Kohler Command PRO CH260 de handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Kohler Command PRO CH260 de handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
94 17 590 11 versie --KohlerEngines.com
CH260, CH270, CH395, CH440
Gebruikershandleiding
BELANGRIJK: Lees alle veiligheidsvoorzorgsmaatregelen en -instructies
aandachtig door voordat u de apparatuur bedient. Raadpleeg
de gebruiksaanwijzing van de apparatuur die deze motor
opstart.
Zorg ervoor dat de motor is gestopt en op een vlakke
ondergrond staat voordat u onderhoud of nazicht uitvoert.
Garantiedekking zoals beschreven op de garantiekaart en op
KohlerEngines.com. Lees dit aandachtig door, u vindt hier
speci eke rechten en verplichtingen.
Noteer de motorinformatie als referentie bij het bestellen van onderdelen of om garantie te krijgen.
Motormodel
Speci catie
Serienummer
Aankoopdatum
95
17 590 11 versie --
KohlerEngines.com
NL
Waarschuwing Californië Proposition 65
Uitlaatgassen van dit product bevatten chemische stoffen die
bij de staat Californië bekend zijn als kankerverwekkend en
veroorzakers van geboorteafwijkingen of andere reproductieve
schade.
WAARSCHUWING
Explosieve
brandstof kan
brand en ernsti-
ge brandwonden
veroorzaken.
De brandstof-
tank niet vullen
terwijl de motor
warm is of loopt.
Benzine is uiterst brandbaar
en benzinedampen
kunnen exploderen
indien ontstoken. Sla
benzine alleen op in
goedgekeurde containers,
in goed geventileerde,
leegstaande gebouwen,
uit de buurt van vonken
of vlammen. Gemorste
brandstof kan ontbranden
als het in contact komt
met hete onderdelen of
vonken van de ontsteking.
Gebruik nooit benzine als
reinigingsmiddel.
WAARSCHUWING
Hete onderdelen
kunnen ernstige
brandwonden
veroorzaken.
De motor niet
aanraken tijdens
gebruik of net na
het stoppen.
De motor nooit bedienen
met verwijderde hitte-
schilden of afschermingen.
WAARSCHUWING
Draaiende
onderdelen
kunnen ernstige
verwondingen
veroorzaken.
Blijf uit de buurt
van de motor
terwijl deze in
bedrijf is.
Houd handen, voeten, haar
en kleding uit de buurt van
alle bewegende delen ter
voorkoming van letsel. De
motor nooit bedienen met
verwijderde bedekkingen,
beschermkragen of
afschermingen.
WAARSCHUWING
Onbedoeld star-
ten kan ernstige
verwondingen
of de dood tot
gevolg hebben.
Ontkop-
pel en aard
bougiekabel(s)
voordat u onder-
houd uitvoert.
Voordat u werkt aan
de motor of uitrusting,
schakel de motor als
volgt uit: 1) Ontkoppel
de bougiekabel(s). 2)
Ontkoppel de negatieve (-)
accukabel van de accu.
WAARSCHUWING
Koolmonoxide
kan ernstige
misselijkheid,
auwvallen
of de dood
veroorzaken.
Vermijd het
inademen van
uitlaatgassen.
Motoruitlaatgassen bevatten
giftige koolmonoxide.
Koolmonoxide is geurloos
en kleurloos en kunnen
de dood veroorzaken bij
inademing.
Veiligheidsmaatregelen
WAARSCHUWING: Een gevaar dat overlijden, ernstig letsel of aanzienlijke schade kan
veroorzaken.
VOORZICHTIG: Een gevaar dat licht persoonlijk letsel of schade kan veroorzaken.
OPMERKING: wordt gebruikt om mensen op de hoogte te stellen van belangrijke informatie met
betrekking tot installatie, bediening of onderhoud.
VOORZICHTIG
Elektrische
schokken
kunnen letsel
veroorzaken.
Geen kabels
aanraken terwijl
de motor draait.
96 17 590 11 versie --KohlerEngines.com
Controlelijst voor het starten
1. Controleer het oliepeil. Voeg olie toe indien peil laag. Niet te ver vullen.
2. Controleer het brandstofpeil. Voeg brandstof toe indien peil laag. Controleer
brandstofsysteemcomponenten en lijnen op lekken.
3. Controleer de koelgebieden, luchtinlaatgebieden en de externe oppervlakken van de motor (in
het bijzonder na opslag) en maak deze schoon.
