19
28
20
29
21
30
22
31
23
32
24
33
25
34
26 27
3635
Adviezen voor veilig gebruik ....
Lees dit hoofdstuk zorgvuldig door voordat u uw telefoon
gebruikt. De fabrikant aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid
voor de gevolgen van onjuist gebruik of het niet opvolgen van de
aanwijzingen uit deze handleiding.
• VEILIGHEID IN DE AUTO:
Uit onderzoek is gebleken dat het gebruik van een mobiele
telefoon tijdens het autorijden een reëel gevaar kan vormen, ook
wanneer gebruik wordt gemaakt van een handsfree-voorziening
(carkit of headset). Daarom adviseren wij om uw telefoon tijdens
het autorijden niet te gebruiken.
Gebruik uw telefoon en de headset niet om onder het rijden naar
muziek of de radio te luisteren. Het gebruik van een headset kan
gevaarlijk zijn en is in sommige landen verboden.
De straling van de ingeschakelde telefoon kan storingen
veroorzaken in de elektronica van uw auto, bijvoorbeeld het
ABS-systeem of de airbags. Daarom adviseren wij u om:
- uw telefoon niet op het dashboard of in de buurt van de
airbags te leggen.
- bij de fabrikant of de dealer te informeren of de elektronische
systemen in de auto goed zijn afgeschermd tegen de straling
van de telefoon.
• GEBRUIK:
Zet voor optimale prestaties de telefoon van tijd tot tijd even uit.
Schakel de telefoon uit als u aan boord van een vliegtuig gaat.
In ziekenhuizen mogen mobiele telefoons niet aan staan, behalve
op eventueel daarvoor bestemde plaatsen. Net als vele andere
gangbare typen apparatuur kunnen mobiele telefoons andere
draadloze elektrische of elektronische apparaten storen.
Schakel uw telefoon uit wanneer u zich in de nabijheid
bevindt van gassen of brandbare vloeistoffen. Houd u aan
alle voorschriften en aanwijzingen (borden) die gelden voor
gebruik van de telefoon in brandstofdepots, benzinestations
of chemische fabrieken en op andere plaatsen waar eventueel
gevaar voor ontploffing bestaat.
Als de telefoon aan staat, moet het altijd op ten minste 15 cm
afstand van medische apparaten worden gehouden (bijvoorbeeld
pacemakers, hoortoestellen, insulinepompen, enzovoort). Houd
de telefoon bij het bellen tegen het oor dat niet aan dezelfde kant
als het eventueel aanwezige apparaat zit.
Om gehoorschade te voorkomen, is het beter om de telefoon al
aan te nemen voordat u de telefoon aan uw oor brengt. Houd
de telefoon bij gebruik van de handsfree functie niet tegen uw
oor. Het hoge geluidsvolume kan namelijk gehoorbeschadigingen
veroorzaken.
Laat kinderen niet zonder begeleiding de telefoon of accessoires
gebruiken of hiermee spelen.
Denk er bij het verwisselen van de behuizing aan dat in de
telefoon stoffen aanwezig zijn die een allergische reactie kunnen
veroorzaken.
Behandel uw telefoon altijd met zorg en bewaar het in een stofvrije
omgeving.
Stel uw telefoon niet bloot aan slechte (weers-)omstandigheden
(vocht, regen, binnendringen van vloeistoffen, stof, zeelucht,
enzovoort). De fabrikant adviseert de telefoon te gebruiken bij
temperaturen van -10°C tot + 55°C.
Bij temperaturen boven 55°C kan de schermweergave
verslechteren. Dit probleem is van voorbijgaande aard en niet
ernstig.
In bepaalde situaties kunnen alarmnummers onbereikbaar zijn voor
mobiele telefoons. Zorg daarom dat u altijd ook nog op een andere
manier een alarmnummer kunt bellen.
Maak uw telefoon niet zelf open en probeer niet zelf om de
telefoon te ontmantelen of te repareren.
Laat uw telefoon niet vallen. Gooi er niet mee en probeer niet om
deze te buigen.
Gebruik uw telefoon niet wanneer het glazen scherm beschadigd,
gebarsten of gebroken is, om verwondingen te voorkomen.
Beschilder uw mobiele telefoon niet.
