Marmitek KR22E Handleiding

Categorie
Afstandsbedieningen
Type
Handleiding
REX-10 BARKING DOG
GEBRUIKERSHANDLEIDING
Gebruikershandleiding voor REX-10 Barking Dog Alarm (DK10),
Bewegingsmelder voor buitengebruik (DM10E) en (optionele) Key Chain
Afstandsbediening (KR22).
Eenvoudige opstelling
Volg deze stappen om eenvoudig het Barking Dog systeem in werking te stellen.
Open het batterijvak aan de achterzijde van de Basisconsole en installeer 9 stuks
1,5V “C” batterijen (let op het + en teken). Sluit het batterijvak en steek de
stekker van de PS500 voedingsadapter in een stopcontact nabij een raam of
buitendeur, zodat de luidspreker goed hoorbaar is wanneer iemand het huis
nadert.
Opmerking: batterijen zijn alleen geschikt voor back-up in geval van een
stroomstoring.
Het systeem testen
Zorg ervoor dat de Mode-schakelaar aan de
achterzijde in de RUN-stand staat. Druk op de A1-
ON toets van een willekeurige X10 controller en de
Barking Dog start met blaffen. U kunt het volume
instellen aan de achterzijde van de unit, zodat het
geluid buiten goed te horen is. Wanneer u ook
(optionele) lamp en apparaat modules geïnstalleerd
heeft op adres A1, zullen deze ongeveer 5
seconden nadat het blaffen begon aangeschakeld
worden. De Barking Dog zal ongeveer na 30
seconden automatisch stoppen met blaffen, of direct
wanneer u het commando A1 OFF zendt.
Wanneer u de optionele X10 lamp en apparaat
modules in uw huis heeft geïnstalleerd, kunt u
deze bedienen met de overige toetsen van uw
afstandsbediening. Bijvoorbeeld de A2 ON toets
schakelt alle modules op adres A2 aan. (Modules
die op adres A1 ingesteld zijn, zullen
aanschakelen zodra de Barking Dog begint te
blaffen). Wanneer u meer wilt weten over
toevoegen van optionele accessoires en het
veranderen van fabrieksinstellingen, lees dan
verder:
Optionele afstandsbedieningen
U kunt diverse verschillende typen X10 controllers en afstandsbedieningen
gebruiken om de Barking Dog te activeren. Deze (afstands)-bedieningen zijn in
verschillende categorieën in te delen:
REX-10 BARKING DOG
Home Automation afstandsbedieningen: zoals bijvoorbeeld de KR22 key-chain
remote, de 16 kanaals afstandsbediening SH624 en de draadloze schakelaar
SS13 behoeven niet geïnstalleerd te worden. De standaard adres code voor de
Barking Dog is A1, dus wanneer A1 aangestuurd wordt vanaf bovenstaande
afstandsbedieningen zal Barking Dog direct reageren.
Home Automation plug-in controllers: zoals bijvoorbeeld MT10 Mini Timer,
SC9000 Controller, CM11 Computer Interface, CM15Pro Computer interface
etc. kunnen de Barking Dog bedienen.
Om het standaard adres A1 van de Barking Dog te wijzigen, zodat deze
reageert op een andere code dient u de volgende stappen te volgen: Zet de
Mode-schakelaar in de stand INSTALL. Zorg dat de Huis Code van de
afstandsbediening overeenkomt met die van de DK10 basisconsole. Zend de
nieuwe Unit Code met uw afstandsbediening. Zet de Mode-schakelaar terug in de
RUN stand. Wanneer u bijvoorbeeld toets 4-ON van uw afstandsbediening
gebruikt heeft, zal de Barking Dog vanaf nu reageren op 5-ON en 5-OFF, en zal
alle modules met adres HC5 aanschakelen 5 seconden nadat de Barking Dog
geactiveerd is.
Bewegingsmelder voor buitengebruik DM10E
De bijgevoegde batterij gevoede bewegingsdetector is
bedoeld om, zodra iemand in de buurt van uw huis komt, de
aanwezigheidsdetectie door te geven aan de Barking Dog
zodat deze begint te blaffen. De bewegingsmelder bevat
tevens een geïntegreerde schemerschakelaar die
automatisch lampen aanstuurt.
