De besturing is op het nominaal vermogen van de motor berekend, zie typeplaatje motor.Nominaal vermogen
Magneetschakelaars (mechanisch en elektrisch vergrendeld) voor AUMA vermogensklasse
A1/A2
Standaard:Voedingseenheid
Magneetschakelaars (mechanisch en elektrisch vergrendeld) voor AUMA vermogensklasse
A1/A2 met extra contacten ieder 1 NC + 1 NO
Opties:
Magneetschakelaars (mechanisch en elektrisch vergrendeld) voor AUMA vermogensklasse
A3
Tweerichtingsthyristor bidirectioneel voor netspanningen tot 600 V AC (aanbevolen voor
regelaandrijvingen) voor AUMA vermogensklassen B1, B2 en B3
De magneetschakelaars zijn berekend op een te verwachten technische levensduur van 2 miljoen
schakelingen. Voor toepassingen met een hoge schakelfrequentie adviseren wij het gebruik van thyristors.
Voor de indeling van de AUMA vermogensklassen: zie de elektrische gegevens over de aandrijving.
Stuursignaalingangen 24 V DC, OPEN, STOP, DICHT (via opto-couplers,
gemeenschappelijk referentiepotentiaal), stroomverbruik: ca. 10 mA per ingang
Minimale impulsduur voor regelaandrijvingen in acht nemen
Standaard:Aansturing
Stuursignaalingangen 115 V AC, OPEN, STOP, DICHT, NOOD (via opto-couplers,
gemeenschappelijk referentiepotentiaal), stroomverbruik: ca. 15 mA per ingang
Optie:
5 signaleringsrelais met vergulde contacten:
●4 potentiaalvrije maakcontacten NO met gemeenschappelijk referentiepotentiaal, max.
250 V AC, 0,5 A (ohmse belasting)
-Standaard programmering: eindstand DICHT, eindstand OPEN, keuzeschakelaar
Remote control (AFSTAND), keuzeschakelaar Local control (LOKAAL)
●1 potentiaalvrij wisselcontact CO, max. 250 V AC, 0,5 A (ohmse belasting)
-Standaard programmering: verzamelstoringsmelding (draaimomentfout, fasenuitval,
motorbeveiliging aangesproken)
Standaard:Statusmeldingen
●Meldingen in combinatie met positioner:
-eindstand OPEN, eindstand DICHT (vereist tandemschakelaar in de aandrijving),
keuzeschakelaar Remote control (AFSTAND), keuzeschakelaar Local control
(LOKAAL) via keuzeschakelaar 2e niveau
●1 potentiaalvrij wisselcontact CO, max. 250 V AC, 0,5 A (ohmse belasting)
-Standaard programmering: verzamelstoringsmelding (draaimomentfout, fasenuitval,
motorbeveiliging aangesproken)
Opties:
Hulpspanning 24 V DC ±5 %, max. 50 mA als voeding van de stuursignalen,
potentiaalgescheiden ten opzichte van de interne voedingsspanning
Standaard:Spanningsuitgang
Hulpspanning 115 V AC, max. 30 mA als voeding van de stuursignalen,
potentiaalgescheiden ten opzichte van de interne voedingsspanning
Optie:
Keuzeschakelaar LOKAAL - UIT - AFSTAND (afsluitbaar in alle drie standen)Standaard:Lokale bedieningseenheid
Drukknoppen OPEN, STOP, DICHT
3 signaallampen: eindstand DICHT (geel), verzamelstoringsmelding (rood), eindstand
OPEN (groen)
Speciale kleuren van de 3 signaallampenOpties:
Beschermdeksel, afsluitbaar
Wijze van afschakelen instelbaar, weg- of draaimomentafhankelijk voor de eindstand
OPEN en eindstand DICHT
Standaard:Functies
Beveiliging tegen draaimomentoverbelasting over de totale stelweg
Draaimomentoverbelasting (draaimomentfout) kan van de verzamelstoringsmelding
uitgesloten worden.
Bewaking fase-uitval met automatische correctie van fasevolgorde
Jog-modus of overneemfunctie in AFSTAND
Jog-modus of overneemfunctie in LOKAAL
Signaal signaalgever van de aandrijving (optie) voor indicatie aandrijving in bedrijf via de
signaallampen van de lokale bedieningseenheid in- en uitschakelbaar
Bewaking van de motortemperatuur met een PTC-tripping device in combinatie met PTC-
weerstanden in de motor van de aandrijving
Standaard:Analyse motorbeveiliging
Extra thermisch overstroomrelais in de besturingseenheid voor de aandrijving in combinatie
met thermoknopen in de aandrijving
Opties:
Thermisch overstroomrelais in combinatie met thermoknopen in de motor van de aandrijving
78
SAEx 25.1 – SAEx 40.1 / SAREx 25.1 – SAREx 30.1
Technische gegevens AMExC 01.1