4. Controleer of de luchtreinigeronderdelen en alle kragen, afdekkingen en schermen stevig op hun
plaats zijn aangebracht.
5. Controleer de bougieveiligheid (indien voorzien).
A
Deksel van de
luchtreiniger
B Trekbeugel C Voorreiniger D Papierelement
E
Basis van de
luchtreiniger
F
Quad-Clean
Luchtreiniger
G
Hendel
smoorspoel
H
Brandstof-
afsluiter
I Starterhendel J
Intrekbare
starter
K Olie aftapdop L
Oliepeilstok/
olievuldop
M
Aan/uit-scha-
kelaar (indien
voorzien)
N Gashendel O Brandstoftank P Brandstofdop
Q
Laag-pro el
luchtreiniger
R Schroef S Schuimelement
N
E
D
C
B
A
B
R
S
A
E
F
P
O
K
L
M
H
G
I
J
Q
97
17 590 11 versie --
KohlerEngines.com
NL
Starten
WAARSCHUWING
Koolmonoxide kan ernstige
misselijkheid, auwvallen of de
dood veroorzaken.
Vermijd het inademen van
uitlaatgassen.
Motoruitlaatgassen bevatten giftige
koolmonoxide. Koolmonoxide is geurloos en
kleurloos en kunnen de dood veroorzaken bij
inademing.
WAARSCHUWING
Draaiende onderdelen kunnen
ernstige verwondingen
veroorzaken.
Blijf uit de buurt van de motor
terwijl deze in bedrijf is.
Houd handen, voeten, haar en kleding
uit de buurt van alle bewegende delen
ter voorkoming van letsel. De motor nooit
bedienen met verwijderde bedekkingen,
beschermkragen of afschermingen.
OPMERKING: De chokepositie voor de start
kan afhankelijk van de
temperatuur en andere factoren
variëren. Zodra de motor draait
en warm is, draait u de choke
naar de OFF-positie.
OPMERKING: Trek het starterkoord
regelmatig uit om de staat
ervan te controleren. Als het
koord is gerafeld onmiddellijk
laten vervangen door een
Kohler geautoriseerde dealer.
OPMERKING: U mag de motor niet langer dan
10 seconden continu aandraai-
en. Sta tussen de startpogingen
een afkoelperiode van
60 seconden toe. De startmotor
kan uitbranden als u deze
richtlijnen niet opvolgt.
OPMERKING: Indien de motor voldoende
snelheid ontwikkelt om de
starter te ontkoppelen, maar
niet blijft lopen (een valse start)
moet de motorrotatie tot een
volledige stilstand komen
voordat u de motor opnieuw
probeert op te starten. Indien
de starter is losgekoppeld
terwijl het vliegwiel draait,
kunnen het rondsel van de
starter en de vliegwielring
botsen, wat schade aan de
starter kan opleveren.
1. Draai de brandstofafsluiter naar de ON-
positie (indien aanwezig).
2. Draai de aan/uit-schakelaar van de motor
naar de ON-positie (indien aanwezig).
3. Start de motor als volgt:
Koude motor: Plaats de gashendel in het
midden tussen de posities SLOW (traag) en
FAST (snel). Plaats de chokeknop in de
positie ON.
Warme motor: Plaats de gashendel in het
midden tussen de posities SLOW (traag) en
FAST (snel). Breng de choke opnieuw in de
positie OFF zodra de motor start. Een warme
motor hoeft gewoonlijk niet gechookt te
worden.
4. Intrekbare start: Trek de starterhendel
langzaam tot net voorbij de compressie
- STOP! Zet de starterhendel terug; trek de
hendel recht uit om buitensporige koordslij-
tage door de koordgeleider te voorkomen.
Elektrische starter: activeer starterschake-
laar. Laat schakelaar los zodra de motor
start. Indien de starter de motor niet doet
draaien, dient u de starter onmiddellijk af te
sluiten. Onderneem geen verdere pogingen
om de motor te starten totdat de toestand
hersteld is. U mag geen springstart uitvoe-
ren. Raadpleeg uw Kohler erkende dealer
voor probleemanalyse.
5. Breng de chokeknop langzaam in de
OFF-positie nadat de motor start en
opwarmt. De motor/apparatuur kan bediend
worden tijdens de opwarmperiode, maar het
kan noodzakelijk zijn om de choke gedeelte-
lijk aan te laten staan totdat de motor
opwarmt.