Gebruik alleen accu's, laders en accessoires die worden aanbevolen
door TCL Communication Ltd. en hun dochterondernemingen en
die compatibel zijn met uw telefoonmodel. TCL Communication
Ltd. en hun dochterondernemingen aanvaarden geen enkele
aansprakelijkheid voor schade die is ontstaan door het gebruik van
andere laders of accu's.
Maak regelmatig veiligheidskopieën van alle belangrijke gegevens
die u in uw telefoon bewaart, of houd deze ook op papier bij.
Alle producten die zijn voorzien van het symbool met de
doorgehaalde vuilcontainer moeten bij deze inzamelingspunten
worden ingeleverd.
Landen buiten de Europese Unie:
Als er in uw land of regio een systeem voor gescheiden
afvalverwerking bestaat, moet u alle apparatuur die is voorzien van
het symbool met de doorgehaalde vuilcontainer apart houden van
het normale huisvuil. Breng deze apparatuur naar de inzamelpunten,
zodat het materiaal kan worden gerecycled.
LET OP: ALS U NIET HET JUISTE TYPE VERVANGINGSACCU
GEBRUIKT, KAN DEZE ONTPLOFFEN. ALS U OUDE ACCU'S
WEGGOOIT, MOET U ZICH HOUDEN AAN DE GELDENDE
VOORSCHRIFTEN.
• LADERS
Netstroomladers moeten worden gebruikt bij temperaturen tussen
0 en 40°C.
De laders die geschikt zijn voor uw mobiele telefoon voldoen aan
de veiligheidseisen voor computer- en kantoorapparatuur. Deze
zijn ook in overeenstemming met de ecodesign richtlijn 2009/125/
EC. Omdat de elektrische specificaties per land kunnen verschillen,
werkt een lader die u in uw eigen land hebt gekocht mogelijk niet in
andere landen. Ze mogen alleen worden gebruikt voor het opladen
van uw mobiele telefoon.
• ELEKTROMAGNETISCHE STRALING:
Een mobiele telefoon mag pas op de markt worden gebracht
wanneer is aangetoond dat deze voldoet aan de internationale
eisen (ICNIRP) of aan de eisen van Europese richtlijn 1999/5/EG
(de "R&TTE-richtlijn"). De bescherming van de volksgezondheid en
de veiligheid van gebruikers en van alle anderen staan centraal in
deze eisen en deze richtlijn.
DIT APPARAAT VOLDOET AAN DE INTERNATIONALE
RICHTLIJNEN VOOR BLOOTSTELLING AAN RADIOGOLVEN.
Uw mobiele apparaat is een radiozender en -ontvanger. Het
apparaat is ontworpen in overeenstemming met de limieten voor
blootstelling aan radiogolven (RF-signalen) die worden aanbevolen
in internationale richtlijnen. Deze richtlijnen zijn ontwikkeld
door een onafhankelijke wetenschappelijke organisatie (ICNIRP)
en omvatten een grote veiligheidsmarge om de veiligheid van
alle personen te kunnen waarborgen, ongeacht de leeftijd of
gezondheidstoestand.
De standaard voor blootstelling aan mobiele apparaten wordt
uitgedrukt in de maateenheid SAR (Specific Absorbtion Rate). De
SAR-limiet voor mobiele apparaten is 2 W/kg.
Bij tests voor SAR worden de standaardposities gebruikt. Het
apparaat maakt tijdens de tests in alle frequentiebanden gebruik
van het hoogst toegestane energieniveau. De hoogste SAR-
waarden onder de ICNIRPrichtlijnen voor de apparaatmodellen zijn:
2051X/2051D:
De hoogste SAR-waarde voor dit model en omstandigheden
waaronder deze is vastgelegd.
SAR-waarde bij gebruik
tegen het hoofd
GSM 900 0,249 W/kg
SAR-waarde indien
gedragen op het lichaam
GSM 900 0.583 W/kg
Doordat de SAR wordt bepaald op het hoogst toegestane
energieniveau, kan het werkelijke SAR-niveau van het apparaat
tijdens gebruik sterk lager liggen dan de hoogste waarde. Dit komt
doordat het apparaat is ontworpen voor gebruik bij verschillende
energieniveaus, zodat niet meer energie wordt gebruikt dan
nodig is om verbinding te maken met het netwerk. Hoe lager
het zendvermogen van het apparaat, hoe lager de bijbehorende
SAR-waarde.
