3
•
Volg bij het monteren van dit product de instructies in de
gebruikershandleiding. Bovendien wordt aangeraden om
alleen originele SHIMANO-onderdelen te gebruiken. Als
bouten en moeren niet worden aangehaald of als het
product beschadigd raakt, kunt u plotseling vallen met de
fiets met ernstig letsel tot gevolg.
Omgaan met de accu
•
Als er vloeistof uit de accu in de ogen terechtkomt, spoel de
ogen dan onmiddellijk met schoon water. Wrijf niet in de
ogen. Roep onmiddellijk medische hulp in. Worden deze
aanwijzingen niet opgevolgd, dan kan het accuzuur uw
ogen beschadigen.
•
Laad de accu niet buiten op en ook niet in een vochtige
omgeving. Gebeurt dit wel, dan kunt u een elektrische
schok oplopen.
•
Steek de stekker niet in en verwijder hem niet wanneer hij
nat is. Als dit niet in acht wordt genomen, bestaat er een
kans op elektrische schokken. Als er water uit de stekker
lekt, droog de stekker dan grondig alvorens hem in te
steken.
•
Als de accu twee uur na de aangegeven oplaadtijd nog
steeds niet volledig is opgeladen, koppel de accu dan
onmiddellijk los van het stopcontact en neem contact op
met de plaats van aankoop. Doet u dat niet, kan dat leiden
tot oververhitting, barsten of ontploffing. Raadpleeg de
gebruikershandleiding van de acculader voor de
aangegeven oplaadtijd van de accu.
•
Gebruik de accu niet als deze duidelijk zichtbaar is bekrast
of als de buitenzijde andere schade vertoont. Doet u dit wel,
dan kan de accu barsten, oververhit raken of er kunnen
bedieningsproblemen ontstaan.
•
Het bereik van de gebruikstemperatuur van de accu wordt
hieronder aangegeven. Gebruik de accu niet bij
temperaturen buiten dit bereik. Als de accu wordt gebruikt
of bewaard bij temperaturen buiten dit bereik, bestaat de
kans op brand, letsel of defecten.
1. Tijdens het ontladen: -10 °C - 50 °C
2. Tijdens het opladen: 0 °C - 40 °C
LET OP
Veilig rijden
•
Volg de instructies in de gebruikershandleiding voor de fiets
op, zodat u veilig kunt fietsen.
Het product op een veilige manier
gebruiken
•
Probeer nooit zelf het systeem te wijzigen. Er kunnen dan
problemen met de bediening optreden.
•
Controleer de acculader en adapter (met name het snoer, de
stekker en de behuizing) regelmatig op beschadigingen. Als
de lader of adapter is beschadigd, mag deze pas weer
worden gebruikt als hij is gerepareerd.
•
Dit apparaat is niet bedoeld voor gebruik door personen,
waaronder kinderen, met verminderde lichamelijke,
zintuiglijke of geestelijke vermogens, of personen met
onvoldoende kennis, tenzij er sprake is van toezicht of tenzij
zij duidelijk zijn geïnstrueerd over het gebruik van het
apparaat door een verantwoordelijke persoon.
•
Laat kinderen niet spelen in de nabijheid van dit product.
Omgaan met de accu
•
Laat de accu niet op een plaats liggen waar hij aan direct
zonlicht wordt blootgesteld, of in een auto op een hete
dag, of op een andere warme plaats. De accu kan dan gaan
lekken.
•
Als er gelekte vloeistof op uw huid of kleding terechtkomt,
spoelt u deze onmiddellijk af met schoon water. De gelekte
vloeistof kan uw huid aantasten.
•
Bewaar de accu op een veilige plaats buiten het bereik van
kleine kinderen of huisdieren.
NOTITIE
Het product op een veilige manier
gebruiken
•
Neem contact op met de plaats van aankoop als er storingen
of andere problemen optreden.
•
Monteer kapjes op alle connectoren die niet worden
gebruikt.
•
Neem contact op met een dealer voor montage en afstelling
van het product.
•
Het product is volledig waterdicht, zodat het onder natte
weersomstandigheden kan worden gebruikt. Plaats het
product echter niet met opzet in water.
•
Maak de fiets niet schoon in een wasstraat met
hogedrukreiniging. Als er water in de onderdelen komt,
kunnen bedieningsproblemen of roestvorming optreden.
•
Plaats de fiets niet ondersteboven. De fietscomputer of de
versnellingsschakelaar kunnen beschadigd raken.
•
Ga voorzichtig om met de producten en voorkom dat ze aan
sterke schokken worden blootgesteld.
•
Hoewel de fiets nog steeds als een normale fiets werkt, ook als
de accu is verwijderd, gaat het licht niet aan als het op het
elektrische voedingssysteem is aangesloten. In dit geval
voldoet de fiets in Duitsland niet aan de verkeerswetten.