Shimano BR-CX75 Dealer's Manual

Type
Dealer's Manual

Deze handleiding is ook geschikt voor

(Dutch)
DM-BR0009-02
BR-CX77
BR-CX75
BR-R517
BR-R515
BR-R317
BR-R315
Dealerhandleiding
RACE MTB Trekking
Stads-toer/
comfort-fiets
ST
ADS-SPORT E-BIKE
Mechanische Schijfremmen
2
INHOUD
BELANGRIJKE MEDEDELING ................................................................................. 3
VEILIGHEID VOOROP ............................................................................................. 4
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN ..................................................... 8
MONTAGE ............................................................................................................10
Montage van de remklauwen ...................................................................................................................10
AFSTELLING ......................................................................................................... 17
Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn ...................................................................................17
Remblokspeling en vervangingsmoment controleren .............................................................................19
ONDERHOUD ....................................................................................................... 21
Remblokken vervangen .............................................................................................................................21
BELANGRIJKE MEDEDELING
3
BELANGRIJKE MEDEDELING
Deze dealerhandleiding is in eerste instantie bedoeld voor professionele fietsmonteurs.
Gebruikers die niet over een professionele achtergrond in het assembleren van fietsen beschikken, mogen niet proberen de onderdelen zelf aan de hand
van de dealerhandleidingen te monteren.
Indien informatie in deze handleiding u niet duidelijk is, ga dan niet verder met de installatie. Neem in dat geval contact op met de plaats van aankoop
of een plaatselijke fietshandelaar.
Lees alle instructiehandleidingen die bij het product zijn geleverd.
Demonteer of wijzig het product niet op een andere manier dan aangegeven in de informatie in deze dealerhandleiding.
Alle dealerhandleidingen en instructiehandleidingen kunnen online bekeken worden op onze website (http://si.shimano.com).
Voor klanten die geen eenvoudige toegang hebben tot het internet, neem contact op met een SHIMANO-verdeler of een van de SHIMANO-kantoren om
een afgedrukte versie van de gebruikershandleiding te verkrijgen.
Volg de betreffende bepalingen en regels van het land, de staat of de regio waarin u als dealer werkzaam bent.
Lees voor de veiligheid deze dealerhandleiding voor gebruik zorgvuldig door en volg de aanwijzingen daarin op voor een
correct gebruik.
De volgende instructies moeten te allen tijde worden opgevolgd om persoonlijk letsel en beschadigingen aan apparatuur en omgeving te voorkomen.
De instructies zijn ingedeeld aan de hand van de mate van gevaar die zij kunnen opleveren of beschadigingen die zij kunnen veroorzaken bij
incorrect gebruik van het product.
GEVAAR
Als de instructies niet worden opgevolgd, heeft dit ernstig of dodelijk letsel tot gevolg.
WAARSCHUWING
Als de instructies niet worden opgevolgd, kan dit ernstig of dodelijk letsel tot gevolg hebben.
LET OP
Als de instructies niet worden opgevolgd, kan dit leiden tot persoonlijk letsel of beschadigingen aan apparatuur en omgeving.
VEILIGHEID VOOROP
4
VEILIGHEID VOOROP
WAARSCHUWING
Volg de instructies in de handleidingen tijdens de installatie van het product.
Wij raden aan om uitsluitend originele SHIMANO-onderdelen te gebruiken. Als onderdelen zoals bouten en moeren los komen te zitten of beschadigd
raken, kan de fiets plotseling omvallen met ernstig letsel voor de berijder als gevolg.
Bovendien, als afstellingen niet correct worden uitgevoerd, kunnen er problemen optreden en kan de fiets plotseling omvallen met ernstig letsel voor
de berijder als gevolg.
Draag tijdens onderhoudswerkzaamheden, zoals het vervangen van onderdelen, een veiligheidsbril ter bescherming van uw ogen.
Bewaar de dealerhandleiding na het grondig doorlezen zorgvuldig op een veilige plek, zodat u deze later kunt raadplegen.
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
Houd uw vingers uit de buurt van de draaiende remschijf. De remschijf is scherp genoeg om ernstig letsel aan uw
vingers toe te brengen als deze in de openingen van de remschijf terechtkomen wanneer deze beweegt.
