Shimano SG-C6001-8C Dealer's Manual

Type
Dealer's Manual
(Dutch)
DM-CASG001-04
Inter-8
SG-C6001
SG-C6011
SB-C6000-8
SL-C6000
Inter-7
SG-C3001
SB-C3000-7
SL-C3000
Dealerhandleiding
RACE MTB Trekking
Stads-toer/
comfort-fiets
ST
ADS-SPORT E-BIKE
NEXUS
2
INHOUD
MODELLEN WAAR DEZE DEALERHANDLEIDING VOOR GELDT .......................... 3
BELANGRIJKE MEDEDELING ................................................................................. 4
VEILIGHEID VOOROP ............................................................................................. 5
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN ................................................... 11
MONTAGE ............................................................................................................ 13
Montage van de tandkrans op de naaf ....................................................................................................13
Montage van de cassette joint op de naaf .............................................................................................. 14
De Inter-M rem monteren op het naafhuis ..............................................................................................16
Montage van de naaf op het frame .........................................................................................................16
Remschijf aanbrengen ...............................................................................................................................20
Montage van de greep ..............................................................................................................................23
Montage van de versnellingskabel ...........................................................................................................25
Montage aan de cassette joint .................................................................................................................. 26
AFSTELLING ......................................................................................................... 36
De cassette joint afstellen ..........................................................................................................................36
ONDERHOUD ....................................................................................................... 40
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame .........................40
Vervanging van de binnenkabel ...............................................................................................................44
Olie-onderhoud van de interne delen ......................................................................................................46
MODELLEN WAAR DEZE DEALERHANDLEIDING VOOR GELDT
3
MODELLEN WAAR DEZE DEALERHANDLEIDING VOOR GELDT
Deze dealerhandleiding is bedoeld voor de onderstaande modellen.
Onderdeel / Serie Inter-8 Inter-7
Naaf met interne versnellingen
Terugtraprem +
schijfrem
SG-C6001-8CD -
Schijfrem SG-C6001-8D SG-C3001-7D
T
erugtraprem SG-C6001-8C
SG-C3001-7C
SG-C3001-7C-DX
Inter-M rem
SG-C6001-8R
SG-C6011-8R
SG-C3001-7R
V-brake
SG-C6001-8V
SG-C6011-8V
SG-C3000-7V
Schakelversteller
REVOSHIFT-schakelaar
SB-C6000-8 SB-C3000-7
Schakelversteller
SL-C6000 SL-C3000
BELANGRIJKE MEDEDELING
4
BELANGRIJKE MEDEDELING
Deze dealerhandleiding is in eerste instantie bedoeld voor professionele fietsmonteurs.
Gebruikers die niet over een professionele achtergrond in het monteren van fietsen beschikken, mogen niet proberen de onderdelen zelf aan de hand
van de dealerhandleidingen te installeren.
Indien informatie in deze handleiding u niet duidelijk is, ga dan niet verder met de installatie. Neem in dat geval contact op met de plaats van aankoop
of een plaatselijke fietshandelaar.
Lees alle instructiehandleidingen die bij het product zijn geleverd.
Demonteer of wijzig het product niet op een andere manier dan aangegeven in de informatie in deze dealerhandleiding.
Alle onderhoudsinstructies en technische documenten zijn online beschikbaar op https://si.shimano.com.
Voor klanten die geen eenvoudige toegang hebben tot het internet, neem contact op met een SHIMANO-verdeler of een van de SHIMANO-kantoren om
een afgedrukte versie van de gebruikershandleiding te verkrijgen.
Volg de betreffende bepalingen en regels van het land, de staat of de regio waarin u als dealer werkzaam bent.
Lees voor de veiligheid deze dealerhandleiding voor gebruik zorgvuldig door en volg de aanwijzingen daarin op voor een
correct gebruik.
De volgende instructies moeten te allen tijde worden opgevolgd om persoonlijk letsel en beschadigingen aan apparatuur en omgeving te
voorkomen.
De instructies zijn ingedeeld aan de hand van de mate van gevaar die zij kunnen opleveren of beschadigingen die zij kunnen veroorzaken bij
incorrect gebruik van het product.
GEVAAR
Als de instructies niet worden opgevolgd, heeft dit ernstig of dodelijk letsel tot gevolg.
WAARSCHUWING
Als de instructies niet worden opgevolgd, kan dit ernstig of dodelijk letsel tot gevolg hebben.
LET OP
Als de instructies niet worden opgevolgd, kan dit leiden tot persoonlijk letsel of beschadigingen aan apparatuur en omgeving.
VEILIGHEID VOOROP
5
VEILIGHEID VOOROP
WAARSCHUWING
Volg bij het installeren van onderdelen de instructies die in de instructiehandleidingen staan aangegeven.
Aangeraden wordt alleen originele onderdelen van Shimano te gebruiken. Als onderdelen zoals bouten en moeren los komen te
zitten of beschadigd raken, kunt u plotseling vallen met mogelijk ernstig letsel tot gevolg. Bovendien kunnen er, als afstellingen
niet correct worden uitgevoerd, problemen ontstaan en kunt u plotseling vallen met mogelijk ernstig letsel tot gevolg.
Draag tijdens onderhoudswerkzaamheden, zoals het vervangen van onderdelen, een veiligheidsbril ter bescherming van uw ogen.
Bewaar de dealerhandleiding na het grondig doorlezen zorgvuldig op een veilige plek, zodat u deze later kunt raadplegen.
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
U moet begrijpen hoe het remsysteem op uw fiets werkt. Als u het remsysteem op een onjuiste wijze gebruikt, kunt u de controle over de fiets
verliezen of vallen met ernstig letsel tot gevolg. Aangezien iedere fiets anders aanvoelt, moet u de juiste remtechniek (waaronder druk op de
remgreep en de fietskenmerken) en de bediening van uw fiets leren. Dit kunt u doen door contact op te nemen met uw professionele fietskenmerken,
aan de hand van de handleiding bij de fiets en door uw fiets- en remtechniek te oefenen.
