 Slang Toenemend-Afnemend
Klassiek looplicht maar slang toenemend en afnemend in intensiteit in de
lengte
15-E 154 HEEN-TERUG 1 Slang Afnemend-Toenemend
Klassiek looplicht maar slang afnemend en toenemend in intensiteit in de
lengte
15-F 155 HEEN-TERUG Slang Wit-Kleur
Looplicht begint wit en wordt gedegradeerd naar kleur 1
15-G 156 HEEN-TERUG Slang Kleur 1 – Kleur 2
Looplicht beginnend met kleur voorgrond en vervolgens gedegradeerd
tot kleur achtergrond (geen achtergrondkleur)
15-H 157 HEEN-TERUG VALLENDE STER
Effect van een witte pixel gevolgd door een afname van kleur (kijk of
willekeurige mogelijkheid in beide richtingen mogelijk is)
15-A 158 HEEN-TERUG Golf
Gelijkt op effect 83 de afname gebeurt in kleur 2 (niet in het zwart)
15-A 159 HEEN-TERUG
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 33/46
Groep 16:
15-A 150
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid
Kanaal 5: Grootte van het effect
Kanaal 6: Ruimtes
Kanaal 7: Kleur 2 (achtergrond)
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
15-B 151 .
.
15-C 152 .
.
15-D 153 .
.
15-E 154 .
.
15-F 155 .
.
15-G 156 .
.
15-H 157 .
.
15-A 158 .
.
15-A 159 .
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 34/46
GROEP 17: EFFECTEN VAN VUUR
17-A 170 VLAM 1
Effect van vuur met kleur
Kanaal 1: Effect
Kanaal 2: Kleur 1 (Effect)
Kanaal 3: Dimmer – Stroboscoop
Kanaal 4: Snelheid Inversie
Kanaal 5: Grootte van het effect Amplitude van de vlam
Kanaal 6: Ruimtes Grootte van het vuur
Kanaal 7: Kleur 2
Kanaal 8: Dimmer kleur 2
Voorbeeld:
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Vuur: 170 33 0 48 255 32 0 255 0 0 0 0 0 0 0 0
Let op: dit effect werkt goed in matrix of enkele lijn en op relatief korte lijnen moeten de parameters 4 en 5
dienovereenkomstig worden aangepast.
17-B 171 VLAM 2
Variant van VLAM 1 Trilling van de vlam om het realistische effect te versterken
17-C 172 VLAM 3
Variant van VLAM 1 Permanente achtergrond. De hoge en lage kleur worden gedefinieerd in een
kleurbereik (kanaal 2), de achtergrondkleur wordt gedefinieerd door 7 en 8.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 35/46
MASTER EFFECT
1-8 MASTER KANALEN
001 MASTER Kanaal 1: EFFECTEN
0: off - 1 tot 255 effecten
002 MASTER Kanaal 2: KLEUR VAN DE EFFECTEN
0: RAINBOW - 1-254: Kleur - 255: WIT
003 MASTER Kanaal 3: DIMMER/STROBOSCOOP/SPARKLES VAN DE EFFECTEN
0>127 DIMMER (0 Dimmer maximaal – 127 Dimmer op 0)
128 >200: Snelheid van de STROBOSCOOP
201>226: Sparkles 1
227>254: Sparkles 2
255: RESET
004 MASTER Kanaal 4: SNELHEID VAN DE EFFECTEN
0 Vast (stop)
1>126: Afnemende snelheid van verloop - Snelheid
127 Vast (stop)
128>254: Toenemende snelheid van verloop omgekeerde kleuren
255: DMX THRU
005 MASTER Kanaal 5: GROOTTE VAN DE EFFECTEN
(in % vergeleken met de lengte van de stripled)
006 MASTER Kanaal 6: Startadres
(In % vergeleken met de lengte van de stripled)
007 MASTER Kanaal 7: ACHTERGRONDKLEUR dimbaar
0: RAINBOW - 1-254: Kleur - 255: WIT
008 MASTER Kanaal 8: DIMMER van de achtergrondkleur
0>127 DIMMER (0 Dimmer tot 0 – 127 Dimmer Maximum)
128 >200: Snelheid van de STROBOSCOOP
201>226: Sparkles 1
227>254: Sparkles 2
255:
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 36/46
MASTER COMMAND – Kanalen 9-16
De Master Command beheert de lijnen ten opzichte van elkaar.
