TRACKS MIXEN
Voorzijde: koptelefoon
Gebruik de volgende knoppen om door mappen
en bestanden te bladeren.
Blader door de lijst
met mappen of
door bestanden:
Vouw de
boomstructuur van
een map in of uit:
Ga naar de lijst
bestanden in
een map:
DJUCED™ ondersteunt de meest gangbare audioformaten, zoals mp3, wav, wma, aac en aif...
Achterzijde: speakers
Mixen van tracks betekent liedjes achter elkaar klaarzetten zonder gaten of stiltes er tussen.
Met vooraf beluisteren (previewen) kan alvast naar de volgende af te spelen track worden
geluisterd. Dit is de track die wordt afgespeeld na de track die het publiek nu hoort. Previewen is
handig om bijvoorbeeld de BPM's van tracks te matchen of de track te pauzeren op een bepaalde
positie. U kunt ook een cue point aanmaken, een punt waarvan af de track kan worden afgespeeld
(zie ook sectie 8 – EEN CUE POINT MAKEN).
4.1
Er is op zowel deck A als deck B een track geladen.
U wilt beginnen met het afspelen van de track op
deck A.
4.2 Schuif de crossfader naar het deck waarop de track
wordt afgepeeld (naar links in dit geval).
3.2
Voordat u de track op deck B previewt, moet u eerst
de volumefader op deck B helemaal omlaag schuiven.
3.1
Er wordt een track afgespeeld op deck A en u
wilt de volgende track op deck B previewen.
2.1 Navigeer naar de locatie waar uw muziekbestanden op uw computer zijn opgeslagen.
3.8 Schuif de crossfader langzaam naar de deck B-kant, want daar is de zojuist gepreviewde track geladen.
3.5 Begin met het afspelen van de te previewen track op deck B. Prepareer de
track (BPM van track matchen, cue point plaatsen, enz.).
4.3
Druk op de knop op de voorzijde. Het geluid
dat uw publiek over de speakers krijgt te horen is
hetzelfde dat u op uw koptelefoon hoort. U kunt het
volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen
.
4.5 Als u een overgang op hetzelfde tempo wilt maken,
synchroniseert u de BPM (aantal beats per minuut)
van de track die u klaarmaakt om afgespeeld te
worden. Druk in dit geval op de knop op deck
B (1) om automatisch de BPM van deze track te matchen
met de BPM van de track die bijna afgelopen is op
deck A.
Wanneer er nog 30 seconden resteren tot het einde
van de track, wordt er een melding getoond om u er
aan te herinneren dat het tijd wordt om de volgende
track te gaan afspelen.
4.4
Start met het afspelen van de op deck B geladen
track voordat de track op deck B helemaal afgelopen is.
4.6
U maakt de overgang door de crossfader langzaam in
de richting van het deck te schuiven waarop de
nieuwe track wordt afgespeeld (naar rechts in dit geval).
3.3 Druk op de knop op deck B (het deck waarop de te previewen track is geladen).
3.6 Synchroniseer de BPM (beats per minuut) door op de knop op deck B (1) te drukken.
Of stel met de pitchfader (2) de BPM in op dezelfde waarde als de BPM van deck A.
3.7 Wanneer u klaar bent met het afspelen van de track op deck B, schuift u de volumefader op deck B weer
langzaam omhoog.
EEN TRACK VOORAF BELUISTEREN
5.1 Druk op de knop om de Scratch-modus in te
schakelen.
5.2 Start met het afspelen van een track geladen
op deck A, bijvoorbeeld.
5.3 Plaats uw hand op het jogwiel op deck A,
zoals afgebeeld.
5.4 Druk lichtjes op het jogwiel...
5.5 ... en draai het jogwiel voorzichtig eerst naar rechts en dan naar links.
2.2 Druk na het markeren van een track op de knop Load A om de track op deck A te laden, of op Load B om de track
op deck B te laden. DJUCED™ analyseert automatisch de BPM (aantal beats per minuut) van de geladen track.
KOPTELEFOON EN SPEAKERS AANSLUITEN
MUZIEK LADEN IN DJUCED™
3.4
Druk op de knop voordat u het afspelen van de te previewen track start. Omdat u het volume al uit
had gezet, krijgt het publiek de track niet te horen. U bent de enige die hem, op uw koptelefoon, hoort. U
kunt het volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen .
1
2
4
!
< 30s
5
SCRATCHEN OP EEN TRACK
A
B
A
B
A
B
A
Rec
Magic
B
B
Rec
Magic
A
B
A
B
Let er bij het aansluiten van een koptelefoon op dat het volumeniveau niet
te hoog is: speel een track af voordat u de koptelefoon op doet en zet het
volume lager als het geluid dat uit de koptelefoon komt te hard klinkt.
!
2
B
1
B
B
2
1
B