Het testen van de SAR-waarde indien het apparaat wordt gedragen
op het lichaam, is uitgevoerd met een scheidingsafstand van 5 mm.
Om te voldoen aan de richtlijnen inzake blootstelling aan
radiogolven terwijl het product op het lichaam wordt gedragen,
moet het apparaat zich ten minste op deze minimumafstand van het
lichaam bevinden. Als u een niet-goedgekeurd accessoire gebruikt,
moet u ervoor zorgen dat het gebruikte product geen metaal bevat
en dat de telefoon zich op ten minste de aangegeven afstand van
het lichaam bevindt.
Organisaties zoals de Wereldgezondheidsorganisatie WHO en de
Amerikaanse Food and Drug Administration hebben verklaard dat
als mensen zich zorgen maken en hun blootstelling willen beperken,
ze een handsfree apparaat moeten gebruiken om de telefoon uit de
buurt van hun hoofd en lichaam te houden tijdens oproepen of ze
de telefoon minder lang moeten gebruiken.
Ga naar www.alcatel-mobile.com. voor meer informatie.
Garantie ........................................
De garantie van uw telefoon dekt alle defecten die kunnen
optreden tijdens normaal gebruik gedurende de garantieperiode
van twaalf (12) maanden
(1)
vanaf de datum van aankoop zoals
vermeld op uw originele factuur.
De garantie dekt ook alle defecten aan de accu
(2)
en accessoires die
bij uw telefoon worden verkocht, die kunnen optreden gedurende
de eerste zes (6) maanden
(1)
vanaf de datum van aankoop zoals
vermeld op uw originele factuur.
In het geval van een defect aan uw telefoon waardoor u deze niet
normaal kunt gebruiken, moet u uw verkoper onmiddellijk hiervan
op de hoogte brengen en uw telefoon en de originele factuur
overhandigen.
Als het defect wordt bevestigd, wordt uw telefoon geheel of
gedeeltelijk vervangen of gerepareerd. Voor gerepareerde telefoons
en accessoires hebt u recht op één (1) maand
(1)
garantie voor
hetzelfde defect. Bij reparatie of vervanging kunnen gereviseerde
onderdelen worden gebruikt die gelijkwaardig zijn aan nieuwe
onderdelen.
Deze garantie dekt de kosten van onderdelen en arbeidsloon, maar
alle andere kosten zijn uitgesloten.
Deze garantie is niet van toepassing op defecten aan uw telefoon
en/of accessoires als gevolg van (zonder enige beperking):
1) Het niet naleven van de instructies voor gebruik of installatie
of van technische en veiligheidsvereisten die gelden in het
geografische gebied waarin uw telefoon wordt gebruikt.
Problemen oplossen .............
Voordat u contact opneemt met het servicecenter, moet u de
onderstaande instructies volgen:
• U moet de accu volledig opladen (
) voor de beste prestaties.
• Voorkom dat er grote hoeveelheden gegevens worden
opgeslagen op de telefoon omdat dit de prestaties kan
beïnvloeden.
• U kunt de telefoon opnieuw instellen door de #-toets en de aan/
uit-toets (onder de modus uitschakelen) lang in te drukken. ALLE
gebruikersgegevens op de telefoon: contacten, berichten en
bestanden gaan definitief verloren. U kunt het beste een
volledige back-up maken van de telefoongegevens en het profiel
voordat u de telefoon formatteert.
Voer ook de volgende controles uit:
Mijn telefoon kan niet worden ingeschakeld
• Controleer de contactpunten van de accu, verwijder de accu en
plaats deze terug, en schakel vervolgens de telefoon in
• Controleer de acculading, laad de accu minstens 20 minuten op
• Als dat nog steeds niet werkt, stelt u de telefoon opnieuw in door
de aan/uit-toets en de #-toets te gebruiken.
Mijn telefoon is vastgelopen of reageert al enkele minuten nergens
meer op
• Start de telefoon opnieuw op door de
-toets ingedrukt te
houden
• Verwijder de accu en plaats deze terug, start vervolgens de
telefoon opnieuw
• Als dat nog steeds niet werkt, stelt u de telefoon opnieuw in door
de aan/uit-toets en de #-toets te gebruiken.
