Packard Bell CT500P Handleiding

Categorie
Tv's
Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

B
B
EKNOPTE
EKNOPTE
HANDLEIDING
HANDLEIDING
VOOR
VOOR
P
P
ACKARD
ACKARD
B
B
ELL
ELL
M
M
ONITOR
ONITOR
VEILIGHEIDS- EN ONDERHOUDSINSTRUCTIES
Om de kans op brand of elektrische schok te verminderen, dit apparaat niet blootstellen aan regen of vocht.
Zet de monitor op een stabiele ondergrond om vallen te voorkomen.
Gebruik de monitor niet in direct zonlicht of onder felle lampen, om uw ogen minder te vermoeien.
Om een elektrische schok te voorkomen de schroeven en kap niet verwijderen. Maak de monitor nooit open! In de moni-
tor bevinden zich geen onderdelen die u zelf kunt vervangen. Laat reparaties uitsluitend door een gekwalificeerd technicus
uitvoeren.
Netspanning: In veel Europese landen is de netspanning van stopcontacten 230 V; deze kan echter variëren tussen 200
en 240 V. Controleer of de netspanning in uw land geschikt is voor uw monitor.
Plaats geen zware voorwerpen op de netkabel of andere kabels. Een beschadigde netkabel kan brand of een elektrische
schok veroorzaken. Gebruik de netkabel dus niet als deze beschadigd is. U kunt een vervangende kabel kopen bij uw plaat-
selijke computer- of elektronicawinkel.
Haal de monitor niet uit elkaar. De kap mag alleen verwijderd worden door een gekwalificeerd technicus.
Houd kinderen en huisdieren uit de buurt van de monitor.
Mors geen vloeistoffen en dranken in de kast.
Gebruik de monitor niet in omstandigheden buiten de gespecificeerde temperaturen en vochtigheidsgraad.
Zorg dat er rondom de monitor voldoende ventilatieruimte is.
Houd de monitor uit de buurt van sterke magnetische velden veroorzaakt, door transformatoren, motoren, ventilatoren
of andere apparatuur.
Bij een onregelmatige wisselspanning kan de monitor door een beveiligingsschakelaar worden uitgeschakeld (het voed-
ingslampje dooft). Druk in dat geval op de aan/uit-knop en wacht ten minste 30 seconden alvorens de monitor weer aan
te zetten.
INSTRUCTIES VOOR INSTALLATIE (ZIE DE ILLUSTRATIES VOOR IN DEZE HANDLEIDING)
1. Controleer of de computer en de monitor UIT staan. Bij uw monitor is een VGA-videokabel meegeleverd.
Sluit voorzichtig een van de 15-pins pluggen aan op de connector aan de achterzijde van de monitor en, indien nog
niet aangesloten, de andere op de connector aan de achterkant van de monitor. Volgens PC99-voorschriften moeten
de VGA-plug en de connector blauw zijn. De monitor is automatisch zo geconfigureerd dat de video-instellingen van
de PC overeenkomen met de maximale XGA-resolutie.
2. Sluit de voeding op de monitor aan zoals op de bijbehorende afbeelding (pag. 2) wordt getoond.
Controleer of de videokabel goed is aangesloten alvorens de netkabel van uw monitor aan te sluiten. Controleer of de
computer en de monitor UIT staan. Wij raden u aan eerst de monitor in te schakelen en pas daarna de computer aan
te zetten!
BEDIENING VAN DE MONITOR (ZIE DE ILLUSTRATIES VOOR IN DEZE HANDLEIDING)
Voer eerst een auto-setup uit alvorens de instellingen te wijzigen.
Met de AAN/UIT-knop (A) schakelt u het beeldscherm in of uit. Het is raadzaam eerst de monitor en dan pas de computer
in te schakelen. Druk op de MENU-knop (B) om het OSD-menu te activeren. Ter informatie verschijnen boven in het menu
de huidige resolutie en frequentie. Met de knoppen DOWN (C) en UP (D) kunt u het onderdeel selecteren waarin u wijzigin-
gen wilt aanbrengen. Met de MENU-knop (B) kunt u de te wijzigen instelling kiezen. Met de knoppen DOWN en UP kunt
u de waarde van de gekozen functie verlagen of verhogen. Druk op de MENU-knop om uw keuze te bevestigen. De opties
Contrast en Brightness (Helderheid) kunnen rechtstreeks worden geregeld met de knoppen DOWN en UP.
