RECLAMATIE
Er geldt 2 jaar reclamatierecht voor uw nieuwe product bij fabricage- en materiaalfouten, geldig vanaf
de gedocumenteerde aankoopdatum. De garantie omvat materialen en werkuren. Bij servicecontact
dient u de naam en het serienummer van het product op te geven. Deze gegevens vindt u op het
typeplaatje. Noteer eventueel de gegevens hier in de gebruiksaanwijzing, zodat u ze bij de hand hebt.
Zo kan de servicemonteur de juiste vervangende onderdelen sneller vinden.
De garantie geldt niet:
- Bij fouten en schade die niet zijn veroorzaakt door fabricage- en materiaalfouten
- Bij gebrekkig onderhoud, waaronder het schoonmaken van het product
- Brand- en/of water- en vochtschade aan het product
- Bij transportschade, waarbij het product zonder de juiste verpakking is vervoerd
- Als er niet-originele vervangende onderdelen zijn gebruikt
- Als de gebruiksaanwijzing niet is opgevolgd
- Als de installatie niet volgens de instructie is uitgevoerd
- Als onbevoegden het product hebben geïnstalleerd of gerepareerd
- Voor batterijen of overige slijtstukken
Transportschade
Transportschade die wordt vastgesteld bij levering door de verkoper aan de klant, is een zaak tussen
de klant en de verkoper. In gevallen waarin de klant zelf verantwoordelijk is voor het transport van het
product, neemt de leverancier geen enkele verplichting op zich in verband met eventuele
transportschade. Eventuele transportschade dient onmiddellijk en uiterlijk 24 na ontvangst van het
product te worden gemeld. In andere gevallen wordt de eis afgewezen.
Ongegronde service
Als het product wordt ingestuurd voor service, en duidelijk wordt dat de klant de fout zelf had kunnen
herstellen door de gebruiksaanwijzing te volgen, is de klant zelf verantwoordelijk voor de
servicekosten.
Bedrijfsmatige aankoop
Er is sprake van bedrijfsmatige aankoop wanneer de gekochte apparaten niet in een
privéhuishouden, maar in een bedrijfs- of vergelijkbare omgeving worden gebruikt (restaurant, café,
kantine enz.) of worden gebruikt om te worden uitgeleend of op een andere manier waar meerdere
gebruikers bij betrokken zijn.
In verband met bedrijfsmatige aankoop wordt geen garantie aangeboden, aangezien dit product is
bedoeld voor algemeen huishoudelijk gebruikt.
SERVICE
Voor service en het aanvragen van vervangende onderdelen moet contact worden opgenomen met
de winkel waar het product is gekocht.
Het registreren van reclamatie is ook mogelijk op witt.dk onder de kop 'Service' en 'Overige
producten'. Kies uw land en taal en vul het serviceformulier in.
Onder voorbehoud van zetfouten.