Mijn telefoon schakelt vanzelf uit
• Controleer of er niet per ongeluk op de aan/uit-toets is gedrukt
• Controleer de acculading
• Als dat nog steeds niet werkt, stelt u de telefoon opnieuw in door
de aan/uit-toets en de #-toets te gebruiken.
Nadere informatie over elektromagnetische velden en de
volksgezondheid is te vinden op de website http://www.who.int/
peh-emf.
Uw telefoon is voorzien van een ingebouwde antenne. Voor
een optimale gesprekskwaliteit moet u deze niet aanraken of
beschadigen.
Aangezien mobiele apparaten een aantal verschillende functies
leveren, kunnen ze worden gebruikt in andere posities dan tegen
uw oor. In dergelijke gevallen voldoet het apparaat aan de richtlijnen
voor gebruik met een headset of USB-gegevenskabel. Als u een
ander accessoire gebruikt, moet u ervoor zorgen dat het gebruikte
product geen metaal bevat en dat de telefoon ten minste 5 mm uit
de buurt van uw lichaam is geplaatst.
Als u het apparaat gebruikt, kunnen persoonlijke gegevens
worden gedeeld met het hoofdapparaat. Het is uw eigen
verantwoordelijkheid uw persoonlijke gegevens te beschermen,
deze niet te delen met niet-geautoriseerde apparaten of apparaten
van derden die zijn verbonden met uw apparaat. Producten met
Wi-Fi-functies moet u alleen verbinden met vertrouwde Wi-Fi-
netwerken. Als u uw product gebruikt als hotspot (waar mogelijk),
moet u netwerkbeveiliging gebruiken. Deze voorzorgsmaatregelen
helpen niet-geautoriseerde toegang tot uw apparaat te voorkomen.
Uw product kan persoonlijke gegevens opslaan op verschillende
locaties, inclusief een SIM-kaart, geheugenkaart en ingebouwd
geheugen. Zorg ervoor dat u alle persoonlijke gegevens verwijdert
of wist voordat u uw apparaat recyclet, retourneert of weggeeft.
Kies uw apps en updates zorgvuldig, en installeer alleen vanaf
vertrouwde bronnen. Sommige apps kunnen invloed hebben
op de prestaties van uw product en/of toegang hebben tot
persoonlijke gegevens inclusief accountgegevens, oproepgegevens,
locatiegegevens en netwerkbronnen.
Gegevens die worden gedeeld met TCL Communication Ltd. worden
opgeslagen volgens van toepassing zijnde wetgeving betreffende
gegevensbescherming. Voor deze doeleinden implementeert en
gebruikt TCL Communication Ltd. van toepassing zijnde technische
en organisatorische maatregelen om alle persoonlijke gegevens
te beschermen, bijvoorbeeld tegen niet-geautoriseerde of illegale
verwerking en onbedoeld verlies of vernietiging van dergelijke
persoonlijke gegevens waarbij de maatregelen voorzien in een
beveiligingsniveau dat geschikt is met betrekking tot
(i) de beschikbare technische mogelijkheden,
(ii) de kosten voor het implementeren van de maatregelen,
Mijn telefoon kan niet goed opladen
• Zorg ervoor dat u een alcatel-accu en lader uit de doos gebruikt
• Maak het contactpunt van de accu schoon als dit vies is.
• Zorg dat de accu goed in de telefoon zit voordat u de lader
aansluit.
• Zorg ervoor dat de accu niet volledig leeg is. Als de accu lange tijd
leeg is, kan het ongeveer 20 minuten duren voordat de
aanduiding voor de acculader op het scherm wordt weergegeven.