CT500p/CT700p: Druk op de AUTO-knop (E) om automatisch de optimale beeldweergave in te stellen.
CC700p: Gebruik de knop EXIT (Afsluiten) (E) om het OSD-menu te verlaten.
STUURPROGRAMMAS
Onder normale omstandigheden zullen de benodigde stuurprogramma's voor de Packard Bell monitor op uw computer
aanwezig zijn. Indien dit niet het geval is, kunt u de stuurprogramma's downloaden van de supportsectie van de Packard
Bell website op www.packardbell.com
Gebruikershandleiding
28
NEDERLANDS
UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:13 Page 28
NADERE INFORMATIE
Voor nadere informatie verwijzen wij u naar de volledige handleiding op de CD die u bij uw monitor gekregen heeft. Plaats
de CD in het cd-station en selecteer uw monitor in de lijst in het openingsscherm. Als de cd niet automatisch start, gaat
u naar Start > My Computer > Monitor Guide > Welcome.htm.
MOGELIJKE OPLOSSINGEN
In de volgende gevallen haalt u de stekker van de voedingskabel van de monitor onmiddelijk uit het stopcontact en laat
u door een service-monteur een reparatie uitvoeren:
Als de netkabel of de stekker is beschadigd
Als er vloeistof of voorwerpen in de monitor terecht gekomen zijn
Als de monitor heeft blootgestaan aan regen of water
Als de monitor is gevallen of de kast is beschadigd
Controleer de onderstaande punten alvorens een door Packard Bell erkend servicecentrum te bellen:
Ik heb geen beeld en het voedingslampje licht niet op
Controleer of de voedingskabel aan beide kanten correct is aangesloten en of de aan/uit-knop is ingedrukt.
Controleer of de videokabel correct is aangesloten op de computer en of de kabel niet beschadigd is.
Ik heb geen beeld maar het voedingslampje licht wel op
Het kan zijn dat uw computer in de Power Down- of Slaap-stand staat. Dit is een tijdelijke status waarin uw computer en
monitor minder energie verbruiken. Beweeg met de muis of druk op de spatiebalk en wacht enkele seconden.
Het is ook mogelijk dat de Helderheid van uw monitor te hoog of te laag is ingesteld. Gebruik de helderheidknop onder
aan uw scherm om de helderheid aan te passen.
Controleer of de gebruikte weergavemodus door de monitor wordt ondersteund.
Schakel de monitor uit en weer in om te zien of dit het probleem oplost.
Zorg dat de computer AAN staat.
Het beeld is instabiel.
Isoleer en verwijder bronnen van elektrische of magnetische velden in de buurt van de monitor.
Stel uw computer in op een videomodus die door de monitor wordt ondersteund. Zie de documentatie op de bijgeleverde
CD voor meer informatie.
Probeer of de monitor wel werkt op een ander geaard stopcontact, bij voorkeur op een andere groep.
Controleer de scherminstellingen van uw computer. Controleer of het scherm de geselecteerde modus ondersteunt.
Het bericht "Check cable" verschijnt op het scherm.
Controleer of de analoge videokabel goed is aangesloten op de analoge videopoort achter op de monitor.
Controleer of de andere kant goed is aangesloten op de VGA-connector van uw computer.
SERVICE EN GARANTIE
PACKARD BELL BEPERKTE GARANTIE
Wij danken u voor het kopen van een Packard Bell-product. Dit document bevat de algemene voorwaarden van de
Packard Bell Beperkte Garantie.
1. DEFINITIES
“Packard Bell” shall mean verwijst naar het hoofdkantoor van NEC Computers in het land van aankoop of als er geen
hoofdkantoor van NEC Computers in dit land is naar: NEC Computers International B.V. Nieuweweg 279, 6603 BN,
Wijchen, The Netherlands.
• “Klant” of ”U” verwijst naar de eindgebruiker van het Packard Bell-product of degene die het heeft gekocht.
“Product” staat voor de Packard Bell monitor, inclusief randapparatuur of verbruiksartikelen in de oorspronkelijke ver-
pakking werd meegeleverd.
• “Garantie” verwijst naar de Garantie die op grond van de wet in het Land van aankoop van het Product van toepassing
is of naar de contractuele Garantie waarop U na de aankoop van het Product recht hebt.
“Garantieperiode” verwijst naar de periode waarin U recht hebt op de toepassing van de Garantie op het Product.
De Garantieperiode gaat in op de aankoopdatum of leveringsdatum van het Product.