Als er bijvoorbeeld een opdracht looplicht wordt gegeven, regelt de MC de vertraging tussen alle lijnen. Een
looplicht start vanaf lijn 1, daarna hetzelfde looplicht vanaf lijn 2 met een kleine vertraging en vervolgens lijn 3,
enz ... Zo wordt er een figuur gecreëerd dat zal veranderen afhankelijk van de toegepaste vertraging.
Kanaal 9 is het kanaal dat het type vertraging beheert.
Voor kanaal 1 bijvoorbeeld, zijn de effecten gegroepeerd per 10 in families.
Van 1 tot 80 zijn de groepen de functies van de schuifregelaars 1 tot 8
De schuifregelaars van 10 tot 14 veranderen dan van functies volgens de groepen (vooral de 10)
Voor de voorbeelden die volgen, plaatsen we de simulator in
8 lijnen van 50 punten.
Om de effecten geproduceerd door de verschillende
vertragingen te begrijpen, raden we aan om te beginnen met
het "STATISCH" effect: kanaal 1 op 60
Laten we de waarden van kanalen 1 tot 8 zetten op
60 0 0 72 38 59 253 62
(U kunt deze waarden kopiëren en plakken)
Zet vervolgens kanaal 9 op 10, vervolgens kanalen 11 en 12
op 40 en 40: We stellen vast dat één lijn op 2 verdwijnt.
Stel kanaal 12 in op 255, er blijft nog maar één lijn over: dit is
de maximale afstand tussen lijnen (zoals kanaal 6 in het
looplicht). Verplaats vervolgens kanaal 11 naar de waarde 255:
dit is het aantal gegroepeerde lijnen (zoals kanaal 5 van het
looplicht).
Pas waarden 80 en 255 toe op kanalen 11 en 12 en verplaats
vervolgens kanaal 13 "snelheid"
De lijnen verplaatsen zich vervolgens in horizontale
looplichten. Laten we naar de kleur gaan: Zet kanaal 9 op 20,
schuifregelaar 10 neemt het kleurenpalet.
Zet een blauwe kleur en we zien het blauw zich verplaatsen.
Ga over naar waarde 30 en schuifregelaar 10 wordt de dimmer. We oefenen dan invloed uit op de intensiteit.
Dezelfde functies als de dimmer met de intensiteit, de transparantie en de stroboscoop.
Test de waarden 40, 50, 60, 70 en 80.
Er is dan een kleine uitzondering voor de waarde 40, waar we een bijzonder belang bij de functies van het
looplicht zullen zien.
Zet de waarden 10 0 0 72 38 59 253 62 40 166 39 41 0 0 0 0
We krijgen een looplicht met een lijn op 2 omgekeerd. U kunt de snelheid van kanaal 4 en die van kanaal 10
verplaatsen om de actie van snelheid te begrijpen.
Verplaats vervolgens kanalen 11, 12 en 13 om bewegende figuren te creëren.
Op dezelfde basis, met behulp van de willekeurige generaties van kanaal 1 tot 90, test
97 0 0 72 124 59 253 0 40 29 124 120 104 0 0 0
160 0 0 7 15 92 253 0 40 13 124 121 117 0 0 0
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 37/46
Hier is een reeks basisparameters voor tests:
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Looplicht: 10 160 0 24 24 51 41 221 4 111 176 177 110 126 0 0
KANAAL 9
Over het algemeen openen de onpare effecten (1,3,5,7 ...) in "gordijn"
takken van het midden naar buiten (voor 20 takken begint men 10-11,
dan 9-12, 8-13 ...).
Voor de pare effecten (2,4,6 ...) gebeuren de openingen van links naar
rechts of van rechts naar links.
Kanaal 14 bepaalt de richting en de snelheid.
(Tegenovergestelde: opening "gordijn")
Voor elk effect 9 wijzigen de parameters van de volgende kanalen de voortgang van de vertraging. Voor meer
expliciete inzichten, gebruik de voorbeelden voorzien in de simulator.
In het bovenstaande voorbeeld maakt kanaal 14 het mogelijk om de openingsrichting te definiëren: verander
de waarde 126 in 128, herstart het effect en vergelijk,
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 38/46
KANAAL 9
Groep 10
Om groep 10 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 120 82 209 41 221 10 62 54 37 129 116 0 0
Speel op kanalen 11 en 12 om de banden te verspreiden, en op 13 voor de loopsnelheid
Groep 20 KLEUREN
Om groep 20 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 120 82 209 253 221
20 5 48 40 33 118 0 0
Kanaal 10 definieert de kleur in de rotatie (hier rood)
Speel op kanalen 11 en 12 om de kleuren van de banden te vertragen, en op 13 voor de loopsnelheid
Met kanaal 14 kunt u de start wijzigen: De pare waarden starten het actieve effect, terwijl de onpare waarden
het effect van een slag vervullen.