VEILIGHEID VOOROP
6
De remgrepen zijn uitgerust met een instelmechanisme om hen compatibel te maken met cantilever remmen en roller brakes of V-brakes met power
modulator. (SB-C6000-8/SB-C3000-7 is geschikt voor roller brakes of V-BRAKES met power modulator. Let op: hij is dus niet geschikt voor cantilever remmen.)
Het kiezen van de verkeerde instelling kan zorgen voor te veel of onvoldoende remkracht, wat kan leiden tot gevaarlijke ongevallen.
Zorg dat u de juiste instelling kiest op basis van de aanwijzingen in de onderstaande tabel.
Remgrepen met een instelmechanisme kunnen worden gemonteerd zoals aangegeven in de afbeeldingen.
Positie instelmechanisme Toepasselijke remklauw
C: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met
cantilever remmen
R: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met roller
brakes
C R
V
V
C R
C·R positie
Cantilever remmen
Roller brakes
Voor SB-C6000-8/SB-C3000-7
R:
Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met roller
brakes
V
R
R-positie
Roller brakes
V: Positie instelmechanisme voor compatibiliteit met
V-brakes met power modulator
C R
V
V
C R
V-positie
V-brakes met power
modulator
Controleer of de wielen stevig bevestigd zijn, voordat u gaat fietsen. Als de wielen op enigerlei wijze los zitten, kunnen ze loskomen van de fiets. Dit
kan resulteren in ernstig letsel.
VEILIGHEID VOOROP
7
Voor montage op de fiets en onderhoud:
Zorg bij het vastzetten van de remarm op het frame dat u een remarmklem gebruikt die overeenkomt met de maat van de liggende achtervork en
draai ze stevig vast met de klemschroef en klemmoer tot het opgegeven aanhaalmoment.
Gebruik een borgmoer met een nylon inzetstuk (zelfborgende moer) als klemmoer. Wij raden u aan om klembouten, klemmoeren en remarmklemmen
van Shimano te gebruiken.
Als de klemmoer loskomt van de remarm, of als de klembout of remarmklem beschadigt raakt, kan de remarm rond de liggende achtervork draaien
en voor een plotselinge ruk aan het stuur zorgen. Ook kan het wiel blokkeren en de fiets vallen, met ernstig letsel als gevolg.
Zorg bij het monteren van de naaf op het frame dat u de juiste antislip sluitringen aan de linker- en rechterkant monteert, en draai de naafmoeren
stevig vast tot het opgegeven aanhaalmoment. Als de antslip sluitringen slechts aan één kant zijn gemonteerd, of als de naafmoeren niet voldoende
zijn vastgedraaid, kan de antislip sluitring loskomen. Dit kan ervoor zorgen dat de naafas roteert en de cassette joint draait. Hierdoor kan per ongeluk
aan het stuur worden getrokken door de versnellingskabel, wat tot zeer ernstige ongelukken kan leiden.
Remschijf
Houd uw vingers uit de buurt van de draaiende remschijf. De remschijf is scherp genoeg om ernstig letsel aan uw
vingers toe te brengen als deze in de openingen van de remschijf terechtkomen wanneer deze beweegt.
De remklauwen en remschijf worden heet wanneer er wordt geremd. Raak ze tijdens het fietsen of direct na het afstappen dus niet aan, omdat u dan
brandwonden kunt oplopen.
Laat geen olie of vet op de remschijf en remblokken vallen, omdat dan de remmen mogelijk niet correct werken.
Neem contact op met een verkooppunt of fietsenmaker als er olie of vet op de remblokken komt. Het gevaar bestaat dat de remmen niet correct
werken.
Als u tijdens het remmen lawaai hoort, is het mogelijk dat de remblokken tot aan de slijtagelimiet zijn versleten.
Wacht tot het remsysteem voldoende is afgekoeld en controleer vervolgens of ieder remblok minimaal 0,5 mm dik is.
Of neem contact op met een verkooppunt of fietsenmaker.
2mm 0,5mm
Als de remschijf barsten vertoont of vervormd is, gebruik de remmen dan niet meer en neem contact op met een verkooppunt of fietsenmaker.
Als de remschijf tot op 1,5 mm of minder is versleten of als het aluminium zichtbaar wordt, gebruik de remmen dan niet meer en neem contact op
met een verkooppunt of fietsenmaker. De remschijf kan breken en u kunt van de fiets vallen.
Terugtrapremnaaf
Wanneer u gebruikmaakt van een vorkuiteinde met een pat die naar achteren staat, moet u de kettingstellers gebruiken om de ketting te spannen.
VEILIGHEID VOOROP
8
LET OP
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
Schakel steeds slechts één versnelling. Verminder tijdens het schakelen de kracht op de pedalen. Als u probeert de versnellingsschakelaar te forceren
of meerdere versnellingen te schakelen terwijl er hard op de pedalen wordt getrapt, kunnen uw voeten van de pedalen schieten, en kunt u vallen met
ernstig letsel tot gevolg. Als u de versnellingsschakelaar meerdere versnellingen naar een lichtere versnelling verzet, kan de buitenkabel uit de
versnellingsschakelaar springen.
Dit is niet van invloed op de werking van de versnellingsschakelaar, omdat de buitenkabel na het schakelen weer naar de originele positie
terugschuift.
Als de rem vaak wordt gebruikt, kan het gebied rond de rem heet worden. Raak het gebied rond de rem na het
fietsen ten minste 30 minuten niet aan.
Gebied rond de rem
Specificaties terugtraprem
Blijf op lange hellingen niet continu remmen. Hierdoor worden de interne onderdelen van de rem namelijk erg heet, waardoor het remvermogen
afneemt. Hierdoor kan ook de hoeveelheid vet in de rem afnemen, met als gevolg problemen zoals bijvoorbeeld abnormaal plotseling remmen.
Draai het wiel en controleer of de remkracht van de terugtraprem correct is.
NOTITIE
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
U kunt schakelen terwijl u licht op de pedalen duwt, maar het kan in zeldzame gevallen voorkomen dat de pallen en het palwiel in de naaf nadien
geluid maken. Dit hoort bij het schakelen. Het is eveneens mogelijk dat er tijdelijk een luid geluid te horen is indien er met de E-BIKE enz. wordt
geschakeld en er hard op de pedalen wordt getrapt, maar dit is normaal.