• “Service en Ondersteuning” staat voor de technische bijstand of service van Packard Bell, die door technici of tech-
nische vertegenwoordigers en het Packard Bell Call Centre wordt geleverd.
• “Land” verwijst naar het land waar U het Product hebt gekocht.
29
UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:13 Page 29
2. HOE ACTIVEERT U DE PACKARD BELL GARANTIE?
Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de
leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als
geautoriseerde contractant van Packard Bell. Gebruik de contactinformatie van deze leverancier in plaats van de contact-
informatie die hieronder wordt beschreven.
Packard Bell beantwoordt zowel aan uw eisen op het gebied van kwaliteit als op het gebied van een correcte Service en
Ondersteuning.
Voor het uitvoeren van een correcte Service en Ondersteuning vraagt Packard Bell U om de registratiegegevens als u con-
tact opneemt met Packard Bell. De Klant zal Packard Bell informeren over de juiste aankoopdatum, zodat duidelijk is tot
welke datum hij recht heeft op Garantie. Bij twijfel zal de Klant Packard Bell een kopie van het aankoopbewijs sturen.
Packard Bell registreert alle persoonlijke gegevens om een passende en afdoende Service en Ondersteuning te kunnen leveren
en U tijdens de Garantieperiode goed bij te staan. Packard Bell beschermt de persoonlijke gegevens en draagt ze alleen over
aan derden wanneer dit voor Service en Ondersteuning nodig zou zijn.
3. WAT VALT ER ONDER DE GARANTIE?
Packard Bell garandeert dat het Product vrij is van materiaal- en fabricagefouten tijdens de Garantieperiode en in de Landen
die hieronder worden aangegeven. Deze Garantie is beperkt tot het vervangen van het Product of defecte onderdeel met
een identiek of vergelijkbaar Product of door een nieuw onderdeel of onderdeel dat gelijkwaardig is aan nieuw.
Deze Garantie dekt de reparatie (inclusief de onderdelen en de werkuren) of de vervanging, zoals hieronder beschreven,
tijdens de Garantieperiode. Indien u het Product tegelijkertijd hebt gekocht met een Packard Bell computer, is de
Garantieperiode zoals aangegeven in de Garantiedocumentatie van uw Packard Bell computer van toepassing. Deze infor-
matie vindt u op het Garantie- en Serviceblad dat u bij uw computer hebt gekregen.
De Garantieperiode kan afwijken:
1. Indien de leverancier waar uw uw computer gekocht hebt garantiedocumentatie heeft meegeleverd, is de
Garantieperiode zoals aangegeven in de Garantiedocumentatie van de leverancier van toepassing.
2. Als het Product los is gekocht, is de Garantieperiode afhankelijk van het land van aankoop:
2 jaar: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Zwitserland
1 jaar: Overige landen
Speciaal voor Liquid Crystal Displays (“LCD's”):
Packard Bell streeft ernaar de hoogste kwaliteit LCD-producten te leveren. Uw product voldoet aan de Klasse 2-specifi-
caties van de industriële ISO 13406-2-richtlijnen voor LCD's.
LCD's maken gebruik van een technologie die is gebaseerd op pixels. Een pixel bestaat uit een combinatie van drie sub-
pixels (rood, groen en blauw) voor elk van die kleuren. Op elk LCD bevinden zich miljoenen subpixels. Pixelfouten op
LCD's kunnen bestaan uit hele pixels of subpixels die donker worden, permanent oplichten of knipperen.
De ISO 13406-2-standaard staat een aantal pixelfouten toe gebaseerd op het totale aantal pixels (wordt bepaald door de
schermafmeting). Packard Bell vervangt een LCD in de garantieperiode als er wordt voldaan aan de volgende criteria:
Type 1: Er is altijd een volledige pixel zichtbaar op het scherm, resulterend in een witte punt.
Type 2: Een volledige pixel licht nooit op, resulterend in een donkere punt.
Type 3: Een of twee subpixels zijn altijd in- of uitgeschakeld, wat resulteert in een pixel in een van de basiskleuren (rood,
groen, blauw, cyaan, magenta, geel). Of er verschijnt een constant knipperende pixel.
Foutcluster 1: In een veld van 5x5-pixels treden er verschillende fouten van het Type 1 of het Type 2 op.
Foutcluster 2: In een veld van 5x5 pixels treden er verschillende fouten van het type 3 op. Packard Bell kan de
Garantieperiode op het Product beperken of uitbreiden wanneer dit naar het oordeel van Packard Bell nodig
blijkt of wanneer dit is voorgeschreven in de consumentenwetgeving van het Land.