Groep 30 DIMMER
Om groep 30 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 120 82 209 253 221
30 85 196 166 124 102 0 0
Kanaal 10 definieert de dimmer in de rotatie
Speel op kanalen 11 en 12 om de intensiteiten te vertragen, en op 13 voor de loopsnelheid
Groep 40 SNELHEID
Om groep 40 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 120 82 209 253 221
40 228 6 7 0 0 0 0
Kanaal 10 definieert de snelheid van een tweede groep. In dit voorbeeld keren we de snelheid om om het
directe effect te zien en geen vertraging te creëren (13 en 14 tot 0)
Speel op kanalen 11 en 12 om groepen te maken, bijvoorbeeld met 18 - 18 bekomen we 2 lijnen in de ene
richting en 2 in de andere.
Om te proberen in matrix
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 17 20 23 253 221
40 182 18 18 49 0 0 0
Verander vervolgens de waarde 9 in 45
10 160 0 32 24 23 253 221 45 71 18 18 51 0 0 0
10 160 0 196 24 23 253 221 45 201 51 18 42 0 0 0
Groep 50 GROOTTE
Om groep 50 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 120 82 209 253 221
53 26 40 43 120 99 0 0
Kanaal 10 creëert verschillende formaten
Speel op kanalen 11 en 12 om aanvals- en sluitsnelheden te beheren om bewegende puntige effecten te
genereren.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 39/46
Groep 60 RUIMTE
Om groep 60 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 17 20 23 253 221
60 11 9 107 16 17 0 0
Kanaal 10 creëert ruimtes
Speel op kanalen 11 en 12 om aanvals- en sluitsnelheden te beheren om bewegende puntige effecten te
genereren (schommelingen)
Merk op dat kanaal 14 een onpare waarde heeft die een lijn creëert vanaf het begin. Voer een pare waarde in
om het effect geleidelijk te zien verschijnen.
Groep 70 KLEUR 2 (achtergrond)
Om groep 70 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 17 20 23 253 221
70 65 116 116 123 142 0 0
Kanaal 10 creëert de achtergrondkleur (hier groen)
Speel op kanalen 11 en 12 om ruimtes te beheren
Kanaal 14 beheert de snelheid van de vertraging van de banden, 15 die van het effect.
Groep 80 DIMMER 2 (achtergrond)
Om groep 80 te testen, gebruik de volgende parameters
KANAAL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Waarde 10 160 0 17 20 23 253 221
82 102 116 145 142 136 0 0
Kanaal 10 beheert de helderheid van de achtergrond (hier wit, kleur van kanaal 7) Speel op kanalen 11 en 12
om ruimtes te beheren
Kanaal 14 beheert de snelheid van de vertraging van de banden, 15 die van het effect.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 40/46
RDM
PROGRAMMERING VAN DE CONFIGURATIE VAN DE MODULES
Dit onderdeel is bedoeld voor het configureren van kaarten door te
informeren over hun functie, hun configuratie (aantal LED-lijnen, type
LED's ...)
Het tabblad RDM/Config is toegankelijk in de simulator.
Gebruik de SMART-USB-kabel om met de kaarten te communiceren. U
kunt meerdere kaarten tegelijkertijd gebruiken, maar we raden u aan ze
één voor één te programmeren.
Sluit de USB-kabel aan op de computer en start het
programma.
Open het tabblad "RDM/Config"
Verbind de DMX-uitgang (oranje) met de DMX-ingang van de
module
Sluit de module aan op een 5V-stroomvoorziening
Start de simulator.
Rechtsboven moet het woord DMX worden weergegeven
met een groene pijl (indien niet, start de simulator opnieuw).
De configuratielijn wordt dan weergegeven
Selecteer de modulelijn door erop te klikken
Klik op Config
Configureer het type toepassing:
Master als de module wordt gebruikt om slaves aan te
sturen (alleen SMART-DMX)
Slave als de module als slave wordt gebruikt
Master + Slave als de module in gemengde modus
wordt gebruikt
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 41/46
CONFIGURATIE MASTER
De MASTER-configuratie wordt gebruikt om
slave-modules te besturen.
Het basisadres is configureerbaar van 1 tot 498 in
het standaardnetwerk.