Instellen van de DM10 Bewegingsmelder
Neem de schroef aan de voorzijde van de DM10 los en haal de afdekkap van de
bewegingsmelder af. Neem de rugplaat van de melder af. Haal de schroeven van
het batterijvak los. Installeer 4 “AA” batterijen in het vak en let daarbij op de
polariteit. Plaats het batterij klepje terug. Bevestig de rugplaat van de
bewegingsmelder op een plaats waar deze een groot detectie bereik heeft. Klik
de bewegingsmelder terug op de rugplaat en schroef de afdekplaat weer vast op
de melder. Verdraai de PIR lens voor een beter en specifieker bereik. De unit zal
ongeveer 60 seconden in rust stand moeten zijn na het installeren van de
batterijen, voordat de melder getest kan worden.
Testen van de DM10 Bewegingsmelder
Zorg dat de Mode-schakelaar op de achterzijde van de Barking Dog in de RUN
stand staat. Alarmeer de Basis Console door op de ARM/DISARM toets te
drukken die op de achterzijde van de Barking Dog zit. De rode LED naast de
knop licht op ter confirmatie. Beweeg voorlangs de DM10 bewegingsmelder, de
Basis Console zal beginnen met blaffen. Vijf seconden later zal de Basis Console
lamp en apparaatmodules op adres A1 (of herziene adres) aanschakelen. Het
REX-10 BARKING DOG
blaffen stopt na ongeveer 4 minuten. Wanneer de bewegingsmelder weer
beweging detecteert begint de procedure opnieuw.
Wanneer geen beweging is gedetecteerd voor 4 minuten zal de Basis Console de
lampen en apparaten op A1 uitschakelen. Opmerking: om batterijen te sparen zal
NA een detectie de bewegingsmelder niet opnieuw detecteren binnen een tijd van
30 seconden. Om de test af te sluiten, drukt u de ARM/DISARM toets in.
Opmerking: De KR22 key chain afstandsbediening bedient standaard X10
adres A1 tot A4.
Het veranderen van de Huis Code
1. Druk op de bovenste toets AAN en houd deze ingedrukt. De rode LED knippert
kort. Na 3 seconde wordt de huidige instelling weergegeven: 1x knipperen is Huis
Code A, 2x knipperen is Huis Code B, enz.
2. Laat de bovenste AAN toets los.
3. Druk nu voor de gewenste Huis Code telkens kort op dezelfde bovenste AAN
toets (1x =A, 2x=B, etc.). De LED knippert bij iedere keer dat u de toets indrukt.
4. Houd bij de laatste keer de toets ingedrukt. Na 3 seconden geeft de LED de
ingestelde Huis Code weer. Laat nu de toets los.
Het veranderen van de Unit Code
Bij het instellen van de Unit Code wordt de bovenste toets ingesteld op de
gewenste Unit Code. De volgende toets is altijd automatisch één Unit Code hoger
dan de eerste (b.v. wanneer u de eerste toets instelt op Unit Code 6, dan is de
volgende toets automatisch Unit Code 7).
1. Druk op de bovenste UIT toets en houd deze ingedrukt. De rode LED knippert
kort. Na 3 seconde wordt de huidige instelling weergegeven: 1x knipperen is Unit
Code 1, 2x knipperen is Unit Code 2, enz.
2. Laat de bovenste UIT toets los.
3. Druk nu voor de gewenste Unit Code telkens kort op dezelfde bovenste UIT
toets (1x =1, 2x=2, etc.). De LED knippert bij iedere keer dat u de toets indrukt.
4. Houd bij de laatste keer de toets ingedrukt. Na 3 seconden geeft de LED de
ingestelde Unit Code weer. Laat nu de toets los.
Het verwisselen van de batterij
Verwijder de achterzijde van de behuizing van de afstandsbediening. Schuif de
batterij uit de houder op de printplaat en vervang de batterij met een identieke 3V
lithium batterij (KR22: 2 x type CR2016). Let hierbij op de polariteit (bovenzijde is
+).