Starttips bij koud weer
1. Gebruik de juiste olie voor de verwachte
temperatuur.
2. Koppel alle mogelijke externe belasting los.
3. Gebruik verse winterbenzine. Winterbenzine
heeft een hogere vluchtigheid voor een
betere start.
Stoppen
1. Indien mogelijk dient u de lading te
verwijderen door alle PTO-aangedreven
aankoppelingen los te koppelen.
2. Indien voorzien, beweegt u de gashendel in
de trage of stationaire positie; stop de motor.
3. Indien voorzien sluit u de brandstofafsluiter.
Bedieningshoek
Raadpleeg de gebruiksaanwijzingen van de
apparatuur die deze motor opstart. U mag deze
motor niet bedienen bij een hogere maximale
bedieningshoek; raadpleeg de speci catietabel.
Er kan schade aan de motor ontstaan door
onvoldoende smering.
98 17 590 11 versie --KohlerEngines.com
Motortoerental
OPMERKING: Niet knoeien met de toerenregelaar om het maximale motortoerental te verhogen.
Overtoeren is gevaarlijk en maakt de garantie ongeldig.
Bediening op hoge hoogte
Deze motor vereist mogelijk een carburateurkit voor hoge hoogtes om de correcte motorwerking te
garanderen op hoogtes van meer dan 1219 meter (4000 ft.). Voor meer informatie over een kit voor
hoge hoogtes of om een Kohler erkende dealer te vinden gaat u naar KohlerEngines.com, of bel
1-800-544-2444 (VS en Canada).
Deze motor moet bediend worden in zijn oorspronkelijke con guratie onder 1219 meter (4000 ft.)
aangezien schade kan ontstaan wanneer een hoge hoogte carburateurkit geplaatst is en bediend
wordt onder 1219 meter (4000 ft.).
Beijzing van de carburateur
OPMERKING: wanneer de motor in normale omstandigheden draait met een klep voor bediening
bij koud weer, kan dit de motor beschadigen.
Er kan beijzing van de carburateur plaatsvinden wanneer bepaalde temperatuurcombinaties en
vochtigheid bestaan. Het gevolg van beijzing van de carburateur is ruw draaien bij een stationaire
of lage snelheid, en ook zwarte of witte rook.
Om de kans op beijzing van de carburateur te beperken, kan de luchtreinigerklep gedraaid
worden om warmere lucht uit de demperzijde te trekken. Voor bediening bij koud weer dient u de
luchtreinigerklep te plaatsen met sneeuwvloksticker uit.
Voor bediening bij normaal weer dient u de luchtreinigerklep te plaatsen met zonsticker uit.
Onderhoudsinstructies
WAARSCHUWING
Voordat u werkt aan de motor of
uitrusting, schakel de motor als volgt
uit: 1) Ontkoppel de bougiekabel(s). 2)
Ontkoppel de negatieve (-) accukabel van
de accu.
Onbedoeld starten kan ernstige verwon-
dingen of de dood tot gevolg hebben.
Ontkoppel en aard bougiekabel(s)
voordat u onderhoud uitvoert.
Normaal onderhoud, vervanging of reparatie van uitstootbeperkende apparatuur en systemen
kunnen worden uitgevoerd door een reparatiepunt of een persoon. Garantiereparaties moeten
echter worden uitgevoerd door een erkende Kohler dealer, die u vindt op KohlerEngines.com of bel
op het nummer 1-800-544-2444 (VS en Canada).
Onderhoudsschema
Na de eerste 5 uur
Olie verversen.
Om de 50 uur of jaarlijks
Quad-Clean
voorreiniger nazien/vervangen.
Om de 100 uur of jaarlijks¹
Laag pro el luchtreinigerelement schoonmaken.
Olie verversen.
Koelgebieden schoonmaken.
Vervang de bougie en stel de opening af.
Om de 200 uur²
Controleer de klepopening en pas deze aan wanneer de motor koud is.
Om de 200 uur
Vervang Quad-Clean
luchtreinigerelement.
Om de 300 uur
Vervang laag pro el luchtreinigerelement.
Controleer brandstof lters (tankuitstroom lter en inlijn lter) en reinig of vervang indien nodig
(indien voorzien).
1
Voer deze procedures vaker uit onder extreem stof ge, vuile omstandigheden.
2
Laat dit onderhoud uitvoeren door een Kohler erkende dealer.