Het aantal lijnen komt overeen met de configuratie
van de slaves (let op, het is niet het aantal modules).
Deze lijnen kunnen stripled-lijnen of DMX-lijnen zijn
Het maximum is 128
1-64 lijnen: uitgang Universum 1
65-128: uitgang Universum 2
CONFIGURATIE SLAVES DMX of STRIPLED'S (STRL)
De twee modi zijn vergelijkbaar in globale kenmerken (aantal lijnen, aanpasbare kleuren ...)
GEMEENSCHAPPELIJKE FUNCTIES
DMX Standaard
Dit is de actie in geval van afwezigheid van DMX.
Het aanvinken van DOORGAAN verlengt de laatst
ontvangen instructie.
Het aanvinken van SPEELLIJST activeert het lezen
van de lijst (indien opgeslagen). Deze selectie is
verplicht bij gebruik van de STAND ALONE-modus
AANPASBARE KLEUREN
Hier zijn de standaard aanpasbare kleuren
gedefinieerd.
De kleuren 253 & 254 zijn standaard in warmwit en
koud wit, maar u kunt ze naar keuze definiëren.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 42/46
OMGEKEERDE RICHTING
U kunt standaard de werkingsrichting van de module
instellen.
Deze functie is handig in toepassingen waarbij
modules in verschillende richtingen werken, of als
de besturingsmodules fysiek op tegenovergestelde
locaties worden geplaatst
Voorbeeld: in een installatie van hangende lampen
of in toepassingen (driver omhoog of omlaag)
Configureer het type LED of lint dat wordt
gebruikt.
Deze configuratie kan verschillende keren
worden getest om de juiste configuratie te
vinden: het is dan nodig om de configuratie te
flashen, vervolgens te verlaten en te testen met
het kleurenpalet om de juiste configuratie te
vinden. Eén configuratie per module, maar de
combinaties van de modules kunnen
verschillende configuraties gebruiken.
Configureer het montagetype:
Als het vakje Gegroepeerde uitgangen is
aangevinkt, betekent dit dat de gebruikte
uitgangen op fysieke uitgang 1 staan. Deze
montage wordt gebruikt als u afzonderlijke lijnen
gebruikt die op elkaar volgen. Bijvoorbeeld een
toer door de kamer of een rechthoekige
installatie.
Als het vakje Montage S is aangevinkt, zullen
de gebruikte uitgangen op fysieke uitgang
1 staan, maar één lijn op 2 is omgekeerd. Deze
functie wordt gebruikt in een matrix waar de
lijnen heen-terug bewegen.
Configuratie van de LED-uitgangen
Met deze tool kunt u de LED's voor elke lijn tellen,
de offsets invoeren en de configuratie
programmeren.
Klik op de lijn, voer handmatig het aantal pixels
in of gebruik de hulp-"schuifregelaar".
Gebruik van de schuifregelaar: verplaats de
schuifregelaar met de muis of het wieltje. Op het
lint verschijnt een witte pixel gevolgd door een
rode vulling.
Breng de witte pixel naar de laatste pixel van
het lint: de weergegeven waarde wordt gebruikt
voor toekomstige animaties. Klik op de volgende
lijn om de keuze te valideren
Herhaal indien nodig de bewerking voor elke
lijn.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< -
SMARTPIXEL Pagina 43/46
OFFSETS
Offsets zijn spookwaarden. Ze worden gebruikt voor installaties waarbij de linten fysiek worden verschoven.
Voorbeeld: u hebt twee parallelle lijnen die identieke effecten moeten hebben, maar er is een obstakel
aanwezig vanaf de tweede lijn. De eerste lijn heeft 100 punten en de tweede van dezelfde lengte begint 30 cm
verder vanwege een verkeerd geplaatst technisch luik ... Kortom, er zijn 10 punten die niet kunnen worden
geïnstalleerd. Ofwel plaatst u 10 punten achter het luik (om een vertraging van de animatie te voorkomen) of
geeft u in de offset aan dat er 10 spookpunten zijn. Wanneer de animatie wordt uitgevoerd, worden de linten
gesynchroniseerd.
Let op: aangezien de berekeningen
evenredig zijn aan het aantal punten, krijgt u
vertraagde animaties als u de waarde
100 geeft aan de eerste regel en 90 aan de
tweede.
Opmerking: als uw luik zich aan het einde
van de lijn bevindt, moeten de twee lijnen
worden ingesteld op 100, het ingekorte lint
90 blijft qua animatie gelijk.