• Zorg ervoor dat de telefoon onder normale omstandigheden
wordt opgeladen (0°C tot +40°C)
• Controleer of het voltage compatibel is als u zich in het
buitenland bevindt
Mijn telefoon kan geen verbinding maken met een netwerk of
"Geen service" wordt weergegeven
• Probeer verbinding te maken op een ander locatie
• Controleer het netwerkbereik bij uw provider
• Controleer bij uw provider of uw SIM-kaart geldig is
• Probeer handmatig de beschikbare netwerken te selecteren
• Probeer later nogmaals verbinding te maken als het netwerk
overbelast is
Mijn telefoon kan geen verbinding maken met internet
• Controleer of het IMEI-nummer (druk *#06#) gelijk is aan het
nummer dat op uw garantiekaart of verpakking staat
• Controleer of de internetservice van uw SIM-kaart beschikbaar is
• Controleer de internetinstellingen van uw telefoon
• Zorg ervoor dat er netwerkdekking is op uw locatie
• Probeer later of op een andere locatie nogmaals verbinding te
maken
Ongeldige SIM-kaart
• Controleer of de SIM-kaart correct is geplaatst
• Controleer of de chip op uw SIM-kaart niet is beschadigd of
bekrast
• Controleer of de service van uw SIM-kaart beschikbaar is
Kan geen uitgaande oproepen uitvoeren
• Controleer of u het nummer goed hebt gekozen en druk op de
-toets
• Controleer de land- en regiocodes voor internationale oproepen
• Controleer of uw telefoon verbinding heeft met een netwerk en
het netwerk niet is overbelast of onbeschikbaar is
• Controleer uw abonnementsstatus bij uw provider (beltegoed,
geldigheid SIM-kaart, enzovoort)
• Controleer of u uitgaande oproepen niet hebt geblokkeerd
• Controleer of uw telefoon zich niet in de vliegtuigmodus bevindt
Kan geen inkomende oproepen ontvangen
• Controleer of uw telefoon is ingeschakeld en verbinding heeft
met een netwerk (controleer of het netwerk niet is overbelast of
onbeschikbaar is)
• Controleer uw abonnementsstatus bij uw provider (beltegoed,
geldigheid SIM-kaart, enzovoort)
• Controleer of u inkomende oproepen niet hebt doorgeschakeld
• Controleer of u bepaalde oproepen blokkeert
• Controleer of uw telefoon zich niet in de vliegtuigmodus bevindt
Naam/nummer van de beller worden niet weergegeven wanneer
een oproep wordt ontvangen
• Controleer bij uw provider of u zich hebt aangemeld voor deze
service
• De beller heeft zijn/haar naam of nummer afgeschermd
Ik kan mijn contacten niet vinden
• Controleer of uw SIM-kaart niet is beschadigd
• Controleer of uw SIM-kaart correct is geplaatst
• Importeer alle contacten die zijn opgeslagen op de SIM-kaart
naar de telefoon
De geluidskwaliteit van de oproepen is slecht
• U kunt het volume aanpassen tijdens een oproep door op de
volumetoets aan de zijkant te drukken
• Controleer de sterkte van het netwerksignaal
• Controleer of de headset, aansluiting of luidspreker van uw
telefoon schoon is
(iii) de risico's die betrokken zijn bij het verwerken van de
persoonlijke gegevens, en
(iv) de gevoeligheid van de verwerkte persoonlijke gegevens.
U kunt uw persoonlijke gegevens op elk moment openen, controleren
en bewerken door u aan te melden op uw gebruikersaccount, naar
uw gebruikersprofiel te gaan of rechtstreeks contact met ons op
te nemen. Als u wilt dat wij uw persoonlijke gegevens bewerken
of verwijderen, kunnen wij u vragen bewijs te overleggen van uw
identiteit voordat we uw verzoek kunnen uitvoeren.
• LICENTIES
Het microSD-logo is een handelsmerk.
De term Bluetooth en de Bluetooth-logo's
zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en
worden door TCL Communication Ltd. en zijn
dochterondernemingen in licentie gebruikt.
Andere handelsmerken en handelsnamen zijn
eigendom van de respectieve eigenaren.
alcatel 2051 Bluetooth-Declaratie-
ID B020196
We willen hierbij aangeven dat de garantie
voor eindgebruikers met betrekking tot de
schending van intellectuele-eigendomsrechten
uitsluitend van toepassing is op de EU.
Als en voor zover het Product wordt
geëxporteerd, meegenomen of gebruikt door
een eindklant of eindgebruiker buiten de EU,
vervalt elke verantwoordelijkheid, garantie of
vrijwaring van de fabrikant en zijn leveranciers
met betrekking tot het Product (inclusief enige
vrijwaring met betrekking tot de schending
van intellectuele-eigendomsrechten).