De interne naaf is niet volledig waterdicht. Gebruik de naaf niet op plaatsen waar er water in kan komen. Gebruik ook geen water onder hoge druk
om de naaf te reinigen. Gebeurt dit wel, dan kan het interne mechanisme gaan roesten.
Demonteer de naaf niet. Als deze gedemonteerd moet worden, raadpleeg dan de aankoopdealer.
Alle onderstaande fenomenen kunnen optreden bij een ingebouwd schakelmechanisme en geven niet aan dat de interne onderdelen defect zijn.
Fenomeen
Naaftypes
Versnellingsposities
waarbij fenomenen
kunnen optreden
Voor terugtrapremmen
Voor roller brakes/
V-brakes
Er is een geluid te horen wanneer de pedalen ronddraaien. × 7-versnellingsnaaf
Alle versnellingsposities
behalve 1e
Er is geluid te horen wanneer de fiets naar achteren wordt
geduwd.
× 8-versnellingsnaaf 5e, 6e, 7e, 8e
De naaf heeft een ingebouwd mechanisme om het schakelen
te vereenvoudigen. W
anneer het mechanisme tijdens het
schakelen werkt, kan er geluid te horen en trillingen te
voelen zijn.
× 8-versnellingsnaaf Alle versnellingen
Afhankelijk van de versnelling kan het schakelen anders
aanvoelen.
×
8-versnellingsnaaf,
7-versnellingsnaaf
Alle versnellingen
Wanneer tijdens het fietsen de pedalen worden gestopt, is er
een geluid te horen.
× 7-versnellingsnaaf Alle versnellingen
De producten zijn niet gegarandeerd tegen natuurlijke slijtage en kwaliteitsverlies door normaal gebruik en veroudering.
Specificaties terugtraprem
Als de wielen niet soepel ronddraaien, moet u de remblokken vervangen of invetten. Neem contact op met de dealer waar u de aankoop heeft gedaan.
VEILIGHEID VOOROP
9
Voor montage op de fiets en onderhoud:
De cassette joint mag alleen worden gebruikt met 16T tot 23T tandkransjes.
De overbrengingsverhouding van het voorste kettingblad naar het achterste kettingblad is ongeveer 2.1-tot-1.
Voorbeeld) Voor 26 inch wielen
Voor 36T 38T 46T
Achter 16T 18T 22T
Voor een goede werking van het product raden wij u aan om onderhoud uit te laten voeren door het verkooppunt of een distributeur, zoals het
jaarlijks smeren van de interne onderdelen vanaf het moment dat u de fiets voor het eerst gebruikt (of iedere 2000 km als u de fiets heel vaak
gebruikt). Als de fiets wordt gebruikt in barre omstandigheden, is onderhoud vaker vereist. Ook raden wij u aan om bij onderhoud naafvet van
SHIMANO voor interne naafversnellingen of een smeerset te gebruiken. Als u geen SHIMANO-vet of een smeerset van SHIMANO gebruikt kan dit tot
problemen leiden, zoals foutief schakelen.
Als het wiel stijf en moeilijk draait, moet u het met vet smeren.
Was de kettingbladen op gezette tijden met een neutraal reinigingsmiddel. Het reinigen van de ketting met een neutraal reinigingsmiddel en het
smeren ervan kan tevens een effectieve manier zijn om de gebruiksduur van de kettingbladen en de ketting te verlengen.
Als de ketting tijdens gebruik steeds van de tandkransen loopt, vervang dan de tandkransen en de ketting.
Specificaties terugtraprem
Gebruik een wiel met 3x of 4x spaakpatroon. Wielen met een radiaal spaakpatroon kunnen niet worden gebruikt, omdat de spaken en het wiel
beschadigd kunnen raken bij het remmen en remgeluid kan worden veroorzaakt.
Als het wiel stijf en moeilijk draait, moet u de remblokken vervangen of met vet smeren.
Gebruik alleen het speciale vet voor de remblokken. Bij gebruik van een smeermiddelenset moet u de remblokken verwijderen om contact met de olie
te vermijden.
Het werkelijke product kan van de afbeelding afwijken, omdat in deze handleiding hoofdzakelijk de procedures voor het
gebruik van het product worden uitgelegd.
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
11
LIJST VAN TE GEBRUIKEN GEREEDSCHAPPEN
De volgende gereedschappen zijn nodig voor montage, afstelling en onderhoud van dit product.
Gereedschap Gereedschap Gereedschap
2mm binnenzeskantsleutel 10mm moersleutel Zeskantsleutel [nr.25]
3 mm binnenzeskantsleutel Schroevendraaier [nr.1] Engelse sleutel
5 mm binnenzeskantsleutel TL-LR10 TL-CJ40(Y70898020)
MONTAGE
13
MONTAGE
Montage van de tandkrans op de naaf
MONTAGE
Montage van de tandkrans op de naaf
Plaats de rechter stofkap B/rechter stofkap C op de aandrijfeenheid aan de rechterkant
van het naafhuis.
Monteer vervolgens de tandkrans en zet deze vast met de borgring.
(A)
Borgring
(B)
Tandkrans
(C)
Aandrijfeenheid
(D)
Rechter stofkap C
(E)
Rechter stofkap B
(F)
Rechter stofkap A
NOTITIE
Let op de oriëntatie van de rechter
stofkap.
A-specificatie
Als de tandkrans een inwaarts
monteerbare tandkrans is met 19T of
minder of voor riemaandrijving
gespecificeerd is, dan maakt de rechter
stofkap A contact met de ketting of het
derailleurwieltje en moet derhalve de
B-specificatie worden gebruikt.
B-specificatie
Als de tandkrans een inwaarts
monteerbare tandkrans is met 16T en
3mm tanden of voor riemaandrijving
gespecificeerd is, dan moet u de rechter
stofkap B verwijderen voor gebruik.