4. GARANTIE-UITSLUITINGEN
Deze Garantie is niet van toepassing indien:
• defecte accessoires, verbruiksartikelen en/of randapparatuur niet in de oorspronkelijke verpakking van het Product
Afmeting Aantal pixels Type 1 Type 2 Type 3 Foutcluster 1 Foutcluster 2
Helder Donker Subpixel
Foutencluster
type 1 of 2 in
5X5 pixels
Foutencluster
type 3 in 5X5
pixels
15" 1 024 x 768 786 432 2 2 4 1 2
17" 1 280 x 1 024 1 310 720 3 3 7 1 3
19" 1 280 x 1 024 1 310 720 3 3 7 1 3
Gebruikershandleiding
30
NEDERLANDS
UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:14 Page 30
werden meegeleverd of afzonderlijk van het Product zijn gekocht problemen optreden bij hardware of software die
niet in de oorspronkelijke verpakking van het Product werden meegeleverd.
• de oorspronkelijke identificatiemarkeringen zijn verwijderd of veranderd.
• defecten of foutmeldingen het gevolg zijn van een ongeval, verwaarlozing of verkeerd gebruik, wanneer een storing
of defect in de voedingsspanning optreedt of door ongebruikelijke mechanische of elektrische spanning, door aircon-
ditioning of milieubeheer, door weersomstandigheden of door het gebruik van niet door Packard Bell geleverde
onderdelen.
• de Klant of anderen dan Packard Bell of geautoriseerde serviceverleners het Product hebben gewijzigd, aangepast, hersteld,
geïnstalleerd of service hebben uitgevoerd het gebruik of de installatie van het Product niet werd uitgevoerd zoals in de
documentatie van Packard Bell is beschreven.
• het Product defect is ten gevolge van een reden die naar oordeel van Packard Bell niet is terug te voeren op materiaal-
of fabricagefouten.
• de Klant niet alle procedures in deze handleiding beschreven heeft gevolgd.
5. BEPERKTE AANSPRAKELIJKHEID
Deze Garantie sluit alle andere expliciete of impliciete garanties uit, met inbegrip van maar niet beperkt tot garanties met
betrekking tot de verkoopbaarheid of geschiktheid voor enigerlei doel van dit Product en de bijbehorende documentatie. De
aansprakelijkheid van Packard Bell is beperkt tot de reparatie of de vervanging van het Product. Packard Bell is niet aansprake-
lijk voor vervanging of reparatie van het Product indien de Garantie niet van toepassing is vanwege de redenen gegeven in
sectie 4. Onder geen enkele voorwaarde is Packard Bell aansprakelijk voor enige andere kosten, uitgaven, verlies of beschadig-
ing: direct of indirect, voortvloeiend of incidenteel, inbegrepen maar niet beperkt tot winstderving of andere commerciële
schade, gegevensverlies, veroorzaakt door het gebruik van het Product of door Verlening Service en Ondersteuning
Met uitzondering van dood of persoonlijk letsel veroorzaakt door nalatigheid van Packard Bell of zijn werknemers of een
serviceverlener omvat deze beperkte aansprakelijkheid de totale aansprakelijkheid met betrekking tot de hierin genoemde
producten en service en zal er voor Packard Bell geen andere verplichting, schuld of aansprakelijkheid tegenover de klant
bestaan, om het even uit hoofde van een contract, onrechtmatige daad (waaronder aansprakelijkheid voor nalatigheid) of
anderszins. Deze beperkte aansprakelijkheid tast op geen enkele manier de statutaire rechten van de Klant aan die wor-
den gewaarborgd door de nationale wetgeving voor de verkoop van consumptiegoederen in het Land.
Packard Bell is niet aansprakelijk voor eventuele storingen of vertragingen in prestaties ten gevolge van oorzaken die
Packard Bell niet kan voorkomen. Dergelijke omstandigheden zijn onder andere onderbroken telefoondiensten, vertraging
van levering van onderdelen vanwege gesloten vliegvelden, natuurrampen, stakingen en het niet met U contact kunnen
opnemen om een afspraak te bevestigen.
6. UITBREIDING VAN GARANTIE
Afhankelijk van het Land van aankoop is het mogelijk een uitgebreide garantie te kopen. Neem voor meer informatie con-
tact op met de winkel waar U het Product hebt gekocht. Als U een uitgebreide garantie hebt gekocht, dan gaan de
algemene voorwaarden van die uitgebreide garantie vóór deze Garantie.
7. HOE VERKRIJGT U DE PACKARD BELL GARANTIE?
Service en ondersteuning
Mocht zich onverhoopt een probleem met het Product voordoen, neem dan contact op met de afdeling Service en
Ondersteuning in het Land door middel van de Contactinformatie zoals aangegeven in sectie 11. U dient de volgende
informatie bij de hand te hebben:
• Serienummer van het Product.
• Origineel aankoopbewijs van het Product.
• Gegevens over alle eventuele wijzigingen aan de software of hardware van het Product.
• Alle niet-Packard Bell hardware-onderdelen moeten verwijderd zijn.
• Zekerheid dat het probleem niet is veroorzaakt door andere hardware of software.
• Gedetailleerde beschrijving van alle foutmeldingen.
• Als U telefoneert, zorg dan dat U bij het Product zit en dat het (indien mogelijk) is ingeschakeld.
Een technicus van Packard Bell zal telefonische ondersteuning verlenen om een diagnose te stellen en indien mogelijk het
probleem telefonisch op te lossen. Als het probleem niet telefonisch kan worden opgelost, zal Packard Bell overeenkomstig
de geldende serviceprocedure het Product repareren. U en de technicus zullen de te volgen procedure bespreken.
Packard Bell behoudt zich het recht voor onderdelen en werkuren in rekening te brengen als Packard Bell ontdekt dat het
Product geen probleem of defect vertoont, of als de Klant niet aan de in deze sectie uiteengezette voorwaarden voldoet.
Als de Klant Service en Ondersteuning vraagt in een ander land dan het Land en/of als de Garantieperiode op het Product
is verlopen, dan wordt Service en Ondersteuning aan de Klant in rekening gebracht.
8. VERLENING SERVICE & SUPPORT
Als naar het oordeel van een Packard Bell Service en Ondersteuning-technicus interventie nodig is, dan vervangt of herstelt
Packard Bell, op advies van de technicus, het Product, OP VOORWAARDE DAT:
31
UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:14 Page 31
U alle in dit document aangegeven procedures hebt gevolgd.
U alle niet-Packard Bell hardware-onderdelen hebt verwijderd. Elke serviceprocedure is beperkt tot het Land van aankoop.
Als U of een gemachtigde vertegenwoordiger niet op de afgesproken tijd en plaats aanwezig is, kunnen eventuele volgende
bezoeken aan U in rekening worden gebracht. Packard Bell behoudt zich het recht voor het verlenen van service te
weigeren op een plaats waar, naar het oordeel van Packard Bell, de veiligheid van de servicetechnicus van Packard Bell in
gevaar is en het onmogelijk is de hierboven beschreven Service en Ondersteuning te verlenen.
9. SERVICEPROCEDURES
Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de
leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als
geautoriseerde contractant van Packard Bell. Indien dit het geval is, dient u gebruik te maken van de contactinformatie
van uw leverancier.
De procedure voor Service en Ondersteuning kan verschillen afhankelijk van het Land van aankoop en de leverancier. Het
minimale serviceniveau is Carry-In. U kunt dit niveau verhogen door het aankopen van een uitgebreide garantie.
Ongeacht de van toepassing zijnde serviceprocedure moet U de interventieprocedure voor Service en Ondersteuning vol-
gen die hierboven in sectie 8 is beschreven.
Hierna volgt een beschrijving van elke procedure:
a) Carry-In
• De Klant verpakt het volledige Product veilig in de (oorspronkelijke) verpakking.
• De Klant voegt een kopie van het originele aankoopbewijs (verkoopfactuur) en andere relevante verkoopinformatie toe.
• De Klant voegt een gedetailleerde beschrijving van het probleem aan het Product toe.
• De Klant geeft het volledige Product af aan de winkel waar het Product was gekocht of aan een geautoriseerde ser-
viceverlener in de buurt van de woonplaats van de Klant.
• Bijkomende transport-, reparatie- en servicekosten en vervangende onderdelen zijn voor rekening van Packard Bell.
b) On-site
Packard Bell maakt met de Klant een afspraak voor de reparatie.
• De Klant overlegt het bewijs van aankoop van het Product aan de technicus die de service komt verlenen.
• Transport-, reparatie- en servicekosten en vervangende onderdelen zijn voor rekening van Packard Bell. Als de service
niet op de afgesproken plaats kan worden uitgevoerd, kan de technicus besluiten het Product mee te nemen en na
reparatie terug te sturen.