Disclaimer
In sommige gevallen kunnen er vanwege de softwareversie van
uw telefoon of vanwege speciale diensten van uw provider
verschillen bestaan tussen beschrijvingen uit de handleiding en
de feitelijke werking van de telefoon.
TCL Communication Ltd. is niet juridisch aansprakelijk voor
dergelijke verschillen, indien van toepassing, of voor potentiële
gevolgen hiervan. De verantwoordelijkheid ligt geheel bij de
provider.
• PRIVACY:
Bij het maken van foto's en geluidsopnamen met uw mobiele
telefoon moet u zich houden aan de wettelijke regels die in uw land
(of een ander land) gelden. Daarin kan bijvoorbeeld zijn vastgelegd
dat het streng verboden is om foto's te nemen of geluidsopnamen
te maken van mensen en hun omgeving en om deze te
vermenigvuldigen of te verspreiden, omdat dat wordt beschouwd
als een inbreuk op hun persoonlijke levenssfeer. De gebruiker
van de telefoon moet zo nodig altijd eerst toestemming hebben
gekregen voordat hij geluidsopnamen maakt van privégesprekken
of vertrouwelijke gesprekken of voordat hij een foto van iemand
anders maakt. De fabrikant, de dealer en de verkoper van uw
mobiele telefoon aanvaarden (evenals de provider) geen enkele
aansprakelijkheid voor onjuist gebruik van de mobiele telefoon.
• ACCU:
Conform luchtvaartregelgeving is de batterij van uw apparaat niet
opgeladen. Laad deze eerst op.
Controleer voordat u de accu uit de telefoon haalt of de telefoon
is uitgeschakeld.
Voor het gebruik van de accu gelden de volgende aanwijzingen:
- Probeer de accu niet te openen: deze bevat chemische stoffen
die mogelijk brandwonden veroorzaken en schadelijke dampen
vormen.
- U moet de accu niet doorboren, demonteren of kortsluiten.
- U moet de accu niet verbranden, weggooien met het huisvuil en
of blootstellen aan temperaturen hoger dan 60 °C.
Zorg voor verwerking volgens de plaatselijke milieuvoorschriften.
Gebruik de accu alleen voor het doel waarvoor deze is bestemd.
Gebruik nooit beschadigde accu's of accu's die niet zijn aanbevolen
door TCL Communication Ltd. en/of hun dochterondernemingen.
Als dit symbool op uw telefoon, de accu of accessoires
staat, moet u ze - wanneer u ze afdankt - inleveren
bij een speciaal inzamelingspunt voor gescheiden
verwerking. Dat zijn bijvoorbeeld:
- gemeentelijke vuilstortplaatsen met speciale bakken
voor dit type afval.
- inzamelbakken op de verkooppunten.
Dit type afval gaat dan naar de recycling, zodat er geen schadelijke
stoffen in het milieu terecht komen en het materiaal opnieuw kan
worden gebruikt.
Landen binnen de Europese Unie:
U kunt dit type afval gratis inleveren op deze inzamelpunten.
Algemene informatie..........
• Internetadres: www.alcatel-mobile.com.
• Klantenservice: zie de folder "TCL Communication Services" of
kijk op onze website.
• Fabrikant: TCL Communication Ltd.
• Adres: Flat/RM 1910-12A, Block 3, China HongKong City,
33 Canton Road, Tsimshatsui, Kowloon, Hong Kong.
Op onze website vindt u ook een overzicht van de meest
gestelde vragen en de antwoorden daarop. U kunt uw vragen ook
per e-mail aan ons sturen.
Er is een elektronische versie van deze gebruikershandleiding
beschikbaar in het Engels en andere talen, op basis van
beschikbaarheid, op onze server: www.alcatel-mobile.com.
Uw toestel werkt op de GSM-netten in de frequentiebanden van
850/900/1800/1900 MHz.
Deze telefoon voldoet aan de essentiële eisen en andere
relevante bepalingen van Richtlijn 1999/5/EG. De volledige
Verklaring van Overeenstemming voor uw telefoon kan worden
verkregen via onze website: www.alcatel-mobile.com.
Beveiliging tegen diefstal
(1)
Uw telefoon heeft een IMEI-identificatienummer (het
serienummer van uw telefoon). Dit staat op het etiket van de
verpakking en is opgeslagen in het geheugen van uw telefoon.
Wij adviseren u om dit nummer te noteren wanneer u de telefoon
voor het eerst gebruikt. Voer de cijfercombinatie *#06# in om het
nummer te zien.Bewaar het nummer op een veilige plaats. De
politie of uw provider kunnen er naar vragen bij eventuele diefstal
van uw telefoon. Met behulp van dit nummer kan uw telefoon
worden geblokkeerd en daarmee onbruikbaar worden gemaakt
voor anderen, ook wanneer er een andere SIM-kaart in de
telefoon wordt geplaatst.
(1)
Neem contact op met uw netwerkprovider om te controleren
of de service beschikbaar is.
Sommige mensen krijgen epileptische aanvallen of vallen flauw
wanneer zij naar flitslicht kijken of videospelletjes spelen. Dat kan
ook gebeuren als die mensen daar eerder nooit last van hebben
gehad. Als u wel eens een epileptische aanval hebt gehad of bent
flauwgevallen of wanneer dit in uw familie voorkomt, is het beter
om uw arts te raadplegen voordat u met uw telefoon videospelletjes
speelt of het flitslicht van uw telefoon gebruikt.
Ouders worden geadviseerd om goed op hun kinderen te letten bij
het spelen van videospelletjes of het gebruik van het flitslicht van de
telefoon. Stop altijd met het gebruik van de telefoon en raadpleeg
een arts bij een van de volgende verschijnselen: stuiptrekkingen,
trillen van ogen of spieren, verwardheid, ongecontroleerde
bewegingen of oriëntatieverlies. Om de kans hierop zo veel mogelijk
te verkleinen, adviseren wij het volgende:
- Speel geen spelletjes en gebruik geen flitslicht als u moe bent of
slaap nodig hebt.
- Neem elk uur altijd ten minste 15 minuten pauze.
- Speel in een kamer waar alle verlichting aan is.
- Houd het scherm zo ver mogelijk van u vandaan.
- Stop met spelen en neem een paar uur rust voordat u verder
speelt wanneer uw handen, polsen of armen vermoeid raken of
pijn gaan doen.
- Stop met spelen en raadpleeg een arts wanneer de klachten in
uw handen, polsen of armen tijdens of na het spelen aanhouden.
Bij het spelen van spelletjes met uw telefoon kunt u een
onaangenaam gevoel in uw handen, armen, schouders, nek of
andere lichaamsdelen krijgen. Houd u aan de aanwijzingen om
klachten als peesschedeontsteking, het carpale-tunnelsyndroom
of andere aandoeningen aan spieren of gewrichten te voorkomen.
UW GEHOOR BESCHERMEN
Om mogelijke schade aan uw gehoor te voorkomen, moet
u niet lange tijd luisteren bij een hoog geluidsniveau. Let
goed op wanneer u het apparaat in de buurt van uw oor
houdt terwijl de luidspreker wordt gebruikt.
2) Het aansluiten van de telefoon op apparatuur die niet is geleverd
of wordt aanbevolen door TCL Communication Ltd.
3) Het aanpassen of repareren van de telefoon door personen
die niet zijn goedgekeurd door TCL Communication Ltd. of hun
dochterondernemingen of uw verkoper.
4) Het modificeren, aanpassen of wijzigen van de software of
hardware door personen die niet zijn goedgekeurd door TCL
Communication Ltd.
5) Slechte weersomstandigheden, onweer, brand, vochtigheid,
het binnendringen van vloeistoffen of voedsel, chemicaliën,
het downloaden van bestanden, het crashen van de telefoon,
piekspanning, corrosie, oxidatie.
Uw telefoon wordt niet gerepareerd als de labels of serienummers
(IMEI) zijn verwijderd of gewijzigd.
Er gelden geen andere expliciete garanties (schriftelijk, mondeling
of impliciet) dan deze gedrukte beperkte garantie of de verplichte
garantie die wordt verstrekt in uw land of rechtsgebied.
In geen geval zijn TCL Communication Ltd. of zijn
dochterondernemingen aansprakelijk voor indirecte, incidentele of
gevolgschade van welke aard dan ook, inclusief, maar niet beperkt
tot, commerciële of financiële verliezen, verlies van gegevens
of reputatie, voor zover dergelijke schade wettelijk kan worden
afgewezen.