Specificaties
Toepasbare tandkransen
Uitwaartse montage Inwaartse montage
A 16T - 23T 20T - 23T
B 16T - 23T
(A)
(B)
(C)
(F)
A-specificatie B-specificatie
A-specificatie B-specificatie
(D) (E)
14
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de cassette joint op de naaf
Montage van de cassette joint op de naaf
1
(B)
(A)
(C)
Monteer de afdekking van de
aandrijfeenheid op de aandrijfeenheid
aan de rechterzijde van het naafhuis.
(A)
Afdekking van de aandrijfeenheid
(B)
Aandrijfeenheid
(C)
Tandkrans
NOTITIE
Let op de oriëntatie van de afdekking
van de aandrijfeenheid.
Aandrijfzijde
Monteer de afdekking van de
aandrijfeenheid op de manier, zoals
aangegeven in de illustratie.
Tandkrans
Borgring
Afdekking van de aandrijfeenheid
2
(A)
(B)
(z)
Draai het cassette joint derailleurwieltje
in de richting van de pijl om de rode
markeringen op de derailleurwieltje en
de steun met elkaar te lijnen.
(z) Moet worden uitgelijnd
(A)
Derailleurwieltje
(B)
Steun
3
(z)
(A)
(z)
Monteren met de rode markeringen
(z) op de cassette joint uitgelijnd met de
rode (SG-C6001/SG-C6011) of gele
(SG-C3001) markeringen (z) aan de
rechterkant van de naafbody.
(A)
Cassette joint
15
MONTAGE
Montage van de cassette joint op de naaf
4
LOCK
(z)
(A)
(B)
Zet de cassette joint vast op de naaf met
de bevestigingsring voor de cassette joint.
Tijdens het monteren van de
bevestigingsring voor de cassette joint,
lijnt u het gele merkteken (z) met het
gele merkteken (z) op het cassette
joint-derailleurwieltje.
(A)
Bevestigingsring cassette joint
(B)
Derailleurwieltje
5
LOCK
(A)
Draai de bevestigingsring voor de
cassette joint 45° rechtsom.
(A)
Bevestigingsring cassette joint
NOTITIE
Houd de cassette joint-steun stevig
omlaag tijdens het uitvoeren van de
werkzaamheden.
16
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
De Inter-M rem monteren op het naafhuis
De Inter-M rem monteren op het naafhuis
(z)
(A) (B)(C)
Laat de kartelingen van de naafbody (z)
aangrijpen op de kartelingen van de
INTER M-rem (z), en draai vervolgens
vast met de bevestigingsring van de
remeenheid.
(A)
Inter-M rem
(B)
Naafhuis
(C)
Bevestigingsring remeenheid
Montage van de naaf op het frame
1
(A)
(B)
Leg de ketting over de tandkrans en
plaats vervolgens de naafas in het
vorkuiteinde.
(A)
Naafas
(B)
Vorkuiteinde
17
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de naaf op het frame
2
Plaats antislip sluitringen rechts en links op de naafas.
Draai hierbij de cassette joint zodanig dat de uitsteeksels van de antislip sluitringen in de
groeven in de vorkuiteinden passen en zet de joint vrijwel evenwijdig aan de liggende
achtervork.
(A)
Antislip sluitring (voor linkerkant)
(B)
Groef in vorkuiteinde
(C)
Cassette joint
(D)
Lliggende achtervork
(E)
Antislip sluitring (voor
rechterkant)
NOTITIE
Bij het aanbrengen van onderdelen zoals een
spatbordstang op de naafas, moet u dit doen
in de volgorde die in de onderstaande
afbeelding wordt getoond.
Antislip sluitring
Spatbordstang
Bagagedragerstang
Tussenring
Dopmoer
(A)
(E)
(D)(C)
(B)
TECHNISCHE TIPS
De uitstekende deeltjes moeten zich aan de kant van het vorkuiteinde bevinden.
Breng de antislip sluitring zo aan dat de uitstekende deeltjes stevig in de groef van het vorkuiteinde komen te zitten aan de voor- en achterzijde van de naafas.
Gebruik een antislip sluitring die past bij de vorm van het vorkuiteinde. Links en rechts worden verschillende antislip sluitringen gebruikt.
Vorkuiteinde
Antislip sluitring
Markering/kleur
Maat
Voor rechts Voor links
Standaard
5R/Geel 5L/Bruin ϴ ≤20°
7R/Zwart 7L/Grijs 20°≤ ϴ ≤38°
Omgekeerd 6R/Zilver 6L/Wit ϴ =0°
Omgekeerd (volledige
kettingbeschermer)
5R/Geel 5L/Bruin ϴ =0°
Verticaal 8R/Blauw 8L/Groen ϴ =60° - 90°
Opmerking: Het verticale type omvat geen specificaties voor terugtrapremmen
θ
Merkteken
18
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage van de naaf op het frame
In het geval van Inter-M remspecificaties
2
(A)
(B)
(C)
(D)
Bevestig de remarm van de Inter-M rem
op de liggende achtervork met de
remarmklem.
Zet dan de klemschroef en klemmoer
tijdelijk vast door ze licht aan te draaien.
(A)
Bevestigingsring remeenheid
(handmatig inbrengen)
(B)
Klemmoer
(C)
Remarmklem
(D)
Klemschroef (M6 × 16 mm)
NOTITIE
Controleer dat de remeenheid stevig vastzit
op de naaf met de bevestigingsring voor de
remeenheid.
TECHNISCHE TIPS
Als de naafmoeren dopmoeren zijn, moet u
een frame gebruiken met vorkuiteinden die
minimaal 7 mm dik zijn.
3
(A)
Span de ketting en zet het wiel vast op
het frame met de dopmoer.
(A)
Naafmoer
Aanhaalmoment
30 - 45 Nm
NOTITIE
Controleer dat het wiel stevig op het frame
vastzit met de naafmoer.
19
MONTAGE
Montage van de naaf op het frame
4
Bevestig de remarm stevig op de liggende achtervork met de remarmklem.
Controleer dat de remarm stevig is vastgezet op de liggende achtervork met de
remarmklem.