Documenttranscriptie

REX-10 BARKING DOG GEBRUIKERSHANDLEIDING Gebruikershandleiding voor REX-10™ Barking Dog Alarm (DK10), Bewegingsmelder voor buitengebruik (DM10E) en (optionele) Key Chain Afstandsbediening (KR22). Eenvoudige opstelling Volg deze stappen om eenvoudig het Barking Dog systeem in werking te stellen. Open het batterijvak aan de achterzijde van de Basisconsole en installeer 9 stuks 1,5V “C” batterijen (let op het + en – teken). Sluit het batterijvak en steek de stekker van de PS500 voedingsadapter in een stopcontact nabij een raam of buitendeur, zodat de luidspreker goed hoorbaar is wanneer iemand het huis nadert. Opmerking: batterijen zijn alleen geschikt voor back-up in geval van een stroomstoring. Het systeem testen Zorg ervoor dat de Mode-schakelaar aan de achterzijde in de RUN-stand staat. Druk op de A1ON toets van een willekeurige X10 controller en de Barking Dog start met blaffen. U kunt het volume instellen aan de achterzijde van de unit, zodat het geluid buiten goed te horen is. Wanneer u ook (optionele) lamp en apparaat modules geïnstalleerd heeft op adres A1, zullen deze ongeveer 5 seconden nadat het blaffen begon aangeschakeld worden. De Barking Dog zal ongeveer na 30 seconden automatisch stoppen met blaffen, of direct wanneer u het commando A1 OFF zendt. Wanneer u de optionele X10 lamp en apparaat modules in uw huis heeft geïnstalleerd, kunt u deze bedienen met de overige toetsen van uw afstandsbediening. Bijvoorbeeld de A2 ON toets schakelt alle modules op adres A2 aan. (Modules die op adres A1 ingesteld zijn, zullen aanschakelen zodra de Barking Dog begint te blaffen). Wanneer u meer wilt weten over toevoegen van optionele accessoires en het veranderen van fabrieksinstellingen, lees dan verder: Optionele afstandsbedieningen U kunt diverse verschillende typen X10 controllers en afstandsbedieningen gebruiken om de Barking Dog te activeren. Deze (afstands)-bedieningen zijn in verschillende categorieën in te delen: REX-10 BARKING DOG Home Automation afstandsbedieningen: zoals bijvoorbeeld de KR22 key-chain remote, de 16 kanaals afstandsbediening SH624 en de draadloze schakelaar SS13 behoeven niet geïnstalleerd te worden. De standaard adres code voor de Barking Dog is A1, dus wanneer A1 aangestuurd wordt vanaf bovenstaande afstandsbedieningen zal Barking Dog direct reageren. Home Automation plug-in controllers: zoals bijvoorbeeld MT10 Mini Timer, SC9000 Controller, CM11 Computer Interface, CM15Pro Computer interface etc. kunnen de Barking Dog bedienen. Om het standaard adres A1 van de Barking Dog te wijzigen, zodat deze reageert op een andere code dient u de volgende stappen te volgen: Zet de Mode-schakelaar in de stand INSTALL. Zorg dat de Huis Code van de afstandsbediening overeenkomt met die van de DK10 basisconsole. Zend de nieuwe Unit Code met uw afstandsbediening. Zet de Mode-schakelaar terug in de RUN stand. Wanneer u bijvoorbeeld toets 4-ON van uw afstandsbediening gebruikt heeft, zal de Barking Dog vanaf nu reageren op 5-ON en 5-OFF, en zal alle modules met adres HC5 aanschakelen 5 seconden nadat de Barking Dog geactiveerd is. Bewegingsmelder voor buitengebruik DM10E De bijgevoegde batterij gevoede bewegingsdetector is bedoeld om, zodra iemand in de buurt van uw huis komt, de aanwezigheidsdetectie door te geven aan de Barking Dog zodat deze begint te blaffen. De bewegingsmelder bevat tevens een geïntegreerde schemerschakelaar die automatisch lampen aanstuurt. Instellen van de DM10 Bewegingsmelder