De remklauwen en remschijf worden heet wanneer er wordt geremd. Raak ze tijdens het fietsen of direct na het afstappen dus niet aan. Anders kunt
u brandwonden oplopen.
Laat geen olie of vet op de remschijf en remblokken komen. Anders zullen de remmen mogelijk niet goed werken.
Als er olie of vet op de remblokken terechtkomt, moet u een fietsenmaker of verkooppunt raadplegen. Anders zullen de remmen mogelijk niet goed
werken.
Als er tijdens het remmen geluiden te horen zijn, is het mogelijk dat de remblokken tot aan de slijtagelimiet
zijn versleten. Nadat u heeft gecontroleerd dat het remsysteem voldoende is afgekoeld, gaat u na dat elk
remblok minimaal 0,5 mm dik is. Of neem contact op met een verkooppunt of fietsenmaker.
*
Hoe dik de remblokken zijn als ze nieuw zijn, verschilt per model.
2,4mm 0,5mm
Slijtagelimiet
bereikt
Nieuwstaat
Als de remblokken zijn versleten, lees dan het gedeelte "Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn" onder "AFSTELLING" en stel de
remblokspelingen af. Blijven rijden op de fiets zonder afstelling is gevaarlijk aangezien de remmen kunnen weigeren.
Als de remschijf barsten vertoont of vervormd is, gebruik de remmen dan niet meer en neem contact op met een dealer of een verkooppunt.
Als de remschijf tot op een dikte van 1,5mm of minder is versleten of als het aluminium zichtbaar wordt, moet u de remmen niet meer gebruiken en
contact opnemen met een dealer of verkooppunt.
Controleer de remkabel op roest, rafelen en barsten. Neem contact op met het verkooppunt of een fietsenmaker als dergelijke problemen worden
gevonden. Anders zullen de remmen mogelijk niet correct functioneren.
Afhankelijk van het model kan iedere fiets iets anders aanvoelen. Zorg daarom dat u de juiste remtechniek (waaronder de druk op de remgreep en de
fietskenmerken) en bediening van uw fiets leert kennen.
Als het remsysteem op een onjuiste wijze wordt gebruikt, kan de controle worden verloren of de fiets omvallen met ernstig letsel tot gevolg.
Dit kunt u doen door contact op te nemen met uw professionele fietsenmaker, aan de hand van de handleiding bij de fiets Het is ook belangrijk dat u
oefent met fietsen, remmen, etc.
Als u te hard remt met de voorrem, kan het voorwiel blokkeren en de fiets over de kop slaan met ernstig letsel tot gevolg.
Controleer altijd of de voor- en achterremmen correct werken voordat u gaat fietsen.
De benodigde remafstand is langer bij nat weer. Fiets langzamer en bedien de remmen vroeg en gelijkmatig.
Als het wegdek nat is, zullen de wielen sneller slippen. Als de wielen slippen, kunt u van de fiets vallen. Voorkom dit door langzamer te fietsen en de
remmen vroeg en gelijkmatig te bedienen.
VEILIGHEID VOOROP
5
Voor aanbrengen op de fiets en onderhoud:
Tijdens het vastzetten van de remklauw op het frame moet de remschijf in het midden van de remschijfspleet komen te zitten.
Stel de spelingen aan de rechter- en linkerkant tussen de remschijf en de remblokken zodanig af dat ze gelijk zijn.
Als de remblokken te zeer zijn versleten, moeten de spelingen van de binnenzijde en de buitenzijde tegelijkertijd
gelijk worden gemaakt, zodat wordt voorkomen dat de remblokken slechts één kant van de remschijf raken.
(Binnenzijde: Remblokstelschroef, Buitenzijde: Stelschroef arm/kabelstelcilinder)
Als slechts alleen de linker- of de rechterkant wordt afgesteld, kunnen de spelingen te ongelijk worden, waardoor
de remmen uitvallen voordat de remblokken tot aan de minimale dikte (0,5 mm) zijn afgesleten.
Remschijfspleet
Binnenzijde Buitenzijde
Stel de binnenkabel zo af dat het uitstekende deel 20 mm of minder bedraagt. Als het uitstekende deel langer is,
kan het uiteinde van de kabel vast komen te zitten in de remschijf. Hierdoor kan het wiel blokkeren en de fiets
voorover over de kop slaan met ernstig letsel tot gevolg.