(A)
Remarmklem
(B)
Liggende achtervork
(C)
Remarm
(D)
Klemmoer
(E)
Klemschroef (M6 × 16 mm)
Aanhaalmoment
2 - 3Nm
WAARSCHUWING
Zorg bij het vastzetten van de remarm op
het frame dat u een remarmklem gebruikt
die overeenkomt met de afmeting van de
liggende achtervork en zet ze stevig vast
met de klemschroef en klemmoer tot het
opgegeven aanhaalmoment.
Gebruik een borgmoer met een nylon
inzetstuk (zelfborgende moer) als
klemmoer.
Wij raden u aan om klemschroeven,
klemmoeren en remarmklemmen van
Shimano te gebruiken.
Als de klemmoer loskomt van de remarm,
of als de klemschroef of remarmklem
beschadigt raakt, kan de remarm rond de
liggende achtervork draaien en voor een
plotselinge ruk aan het stuur zorgen. Ook
kan het wiel blokkeren en de fiets vallen,
met ernstig letsel als gevolg.
NOTITIE
Bij onjuiste montage kan de remwerking
worden aangetast. Zorg dat u bij het
monteren geen overmatige kracht
uitoefent.
Als er overmatige kracht wordt
uitgeoefend op de remarm om deze vast te
zetten, zal het wiel geluid maken en
moeilijk te draaien zijn.
Controleer na het monteren van de
remarmklem dat de klemschroef ongeveer
2 - 3mm uitsteekt vanaf het oppervlak van
de klemmoer.
Klemmoer
Remarm
Remarmklem
Klemschroef
(M6 × 16 mm)
2 - 3 mm
Controleer voordat u de terugtraprem
gebruikt dat de rem goed werkt en het
wiel soepel draait.
(A)(B)
(C)
In het geval van terugtrapremspecificaties
(D)(C) (E)
(A)(B)
20
MONTAGE
Remschijf aanbrengen
Remschijf aanbrengen
Center lock-type
(A) (B) (C)
(A)
Remschijf
(B)
Sluitring schijfrem
(C)
TL-LR10
Aanhaalmoment
40 Nm
21
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Remschijf aanbrengen
5-bouts type (met borgplaatje)
1
(A)
(B)
Bevestig de remschijf en de
schijfborgplaatjes op de naaf en draai
deze vast met de bouten.
(A)
Borgplaatje
(B)
Bevestigingsbout remschijf
Aanhaalmoment
2 - 4 Nm
NOTITIE
Plaats de borgplaatjes zodanig dat de
markering “TOP” zichtbaar is.
Controleer dat de gehaakte delen van het
borgplaatje goed vastgehaakt zitten in de
inkepingen in de remschijf en draai dan het
borgplaatje vast met de bevestigingsbout
van de remschijf Indien vastgedraaid met
de gehaakte delen tegen het oppervlak
van de remschijf raken het borgplaatje en
de gehaakte delen vervormd.
Gehaakte deel van borgplaatje
Inkeping in remschijf
De borgplaatjes kunnen niet opnieuw
worden gebruikt. Gebruik altijd nieuwe
borgplaatjes bij het (opnieuw) monteren
van de remschijf.
Gebruik de bevestigingsbouten van de
remschijf.
22
MONTAGE
Remschijf aanbrengen
2
Trek handschoenen aan en draai de
remschijf met enige kracht rechtsom.
Draai hierbij de bevestigingsbouten van
de remschijf vast in de volgorde die
wordt aangegeven in de afbeelding.
23
MONTAGE
Montage van de greep
Montage van de greep
Indien uitgerust met instelmechanisme
1
Draai de schroef los met een
schroevendraaier [nr.1].
2
Zet de instelschakelaar in de stand van
de geïnstalleerde rem.
TECHNISCHE TIPS
Voor V-brakes
Voor caliper-rem/cantilever-rem/terugtraprem
24
MONTAGE
Montage van de greep
Montage van de greep
Monteer de greep zoals aangegeven in de afbeelding.
(B)
(C)
(A)
(D)
(y)
(z)
(z)
(A) (B)
(F)
(E)
Schuif de greep over het stuur en
bevestig vervolgens het handvat/half
handvat.
Draai de bevestigingsbout vast met een
binnenzeskantsleutel van 3 mm of 5 mm.
(y) 166 mm of meer
(z) Ø22,2 mm
(A)
Bevestigingsbout
(B)
Stuur
(C)
3 mm binnenzeskantsleutel
(D)
Half handvat
(E)
Handvat
(F)
5 mm binnenzeskantsleutel
Aanhaalmoment
2 - 2,5 Nm
6 - 8 Nm
NOTITIE
Zorg ervoor dat bij gebruik van SL-C6000/
SL-C3000 het stuur pas wordt gemonteerd
wanneer het vulstuk van de greep is bevestigd.
Vulstuk greep
TECHNISCHE TIPS
Als u het half handvat van Shimano
gebruikt, moet het rechte deel van het
stuur minimaal 166 mm lang zijn.
Bevestig de REVOSHIFT-schakelaar op dit
rechte deel.
Laat een spleet van 0,5 mm tussen de
REVOSHIFT-schakelaar en het half handvat.
25
MONTAGE
Montage van de versnellingskabel
Montage van de versnellingskabel
Raadpleeg het onderdeel over onderhoud voor informatie over het vervangen van de binnenkabel.
(y) (z)
(A)
Gebruik een versnellingskabel met één
binnenkabelnippel.
Versnellingskabel met één
binnenkabelnippel:
OT-SP41
(y) Zijde schakelversteller
(z) Zijde cassette joint
(A)
Afgesloten buitenkabeleinde
NOTITIE
Zorg dat het afgesloten buitenkabeleinde zich
op het uiteinde van de schakelversteller
bevindt.
26
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
Montage aan de cassette joint
Voor CJ-NX10/CJ-8S20
1
(z)
(A) (B)
Steek de binnenkabel door de OT-SP41
buitenkabel tot het uiteinde met het
plastic kapje.
(z) Zijde schakelversteller
(A)
Aluminium uiteinde
(B)
Plastic kapje
TECHNISCHE TIPS
De buitenkabel inkorten
Als u de buitenkabel afknipt, moet u dit doen
nabij het uiteinde met het plastic kapje terwijl
het kapje nog steeds bevestigd is.
