9
GARANTIE EN SERVICE
Er geldt 2 jaar reclamatierecht voor uw nieuwe product bij fabricage-
en materiaalfouten, geldig vanaf de gedocumenteerde aankoopdatum.
De garantie omvat materialen en werkuren. Bij servicecontact dient u
de naam en het serienummer van het product op te geven. Deze
gegevens vindt u op het typeplaatje. Noteer eventueel de gegevens
hier in de gebruiksaanwijzing, zodat u ze bij de hand hebt. Zo kan de
servicemonteur de juiste vervangende onderdelen sneller vinden.
De garantie geldt niet:
- Bij fouten en schade die niet zijn veroorzaakt door fabricage- en materiaalfouten
- Als er niet-originele vervangende onderdelen zijn gebruikt
- Als de gebruiksaanwijzing niet is opgevolgd
- Als de installatie anders dan de instructie is uitgevoerd
- Als onbevoegden het product hebben geïnstalleerd of gerepareerd
Transportschade
Transportschade die wordt vastgesteld bij levering door de verkoper
aan de klant, is een zaak tussen de klant en de verkoper. In gevallen
waarin de klant zelf verantwoordelijk is voor het transport van het
product, neemt de leverancier geen enkele verplichting op zich in
verband met eventuele transportschade. Eventuele transportschade
dient onmiddellijk en uiterlijk 24 na ontvangst van het product te
worden gemeld. In andere gevallen wordt de eis afgewezen.
Ongegronde service
Als het product wordt ingestuurd voor service, en duidelijk wordt dat de klant de fout zelf had kunnen herstellen door
de gebruiksaanwijzing te volgen, is de klant zelf verantwoordelijk voor de servicekosten.
Bedrijfsmatige aankoop
Er is sprake van bedrijfsmatige aankoop wanneer de gekochte
apparaten niet in een privéhuishouden,
maar in een bedrijfs- of vergelijkbare omgeving worden gebruikt
(restaurant, café, kantine enz.)
of worden gebruikt om te worden uitgeleend of op een andere manier waar
meerdere gebruikers bij betrokken zijn. In verband met bedrijfsmatige
aankoop wordt geen garantie aangeboden, aangezien dit product is
bedoeld voor algemeen huishoudelijk gebruikt.
SERVICE
Voor service en het aanvragen van vervangende onderdelen moet contact
worden opgenomen met de winkel waar het product is gekocht.
Het registreren van reclamatie is ook mogelijk op witt.dk onder
de kop 'Service' en het formulier 'Overige SDA-producten'.
De producent/distributeur kan niet verantwoordelijk worden gehouden
voor schade aan producten en/of letsel bij personen indien de
veiligheidsaanwijzingen niet worden opgevolgd.
De garantie vervalt indien de aanwijzingen niet worden opgevolgd.
Onder voorbehoud van zetfouten.