22
NEDERLANDS
Spelidee
Jullie spelen met z’n allen te
en kabouter Smoeshaan en verzamelen
overkaarten! Hiervoor moeten jullie om beurten met de toversta
ekenin
en in de lucht of op de ru
van een medespeler maken. Als
ullie erin sla
en de afbeeldin
te raden, kri
en
ullie als belonin
een
overkaartje. Hebben jullie
out geraden o
wordt kabouter Smoes-
aan om
edraaid, dan kri
t de kabouter de kaart. Als
ullie de krin
an acht toverkaarten rond
ullie fee sneller kunnen voltooien dan
a
outer Smoes
aan, winnen ju
ie gezamen
ij
et spe
.
Spelvoorbereiding
e
het ronde kaart
e met kabouter Smoeshaan in het midden op
a
el. Kies gezamenlijk een van de vier
eeën uit en leg haar op enige
stand naast de kabouter. Alle toverkaarten worden geschud en
erdekt over de tafel verdeeld. Iedere speler kri
t een toverplank
e en
egt het voor zich. Leg de toversta
klaar. De drie overige
eeënkaart-
jes gaan terug in
e
oos.
Spelverloop
r wordt kloks
ewi
s om de beurt
espeeld. De speler met de meest
etoveren
e g
im
ac
mag
eginnen. A
s ju
ie
et niet eens
unnen
orden, be
int de
on
ste speler en kri
t de toverstaf. Vervol
ens
raait hi
/zi
een toverkaart
e om en beki
kt het zonder dat de andere
spelers de a
beelding kunnen zien.
at vertoont het toverkaart
e?
K
r
m
h
n?
Wat een pech! Kabouter Smoeshaan hee
t het toverplaatje gestolen.
Laat de kabouter aan
e medespelers zien en le
het toverkaart
e
verdekt bi
het ronde kaart
e met kabouter Smoeshaan aan.