Plastic kapje
Maak na het inkorten het afgeknipte uiteinde
perfect rond en bevestig het plastic kapje.
2
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
27
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
3
(w)
(y)
(z)
(x)
(A)
(B)
(C)
(D)
Nadat u hebt gecontroleerd of het
uiteinde van de buitenkabel stevig aan
de kabelstelcilinder van de REVOSHIFT-
schakelaar zit, bevestigt u de
bevestigingsbout-eenheid van de
binnenkabel aan de binnenkabel.
(w) 10 mm
(x) Duw de binnenkabel door het
gat.
(y) 101 mm
(z) Trek aan de binnenkabel tijdens
het bevestigen.
(A)
Bevestigingsmoer binnenkabel
(zwart)
(B)
Montagering binnenkabel (zilver)
(C)
Bevestigingsbout binnenkabel
(zilver)
(D)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
Aanhaalmoment
3,5 - 5,5 Nm
NOTITIE
Deze bevestigingsbout-eenheid voor de
binnenkabel is uitsluitend gemaakt voor
CJ-NX10, CJ-NX40, CJ-8S20 en CJ-8S40.
11-speed bevestigingsbout-eenheden
kunnen niet worden gebruikt.
Het gereedschap wordt dusdanig geleverd
dat het klaar is voor gebruik voor CJ-NX10
en CJ-8S20.
Gebruik bij het monteren van de
bevestigingsbout voor de binnenkabel het
stelgereedschap TL-CJ40 (Y70898020).
Gebruik voor CJ-NX10 en CJ-8S20 de
voorzijde van TL-CJ40.
Moerbevestiging
Voorzijde van TL-CJ40
28
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
4
LOCK
(C)
(D)
(A)
(B)
Breng de kabel rond het cassette
joint-derailleurwieltje, houd deze zo vast
dat de bevestigingsmoer voor de
binnenkabel naar buiten is gericht (naar
het vorkuiteinde), en schuif dan het
platte deel van de bevestigingsring voor
de binnenkabel in de tussenruimte in het
derailleurwieltje.
(A)
Vlakke deel van de
bevestigingsring voor de
binnenkabel
(B)
Opening in derailleurwieltje
(C)
Bevestigingsmoer binnenkabel
(D)
Derailleurwieltje
5
LOCK
(A)
Draai de kabel 60° linksom en bevestig
hem aan de haak.
(A)
Haak
29
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
6
(C)
(F)
(C)
(B)
(A)
(D)
(E)
Bevestig de binnenkabel aan het
derailleurwieltje zoals getoond in de
afbeelding, steek de binnenkabel door
de gleuf in de steun, en plaats
vervolgens het uiteinde van de
buitenkabel stevig in de
buitenkabelhouder.
(A)
Binnenkabel
(B)
Derailleurwieltje
(C)
Steun
(D)
Buitenkabelhouder
(E)
Gleuf
(F)
Buitenkabel
NOTITIE
Controleer dat de binnenkabel correct
geplaatst is in de geleider van het
derailleurwieltje.
LOCK
LOCK
Geleider
Als eerst de buitenkabel in de buitenkabelhouder wordt gestoken
6
LOCK
(D)
(E)
(C)
(B)(A)
Steek de buitenkabel in de
buitenkabelhouder.
Plaats een 2 mm binnenzeskantsleutel
ofeen nr.14 spaak in het gat in het
derailleurwieltje en draai vervolgens
hetderailleurwieltje.
Breng de bevestigingsbout-eenheid voor
de binnenkabel aan in de tussenruimte
in het derailleurwieltje.
(A)
Buitenkabelhouder
(B)
Buitenkabel
(C)
Gat in poelie
(D)
2 mm binnenzeskantsleutel of
nr.14 spaak
(E)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
7
(y)
(y)
(z)
(A)
Zet de kabel vast op het frame met de
buitenkabelbinders.
(y) 10 cm
(z) 15 cm
(A)
Buitenkabelbinders
30
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
Voor CJ-NX40/CJ-8S40
1
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
2
(A) (B) (C)
Monteer de rubber afdekking en rubber
balg op de buitenkabelhouder.
(A)
Rubber balg
(B)
Buitenkabelhouder
(C)
Rubber afdekking
3
Veeg eventueel aanwezig vet van de binnenkabel.
NOTITIE
Gebruik een nieuwe binnenkabel.
Gebruik geen kabel waarvan het
uiteinde is afgeknipt.
4
(A) (B)
Steek de binnenkabel naar binnen
terwijl u het uiteinde van de rubber balg
vasthoudt.
(A)
Uiteinde van rubber balg
(B)
Binnenkabel
NOTITIE
Pas op dat u op dit moment de rubber
balg niet doorboort met het uiteinde
van de binnenkabel.
5
(A)
Schuif de rubber balg over de
binnenkabel.
(A)
Rubber balg
31
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
6
(A)
(D) (E)
(B) (C)
Steek de buitenkabel in de rubber
afdekking en plaats hem in de
buitenkabelhouder.
Duw de buitenkabel zodanig dat deze
stevig contact maakt met de houder.
(A)
Binnenkabel
(B)
Buitenkabelhouder
(C)
Buitenkabel
(D)
Rubber balg
(E)
Rubber afdekking
7
(v)
(x)
(y)
(z)
(w)
(A)
(B)
(C)
(D)
Nadat u hebt gecontroleerd of het
uiteinde van de buitenkabel stevig aan
de kabelstelcilinder van de
schakelversteller zit, bevestigt u de
bevestigingsbout-eenheid van de
binnenkabel aan de binnenkabel.
(v) 10 mm
(w) Duw de binnenkabel door het gat
(x) 127 mm
(y) 63 mm of minder
(z) Trek aan de binnenkabel tijdens
het bevestigen
(A)
Bevestigingsmoer binnenkabel
(zwart)
(B)
Bevestigingsring binnenkabel
(zilver)
(C)
Bevestigingsbout binnenkabel
(zilver)
(D)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
Aanhaalmoment
3,5 - 5,5 Nm
NOTITIE
Deze bevestigingsbout-eenheid voor de
binnenkabel is uitsluitend gemaakt voor
CJ-NX10, CJ-NX40, CJ-8S20 en CJ-8S40.