In bepaalde landen/staten is de uitsluiting of beperking van
indirecte, incidentele of gevolgschade, of beperking van de duur
van impliciete garanties, niet toegestaan, dus de voorgaande
beperkingen of uitsluitingen zijn mogelijk niet op u van toepassing.
alcatel is een handelsmerk van Alcatel-Lucent
en wordt onder licentie gebruikt door
TCL Communication Ltd.
© Copyright 2016 TCL Communication Ltd.
Alle rechten voorbehouden
TCL Communication Ltd. behoudt zich
het recht voor om materiaal of
technische specificaties zonder
voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(1)
De garantieperiode kan verschillen afhankelijk van uw land.
(2)
De levensduur van de oplaadbare accu van de mobiele telefoon
met betrekking tot conversatietijd, stand-bytijd en de totale
gebruiksduur is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en
de netwerkconfiguratie. Aangezien accu's worden beschouwd
als vervangbare verbruiksmaterialen, wordt in de specificaties
vermeld dat uw telefoon optimaal moet functioneren
gedurende de eerste zes maanden na aankoop en vervolgens
nog gedurende een periode waarin de telefoon ongeveer 200
keer wordt opgeladen.
Ik kan de functies die in de handleiding worden beschreven niet
gebruiken
• Controleer bij uw provider of deze service is opgenomen in uw
abonnement
• Controleer of er geen alcatel-accessoires nodig zijn voor deze
functie
Als ik een nummer selecteer in mijn contacten, kan het nummer
niet worden gebeld
• Controleer of u het juiste nummer hebt opgeslagen in uw bestand
• Controleer of u het landnummer wel hebt ingevoerd als u naar
het buitenland belt
Ik kan een contact niet toevoegen aan mijn contacten
• Zorg ervoor dat uw SIM-kaartcontacten niet vol zijn; verwijder
enkele bestanden van uw SIM-kaart of sla de bestanden op in de
telefooncontacten
Mijn bellers kunnen geen berichten achterlaten op mijn voicemail
• Neem contact op met uw netwerkprovider om te controleren of
de service beschikbaar is
Ik kan geen toegang krijgen tot mijn voicemail
• Controleer of het voicemailnummer van uw provider goed is
ingevoerd bij "Berichten\Voicemail"
• Probeer het later nogmaals als het netwerk bezet is
Ik kan geen MMS verzenden en ontvangen
• Controleer het geheugen van uw telefoon, omdat het mogelijk vol
is
• Neem contact op met uw netwerkprovider om te controleren of
de service beschikbaar is en controleer de MMS-parameters
• Controleer het nummer van het servercenter of uw MMS-profiel
bij uw provider
• Het servercenter is misschien overbezet, probeer het later
opnieuw
Het knipperende pictogram
wordt weergegeven op mijn
standby-scherm
• U hebt te veel SMS-berichten opgeslagen op uw SIM-kaart. Wis
een aantal berichten of verplaats ze naar het telefoongeheugen
PIN-code van SIM-kaart is vergrendeld
• Neem contact op met uw netwerkprovider om de PUK-code
(Personal Unblocking Key; persoonlijke ontgrendelingscode) op te
vragen
Ik kan geen nieuwe bestanden downloaden
• Controleer of er voldoende geheugen vrij is op de telefoon voor
uw download
• Selecteer de microSD-kaart als de locatie om de gedownloade
bestanden op te slaan
• Controleer uw abonnementsstatus bij uw provider
De telefoon kan niet worden gedetecteerd door anderen via
Bluetooth
• Controleer of Bluetooth is ingeschakeld en of uw telefoon
zichtbaar is voor andere gebruikers
• Controleer of de twee telefoons zich binnen het detectiebereik
voor Bluetooth bevinden
Uw accu langer gebruiken
• Zorg ervoor dat u de volledige oplaadtijd gebruikt (minimaal
3 uur)
• Nadat de accu gedeeltelijk is opgeladen, wordt de aanduiding
voor de acculading mogelijk niet correct weergegeven. Wacht
minstens 20 minuten nadat u de lader hebt verwijderd om een
precieze aanduiding te verkrijgen
• Schakel de achtergrondverlichting in op aanvraag
• Schakel Bluetooth uit wanneer dit niet wordt gebruikt