Asus U9087 Handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Asus U9087 Handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
Nederlands
Beste klant,
Hartelijk dank voor de aankoop van dit ASUS-product!
1. Registreer nu online en geniet als ASUS VIP van de complete garantiediensten.
2. U ontvangt automatisch de volgende VIP-services en -privileges:
• HetlaatsteASUS-productnieuws,promotioneleactiviteitenenanderevoordelen.
• Mededelingenoversoftware/rmware-upgrades.
OPMERKING:Voormeervragenendetailsmetbetrekkingtotdegarantieenverwante
zaken,kuntuterechtopdeofciëleASUSVIP-websiteophttp://vip.asus.com
Wereldwijde site: http://www.asus.com
VIP-registratie: http://vip.asus.com
Belangrijk: Bewaar deze kaartzodatudezelateropnieuwkuntraadplegen.ASUS
behoudt zich het recht voor te vragen dit document voor te leggen voordat reparatie-
aanvragen te accepteren.
Informatieformulier ASUS-garantie
De Hr/Mevr/Mej: _________________________________________________
Telefoonnummer: ________________________________________________
Adres: _________________________________________________________
E-mail: _________________________________________________________
Aankoopdatum (DD/MM/JJJJ): _____________________________________
Naam dealer: ____________________________________________________
Adres dealer: ____________________________________________________
Serienummer *:
Nederlands
DezeASUS-fabrieksgarantie(de“Garantie”)wordtdoorASUSTeKComputerInc.Taiwan(“ASUS”)
verstrektaan“U”,dekopervanhetnieuwgeproduceerdecomputersysteemwaarbijdezegarantiekaart
isgeleverd(het“Product”)enisonderhevigaandevolgendevoorwaardenenbepalingen.Services
onderdezegarantiezullenwordenaangebodendoorerkendeserviceagentenenreparatiecentravan
ASUS.
Garantietermijn van het product
Dezegarantieisvantoepassingvoordetermijndieisgedenieerdopdelabelstickeropdeachterkant
vanhetproduct(“garantieperiode”).Bijv.12Mbetekent12maandenen24Mbetekent24maanden
vanafdedatumvanaankoop.Alsergeenbewijsvanaankoopkanwordenvoorgelegd,wordtde
productiedatumvanhetproductbeschouwdalsdedatumvanaankoop.
Statutaire garanties
Dezegarantiewordtuonafhankelijkvanelkestatutairegarantiedieinhetlandvanaankoopvankracht
isverleendenbeïnvloedtofbeperktdergelijkestatutairegarantieopgeenenkelemanier.
1. Algemeen
ASUSgarandeertdathetproductvrijisvandefecteninmateriaalofvakmanschapvoorde
garantieperiode.Degarantiedektgeenaccessoiresdiesamenmethetproductzijngeleverd,
zoals:kabels,tas,muis,enz.Alshetproductdefectraaktbijnormaalencorrectgebruikbinnende
garantieperiode,zalASUSdedefecteonderdelenvanhetproductofhetproductzelfreparerenof
vervangendoornieuweofvernieuwdeonderdelenofproductendiedezelfdeofbeterefunctionaliteiten
biedenalsdeoorspronkelijkgeleverdefunctionaliteiten.
Dezegarantieisalleenvantoepassingalshetproductnieuwwasopdedatumvanaankoop.Bewaar
deorigineleaankoopfactuurendezegarantiekaartvooreventueletoekomstigeonderhouds-of
reparatieaanvragen.DezegarantievanASUSomvatgeendefectenveroorzaaktdoorfouteinstallatie,
bediening,schoonmaakofonderhoud,ongeluk,beschadiging,misbruik,wangebruik,aanpassingen
aanhetproductdienietdoorASUSzijngemaakt,softwareprogramma’s,normaleslijtageofalleandere
gebeurtenissen,handelingen,verzuimofnalatigheidbuitendecontrolevanASUS.
AllecomponentendiedoordeservicelocatievanASUSzijngerepareerdofvervangen,vallenonderde
garantievoorderesterendegarantieperiodeofvoorminimum3maanden.Hetreparatiecentrumkanhet
oorspronkelijkgecongureerdbesturingssysteemdatbijhetproductisgeleverd,herstellen.ASUSzal
geengegevensofsoftwarevandeorigineleopslagmediavanhetproductherstellenofoverdragen.Als
hetproductisgerepareerd,kunnenalledoordegebruikergegenereerdegegevenspermanentworden
verwijderd.
Alshetproductondergarantieis,stemtuhierbijinomdeeigendomvandevervangendefecte
onderdelenovertedragenenwordendergelijkeonderdelenautomatischeigendomvanASUS.
2. Softwareondersteuning
Allesoftwarediebijhetproductisgeleverd,wordtaangeboden“zoalsdezeis".ASUSgarandeertgeen
ongestoordoffoutvrijgebruikvansoftwarediebijhetproductisgeleverd.
Dezegarantiedektdehardwarevanhetproduct.ASUSzaltechnischeondersteuningbiedenvoor
devoorafgeïnstalleerdesoftwarediebijhetproductisgeleverd,maaralleenvoorzoverditde
goedewerkingvandehardwarebetreft.Voorandereproblemenmetdesoftware,radenwijuaan
dehandleidingen,deondersteuningswebsitevanASUSen/ofandereonlinebronnenteraadplegen.
Softwarevanderdenkanondersteuningvanderespectieveleveranciersvereisen.
3. Verantwoordelijkheid van de klant
Wanneer u het product gebruikt
• Leeseerstdehandleidingengebruikthetproductalleeninovereenstemmingmetdehandleiding.
• Laadhetproductalleenopterwijluhetgebruiktofhetopeenanderemanierbewaakt.Sommige
elektrischeitemszijnnietvoorzienomlangeperiodenopdevoedingaangeslotenteblijven.
• Maakperiodiekback-upsvandegegevensdiezijnopgeslagenophetproduct.
• Bewaardeorigineleverpakking.Inhetgevalhetproductmoetwordenteruggestuurdvoorreparatie,
biedtdeorigineleverpakkingeenbeterebeschermingvoorhetproducttijdenshettransport.
• RaadpleegdehandleidingendeASUS-ondersteuningswebsitevoorvoorafgedenieerde
oplossingen voordat u contact opneemt met de klantendienst.
Nederlands
• AlshetproductisontworpenmetdeTPM-functie(TrustedPlatformModule),moetuhetpreboot-
wachtwoordvandegeïntegreerdebeveiligingschipopeenveiligeplaatsbewaren(opmerking:
VanwegehetdesignvanTPMishetnietmogelijkvoorASUSomhetpreboot-wachtwoordvande
geïntegreerdebeveiligingschipteresetten.Alshetwachtwoordverlorenis,kanhetproductalleen
wordengerepareerddoorhetvervangenvanhetvolledigemoederbord,watnietwordtgedektonder
degarantie.)
Wanneer u contact opneemt met de klantendienst van ASUS
• VoordatucontactopneemtmetdetechnischeondersteuningvanASUS,moetuervoorzorgen
datuhetproductvooruhebtendathetisingeschakeld,indiendithaalbaaris.Zorgookdatuhet
serienummervanhetproduct,demodelnaamenhetaankoopbewijsbijdehandhebt.
• Hethotline-nummervandetechnischeondersteuningkuntuvindenindehotline-tabelmetde
contactgegevensvanhetASUS-servicecentrum(lokaleservicegegevens)ofophttp://support.
asus.com.Aangeziendecontactgegevenskunnenveranderen,radenwijuaandewebsitete
raadplegenvoordebijgewerktecontactgegevens.
• OpaanvraagvanASUSwordtuverzochttehelpenbijdeprobleemoplossingvanuwproduct.Dit
kanbijvoorbeelddeonderstaandeactiesomvatten
• Herstelvanhetsysteemomhetbesturingssysteem,stuurprogramma'sensoftwareopnieuwin
testellennaardeoorspronkelijkeconguratievanhetproductbijdeleveringaffabriek.
• Installerenvanupdates,patchesofservicepakketten.
• Hetuitvoerenvandiagnostischehulpprogramma'senprogramma'sophetproduct.
• DeagentvandetechnischeondersteuningvanASUStoegangverlenentotuwproductvia
diagnostischehulpprogramma'svoorhulpopafstand(indienbeschikbaar)
• UitvoerenvananderehaalbareactiviteitenopverzoekvanASUS.Hiermeekuntuhelpenbijhet
identicerenenoplossenvanproblemen.
• Alshetprobleemnietopafstandkanwordenopgelost,moetuhetproductterugbezorgenaaneen
ASUS-reparatiecentrum(ditproceswordt“RMA”genoemd).ASUSzaleenRMA-nummergeven
vooruwproduct.NoteeruwRMA-nummervoorhetvolgenvanhetservicegeval.
• GeefeenduidelijkeenvolledigeuitlegvanhetprobleemophetRMA-aanvraagformulier.
• Voegeenkopievandezeingevuldegarantiekaarteneenkopievanuwfactuur/ontvangstbewijsbij
metdetailsoverdeaankoopvanuwproduct.(Opmerking:ASUSbehoudtzichhetrechtvoorde
oorspronkelijkedocumentenoptevragen.)Alsudevereistedocumentenvoordevalidatievande
garantienietkuntvoorleggen,wordtdeproductiedatumvanhetproduct,zoalsgeregistreerddoor
ASUS,beschouwdalsdedatumvanaankoop.
• Zorgdatueenvolledigeback-uphebtgemaaktvanallegegevensdieopuwproductzijn
opgeslagenendatuallepersoonlijke,vertrouwelijkeofeigendomsinformatiehebtverwijderd
voordateenserviceprocedurewordtgestart.UstemtermeeindatASUSgegevens,softwareof
programma'sdieophetproductzijngeïnstalleerd,verwijdertzonderzeterugtezetten.Ubent
verantwoordelijkvoorhetvoorkomenvanelkpermanentverlies,schadeofmisbruikvanuw
gegevens,veroorzaaktdoorhetfeitdatugeenback-uphebtgemaaktendatdegegevensvanhet
apparaatzijnverwijderd.
• Verpakhetproductindeorigineleverpakking.Deorigineleverpakkingzaleenbeterebescherming
biedenvoorhetproducttijdenshettransport.Alshetproductnietgoedindeorigineleverpakking
isverpakt,zalASUSnietaansprakelijkzijnvoorenigeschadetijdensdetransit.Stuuralleen
hetproductzelf,tenzijdituitdrukkelijkisverzochtdoorASUS.Verwijderookalleaccessoiresen
verwisselbareopslagapparaten,zoalsgeheugenkaarten,schijven,ashstations,endergelijkevan
hetproduct.ASUSzalnietaansprakelijkzijnvoorverlies,schadeofvernielingvanaccessoires
ofverwisselbareopslagapparaten,tenzijzeopzettelijkofdoorernstigenalatigheidvanASUSzijn
veroorzaakt.
• Verwijderofgeefelkwachtwoordopwaarmeehetproductisbeveiligd.Alsdetoegangtothet
productisgeblokkeerddoorwachtwoorden,zalASUSmogelijknietallefoutenvanhetproduct
detecteren en repareren.
• AlshetproductisontworpenmetdeTPM-functie(TrustedPlatformModule),moetuhetpreboot-
wachtwoordvandegeïntegreerdebeveiligingschipopgeven.
Nederlands
4. RMA-methoden
AlsRMAnodigis,moetuuwproductnaareenASUS-reparatiecentruminuwbuurtbrengen.ASUSkan
volgenshaareigenvoorkeurdeserviceprocedurevereenvoudigendoorudemogelijkheidtebiedenhet
productaftegevenbijdekleinhandelaarwaaruhetproducthebtaangeschaftofdoorhetproductafte
latenhalenviaeengratisafhaal-enleveringsdienst.
5. Uitsluitingen van deze beperkte garantieservice
ASUSgarandeertgeenonderbrokenoffoutvrijewerkingvanditproduct.Degarantiedektalleen
technischehardwareproblementijdensdegarantieperiodeendatinnormalegebruiksomstandigheden.
Dezeisnietvantoepassingvoorsoftwareproblemenofdoordeklantveroorzaakteschadeofvoor
omstandighedenzoals,maarnietbeperkttothetvolgende:
(a) Alsermethetproductwerdgeknoeid,hetwerdgerepareerden/ofgewijzigddooronbevoegd
personeel.
(b) Alshetserienummervanhetditproduct,decomponentenofaccessoireswerdgewijzigd,
geannuleerdofverwijderd.
(c) Alsdegarantiezegelswerdenverbrokenofgewijzigd.
(d) Veroudering.
(e) Schade(accidenteelofandere)aanhetproductdatcosmetischis,d.w.z.schadediehetgebruik
endewerkingvanhetproductnietbeïnvloedt,zoalsroest,veranderingvankleur,textuurof
beschermlaag,slijtage,geleidelijkekwaliteitsvermindering.
(f) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdooreenoorlog,terrorisme,brand,ongeval,natuurramp,
opzettelijkofaccidenteelverkeerdgebruik,misbruik,nalatigheidofverkeerdonderhoud,ofgebruik
onder abnormale omstandigheden.
(g) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorhetfeitdathetproductisgeïnstalleerdofaangeslotenop
eenrandapparaatdatnietvanhetASUS-merkisofnietdoorASUSwordtverkocht;
(h) Indienerschadeisveroozaaktdoorincorrectinstallatieofincorrecteaansluitingvanrandapparatuur
printers,opticaldrives,netwerkkaart,ofeenUSB-apparaat,enz.
(i) Alserschadeisveroorzaaktdooreenexterneelektrischefoutofeenongeval.
(j) Alserschadeisdoorgebruikbuitendegebruiks-ofopslagparametersof-omgeving,zoals
gedetailleerd in de gebruikershandleiding.
(k) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorsoftwarevanderdenofvirussen,ofsoftware-of
gegevensverliesdiekanoptredentijdensdereparatieofvervanging.
(l) Onbruikbaarheiddoorvergetenofverlorenbeveiligingswachtwoorden.
(m)Onbruikbaarheidvanofschadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorvervuilingdoorgevaarlijke
stoffen,ziekten,ongedierteofstraling.
(n) Fraude,diefstal,onverklaarbareverdwijningofopzettelijkedaad;
Behalvezoalsvermeldindezegarantieenvoorzoverditmaximaalistoegestaandoordeweg,isASUS
nietverantwoordelijkvoordirecte,speciale,incidenteleofgevolgschade,voortvloeienduitelkeinbreuk
opdegarantieofvoorwaarden,ofonderenigejuridischegrondslag,metinbegripvan,maarnietbeperkt
totverliesvangebruik;verliesvaninkomsten;verliesvanwerkelijkeofverwachtewinst(inclusiefverlies
vanwinstopcontracten);verliesvangebruikvangeld;verliesvanverwachtebesparingen;verliesvan
handel;verliesvanzakelijkekansen;verliesvangoodwill;verliesvanreputatie;verliesvanofschade
aangegevens;ofelkeindirectofgevolgschadeofverliesdiewerdveroorzaakt,inclusiefdevervangen
vanuitrustingeneigendom,allekostenvoorhetherstellenofreproducerenvanallegegevensdiezijn
opgeslagenopofgebruiktmethetproduct.Devoorgaandebeperkingisnietvantoepassingopclaims
ingevalvanoverlijdenoflichamelijkletsel,ofopelkestatutaireaansprakelijkheidvooropzettelijke
engrovenalatigheiden/ofweglatingendoorASUS.Sommigerechtsgebiedenstaandeuitsluiting
ofbeperkingvanincidenteleofgevolgschadeniettoe.Voorzovereendergelijkrechtsgebieddeze
garantieregelt,zijndebovenstaandebeperkingenmogelijknietvantoepassingopu.