99
17 590 11 versie --
KohlerEngines.com
NL
Olieaanbevelingen
We bevelen het gebruik van Kohler olie aan
om de beste resultaten te bereiken. Andere
detergenten, olie van hoge kwaliteit (inclusief
synthetische olie) of API (American Petroleum
Institute) serviceklasse SJ of hoger is aanvaard-
baar. Selecte viscositeit op basis van luchttem-
peratuur op het ogenblik van bediening, zoals
weergegeven in de onderstaande tabel.
°F
-20
020324060
50 80 100
°C
-30 -20
-10 0
10 20 30
40
5W-30
10W-30
SAE 30
Controleer het oliepeil
OPMERKING: Om uitgebreide motorslijtage of
schade te voorkomen mag u de
motor nooit laten draaien met
een oliepeil dat onder of hoger
ligt dan de
bedieningsbereikindicator op
de oliepeilstok.
Zorg dat de motor koel is. Verwijder eventueel
vuil van de olievul/oliepeilstokgebieden.
1. Verwijder de peilstok; veeg de olie weg.
2. Plaats de peilstok opnieuw in de buis; laat
rusten op de olievulnek; draai linksom totdat
de dop tot het laagste punt zakt van de
draadkabels; u mag de dop niet op de buis
schroeven.
a. Verwijder de peilstok; controleer oliepeil.
Het peil moet zich bovenaan op de
indicator op de peilstok bevinden.
of
b. verwijder de olievuldop. Het peil moet tot
op het punt van de overstromende
vulnek liggen.
3. Indien het oliepeil laag is, dient u olie bij te
vullen tot het punt van de overstromende
vulnek.
4. Plaats de olievuldop of oliepeilstok terug en
draai stevig vast.
Olie verversen
Vervang de olie terwijl de motor warm is.
1. Maak het gebied rond de olievuldop/
oliepeilstok schoon en tap olie af.
2. Verwijder de aftapdop en de olievuldop/
oliepeilstok. Tap de olie volledig af.
3. U dient de aftapdop terug te plaatsen.
Aandraaien tot 17,6 N·m (13 ft. lb.).
4. Vul het carter met nieuwe olie, tot op het punt
van de overstromende vulnek.
5. Plaats de olievuldop/oliepeilstok terug en
draai stevig vast.
6. gooi de gebruikte olie weg conform de
plaatselijke wetgeving.
Oil Sentry
(indien voorzien)
Deze schakelaar werd speciaal ontwikkeld om
te verhinderen dat de motor start met een laag
oliepeil of zonder olie. Oil Sentry
schakelt
een draaiende motor mogelijk niet uit voordat
schade optreedt. In sommige toepassingen kan
deze schakelaar een waarschuwingssignaal
activeren. Lees uw handleidingen voor meer
informatie.
Brandstofaanbevelingen
WAARSCHUWING
Explosieve brandstof kan brand
en ernstige brandwonden
veroorzaken.
De brandstoftank niet vullen
terwijl de motor warm is of loopt.
Benzine is uiterst brandbaar en benzinedam-
pen kunnen exploderen indien ontstoken. Sla
benzine alleen op in goedgekeurde contai-
ners, in goed geventileerde, leegstaande
gebouwen, uit de buurt van vonken of vlam-
men. Gemorste brandstof kan ontbranden
als het in contact komt met hete onderdelen
of vonken van de ontsteking. Gebruik nooit
benzine als reinigingsmiddel.
OPMERKING: E15, E20 en E85 werden NIET
goedgekeurd en mogen NIET
gebruikt worden; het gevolg
van oude, verouderde of
vervuilde brandstof valt niet
onder de garantie.
De brandstof moet aan deze vereisten voldoen:
schone, verse, loodvrije benzine.
Octaangehalte van 87 (R+M)/2 of hoger.
Research Octane Number (RON) 90 octaan
minimum.
Benzine tot 10% ethylalcohol, 90% loodvrij is
aanvaardbaar.
Methyl Tertiary Butyl Ether (MTBE) en
loodvrije benzinemix (max. 15% MTBE
volgens volume) goedgekeurd.
Voeg geen olie toe aan benzine.
De brandstoftank niet overvol vullen.
Geen benzine gebruiken die ouder is dan
30 dagen.
100 17 590 11 versie --KohlerEngines.com
7. Draai de brandstofklep in de positie ON en
controleer op lekken. Herhaal stappen 5 en 6
indien brandstofklep lekt.