Neem de schroef aan de voorzijde van de DM10 los en haal de afdekkap van de bewegingsmelder af. Neem de rugplaat van de melder af. Haal de schroeven van het batterijvak los. Installeer 4 “AA” batterijen in het vak en let daarbij op de polariteit. Plaats het batterij klepje terug. Bevestig de rugplaat van de bewegingsmelder op een plaats waar deze een groot detectie bereik heeft. Klik de bewegingsmelder terug op de rugplaat en schroef de afdekplaat weer vast op de melder. Verdraai de PIR lens voor een beter en specifieker bereik. De unit zal ongeveer 60 seconden in rust stand moeten zijn na het installeren van de batterijen, voordat de melder getest kan worden. Testen van de DM10 Bewegingsmelder Zorg dat de Mode-schakelaar op de achterzijde van de Barking Dog in de RUN stand staat. Alarmeer de Basis Console door op de ARM/DISARM toets te drukken die op de achterzijde van de Barking Dog zit. De rode LED naast de knop licht op ter confirmatie. Beweeg voorlangs de DM10 bewegingsmelder, de Basis Console zal beginnen met blaffen. Vijf seconden later zal de Basis Console lamp en apparaatmodules op adres A1 (of herziene adres) aanschakelen. Het REX-10 BARKING DOG blaffen stopt na ongeveer 4 minuten. Wanneer de bewegingsmelder weer beweging detecteert begint de procedure opnieuw. Wanneer geen beweging is gedetecteerd voor 4 minuten zal de Basis Console de lampen en apparaten op A1 uitschakelen. Opmerking: om batterijen te sparen zal NA een detectie de bewegingsmelder niet opnieuw detecteren binnen een tijd van 30 seconden. Om de test af te sluiten, drukt u de ARM/DISARM toets in. Opmerking: De KR22 key chain afstandsbediening bedient standaard X10 adres A1 tot A4. Het veranderen van de Huis Code 1. Druk op de bovenste toets AAN en houd deze ingedrukt. De rode LED knippert kort. Na 3 seconde wordt de huidige instelling weergegeven: 1x knipperen is Huis Code A, 2x knipperen is Huis Code B, enz. 2. Laat de bovenste AAN toets los. 3. Druk nu voor de gewenste Huis Code telkens kort op dezelfde bovenste AAN toets (1x =A, 2x=B, etc.). De LED knippert bij iedere keer dat u de toets indrukt. 4. Houd bij de laatste keer de toets ingedrukt. Na 3 seconden geeft de LED de ingestelde Huis Code weer. Laat nu de toets los. Het veranderen van de Unit Code Bij het instellen van de Unit Code wordt de bovenste toets ingesteld op de gewenste Unit Code. De volgende toets is altijd automatisch één Unit Code hoger dan de eerste (b.v. wanneer u de eerste toets instelt op Unit Code 6, dan is de volgende toets automatisch Unit Code 7). 1. Druk op de bovenste UIT toets en houd deze ingedrukt. De rode LED knippert kort. Na 3 seconde wordt de huidige instelling weergegeven: 1x knipperen is Unit Code 1, 2x knipperen is Unit Code 2, enz. 2. Laat de bovenste UIT toets los. 3. Druk nu voor de gewenste Unit Code telkens kort op dezelfde bovenste UIT toets (1x =1, 2x=2, etc.). De LED knippert bij iedere keer dat u de toets indrukt. 4. Houd bij de laatste keer de toets ingedrukt. Na 3 seconden geeft de LED de ingestelde Unit Code weer. Laat nu de toets los. Het verwisselen van de batterij Verwijder de achterzijde van de behuizing van de afstandsbediening. Schuif de batterij uit de houder op de printplaat en vervang de batterij met een identieke 3V lithium batterij (KR22: 2 x type CR2016). Let hierbij op de polariteit (bovenzijde is +).
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18

Marmitek KR22E Handleiding

Categorie
Afstandsbedieningen
Type
Handleiding