UID: Serienr. van de module
Versie: Versie van de interne software
Naam: Aanpasbare modulenaam
DMX-adres: aanpasbaar adres
Lijnnr.: Gebruikt voor gebruik met individuele
lijnen
De SMART-DMX-kaart die als Master is geconfigureerd, neemt elke waarde (1 tot 496) in het
hoofd-DMX-universum aan.
Eenmaal geadresseerd, moet ze worden geïnformeerd over het aantal lijnen dat ze gebruikt (1 tot 128)
Afhankelijk van het aantal gebruikte regels moet elke behuizing zijn adres hebben. Het is voldoende om het
adres van de eerste regel van de behuizing in te voeren.
In de volgende tabellen worden de nummeringsvoorbeelden gegeven voor behuizingen met 8 en 4 regels. Het
DMX-adres van elke behuizing staat vet gedrukt.
Zie de Rekencel voor het volledige detail: Overeenkomen van alle moduleconfiguraties en DMX-gebruiken
(enkel RGB- en RGBW-projectoren en projectorbalken)
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 44/46
OPMERKING VOOR DMX-TOEPASSINGEN
Als pixelbalken worden gebruikt, moet u ervoor zorgen dat de laatste balk 2 universums niet overlapt. Gebruik
de rekencel om de adressen van de balken te bekomen en de laatste te kennen.
VERNIEUWEN
De snelheid van vernieuwen is standaard 24 (ms). Voor gebruik van meer dan 700 pixels op dezelfde lijnen,
moet deze snelheid worden aangepast. Als deze snelheid te klein is, kan de informatie vastlopen. De snelheid
moet op zijn best worden aangepast op straffe van licht flikkeren van het lint.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 45/46
STAND ALONE
De modus Stand Alone definieert de werking zonder DMX.
De functie "LIJST" neemt alle gemaakte scènes over, het is mogelijk om de volgorde (met de pijlen) te wijzigen
en de duur van elk van de scènes te wijzigen.
We kunnen verschillende lijsten creëren en deze een naam geven.
Nadat de lijsten zijn gecreëerd, gaat u naar het tabblad RDM, scant u het netwerk, kiest u de module en
verzendt u de lijst (FLASH-LIJST).
Als er geen DMX-signaal wordt gedetecteerd, speelt de module standaard de lijst nr. 1 af (verwijder de
INIT-scène die zou worden afgespeeld en een "Black-Out" zou veroorzaken
INGANGSPOORTEN
Let op: deze poorten moeten met voorzichtigheid worden gebruikt: onbeschermd kan een elektrische
schok de module beschadigen. Gebruik interne verbindingen (te solderen) met afgeschermde draden
van korte lengte.
Gebruik de gemeenschappelijke naar de poorten:
Poort 8 verhoogt de lijst (drukknop om lijst te wijzigen)
Poorten 1 tot 7 spelen de lijsten 1-7 af in de modi "Wissel" of "Flash"
Modus "Wissel" als er geen poort is geactiveerd, wordt lijst 1 afgespeeld, als poort 2 geactiveerd is, wordt lijst
2 geactiveerd, als poort 2 wordt vrijgegeven, neemt lijst 1 het over.
Modus "Flash": Standaard wordt lijst 1 afgespeeld. Een puls op poort 2 (drukknop) activeert lijst 2 en blijft
erop staan.
>terug naar het PLAN VAN HETDOCUMENT< - SMARTPIXEL Pagina 46/46
DEFINITIE VAN DE GEBRUIKTE TERMEN
SEGMENT: Dit is een reeks punten die elkaar opvolgen (1 tot 800). Alle effecten van kanalen 1 tot 8 worden in
een segment gedefinieerd.
SLANG: Dit is een blok van bewegende punten. Een slang kan de grootte hebben van 1 punt tot de lengte van
een segment.
KLEUR 1: Dit is standaard de kleur van een slang (kleur voorgrond)
KLEUR 2: Dit is standaard de kleur van de achtergrond, maar bij sommige effecten is dit de tweede gebruikte
kleur.
EFFECT: Dit is een visuele functie toegewezen aan een segment, ze gebruikt slangen die zijn gedefinieerd in
aantal, snelheid, kleur en ruimte.
ACHTERGRONDKLEUR (Kleur 2): Dit is de kleur die over de hele lengte achter een slang verschijnt. Ze is
alleen controleerbaar in kleur en intensiteit.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46

Contest SMART-DMX2U Gebruikershandleiding

Type
Gebruikershandleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor