Hercules DJControl AIR de handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Hercules DJControl AIR de handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
Meer informatie, zoals forum, tutorials en video's, is beschikbaar op www.HERCULESDJMIXROOM.com
AAN DE SLAG MET
DJ CONTROL AIR EN DJUCED™
TRACKS MIXEN
Voorzijde: koptelefoon
Gebruik de volgende knoppen om door mappen
en bestanden te bladeren.
Blader door de lijst
met mappen of
door bestanden:
Vouw de
boomstructuur van
een map in of uit:
Ga naar de lijst
bestanden in
een map:
DJUCED™ ondersteunt de meest gangbare audioformaten, zoals mp3, wav, wma, aac en aif...
Achterzijde: speakers
Mixen van tracks betekent liedjes achter elkaar klaarzetten zonder gaten of stiltes er tussen.
Met vooraf beluisteren (previewen) kan alvast naar de volgende af te spelen track worden
geluisterd. Dit is de track die wordt afgespeeld na de track die het publiek nu hoort. Previewen is
handig om bijvoorbeeld de BPM's van tracks te matchen of de track te pauzeren op een bepaalde
positie. U kunt ook een cue point aanmaken, een punt waarvan af de track kan worden afgespeeld
(zie ook sectie 8 – EEN CUE POINT MAKEN).
4.1
Er is op zowel deck A als deck B een track geladen.
U wilt beginnen met het afspelen van de track op
deck A.
4.2 Schuif de crossfader naar het deck waarop de track
wordt afgepeeld (naar links in dit geval).
3.2
Voordat u de track op deck B previewt, moet u eerst
de volumefader op deck B helemaal omlaag schuiven.
3.1
Er wordt een track afgespeeld op deck A en u
wilt de volgende track op deck B previewen.
2.1 Navigeer naar de locatie waar uw muziekbestanden op uw computer zijn opgeslagen.
3.8 Schuif de crossfader langzaam naar de deck B-kant, want daar is de zojuist gepreviewde track geladen.
3.5 Begin met het afspelen van de te previewen track op deck B. Prepareer de
track (BPM van track matchen, cue point plaatsen, enz.).
4.3
Druk op de knop op de voorzijde. Het geluid
dat uw publiek over de speakers krijgt te horen is
hetzelfde dat u op uw koptelefoon hoort. U kunt het
volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen
.
4.5 Als u een overgang op hetzelfde tempo wilt maken,
synchroniseert u de BPM (aantal beats per minuut)
van de track die u klaarmaakt om afgespeeld te
worden. Druk in dit geval op de knop op deck
B (1) om automatisch de BPM van deze track te matchen
met de BPM van de track die bijna afgelopen is op
deck A.
Wanneer er nog 30 seconden resteren tot het einde
van de track, wordt er een melding getoond om u er
aan te herinneren dat het tijd wordt om de volgende
track te gaan afspelen.
4.4
Start met het afspelen van de op deck B geladen
track voordat de track op deck B helemaal afgelopen is.
4.6
U maakt de overgang door de crossfader langzaam in
de richting van het deck te schuiven waarop de
nieuwe track wordt afgespeeld (naar rechts in dit geval).
3.3 Druk op de knop op deck B (het deck waarop de te previewen track is geladen).
3.6 Synchroniseer de BPM (beats per minuut) door op de knop op deck B (1) te drukken.
Of stel met de pitchfader (2) de BPM in op dezelfde waarde als de BPM van deck A.
3.7 Wanneer u klaar bent met het afspelen van de track op deck B, schuift u de volumefader op deck B weer
langzaam omhoog.
EEN TRACK VOORAF BELUISTEREN
5.1 Druk op de knop om de Scratch-modus in te
schakelen.
5.2 Start met het afspelen van een track geladen
op deck A, bijvoorbeeld.
5.3 Plaats uw hand op het jogwiel op deck A,
zoals afgebeeld.
5.4 Druk lichtjes op het jogwiel...
5.5 ... en draai het jogwiel voorzichtig eerst naar rechts en dan naar links.
2.2 Druk na het markeren van een track op de knop Load A om de track op deck A te laden, of op Load B om de track
op deck B te laden. DJUCED™ analyseert automatisch de BPM (aantal beats per minuut) van de geladen track.
KOPTELEFOON EN SPEAKERS AANSLUITEN
MUZIEK LADEN IN DJUCED™
3.4
Druk op de knop voordat u het afspelen van de te previewen track start. Omdat u het volume al uit
had gezet, krijgt het publiek de track niet te horen. U bent de enige die hem, op uw koptelefoon, hoort. U
kunt het volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen .
1
2
43
!
< 30s
Load B
Rec
Magic
5
SCRATCHEN OP EEN TRACK
A
B
A
B
A
B
B
A
Rec
Magic
B
B
Rec
Magic
A
B
A
B
Let er bij het aansluiten van een koptelefoon op dat het volumeniveau niet
te hoog is: speel een track af voordat u de koptelefoon op doet en zet het
volume lager als het geluid dat uit de koptelefoon komt te hard klinkt.
!
2
B
1
B
B
2
1
B
TRACKS MIXEN
Voorzijde: koptelefoon
Gebruik de volgende knoppen om door mappen
en bestanden te bladeren.
Blader door de lijst
met mappen of
door bestanden:
Vouw de
boomstructuur van
een map in of uit:
Ga naar de lijst
bestanden in
een map:
DJUCED™ ondersteunt de meest gangbare audioformaten, zoals mp3, wav, wma, aac en aif...
Achterzijde: speakers
Mixen van tracks betekent liedjes achter elkaar klaarzetten zonder gaten of stiltes er tussen.
Met vooraf beluisteren (previewen) kan alvast naar de volgende af te spelen track worden
geluisterd. Dit is de track die wordt afgespeeld na de track die het publiek nu hoort. Previewen is
handig om bijvoorbeeld de BPM's van tracks te matchen of de track te pauzeren op een bepaalde
positie. U kunt ook een cue point aanmaken, een punt waarvan af de track kan worden afgespeeld
(zie ook sectie 8 – EEN CUE POINT MAKEN).
4.1
Er is op zowel deck A als deck B een track geladen.
U wilt beginnen met het afspelen van de track op
deck A.
4.2 Schuif de crossfader naar het deck waarop de track
wordt afgepeeld (naar links in dit geval).
3.2
Voordat u de track op deck B previewt, moet u eerst
de volumefader op deck B helemaal omlaag schuiven.
3.1
Er wordt een track afgespeeld op deck A en u
wilt de volgende track op deck B previewen.
2.1 Navigeer naar de locatie waar uw muziekbestanden op uw computer zijn opgeslagen.
3.8 Schuif de crossfader langzaam naar de deck B-kant, want daar is de zojuist gepreviewde track geladen.
3.5 Begin met het afspelen van de te previewen track op deck B. Prepareer de
track (BPM van track matchen, cue point plaatsen, enz.).
4.3
Druk op de knop op de voorzijde. Het geluid
dat uw publiek over de speakers krijgt te horen is
hetzelfde dat u op uw koptelefoon hoort. U kunt het
volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen
.
4.5 Als u een overgang op hetzelfde tempo wilt maken,
synchroniseert u de BPM (aantal beats per minuut)
van de track die u klaarmaakt om afgespeeld te
worden. Druk in dit geval op de knop op deck
B (1) om automatisch de BPM van deze track te matchen
met de BPM van de track die bijna afgelopen is op
deck A.
Wanneer er nog 30 seconden resteren tot het einde
van de track, wordt er een melding getoond om u er
aan te herinneren dat het tijd wordt om de volgende
track te gaan afspelen.
4.4
Start met het afspelen van de op deck B geladen
track voordat de track op deck B helemaal afgelopen is.
4.6
U maakt de overgang door de crossfader langzaam in
de richting van het deck te schuiven waarop de
nieuwe track wordt afgespeeld (naar rechts in dit geval).
3.3 Druk op de knop op deck B (het deck waarop de te previewen track is geladen).
3.6 Synchroniseer de BPM (beats per minuut) door op de knop op deck B (1) te drukken.
Of stel met de pitchfader (2) de BPM in op dezelfde waarde als de BPM van deck A.
3.7 Wanneer u klaar bent met het afspelen van de track op deck B, schuift u de volumefader op deck B weer
langzaam omhoog.
EEN TRACK VOORAF BELUISTEREN
5.1 Druk op de knop om de Scratch-modus in te
schakelen.
5.2 Start met het afspelen van een track geladen
op deck A, bijvoorbeeld.
5.3 Plaats uw hand op het jogwiel op deck A,
zoals afgebeeld.
5.4 Druk lichtjes op het jogwiel...
5.5 ... en draai het jogwiel voorzichtig eerst naar rechts en dan naar links.
2.2 Druk na het markeren van een track op de knop Load A om de track op deck A te laden, of op Load B om de track
op deck B te laden. DJUCED™ analyseert automatisch de BPM (aantal beats per minuut) van de geladen track.
KOPTELEFOON EN SPEAKERS AANSLUITEN
MUZIEK LADEN IN DJUCED™
3.4
Druk op de knop voordat u het afspelen van de te previewen track start. Omdat u het volume al uit
had gezet, krijgt het publiek de track niet te horen. U bent de enige die hem, op uw koptelefoon, hoort. U
kunt het volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen .
1
2 4
3
!
< 30s
Load B
Rec
Magic
5
SCRATCHEN OP EEN TRACK
A
B
A
B
A
B
B
A
Rec
Magic
B
B
Rec
Magic
A
B
A
B
Let er bij het aansluiten van een koptelefoon op dat het volumeniveau niet
te hoog is: speel een track af voordat u de koptelefoon op doet en zet het
volume lager als het geluid dat uit de koptelefoon komt te hard klinkt.
!
2
B
1
B
B
2
1
B
TRACKS MIXEN
Voorzijde: koptelefoon
Gebruik de volgende knoppen om door mappen
en bestanden te bladeren.
Blader door de lijst
met mappen of
door bestanden:
Vouw de
boomstructuur van
een map in of uit:
Ga naar de lijst
bestanden in
een map:
DJUCED™ ondersteunt de meest gangbare audioformaten, zoals mp3, wav, wma, aac en aif...
Achterzijde: speakers
Mixen van tracks betekent liedjes achter elkaar klaarzetten zonder gaten of stiltes er tussen.
Met vooraf beluisteren (previewen) kan alvast naar de volgende af te spelen track worden
geluisterd. Dit is de track die wordt afgespeeld na de track die het publiek nu hoort. Previewen is
handig om bijvoorbeeld de BPM's van tracks te matchen of de track te pauzeren op een bepaalde
positie. U kunt ook een cue point aanmaken, een punt waarvan af de track kan worden afgespeeld
(zie ook sectie 8 – EEN CUE POINT MAKEN).
4.1
Er is op zowel deck A als deck B een track geladen.
U wilt beginnen met het afspelen van de track op
deck A.
4.2 Schuif de crossfader naar het deck waarop de track
wordt afgepeeld (naar links in dit geval).
3.2
Voordat u de track op deck B previewt, moet u eerst
de volumefader op deck B helemaal omlaag schuiven.
3.1
Er wordt een track afgespeeld op deck A en u
wilt de volgende track op deck B previewen.
2.1 Navigeer naar de locatie waar uw muziekbestanden op uw computer zijn opgeslagen.
3.8 Schuif de crossfader langzaam naar de deck B-kant, want daar is de zojuist gepreviewde track geladen.
3.5 Begin met het afspelen van de te previewen track op deck B. Prepareer de
track (BPM van track matchen, cue point plaatsen, enz.).
4.3
Druk op de knop op de voorzijde. Het geluid
dat uw publiek over de speakers krijgt te horen is
hetzelfde dat u op uw koptelefoon hoort. U kunt het
volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen
.
4.5 Als u een overgang op hetzelfde tempo wilt maken,
synchroniseert u de BPM (aantal beats per minuut)
van de track die u klaarmaakt om afgespeeld te
worden. Druk in dit geval op de knop op deck
B (1) om automatisch de BPM van deze track te matchen
met de BPM van de track die bijna afgelopen is op
deck A.
Wanneer er nog 30 seconden resteren tot het einde
van de track, wordt er een melding getoond om u er
aan te herinneren dat het tijd wordt om de volgende
track te gaan afspelen.
4.4
Start met het afspelen van de op deck B geladen
track voordat de track op deck B helemaal afgelopen is.
4.6
U maakt de overgang door de crossfader langzaam in
de richting van het deck te schuiven waarop de
nieuwe track wordt afgespeeld (naar rechts in dit geval).
3.3 Druk op de knop op deck B (het deck waarop de te previewen track is geladen).
3.6 Synchroniseer de BPM (beats per minuut) door op de knop op deck B (1) te drukken.
Of stel met de pitchfader (2) de BPM in op dezelfde waarde als de BPM van deck A.
3.7 Wanneer u klaar bent met het afspelen van de track op deck B, schuift u de volumefader op deck B weer
langzaam omhoog.
EEN TRACK VOORAF BELUISTEREN
5.1 Druk op de knop om de Scratch-modus in te
schakelen.
5.2 Start met het afspelen van een track geladen
op deck A, bijvoorbeeld.
5.3 Plaats uw hand op het jogwiel op deck A,
zoals afgebeeld.
5.4 Druk lichtjes op het jogwiel...
5.5 ... en draai het jogwiel voorzichtig eerst naar rechts en dan naar links.
2.2 Druk na het markeren van een track op de knop Load A om de track op deck A te laden, of op Load B om de track
op deck B te laden. DJUCED™ analyseert automatisch de BPM (aantal beats per minuut) van de geladen track.
KOPTELEFOON EN SPEAKERS AANSLUITEN
MUZIEK LADEN IN DJUCED™
3.4
Druk op de knop voordat u het afspelen van de te previewen track start. Omdat u het volume al uit
had gezet, krijgt het publiek de track niet te horen. U bent de enige die hem, op uw koptelefoon, hoort. U
kunt het volume op de koptelefoon aanpassen met de knoppen .
1
2
4
3
!
< 30s
Load B
Rec
Magic
5
SCRATCHEN OP EEN TRACK
A
B
A
B
A
B
B
A
Rec
Magic
B
B
Rec
Magic
A
B
A
B
Let er bij het aansluiten van een koptelefoon op dat het volumeniveau niet
te hoog is: speel een track af voordat u de koptelefoon op doet en zet het
volume lager als het geluid dat uit de koptelefoon komt te hard klinkt.
!
2
B
1
B
B
2
1
B
6
7 8 9
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
1 2
X2
÷2
Loops Effects Sample
Min Max
A
DE PADS GEBRUIKEN
DE AIR CONTROL GEBRUIKEN EEN CUE POINT MAKEN EEN AFSPEELLIJST MAKEN
De pads starten de sampler, de loops
en de eecten.
7.2 Druk op een pad en beweeg, terwijl u druk blijft
uitoefenen op de pad, uw hand boven de
nabijheidssensor om het eect te bedienen.
SENSOR + PAD
Een cue point is een markering die u in een track kunt zetten. Dit maakt het
mogelijk om het afspelen van de track op die plek te laten beginnen.
Een afspeellijst is een stel tracks die u bij elkaar hebt gezocht omdat ze
bijvoorbeeld bij een bepaalde gelegenheid of muzieksoort horen
(verjaardagsfeestje, techno).
6.1 Een eect toepassen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
6.2 Een sample afspelen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
De nieuwe afspeellijst komt in de map Playlists.
9.3 Ga terug naar de map met uw muziek met
behulp van deze knoppen:
9.4
Selecteer in DJUCED™ met de muis één of meer tracks.
Als u de SHIFT-toets op uw toetsenbord ingedrukt houdt bij het selecteren, kunt u meerdere
opeenvolgende tracks selecteren.
Zet de geselecteerde tracks met slepen-en-neerzetten in de afspeellijst die u hebt gemaakt (“My Playlist” in dit geval).
Meer informatie, zoals forum, tutorials en video's, is beschikbaar op www.HERCULESDJMIXROOM.com
Druk op de knop .
Druk op de knop .
Druk op de knop .
6.3 Een loop maken en afspelen van een track die is geladen en die wordt
afgespeeld
Tik lichtjes op een of meerdere pads
om het eect/de eecten te starten.
Tik op één of meerdere pads om de
samples (een kort stukje muziek of geluid)
te starten. Hoe harder u op de pad drukt,
hoe hoger het volume waarmee de
sample wordt afgespeeld. Wanneer een
sample op een pad wordt gestart, blijft
de pad even lang oplichten als de
sample lang is: bijvoorbeeld 1 seconde
voor een kort geluid zoals een tik op een
drum of een paar seconden voor stukje
muziek.
Het bijbehorende eect wordt
getoond in DJUCED™ en wordt
toegepast op de track die wordt
afgespeeld.
Klik op de knop (in de DJUCED™-software) om het cue point te verwijderen.
8.1 Druk op de knop om een cue point te plaatsen in bijvoorbeeld de op deck A geladen track.
8.2 Druk nogmaals op de knop om het afspelen te laten beginnen op het cue point dat u in de track hebt
gezet.
Effects
Sample
Tik, wanneer een track wordt afgespeeld, op pad 1 om de start van de loop (het “Loop in”-punt) vast te
leggen en tik daarna op pad 2 op het moment dat de loop beëindigd moet worden (het “Loop
out”-punt).
Gebruik de verticale lijnen in DJUCED™ (1 lijn = 1 beat) en de muziek die wordt afgespeeld als
hulp bij het vaststellen waar de loop het beste kan eindigen.
DJUCED™ speelt een gedeelte van de track als een loop af. Tik op pad 2 om de loop af te sluiten en terug
te gaan naar normaal afspelen.
Tik op pad 3 om de lengte van de loop te halveren en op pad 4 om de lengte te verdubbelen.
Loops
7.1 Druk op de knop .
Effects
AAN DE SLAG MET
DJ CONTROL AIR EN DJUCED™
9.2 Klik op de knop om een afspeellijst te maken.
Geeft de afspeellijst een naam en druk op OK.
9.1
Markeer één van de tracks die u aan de
afspeellijst wilt toevoegen met behulp van
deze knoppen:
De knop wordt links getoond.
6
7 8
9
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
1 2
X2
÷2
Loops Effects Sample
Min Max
A
DE PADS GEBRUIKEN
DE AIR CONTROL GEBRUIKEN EEN CUE POINT MAKEN
EEN AFSPEELLIJST MAKEN
De pads starten de sampler, de loops
en de eecten.
7.2 Druk op een pad en beweeg, terwijl u druk blijft
uitoefenen op de pad, uw hand boven de
nabijheidssensor om het eect te bedienen.
SENSOR + PAD
Een cue point is een markering die u in een track kunt zetten. Dit maakt het
mogelijk om het afspelen van de track op die plek te laten beginnen.
Een afspeellijst is een stel tracks die u bij elkaar hebt gezocht omdat ze
bijvoorbeeld bij een bepaalde gelegenheid of muzieksoort horen
(verjaardagsfeestje, techno).
6.1 Een eect toepassen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
6.2 Een sample afspelen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
De nieuwe afspeellijst komt in de map Playlists.
9.3 Ga terug naar de map met uw muziek met
behulp van deze knoppen:
9.4
Selecteer in DJUCED™ met de muis één of meer tracks.
Als u de SHIFT-toets op uw toetsenbord ingedrukt houdt bij het selecteren, kunt u meerdere
opeenvolgende tracks selecteren.
Zet de geselecteerde tracks met slepen-en-neerzetten in de afspeellijst die u hebt gemaakt (“My Playlist” in dit geval).
Meer informatie, zoals forum, tutorials en video's, is beschikbaar op www.HERCULESDJMIXROOM.com
Druk op de knop .
Druk op de knop .
Druk op de knop .
6.3 Een loop maken en afspelen van een track die is geladen en die wordt
afgespeeld
Tik lichtjes op een of meerdere pads
om het eect/de eecten te starten.
Tik op één of meerdere pads om de
samples (een kort stukje muziek of geluid)
te starten. Hoe harder u op de pad drukt,
hoe hoger het volume waarmee de
sample wordt afgespeeld. Wanneer een
sample op een pad wordt gestart, blijft
de pad even lang oplichten als de
sample lang is: bijvoorbeeld 1 seconde
voor een kort geluid zoals een tik op een
drum of een paar seconden voor stukje
muziek.
Het bijbehorende eect wordt
getoond in DJUCED™ en wordt
toegepast op de track die wordt
afgespeeld.
Klik op de knop (in de DJUCED™-software) om het cue point te verwijderen.
8.1 Druk op de knop om een cue point te plaatsen in bijvoorbeeld de op deck A geladen track.
8.2 Druk nogmaals op de knop om het afspelen te laten beginnen op het cue point dat u in de track hebt
gezet.
Effects
Sample
Tik, wanneer een track wordt afgespeeld, op pad 1 om de start van de loop (het “Loop in”-punt) vast te
leggen en tik daarna op pad 2 op het moment dat de loop beëindigd moet worden (het “Loop
out”-punt).
Gebruik de verticale lijnen in DJUCED™ (1 lijn = 1 beat) en de muziek die wordt afgespeeld als
hulp bij het vaststellen waar de loop het beste kan eindigen.
DJUCED™ speelt een gedeelte van de track als een loop af. Tik op pad 2 om de loop af te sluiten en terug
te gaan naar normaal afspelen.
Tik op pad 3 om de lengte van de loop te halveren en op pad 4 om de lengte te verdubbelen.
Loops
7.1 Druk op de knop .
Effects
AAN DE SLAG MET
DJ CONTROL AIR EN DJUCED™
9.2 Klik op de knop om een afspeellijst te maken.
Geeft de afspeellijst een naam en druk op OK.
9.1
Markeer één van de tracks die u aan de
afspeellijst wilt toevoegen met behulp van
deze knoppen:
De knop wordt links getoond.
9
CRÉER UNE LISTE DE LECTURE
Une liste de lecture -ou playlist- est un ensemble de morceaux que vous pouvez
regrouper sous un genre (électro, rock,...) ou un thème (favoris, soirée,
anniversaire, 80s,...) précis.
La nouvelle liste de lecture apparaît dans le dossier Playlists.
9.3
Retournez au dossier contenant votre
musique en utilisant les boutons suivants:
9.4 Dans DJUCED™, sélectionnez un ou plusieurs morceaux avec la souris.
En maintenant appuyée la touche MAJ de votre clavier, vous pouvez sélectionner plusieurs chiers
consécutifs.
Faites glisser les chiers sélectionnés vers la liste de lecture créée. Ici, “My Playlist”.
9.2 Cliquez sur le bouton pour créer une liste de lecture.
Saisissez un nom pour la liste de lecture, puis cliquez sur OK.
9.1
Mettez en surbrillance l’un des morceaux que
vous souhaitez ajouter à la liste de lecture en
utilisant les boutons suivants :
Le bouton apparaît désormais à gauche.
