- 97 -
Er is een probleem met het beeld
Wanneer de tv beeldproblemen heeft, kunt u het probleem mogelijk aan de hand van deze stappen oplossen.
Het beeld testen
Instellingen Ondersteuning Zelfdiagnose Beeldtest starten Probeer nu
Voer Beeldtest starten uit voordat u de onderstaande lijst met problemen en oplossingen doorneemt, om vast te
stellen of het probleem door de tv wordt veroorzaakt. Met Beeldtest starten wordt een beeld met hoge resolutie
weergegeven dat u op storingen en fouten kunt controleren.
Het probleem Mogelijke oplossing
Flikkering en dimmen
Als uw Samsung-tv flikkeringen vertoont of af en toe wordt gedimd, moet u mogelijk
enkele functies voor energiebesparing uitschakelen. Schakel Energiebesparende modus (
Instellingen Algemeen ECO-oplossing Energiebesparende modus),
Detectie van omgevingslicht ( Instellingen Algemeen ECO-oplossing
Detectie van omgevingslicht) of Bewegingsbelicht. ( Instellingen Algemeen
ECO-oplossing Bewegingsbelicht.) uit.
" Deze functie is niet beschikbaar op bepaalde modellen in bepaalde regio’s.
Component-aansluitingen/
schermkleur
Als u van mening bent dat de kleur op het scherm van uw Samsung-televisie niet correct
is of zwart-wit niet goed wordt weergegeven, voert u Beeldtest starten (
Instellingen Ondersteuning Zelfdiagnose Beeldtest starten) uit.
Als uit de testresultaten blijkt dat het probleem niet door de televisie wordt veroorzaakt,
doet u het volgende:
● Controleer of de video-ingangen op de juiste video-uitgangen van het externe apparaat
zijn aangesloten.
● Controleer ook de andere aansluitingen. Als de televisie via een componentkabel op
een extern apparaat is aangesloten, controleert u of de Pb-, Pr- en Y-uitgangen zijn
aangesloten op de juiste aansluitingen.
Schermhelderheid
Als u de kleuren op uw Samsung-televisie goed vindt maar een beetje te donker of te licht,
kunt u eerst proberen de volgende instellingen aan te passen.
● Selecteer Instellingen Beeld Expertinstellingen en wijzig de
instellingen voor Achtergrondverlichting, Contrast, Helderheid, Scherpte, Kleur of Tint
(G/R) aan.
Echobeelden, wazige
beelden of trillende beelden
Als u echobeelden of wazige beelden op het scherm ziet, kunt u dit oplossen met de functie
Auto Motion Plus-instellingen ( Instellingen Beeld Expertinstellingen
Auto Motion Plus-instellingen).
Ongewild uitschakelen
Als uw Samsung-tv zichzelf lijkt uit te schakelen, probeer dan of u dit kunt oplossen door
enkele functies voor energiebesparing van de tv uit te schakelen. Controleer of Slaaptimer
( Instellingen Algemeen Systeembeheer Tijd Slaaptimer) is
ingeschakeld. De Slaaptimer schakelt de televisie na een ingestelde periode automatisch
uit. Als de slaaptimer niet is ingeschakeld, controleert u of Autom. uitsch. (
Instellingen Algemeen ECO-oplossing Autom. uitsch.) is ingeschakeld, en schakelt
u deze optie uit.
Problemen bij inschakelen
Als u problemen ondervindt bij het inschakelen van uw Samsung-televisie, zijn er
enkele zaken die u kunt controleren voordat u contact opneemt met de serviceafdeling.
Controleer of het netsnoer van de televisie aan beide kanten goed is aangesloten en of de
afstandsbediening normaal functioneert. Controleer of de antennekabel of de kabel voor
kabeltelevisie goed is aangesloten. Controleer als u een kabeldecoder of satellietontvanger
bezit of deze is aangesloten en ingeschakeld.