11-speed bevestigingsbout-eenheden
kunnen niet worden gebruikt.
Het gereedschap wordt dusdanig geleverd
dat het klaar is voor gebruik voor CJ-NX10
en CJ-8S20.
Gebruik bij het monteren van de
bevestigingsbout voor de binnenkabel het
stelgereedschap TL-CJ40 (Y70898020).
Gebruik voor CJ-NX40 en CJ-8S40 de
achterzijde van TL-CJ40. Plaats de
moerbevestiging terug zoals aangegeven
in de afbeelding.
Moerbevestiging
Achterzijde van TL-CJ40
32
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
8
(C)
(D)
(A)
(B)
Breng de kabel rond het cassette
joint-derailleurwieltje,, houd deze zo
vast dat de bevestigingsmoer voor de
binnenkabel naar buiten is gericht (naar
het vorkuiteinde), en schuif dan het
platte deel van de bevestigingsring voor
de binnenkabel in de opening in het
derailleurwieltje.
(A)
Vlakke deel van de
bevestigingsring voor de
binnenkabel
(B)
Opening in derailleurwieltje
(C)
Bevestigingsmoer binnenkabel
(D)
Derailleurwieltje
9
(A)
Draai de kabel 60° linksom en bevestig
hem aan de haak.
(A)
Haak
33
Wordt vervolgd op de volgende pagina
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
10
(C)(B)
(A)
(F)
(D)
(H)
(E) (G)
Breng de binnenkabel in het
derailleurwieltje aan, zoals aangegeven
in de afbeelding.
Houd de rubber afdekking vast en steek
het deel van de rubber balg van de
binnekabel in de gleuf in de cassette
joint-steun.
Steek vervolgens de buitenkabelhouder
stevig in het deel voor de
buitenkabelhouder van de cassette joint.
Wees voorzichtig dat u op dit moment
de rubber balg niet beschadigt.
(A)
Binnenkabel
(B)
Derailleurwieltje
(C)
Steun
(D)
Deel voor de buitenkabelhouder
(E)
Gleuf
(F)
Rubber balg
(G)
Buitenkabelhouder
(H)
Rubber afdekking
NOTITIE
Controleer dat de binnenkabel correct
geplaatst is in de geleider van het
derailleurwieltje.
LOCK
Geleider
Als de buitenkabelhouder in het deel voor de buitenkabelhouder van de cassette joint wordt gestoken
10
(A)
(B)
Steek de buitenkabelhouder in het deel
voor de buitenkabelhouder van de
cassette joint
Plaats een 2 mm binnenzeskantsleutel of
een nr.14 spaak in het gat in het
derailleurwieltje en draai vervolgens het
derailleurwieltje.
Breng de bevestigingsbout-eenheid voor
de binnenkabel aan in de opening in het
derailleurwieltje.
(A)
Gat in derailleurwieltje
(B)
2 mm binnenzeskantsleutel of
nr.14 spaak
34
MONTAGE
Montage aan de cassette joint
11
(y)
(y)
(z)
(A)
Zet vervolgens de kabel vast op het
frame met de buitenkabelbinders.
(y) 10 cm
(z) 15 cm
(A)
Buitenkabelbinders
AFSTELLING
36
Wordt vervolgd op de volgende pagina
AFSTELLING
De cassette joint afstellen
AFSTELLING
De cassette joint afstellen
1
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
2
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 4.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
NOTITIE
Voer de instelling geleidelijk en met
minimale kracht uit om overschakelen te
voorkomen.
Als u overschakelt, keert de instellijn niet
terug naar de correcte positie en zijn de
instellijnen wellicht niet uitgelijnd op de
correcte positie. (Zie procedure 3)
37
Wordt vervolgd op de volgende pagina
AFSTELLING
De cassette joint afstellen
3
LOCK
(A)
Controleer of de gele instellijnen op de
cassette joint-steun en het
derailleurwieltje met elkaar zijn
uitgelijnd.
(A)
Gele instellijnen
NOTITIE
Als het overlappende gebied kleiner is
dan twee-derde van elke instellijn,
grijpen de versnellingen mogelijk niet
goed aan tijdens het trappen. Dit kan
zorgen voor abnormale geluiden of het
vrij ronddraaien van de pedalen.
TECHNISCHE TIPS
De gele instellijnen op de cassette joint
bevinden zich op twee plaatsen. Gebruik
degene die het makkelijkst te zien is.
Wanneer de fiets rechtop staat
LOCK
Moet worden gelijnd
Derailleurwieltje
Steun
Wanneer de fiets ondersteboven staat
LOCK
Moet worden gelijnd Derailleurwieltje
Steun
38
AFSTELLING
De cassette joint afstellen
Als de gele instellijnen niet zijn uitgelijnd
3
(A)
Draai de kabelstelcilinder van de
REVOSHIFT-schakelaar om de instellijnen
uit te lijnen.
Beweeg de REVOSHIFT-schakelaar van X
naar Y en weer terug naar X en
controleer of de gele instellijnen zijn
uitgelijnd.
X Y
8-speed 4 1
(A)
Kabelstelschroef
4
LOCK
(z)
(A)
Knip na het afstellen van de cassette
joint de extra lengte van de
binnenkabel.
Plaats vervolgens het binnenkabeleindje.
(z) 15 - 20 mm
(A)
Kabeleinde
ONDERHOUD
40
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame
ONDERHOUD
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame
Voor CJ-NX10/CJ-8S20
LOCK
(A)
Maak de kabel los van de cassette joint
wanneer u het achterwiel van het frame
verwijdert.
(A)
Cassette joint
1
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
2
(A)
[1]
[2]
(B)
(C)
Trek de buitenkabel uit de
buitenkabelhouder van de cassette joint,
en verwijder de binnenkabel uit de gleuf
in de steun.