Hercules is a division of
Guillemot Corporation
6 7 8
9
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
Loops Effects Sample
1 2
X2
÷2
Loops Effects Sample
Min Max
A
DE PADS GEBRUIKEN DE AIR CONTROL GEBRUIKEN EEN CUE POINT MAKEN
EEN AFSPEELLIJST MAKEN
De pads starten de sampler, de loops
en de eecten.
7.2 Druk op een pad en beweeg, terwijl u druk blijft
uitoefenen op de pad, uw hand boven de
nabijheidssensor om het eect te bedienen.
SENSOR + PAD
Een cue point is een markering die u in een track kunt zetten. Dit maakt het
mogelijk om het afspelen van de track op die plek te laten beginnen.
Een afspeellijst is een stel tracks die u bij elkaar hebt gezocht omdat ze
bijvoorbeeld bij een bepaalde gelegenheid of muzieksoort horen
(verjaardagsfeestje, techno).
6.1 Een eect toepassen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
6.2 Een sample afspelen op een track die is geladen en die wordt afgespeeld
De nieuwe afspeellijst komt in de map Playlists.
9.3 Ga terug naar de map met uw muziek met
behulp van deze knoppen:
9.4
Selecteer in DJUCED™ met de muis één of meer tracks.
Als u de SHIFT-toets op uw toetsenbord ingedrukt houdt bij het selecteren, kunt u meerdere
opeenvolgende tracks selecteren.
Zet de geselecteerde tracks met slepen-en-neerzetten in de afspeellijst die u hebt gemaakt (“My Playlist” in dit geval).
Meer informatie, zoals forum, tutorials en video's, is beschikbaar op www.HERCULESDJMIXROOM.com
Druk op de knop .
Druk op de knop .
Druk op de knop .
6.3 Een loop maken en afspelen van een track die is geladen en die wordt
afgespeeld
Tik lichtjes op een of meerdere pads
om het eect/de eecten te starten.
Tik op één of meerdere pads om de
samples (een kort stukje muziek of geluid)
te starten. Hoe harder u op de pad drukt,
hoe hoger het volume waarmee de
sample wordt afgespeeld. Wanneer een
sample op een pad wordt gestart, blijft
de pad even lang oplichten als de
sample lang is: bijvoorbeeld 1 seconde
voor een kort geluid zoals een tik op een
drum of een paar seconden voor stukje
muziek.
Het bijbehorende eect wordt
getoond in DJUCED™ en wordt
toegepast op de track die wordt
afgespeeld.
Klik op de knop (in de DJUCED™-software) om het cue point te verwijderen.
8.1 Druk op de knop om een cue point te plaatsen in bijvoorbeeld de op deck A geladen track.
8.2 Druk nogmaals op de knop om het afspelen te laten beginnen op het cue point dat u in de track hebt
gezet.
Effects
Sample
Tik, wanneer een track wordt afgespeeld, op pad 1 om de start van de loop (het “Loop in”-punt) vast te
leggen en tik daarna op pad 2 op het moment dat de loop beëindigd moet worden (het “Loop
out”-punt).
Gebruik de verticale lijnen in DJUCED™ (1 lijn = 1 beat) en de muziek die wordt afgespeeld als
hulp bij het vaststellen waar de loop het beste kan eindigen.
DJUCED™ speelt een gedeelte van de track als een loop af. Tik op pad 2 om de loop af te sluiten en terug
te gaan naar normaal afspelen.
Tik op pad 3 om de lengte van de loop te halveren en op pad 4 om de lengte te verdubbelen.
Loops
7.1 Druk op de knop .
Effects
AAN DE SLAG MET
DJ CONTROL AIR EN DJUCED™
9.2 Klik op de knop om een afspeellijst te maken.
Geeft de afspeellijst een naam en druk op OK.
9.1
Markeer één van de tracks die u aan de
afspeellijst wilt toevoegen met behulp van
deze knoppen:
De knop wordt links getoond.
/