Brede gedeelte
WAARSCHUWING
LET OP
LET OP
• Controleer voor gebruik de wielen om te zien of er geen verbogen of loszittende
spaken zijn en of de buitenkant van de velg geen deuken, scheurtjes of krassen
vertoont. Als er problemen zoals deze worden aangetroffen, het wiel niet
gebruiken.
• Niet gebruiken in combinatie met onderverende wielvorken. Bij deze typen vorken
kan de speling tussen de naafas en de remblokken als gevolg van de werking van
de vering veranderen, zodat de kans bestaat dat bij gebruik van de remmen de
remblokken de spaken raken.
• Als het snelontgrendelmechanisme niet op de juiste wijze wordt gebruikt, bestaat
de kans dat het wiel losraakt van de fiets, hetgeen ernstig letsel tot gevolg kan
hebben. Alvorens in gebruik te nemen, de montage-instructies voor het
snelontgrendelmechanisme goed lezen.
• Gebruik velgcement om tubulairbanden stevig op de velgen vast te lijmen. Als de
banden niet stevig vastzitten, bestaat de kans dat ze van de velgen loskomen,
hetgeen tot ernstige ongelukken en letsel kan leiden.
• Deze wielen zijn bestemd voor gebruik op verharde wegen. Als de wielen op
onverharde wegen worden gebruikt, bestaat de kans dat de wielen verbogen of
beschadigd worden, hetgeen tot ongelukken kan leiden.
• Controleer of de wielen stevig bevestigd zijn alvorens met de fiets te gaan
rijden.Als de wielen op een of andere manier loszitten, kunnen deze van de fiets
losraken, hetgeen ernstig letsel kan veroorzaken.
• Volg bij het monteren van onderdelen nauwkeurig de montage-instructies. Losse,
versleten of beschadigde onderdelen kunnen tot gevolg hebben dat de berijder
letsel oploopt.
Het wordt bijzonder aangeraden enkel gebruik te maken van originele Shimano
onderdelen.
• Lees deze technische montage-instructies nauwkeurig en bewaar ze op een veilige
plaats voor toekomstige referentie.
• De banden dienen alvorens te gaan fietsen op een geschikte spanning gebracht te
worden.
• Koolstofvezelvelgen slijten als gevolg van de wrijving van de remblokken en er is een
"inrijperiode" nodig alvorens de optimale prestatie van de velgen kan worden verkregen.
Naarmate de inrijperiode vordert, zal het remvermogen toenemen. Voor de veiligheid is
het van belang dat gedurende deze tijd rekening wordt gehouden met toename van het
remvermogen.
• Gebruik R55C remblokken voor koolstofvezelvelgen met de
WH-7801-carbon /
carbon50
. Als remblokken zoals de R55C standaard remblokken of de R55C hoge-
prestatie remblokken worden gebruikt, bestaat de kans dat het remvermogen dat door de
remmen wordt geleverd onvoldoende is, of dat de remblokken abnormaal versleten raken.
• Het gebruik van originele Shimano spaken, nippels en onderlegringen wordt ten
zeerste aanbevolen. Als andere dan Shimano onderdelen worden gebruikt, bestaat
de kans dat de plaats waar de nippel in de naafflens steekt beschadigd wordt.
• Controleer voor gebruik of er geen stukjes metaal of andere verontreinigingen op
de remblokken zijn achtergebleven. Indien aanwezig kunnen deze bij gebruik van
de remmen beschadiging van de velg veroorzaken.
• De nippels hebben grote diameters en zijn gemakkelijk te draaien om het verhogen
van de spaakspanning te vereenvoudigen. Let er echter op bij het afstellen van de
spaakspanningen de nippels niet te vast aan te draaien. Als de nippels te vast
worden aangedraaid, bestaat de kans dat de velg beschadigd wordt. (Het wordt
aanbevolen de afstellingen door erkende fietsendealers te laten uitvoeren.)
Opmerking:
• Als het wiel stroef gaat en moeilijk te draaien wordt, dient u dit met vet te smeren.
• Breng geen olie aan op de binnenzijde van de naaf, anders zal het vet naar buiten
komen.
• Speciale spaaksleutels zijn als optionele accessoire verkrijgbaar.
• Het wordt aanbevolen in het geral ea in het begin speling in de spaken is en na de
eerste 1,000Km fietsen de spaakspnningen door een erkende fietsendealer te laten
afstellen.
• Spaakbeschermers (CP-WH20-A) zijn eveneens afzonderlijk verkrijgbaar. Vraag uw
fietsdealer om bijzonderheden.
• Reflectors (gefabriceerd door CATEYE) zijn eveneens afzonderlijk verkrijgbaar.Vraag
uw fietsdealer om bijzonderheden.
• Onderdelen zijn niet gegarandeerd tegen natuurlijke slijtage of veroudering als gevolg
van normaal gebruik.
Specificatie
CPSC
AS
DIN
Kleur
Wit
Amber
Amber
Modelnummer
RR-550-WUWSW
RR-550-WUASW
RR-317-WUASW
Velgbreedte
CS-7800, CS-6600*
CN-7801, CN-6600
Te gebruiken bandenmaat
Ketting
Cassettetandwiel
* CS-6600 (alleen voor 11T of 12T kleinste versnellingstandwiel)
10-versnellingen
10-versnellingen
Voor het verkrijgen van de beste prestaties wordt het aanbevolen gebruik
te maken van de onderstaande combinatie van onderdelen.
Tubulairband
700C
WH-7801-carbon
10
700C
X
278mm
274mm / 300mm
20.8mm
WH-7801-carbon50
10
700C
X
256mm
250mm / 278mm
20.8mm
Modelnummer
Maat
Velgmaat
Banden van toepassing
Spaaklengte van
toepassing
Tubulairband
Voor voorzijde
Voor achterzijde
Specificaties
Haak de spaak door de velg zoals aangegeven in de illustratie.
Vervangen van de spaken
Velg
Spaak
Vervanging van het freewheelhuis
Opmerking: Specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden. (Dutch)
• Verwijder de bevestigingsmoer van het freewheelhuis (binnen in het freewheelhuis) en vervang vervolgens het
freewheelhuis. (De bevestigingsmoer van het freewheelhuis heeft een linkse schroefdraad.)
• Voor het freewheelhuis wordt speciaal vet gebruikt. Meng dit vet niet met andere soorten vet, aangezien dit
problemen met het functioneren van het mechanisme van de freewheelkoppeling kan veroorzaken.
(Vet onderdeelnummer: Y-3B980000)
Opmerking:
Probeer het freewheelhuis niet te
demonteren, aangezien dit
defecten tot gevolg kan hebben.
Aantrekkoppel:
10 - 15 N·m
{100 - 150 kgf·cm}
Demontage
Montage
Bevestigingsmoer van
freewheelhuis
Freewheelhuis
5 mm inbussleutel 5 mm inbussleutel
Naafas
Het WH-7801 freewheelhuis is
niet uitwisselbaar met de
WH-7800.
De keerring niet verwijderen,
aangezien dit een ongunstige
invloed heeft op de
waterafdichtende eigenschappen.
Borgring
Gereedschap
(TL-SR21)
Demontage
TL-LR15
Velghoogte
28mm
24mm
50mm
50mm
Voor voorzijde
Voor achterzijde