20 mm of minder
Schijfremmen zijn bedoeld voor de combinaties die staan aangegeven in de aanbevelingstabellen. Raadpleeg de aanbevelingstabellen. Combineer
2-vinger grepen met remklauwen. Als ze met 4- vingerige hendels worden gebruikt, wordt de remkracht hoger. Dit betekent dat bepaalde
rijhoudingen, een bepaald totaalgewicht en andere factoren tot een valpartij en letsel kunnen leiden.
BR-CX77/R517/R317
Greep voor racestuur
ST-R9100/R9150/R9160/9070/9001/9000/R8000/R8050/R8060/6870/6871/6800/6770/6700/
R7000/5800/5700/4700/4600/4603/R3000/3500/R2000/2400/2403/R460/R353/R350/S705-R/S705-L
Greep voor tijdritstuur
ST-9071
BL-TT79
Greep voor recht stuur
ST-R240*/ST-R243*
BL-4600*/3500*/2400*/R780*/R2000*
*
Remgrepen met een instelmechanisme. Zie het onderdeel over remgrepen met een instelmechanisme.
Als de quick release-hendel op de naaf zich aan dezelfde kant bevindt als de remschijf, dan kan deze de werking van de remschijf hindert. Let er dus
op dat de hendel de remschijf niet raakt.
VEILIGHEID VOOROP
6
Remgrepen met een instelmechanisme.
De remgrepen zijn uitgerust met een instelmechanisme om hen compatibel te maken met cantilever remmen en roller brakes of V-brakes met power
modulator.
Gebruik bij mechanische schijfremmen voor RACE de instelpositie C/R en voor mechanische schijfremmen voor mountainbikes de instelpositie V.
Als u de verkeerde modus kiest, kan dit zorgen voor overmatige of onvoldoende remkracht, wat zeer gevaarlijk is.
Kies de juiste modus, zoals aangegeven in de afbeeldingen.
Positie instelmechanisme Remkeuze
C: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met cantilever remmen
R: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit mechanische schijfremmen
voor RACE
C/R-positie
Mechanische schijfrem voor RACE
*
Gebruik BR-CX77/R517/R317 in deze modus.
V: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met V-brakes
V-positie
Mechanische schijfrem voor mountainbikes
LET OP
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
Inremperiode
Remschijven hebben een inremperiode. De remkracht neemt tijdens het verloop van die inremperiode geleidelijk toe. Houd tijdens deze inremperiode
rekening met deze toenemende remkracht. Hetzelfde gebeurt wanneer de remblokken of de remschijf worden vervangen.
OPMERKING
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
De producten zijn niet gegarandeerd tegen natuurlijke slijtage en kwaliteitsverlies door normaal gebruik en veroudering.
Voor aanbrengen op de fiets en onderhoud:
Als de montagenok van de remklauw en het achterpad niet van de standaardafmetingen zijn, kunnen de remschijf en de remklauw elkaar raken.
Gebruik schijven die worden beschreven als "RESIN PAD ONLY" uitsluitend in combinatie met 'resin' remblokken. Bij gebruik in combinatie met 'metal'
remblokken zullen ze snel slijten.
Het werkelijke product kan van de afbeelding afwijken, omdat in deze handleiding hoofdzakelijk de procedures voor het
gebruik van het product worden uitgelegd.
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
8
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
De volgende gereedschappen zijn nodig voor montage, afstelling en onderhoud van dit product.
Gereedschap Gereedschap Gereedschap
2,5mm binnenzeskantsleutel 4mm binnenzeskantsleutel Platte schroevendraaier
3mm binnenzeskantsleutel 5 mm binnenzeskantsleutel
MONTAGE
10
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de remklauwen
MONTAGE
Montage van de remklauwen
1
(Z)
(Y)
Haal de remklauwbevestigingsbouten
Aaan.
Haal vervolgens tijdelijk de
remklauwbevestigingsbouten B zodanig
aan dat er nog wat speling is in de
remklauw.
