Veelgestelde vragen en antwoorden voor de Alecto DVC-250
Versie 1.0 8-2015
Probleem: Ik krijg geen notification berichten van de DVC-250ip op mijn iOS apparaat (iPhone / iPad)
Oplossing: De notification berichten werken alleen als de app op het iOS apparaat afgesloten is.
Probleem: Ik kan van buitenaf via internet geen verbinding met de camera krijgen. Via mijn eigen
netwerk lukt het wel.
Oplossing: Dit heeft te maken met communicatie naar uw netwerk vanaf het internet. Vaak betreft het
hier gesloten poorten van het internet modem, router of modem router. Maak in uw router het IP-
adres van de camera statisch. Stel portforwarding in van de gebruikte poort van de camera, standaard
is dat poort 80. Het forwarden van poorten op het modem / de router is per merk anders. Kijk op
portforward.com voor hulp per specifieke modem / router.
Per situatie kan hardware verschillen en daardoor kunnen er verschillende oplossingen zijn. Raadpleeg
degene die uw netwerk heeft aangelegd voor meer advies.
Probleem: De camera kan de Wi-Fi gebruiksnaam en wachtwoord niet aanleren via de app op de
smartphone / tablet.
Oplossing: Het is ook mogelijk om via de webbrowser van de camera de Wi-Fi gebruiksnaam en
wachtwoord aan te leren, kijk hiervoor in de manual.
Probleem: Na het aanleren van de Wi-Fi via de webbrowser krijgt de camera nog steeds geen Wi-Fi
verbinding.
Oplossing: Stel de Wi-Fi instellingen hetzelfde in op de camera als de Wi-Fi instellingen van de
(modem) router. Bijvoorbeeld de TKIP of AES encryptie moet gelijk zijn. Ook belangrijk is om de
instellingen van de router niet te veranderen, de instellingen van de DVC-250ip wel.
Probleem: Als de camera op een 2
de
router achter de internet service provider modem (/router) is
aangesloten loopt het beeld niet soepel door en er komen geen push notificaties.
Oplossing: Sluit de camera aan op de internet service provider modem (/router), een eventuele 2
de
router moet als switch ingesteld staan en de firewall uit.
Per situatie kan hardware verschillen en daardoor kunnen er verschillende oplossingen zijn. Raadpleeg
degene die uw netwerk heeft aangelegd voor meer advies.
Probleem: Sommige Android apparaten geven geen push notificaties.
Oorzaak: Sommige Android apparaten hebben een zogenaamde “Energy saver modus” die na een
bepaalde tijd alle verbindingen uitschakelt totdat het scherm weer geactiveerd word.
Oplossing: 1. Schakel de “Energy saver modus uit”
2. In de app store zijn apps te downloaden die de verbindingen van een Android
apparaat actief houden. Installeer bijvoorbeeld de app Push Notification Fixer van andQlimax.
Probleem: Ik krijg thuis wel push notification berichten op mijn smartphone. Op mijn werk krijg ik ze
niet. (Andersom komt ook voor)
Oorzaak : Bedrijfsnetwerken zijn vaak goed beveiligd. Als de smartphone verbonden is met de
bedrijfs Wi-Fi kan het zijn dat de notificaties geblokkeerd worden door de Firewall.
Oplossing : Er kunnen poorten open gezet worden tbv push notificaties. Voor IOS kijk op de
supportpagina welke poorten en zoek onder APNS poorten.
Voor Android zijn dit de volgende poorten 5228, 5229, en 5230 of zoek onder Google GCM
luisterpoorten voor evt. gewijzigde poorten.