8. Draai de brandstofdop stevig aan.
9. Plaats het carburateurafdekpaneel terug en
maak het vast met de hardware die
verwijderd werd in stap 1.
Ontstekingsbougies
VOORZICHTIG
Elektrische schokken kunnen
letsel veroorzaken.
Geen kabels aanraken terwijl de
motor draait.
Reinig de inkeping van de ontstekingsbougie.
Verwijder dop en plaats terug.
1. Controleer de opening met behulp van een
voelermaat. Pas de opening aan, raadpleeg
de speci catietabel voor aanpassing.
2. Plaats de dop in de cilinderkop.
3. Dop aandraaien tot 27 N·m (20 ft. lb.).
Luchtreiniger
OPMERKING: wanneer de motor in normale
omstandigheden draait met een
klep voor bediening bij koud
weer, kan dit de motor
beschadigen.
OPMERKING: De bediening van de motor met
loszittende of beschadigde
luchtreinigeronderdelen, kan
voortijdige slijtage en storingen
veroorzaken. Vervang alle
gebogen of beschadigde
onderdelen.
OPMERKING: papierelementen kunnen niet
weggeblazen worden met
perslucht.
Quad-Clean
Beweeg de trekbeugels op luchtreinigerklep
omlaag; verwijder vergrendeling van onder tabs
op basis; verwijder klep.
Voorreiniger:
1. verwijder voorreiniger van papierelement.
2. vervang of was voorreiniger in warm water
met detergent. spoelen en aan de lucht laten
drogen.
3. De voorreiniger licht invetten met nieuwe
motorolie; overtollige olie uitknijpen.
4. Voorreiniger terugplaatsen over
papierelement.
Brandstof toevoegen
WAARSCHUWING
Explosieve brandstof kan brand
en ernstige brandwonden
veroorzaken.
De brandstoftank niet vullen
terwijl de motor warm is of loopt.
Benzine is uiterst brandbaar en benzinedam-
pen kunnen exploderen indien ontstoken. Sla
benzine alleen op in goedgekeurde contai-
ners, in goed geventileerde, leegstaande
gebouwen, uit de buurt van vonken of vlam-
men. Gemorste brandstof kan ontbranden
als het in contact komt met hete onderdelen
of vonken van de ontsteking. Gebruik nooit
benzine als reinigingsmiddel.
Zorg dat de motor koel is.
1. Maak het gebied rond de brandstofdop
schoon.
2. Verwijder de brandstofdop. Vul tot de basis
van de vullerhals. De brandstoftank niet
overvol vullen. Laat ruimte over voor de
brandstof om uit te zetten.
3. Plaats de brandstofdop terug en draai stevig
aan.
Brandsto eiding
Er dient een lage permeatie brandsto ijn
geplaatst te worden op gecarbureteerde Kohler
Co. motoren om de EPA en CARB wetten na
te leven.
Brandstofklep
De motoren zijn uitgerust met een
brandstofklep en integrale scherm lter die zich
aan de instroom van de carburateur bevindt.
Het regelt en ltert de brandstofstroom van de
tank naar de carburateur. Verwijder vuil van de
kom van de brandstofklep.
1. Verwijder twee moeren, twee schroeven en
carburateur afdekpaneel.
2. Draai de brandstofklephendel in de OFF
positie.
3. Verwijder de kom van de brandstofklep.
Verwijder de O-ring en lterscherm.
4. Maak het scherm en de kom van de
brandstofklep schoon met oplosmiddel en
veeg het weg.
5. Controleer het scherm en de O-ring, vervang
indien beschadigd.
6. Plaats de O-ring terug, gevolgd door de kom
van de brandstofklep. Roteer de kom van de
brandstofklep totdat deze vingervast is. Draai
met een schroefsleutel 1/2 tot 3/4 volledige
draai.
101
17 590 11 versie --
KohlerEngines.com
NL
Papierelement:
1. voorreiniger scheiden van element;
voorreiniger nakijken en papierelement
vervangen.
2. Nieuw papierelement op basis installeren;
voorreiniger over papierelement installeren.
Afdekking voor luchtreiniger plaatsen voor
normale werking (zon sticker uit), of bediening
bij koud weer (sneeuwvlok sticker uit); plaats
de grendels onder de tabs op de basis; til de
trekbeugels omhoog om de klep vast te zetten.
Laag pro el
1. Verwijder de schroef en de afdekking van de
luchtreiniger.
2. Verwijder schuimelement van basis.
3. Was schuimelement in warm water met
detergent. spoelen en aan de lucht laten
drogen.