(Y) Remklauwbevestigingsbout A
(Z) Remklauwbevestigingsbout B
Aanhaalmoment (CX77)
6 - 8 Nm
Aanhaalmoment (R517/R317)
6 - 8 Nm
2
Trek de binnenkabel door, zet de arm in de goede stand en haal de kabelbevestigingsbout aan.
(X) Binnenkabel
(Y) Kabelbevestigingsbout
(Z) Arm
Aanhaalmoment
6 - 8 Nm
TECHNISCHE TIPS
BR-CX77/BR-R517
Als u een racestuur gebruikt, kunt u de kabel
met een kabelversteller afstellen (bijv.
SM-CB70). Verbind de kabelversteller met de
buitenkabel en duw de binnenkabel erdoor.
Haal vervolgens de kabelbevestigingsbout
aan. Raadpleeg voor meer informatie over de
installatie de kabelverstellerhandleiding.
Buitenkabel
Kabelversteller
(Y)
(X)
(Z)
(X)
11
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de remklauwen
3
Bevestig de remklauw aan het frame.
Knijp de remhendel samen tot de remblokken stevig tegen de remschijf worden geduwd.
Houd de remgreep aangetrokken en haal de twee remklauwbevestigingsbouten B om de
beurt steeds een klein stukje aan.
Draai tot slot de remklauwbevestigingsbouten goed vast tot het aangegeven
aanhaalmoment.
(Z) Remklauwbevestigingsbout B
Aanhaalmoment (CX77)
6 - 8 Nm
Aanhaalmoment (R517/R317)
6 - 8 Nm
TECHNISCHE TIPS
Door deze handeling gaat de remklauw
parallel staan met de remschijf.
Controleer of de remschijf in het midden van
de remschijfspleet van de remklauw staat.
Op dit moment zit er enige speling tussen de
remschijf en remblokken aan de buitenzijde,
maar niet aan de binnenzijde.
Remschijf
Remblok
Remschijfspleet
Stelschroef remblok
Binnenzijde Buitenzijde
(Z)
12
MONTAGE
Montage van de remklauwen
Wordt vervolgd op de volgende pagina
4
(Z)
(Y)
(X)
Binnenzijde Buitenzijde
Draai de stelschroef van het remblok los
door hem één of twee klikken linksom te
draaien.
Hierdoor ontstaat er een geschikte
speling aan de binnenzijde tussen de
remblok en de remschijf.
Controleer of beide spelingen tussen de
remschijf en de remblokken gelijk zijn.
binnenzijde = buitenzijde.
(X) Remblok
(Y) Stelschroef remblok
(Z) Remschijf
5
(Z)
Trek de remgreep circa 10 keer aan tot
deze de handgreep raakt. Controleer of
er geen problemen zijn met een van de
onderdelen en of de remschijven en
remblokken elkaar niet raken wanneer
het wiel wordt gedraaid.
(Z) Remgreep
13
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de remklauwen
6
Als de kabel in stap 5 losdraait, draai hem dan weer vast met een van de volgende
procedures.
(W) Kabelstelmoer
(X) Kabelstelcilinder
(Y) Kabelversteller
(Z) Kabelbevestigingsbout
TECHNISCHE TIPS
Als de slag van de remhendel te groot is
Als de slag van de remhendel te groot is,
zelfsna afstelling volgens de stappen aan
delinkerzijde, voer dan de volgende
procedure uit.
Er kan een juiste slag worden ingesteld door
de oorspronkelijke remblokspelingen te
verminderen.
Draai de stelschroef voor de remblok
metde wijzers van de klok mee om de
remblokken tegen de remschijf te zetten,
alvorens met stap 3 verder te gaan.
Wanneer de remblokken tegen
deremschijf staan, draai dan de
remblokstelschroef één of twee
klikkenlinksom.
Bij gebruik van een kabelstelcilinder
(Y)
(X)
(W)
Draai de kabelstelcilinder linksom om de
speling in de kabel af te stellen. Haal
vervolgens handmatig de kabelstelmoer
aan als deze er is.
Bij gebruik van een kabelbevestigingsbout
(Z)
Draai de kabelbevestigingsbout los,
trekde kabel strak en haal de
kabelbevestigingsbout weer aan.
7
Zet de drie bouten vast met borgringen of draad om te voorkomen dat de bouten los
komen te zitten.