6. Gegevensbeveiliging
UgaatakkoordenbegrijptdathetnodigisvoorASUSompersoonlijkegegevensteverzamelen
overtedragenenteverwerkenomdegevraagdeservicetevergemakkelijken,endatuwgegevens
voorditdoelkunnenwordenovergedragennaarenverwerktinelklandwaarASUSofhaar
dochtermaatschappijeneenzetelhebben.Elkgebruikvanuwgegevenszalonderhevigzijnen
beschermdwordendoorhetprivacybeleidvanASUS(http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_
Privacy_Policy/Privacy_Policy/).
Nederlands
7. Gevallen buiten garantie
WanneeruhetproductterugbrengtnaareenASUS-reparatiecentrumtijdensdegarantieperiode,
betekentditnietautomatischdathetgratiszalwordengerepareerd.Bijontvangstvanuwproduct
behoudtASUSzichhetrechtvoordegeldigheidvanuwgarantieenuwaanvraagvoorserviceonder
degarantietecontroleren.Alsdegarantieperiodeisverstrekenofalseruitsluitinginclausule5van
toepassingzijn,wordtuwaanvraagbeschouwdalsbuitengarantie("OOW").
Alsuwserviceaanvraagbuitendegarantievalt,krijgtueenservicekostenlijstmeteenaanbodvoor
reparatie.Ukuntditaanbodaanvaardenofweigeren.Alsuaccepteertomdereparatietebetalen,
zullenwijufacturerenvoordereparatiekosten,reserveonderdelenenanderekostendiezijnvermeld
indeservicekostenlijst.Umoetdefactuurbetalenbinnen4wekennadedatumvandefactuur.De
reparatiewordtalleenuitgevoerdnadatdefactuurisvereffend.
Voorzoverditistoegestaandoordetoepasselijkewet,kanASUSudiagnosekosten(inclusief
transportkostenalsdieerzijn)aanrekenenvanmaximaal100USD(ofhetequivalentindelokale
valuta)alsuwserviceaanvraagbuitengarantievalt,alsudeoffertevoordereparatieweigertofalsuw
product geen service vereist.
8. Achtergelaten eigendom
Nadatuwproductisgerepareerdofalsunietakkoordgaatmetdeoffertevoorreparatie,zalASUS
aanbiedenuwproductterugtesturenviadeovereengekomenRMA-methode.Alsuuwproductniet
afhaaltofalsdeleveringnietmogelijkisophetadresdatdooruisopgegeven,zalASUSuwproduct
opslaanvooreenperiodevan60dagen.NadezeperiodezalASUSueenberichtsturennaarhetadres
datuhebtopgegevenophetogenblikwaaropudeservicehebtaangevraagd.Alsuhetproductnog
steedsnietafhaalt,behoudtASUSzichhetrechtvooreenschadevergoedingvanuteeisen,inclusief
9. Internationale garantie en ondersteuning
ASUSbiedtgeengarantieservicebuitenhetlandwaarudeASUSChromeboxhebtaangeschaft.
10. Contactgegevens van het ASUS-servicecentrum
RaadpleegdeEngelseversievandezegarantiekaartvoorcontactgegevens.
ASUS-contactgegevens
Dezegarantiewordtgebodendoor:
ASUSTeK Computer Inc.
Nr.15Li-TeRoad,Peitou
Taipei112,Taiwan
Telefoon:+886-2-2894-3447
Nederlands
1/105