4. Het schuimelement licht invetten met nieuwe
motorolie; overtollige olie uitknijpen.
5. Het schuimelement terugplaatsen in de
basis.
6. Afdekking terugplaatsen en vastmaken met
schroef.
Beluchtingsbuis
Zorg dat beide uiteinden van beluchtingsbuis
goed zijn aangesloten.
Luchtkoeling
WAARSCHUWING
Hete onderdelen kunnen ernstige
brandwonden veroorzaken.
De motor niet aanraken tijdens
gebruik of net na het stoppen .
De motor nooit bedienen met verwijderde
hitteschilden of afschermingen.
Goede koeling is essentieel. Om oververhitting
te voorkomen dient u de schermen, koelvinnen
en andere externe oppervlakken van de motor
schoon te maken. Vermijd het sproeien van
water op de bekabelingsbehuizing of andere
elektrische componenten. Raadpleeg de
onderhoudsplanning.
Reparaties/onderhoudsonderdelen
We bevelen aan dat u een Kohler erkende
dealer gebruikt voor alle onderhoud, nazicht en
vervangende onderdelen voor de motor. Om
een Kohler erkende dealer te zoeken gaat u
naar KohlerEngines.com of bel 1-800-544-2444
(VS en Canada).
Opslag
Volg de onderstaande procedure indien de
motor gedurende 2 maanden of langer niet
gebruikt zal worden.
1. Voeg Kohler PRO Series
brandstofbehandeling of gelijkaardig toe aan
de brandstoftank. Laat de motor 2-3 minuten
draaien om gestabiliseerde brandstof in het
brandstofsysteem te krijgen (storingen
omwille van onbehandelde brandstof vallen
niet onder de garantie).
2. Ververs de olie terwijl de motor nog warm is.
Verwijder de ontstekingsbougie(s) en giet
circa 1 oz. motorolie in de cilinder(s).
Vervang de ontstekingsbougie(s) en laat de
motor langzaam draaien om de olie te
distribueren.
3. Koppel de negatieve (-) batterijkabel los.
4. Bewaar de motor op een schone, droge
plaats.
102 17 590 11 versie --KohlerEngines.com
Motorspeci caties
Model Boring Slag Slagvolume
Oliecapaciteit
(opnieuw
vullen)
Ontstekings-
bougie-
opening
Maximale
bedieningshoek
(@ vol oliepeil)*
CH260
70 mm
(2,8 in.)
54 mm
(2,1 in.)
208 cc
(12,7 in.)
0,60 L
(0,63 U.S. qt.)
0,76 mm
(0,03 in.)
25°
CH270
CH395
78 mm
(3,1 in.)
58 mm
(2,3 in.)
277 cc
(16,9 in.)
1,1 L
(1,16 U.S. qt.)
CH440
89 mm
(3,5 in.)
69 mm
(2,7 in.)
429 cc
(24,7 in.)
*Het overschrijden van de maximale bedieningshoek kan schade veroorzaken aan de motor door
onvoldoende smering.
In de onderhoudshandleiding op KohlerEngines.com is aanvullende speci catie-informatie te
vinden.
Uitlaatemissiecontrolesysteem voor modellen CH260, CH270, CH395, CH440 is EM voor VS EPA,
Californië en Europa.
Alle paardenkrachtreferenties (pk) door Kohler zijn gecerti ceerde vermogens en gelden per
SAE J1940 & J1995 pk-standaarden. Details over gecerti ceerde vermogens zijn te vinden op
KohlerEngines.com.
Problemen oplossen
Probeer geen grote motoronderdelen te onderhouden of te vervangen, of items waarvoor speciale
timing of aanpassingsprocedures nodig zijn. Deze werkzaamheden moeten worden uitgevoerd
door een Kohler erkende dealer.
Mogelijke oorzaak
Probleem
Geen
brand-
stof
Onjuiste
brandstof
Vuil in
brandstof-
leiding
Vuil
rommel-
scherm
Onjuist
oliepeil
Motor
over-
belast
Vuile
luchtrei-
niger
Defecte
bougie
Start niet
●●
Start moeilijk
●●
Stopt plotseling
●●
Geen stroom
●●
Werkt schokkerig
●●
Maakt geluiden
●●
Slaat over of slaat
niet aan
●●
Slaat terug
●●
Raakt oververhit
●●
Hoog
brandstofverbruik
●●
/