14
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de remklauwen
Borgringmethode (BR-R517/BR-R317)
Haal de bouten met borgringen aan, zodat ze niet los kunnen komen.
(Z) Borgring
OPMERKING
Zorg dat u borgringen aanbrengt bij het
bevestigen van de remklauwbevestigingsbouten.
TECHNISCHE TIPS
Voor post-type
Borgring
Voor
(Z)
Achter
(Z)
15
MONTAGE
Montage van de remklauwen
Methode met draad (BR-CX77)
Pas de lengte van de draad aan zoals in de afbeelding aangegeven. Draai de draad rond de drie
bouten (of één bout als er sprake is van een post), zodat de bouten niet los kunnen komen.
(Y) Bout
(Z) Draad
TECHNISCHE TIPS
Voor post-type
Wikkel de draad rond de bevestigingsbout
tussen de adapter en het frame; zie de
afbeelding.
Draad
Mechanisme achter methode met draad
Als bout [1] los wil draaien (linksom), wordt
via de draad kracht uitgeoefend op bout [2]
in de aandraairichting (rechtsom). Bout [2]
kan echter niet verder in de aandraairichting
worden gedraaid.
Dit voorkomt eveneens dat bout [1] losdraait,
omdat deze ook via de draad verbonden is.
Als een van de twee bouten probeert los te
draaien, zorgt een kracht ervoor dat de
andere bout de losdraaiende bout weer
aandraait. Met andere woorden, dit systeem
voorkomt dat de bouten losdraaien.
Bout [1]
Bout [2]
(Y)
(Z)
AFSTELLING
17
AFSTELLING
Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn
AFSTELLING
Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn
Stel de spelingen af wanneer de remblokken zijn versleten. Stel de spelingen aan de binnenzijde en de buitenzijde tegelijkertijd af.
OPMERKING
Stel de spelingen aan de binnenzijde en de buitenzijde tegelijkertijd af. Als slechts een van beide spelingen wordt afgesteld, kunnen de volgende problemen ontstaan:
De remblokken en de remschijf kunnen elkaar ook raken wanneer u niet remt.
Het is mogelijk dat de remwerking onvoldoende is wanneer de speling aan één kant veel groter wordt.
De remschijf raakt de remklauwen tijdens het remmen.
(W)
(V)
(X)
(Y)
(Z)
[1] [2]
Binnenzijde Buitenzijde
Stel beide spelingen tussen de
remschijfen de remblokken zodanig
afdat ze binnen het onderstaande
bereik vallenen gelijk zijn:
binnenzijde [1] = buitenzijde [2].
Tussenruimte remblok [1], [2]
0,2 mm - 0,4 mm
(V) Remschijfspleet
(W) Remblok
(X) Stelschroef remblok
(Y) Remklauw
(Z) Remschijf
TECHNISCHE TIPS
De remblokken kunnen worden gebruikt
zolang ze 0,5 mm of dikker zijn.
Afstelprocedure remblokspeling
Binnenzijde
BR-CX77/BR-R517/BR-R317
(Z)
Afstellen door de stelschroef remblok
tedraaien.
(Z) Stelschroef remblok
18
AFSTELLING
Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn
Buitenzijde
De procedures voor het afstellen van de speling aan de buitenzijde verschillen per model; zie daarom de onderstaande tabel.
Remklauw
Remgreep
Recht stuurtype Racestuur-type
Stelschroef arm Kabelstelcilinder Kabelstelcilinder Kabelversteller
BR-CX77 X - X X
BR-R517 X - X X
BR-R317 - X X X
X: OK
Afstellen door de kabelstelcilinders bij de remklauwen en de remhendels of de stelschroef
tedraaien.
(W) Stelschroef arm
(X) Kabelstelcilinder
(Y) Kabelstelmoer
(Z) Kabelversteller
BR-CX77/BR-R517
(W)
BR-R317
(X)
(Z)
(X) (Y)
(Z)
(X) (Y)
19
AFSTELLING
Remblokspeling en vervangingsmoment controleren
Remblokspeling en vervangingsmoment controleren
Als geen voldoende remkracht kan worden verkregen wanneer de remgrepen stevig worden ingedrukt of het bereik van de remgrepen wordt niet
gewijzigd wanneer de spanning van de remkabels wordt aangepast, voer dan de volgende controles uit.