(A)
Steun
(B)
Buitenkabelhouder
(C)
Gleuf
41
ONDERHOUD
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame
3
LOCK
(A) (B)
Verwijder de bevestigingsbout-eenheid
voor de binnenkabel van dhet cassette
joint-derailleurwieltje.
(A)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
(B)
Cassette joint-derailleurwieltje
Als verwijderen van de buitenkabel van de buitenkabelhouder van de cassette joint moeilijk is
3
LOCK
(A)
(B)
Plaats een 2 mm binnenzeskantsleutel of
een nr.14 spaak in het gat in het cassette
joint-derailleurwieltje en draai
vervolgens het derailleurwieltje om de
binnenkabel los te maken.
Verwijder eerst de bevestigingsbout-
eenheid voor de binnenkabel van het
derailleurwieltje.
Trek de buitenkabel uit de
buitenkabelhouder.
(A)
Gat in derailleurwieltje
(B)
2 mm binnenzeskantsleutel of
nr.14 spaak
TECHNISCHE TIPS
Raadpleeg voor het opnieuw monteren van
de kabel het onderdeel “Montage van de
versnellingskabel”.
42
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame
Voor CJ-NX40/CJ-8S40
(A)
Maak de kabel los van de cassette joint
wanneer u het achterwiel van het frame
verwijdert.
(A)
Cassette joint
1
(A)
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
(A)
REVOSHIFT-schakelaar
2
[1]
[2]
(B) (C)(A)
(D) (E)
Houd de rubber afdekking vast en trek
de buitenkabelhouder uit het deel voor
de buitenkabelhouder van de cassette
joint [1].
Verwijder de binnenkabel die aan de
rubber balg is bevestigd uit de gleuf in
de steun [2].
Wees voorzichtig dat u op dit moment
de rubber balg niet beschadigt.
(A)
Rubber balg
(B)
Buitenkabelhouder
(C)
Rubber afdekking
(D)
Deel voor de buitenkabelhouder
(E)
Gleuf
NOTITIE
Verwijder de kabel niet door aan de
buitenkabel te trekken.
3
(A) (B)
Verwijder de bevestigingsbout-eenheid
voor de binnenkabel van het cassette
joint-derailleurwieltje.
(A)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
(B)
Cassette joint-derailleurwieltje
43
ONDERHOUD
De versnellingskabel losmaken bij het verwijderen van het achterwiel uit het frame
Als verwijderen van de buitenkabelhouder van het deel van de buitenkabelhouder van de cassette joint moeilijk is
3
(A)
(B)
Plaats een 2 mm binnenzeskantsleutel of
een nr.14 spaak in het cassette joint-
derailleurwieltje en draai vervolgens het
derailleurwieltje om de binnenkabel los
te maken.
Verwijder eerst de bevestigingsbout-
eenheid voor de binnenkabel van het
derailleurwieltje.
Trek de buitenkabelhouder uit het deel
voor de buitenkabelhouder.
(A)
Gat in derailleurwieltje
(B)
2 mm binnenzeskantsleutel of
nr.14 spaak
44
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
Vervanging van de binnenkabel
Vervanging van de binnenkabel
1
Zet de REVOSHIFT-schakelaar in stand 1.
2
(A)
(B)
(B)
Draai de bevestigingsschroeven van de
afdekking los en verwijder vervolgens de
afdekking.
(A)
Afdekking
(B)
Bevestigingsschroef afdekking
3
(A) (B)
Verwijder de bevestigingsbout-eenheid
voor de binnenkabel van het cassette
joint-derailleurwieltje.
(A)
Bevestigingsbout-eenheid
binnenkabel
(B)
Cassette joint-derailleurwieltje
45
ONDERHOUD
Vervanging van de binnenkabel
4
[1]
[3]
(A) (B)
(C)
[2]
[4]
(D)
Duw de binnenkabel in het gat in de
haspeleenheid en daarna door het gat in
de kabelstelcilinder.
Steek vervolgens de binnenkabel in de
groef van de kabelgeleider.
Trek vervolgens de binnenkabel zodanig
aan dat de binnenkabelnippel in de
uitsparing in de haspeleenheid past.
(A)
Gat in kabelstelcilinder
(B)
Groef van kabelgeleider
(C)
Gat in haspeleenheid
(D)
Uitsparing in haspeleenheid
5
(A)
(B)
(B)
Plaats de afdekking terug en draai de
bevestigingsschroeven van de afdekking
vast.
(A)
Afdekking
(B)
Bevestigingsschroef afdekking
Aanhaalmoment
0,1 – 0,2 Nm
46
Wordt vervolgd op de volgende pagina
ONDERHOUD
Olie-onderhoud van de interne delen
Olie-onderhoud van de interne delen
Voor een goede werking van het product raden wij u aan om onderhoud uit te laten voeren door
het verkooppunt of een distributeur, zoals het jaarlijks smeren van de interne onderdelen vanaf
het moment dat u de fiets voor het eerst gebruikt (of iedere 2000 km als u de fiets heel vaak
gebruikt). Als de fiets wordt gebruikt in barre omstandigheden, is onderhoud vaker vereist. Ook
raden wij u aan om bij onderhoud naafvet van SHIMANO voor interne naafversnellingen of een
smeerset te gebruiken. Als u geen SHIMANO-vet of een smeerset van SHIMANO gebruikt kan dit
tot problemen leiden, zoals foutief schakelen.
(A)
WB onderhoudsolieset
(Y00298010)
(A)
1
(z)
Vul de houder met onderhoudsolie tot
een hoogte van 95 mm.
(z)
95mm
2
(z)
Dompel de interne eenheid in de olie
vanaf de linkerzijde totdat de olie tot
aan ringwiel 1 komt, zoals in de
afbeelding.
(z)
Ringwiel 1
3
Houd de interne eenheid ongeveer
90seconden ondergedompeld.
47
ONDERHOUD
Olie-onderhoud van de interne delen
4
Haal de interne eenheid uit de olie.
5
Laat overtollige olie gedurende
ongeveer 60 seconden afdruipen.
6
Zet de naaf weer in elkaar.
Let op: specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden. (Dutch)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48

Shimano SG-C6001-8C Dealer's Manual

Type
Dealer's Manual