6
VEILIGHEID VOOROP
• Gebruik de accu niet buiten de opgegeven bedrijfstemperatuur. Als de accu gebruikt of
bewaard wordt bij temperaturen buiten dit bereik, bestaat de kans op brand, letsel of
defecten.
1. Tijdens het ontladen: -10 °C - 50 °C
2. Tijdens het opladen: 0 °C - 40 °C
• Gebruik de accu niet als deze duidelijk zichtbaar is bekrast of als de buitenzijde andere
schade vertoont. Als dit niet in acht wordt genomen, bestaat de kans op barsten,
oververhitting of problemen met de bediening.
• Gebruik de accu niet als er sporen zijn van lekkage, verkleuring, vervorming of een
andere afwijking. Als dit niet in acht wordt genomen, bestaat de kans op barsten,
oververhitting of problemen met de bediening.
Omgaan met de acculader:
• Zorg dat u het netsnoer bij de stekker vasthoudt wanneer u de stekker uit het
stopcontact trekt. Als u dit niet doet, bestaat de kans op brand of een elektrische schok.
Als de volgende verschijnselen worden waargenomen, mag u het apparaat niet meer
gebruiken en contacteert u de plaats van aankoop. Er bestaat kans op brand of
elektrische schokken.
* Als de stekker warm wordt of een brandgeur afgeeft.
* Er is mogelijk een defect contact in de stekker.
• Raak de metalen delen van het apparaat of de stekker op de AC-adapter of andere delen
niet aan als er onweer is. Bij blikseminslag bestaat de kans op elektrische schokken.
• Overbelast het stopcontact niet met apparaten boven de nominale capaciteit ervan, en
gebruik uitsluitend een 100 - 240 V AC-stopcontact. Als het stopcontact overbelast wordt
doordat er te veel apparaten met adapters worden aangesloten, bestaat de kans op
oververhitting en brandgevaar.
• Beschadig het netsnoer en de stekker niet. (Deze niet beschadigen, wijzigen, met kracht
buigen of verdraaien of eraan trekken, niet nabij hete voorwerpen brengen, er zware
voorwerpen op plaatsen of ze strak bij elkaar binden.)
Bij gebruik in beschadigde toestand bestaat de kans op brand, een elektrische schok of
kortsluiting.
• Gebruik de acculader niet met in de handel verkrijgbare elektrische transformators
bestemd voor overzees gebruik (reisconvertors). Ze kunnen de acculader beschadigen.
• Steek de stekker steeds zo ver mogelijk in het stopcontact. Als u dit niet doet, kan er
brand ontstaan.
• Als u de accu oplaadt terwijl deze op de fiets is gemonteerd, mag u de fiets niet
verplaatsen. De stekker van de acculader kan loskomen en is wellicht niet volledig in het
stopcontact gestoken, wat voor brandgevaar zorgt.