Controleer of de arm geen contact maakt met de remklauw tijdens indrukken van
deremgreep.
OPMERKING
Zorg dat de temperatuur van het remsysteem
voldoende is gedaald alvorens de controles uit
te voeren.
Arm maakt geen contact met remklauw
(Normale conditie)
Arm maakt contact met remklauw
(Conditie wanneer de speling aan de
binnenzijde moet worden afgesteld of de
remblokken moeten worden vervangen)
Als de arm contact maakt met de remklauw, kan één of meer van de volgende punten voorkomen. Voer indien nodig onderhoudswerkzaamheden uit.
De remblokspeling aan de binnenzijde is te groot (de stelschroef van het remblok is niet correct afgesteld):
Lees het gedeelte "Afstelling wanneer de remblokken versleten zijn" onder "AFSTELLING" en stel de remblokspeling aan de binnenzijde af.
De remblokken hebben een dikte bereikt van 0,5 mm:
Het is tijd om de remblokken te vervangen. Lees het gedeelte "Remblokken vervangen" onder "ONDERHOUD" en vervang de remblokken door nieuwe
remblokken.
ONDERHOUD
21
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
Remblokken vervangen
ONDERHOUD
Remblokken vervangen
1
Verwijder het wiel uit het frame en verwijder de remblokken zoals aangegeven in
deafbeelding.
(X) Remblokas
(Y) Borgring
(Z) Remblok
TECHNISCHE TIPS
Het te gebruiken gereedschap voor de
remblokas varieert per model. Gebruik het
geschikte gereedschap op basis van het
onderstaande.
R517/R317 remblokas:
3mm binnenzeskantsleutel
CX77 remblokas:
Platte schroevendraaier
(Z)(Y)
(X)
BR-CX77/BR-R517
2
Draai de stelschroef van het remblok los tot de aanslag en en de stelschroef van de arm tot
het uitstekende deel 7mm is, door ze linksom te draaien.
Draai vervolgens de kabelstelcilinder voor de remgreep of de stelbout voor de
kabelversteller rechtsom.
(V) Stelschroef remblok
(W) Stelschroef arm
(X) Kabelstelcilinder
(Y) Kabelstelmoer
(Z) Kabelversteller
(V)
(W)
7mm
(Y)(X)
(Z)
(X)
22
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
Remblokken vervangen
BR-R317
2
Draai de stelschroef van het remblok los door hem tot de aanslag linksom te draaien.
Draai vervolgens de kabelstelcilinder voor de remgreep of de stelbout voor de
kabelversteller rechtsom.
(W) Stelschroef remblok
(X) Kabelstelcilinder
(Y) Kabelstelmoer
(Z) Kabelversteller
(W)
(Y)(X)
(Z)
(X)
3
Breng de nieuwe remblokken aan.
(X) Remblok
(Y) Remblokas
(Z) Borgring
Aanhaalmoment
(R517/R317 remblokas)
2 - 4 Nm
Aanhaalmoment
(CX77 remblokas)
0,2 - 0,4 Nm
OPMERKING
Zorg dat u op dit moment ook de borgring
aanbrengt.
(Z)(Y)
(X)
23
ONDERHOUD
Remblokken vervangen
4
(Y)(X)
(Z)
(X)
(V)
(W)
(V)
Binnenzijde Buitenzijde
Stel beide spelingen tussen de remschijf
en de remblokken af, zodat deze gelijk
zijn: binnenzijde = buitenzijde.
(V) Stelschroef remblok
(W) Stelschroef arm
(X) Kabelstelcilinder
(Y) Kabelstelmoer
(Z) Kabelversteller
TECHNISCHE TIPS
De procedures voor het afstellen van de
remblokspelingen en de speling aan de
buitenzijde verschillen per model. Meer
informatie over de afstelprocedure is
opgenomen onder "Afstelling wanneer de
remblokken versleten zijn".
5
Controleer of de remblokken en de remschijf elkaar niet raken en of er geen problemen zijn
als de remgreep wordt aangetrokken.
Let op: specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden. (Dutch)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Shimano BR-CX75 Dealer's Manual

Type
Dealer's Manual
Deze handleiding is ook geschikt voor