10. OVERDRACHT VAN GARANTIE
Mocht het Product van eigenaar wisselen, dan kan deze Garantie met het Product worden overgedragen. Belangrijk: De
nieuwe eindgebruiker heeft onder twee voorwaarden recht op het resterende gedeelte van de Garantieperiode van het
overgedragen Product:
1. De nieuwe eindgebruiker moet in het bezit zijn van het originele aankoopbewijs.
2. Informatie over verandering van eigenaar moet aan Packard Bell zijn doorgegeven via het adres vermeld in sectie 11
onder ‘Contactinformatie’.
11. CONTACTINFORMATIE
Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de
leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als
geautoriseerde contractant van Packard Bell. Gebruik de contactinformatie van deze leverancier in plaats van de contact-
informatie die hieronder wordt beschreven.
U kunt contact opnemen met Packard Bell Service en Ondersteuning door middel van de contactinformatie voor uw land.
U vindt deze op het Serviceblad in de verpakking van uw monitor.
Contactinformatie kan worden gewijzigd. De recentste contactinformatie vindt u in de bijgesloten documentatie of op de
website van Packard Bell.
Voordat U contact opneemt met Packard Bell Service en Ondersteuning, moet u eerst de website van Packard Bell
raadplegen voor informatie over ondersteuning en het oplossen van problemen:
www.packardbell.com
Er worden regelmatig updates van hard- en software gemaakt. Daarom is het mogelijk dat bepaalde instructies, specifi-
caties en afbeeldingen in deze documentatie voor uw situatie iets afwijken.
Bovendien behoudt Packard Bell zich het recht voor deze uitgave te herzien en veranderingen in de inhoud aan te bren-
gen, zonder de verplichting iemand vooraf van de revisie of wijziging op de hoogte te brengen.
«Copyright ©2001-2004 NEC Computers International BV. Alle rechten voorbehouden.
Manual do Utilizador
32
PORTUGUES
UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:14 Page 32

Documenttranscriptie

UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:13 Page 28 BEKNOPTE HANDLEIDING VOOR PACKARD B ELL M ONITOR VEILIGHEIDS- EN ONDERHOUDSINSTRUCTIES NEDERLANDS Om de kans op brand of elektrische schok te verminderen, dit apparaat niet blootstellen aan regen of vocht. Zet de monitor op een stabiele ondergrond om vallen te voorkomen. Gebruik de monitor niet in direct zonlicht of onder felle lampen, om uw ogen minder te vermoeien. Om een elektrische schok te voorkomen de schroeven en kap niet verwijderen. Maak de monitor nooit open! In de monitor bevinden zich geen onderdelen die u zelf kunt vervangen. Laat reparaties uitsluitend door een gekwalificeerd technicus uitvoeren. Netspanning: In veel Europese landen is de netspanning van stopcontacten 230 V; deze kan echter variëren tussen 200 en 240 V. Controleer of de netspanning in uw land geschikt is voor uw monitor. Plaats geen zware voorwerpen op de netkabel of andere kabels. Een beschadigde netkabel kan brand of een elektrische schok veroorzaken. Gebruik de netkabel dus niet als deze beschadigd is. U kunt een vervangende kabel kopen bij uw plaatselijke computer- of elektronicawinkel. Haal de monitor niet uit elkaar. De kap mag alleen verwijderd worden door een gekwalificeerd technicus. Houd kinderen en huisdieren uit de buurt van de monitor. Mors geen vloeistoffen en dranken in de kast. Gebruik de monitor niet in omstandigheden buiten de gespecificeerde temperaturen en vochtigheidsgraad. Zorg dat er rondom de monitor voldoende ventilatieruimte is. Houd de monitor uit de buurt van sterke magnetische velden veroorzaakt, door transformatoren, motoren, ventilatoren of andere apparatuur. Bij een onregelmatige wisselspanning kan de monitor door een beveiligingsschakelaar worden uitgeschakeld (het voedingslampje dooft). Druk in dat geval op de aan/uit-knop en wacht ten minste 30 seconden alvorens de monitor weer aan te zetten. INSTRUCTIES VOOR INSTALLATIE (ZIE DE ILLUSTRATIES VOOR IN DEZE HANDLEIDING) 1. Controleer of de computer en de monitor UIT staan. Bij uw monitor is een VGA-videokabel meegeleverd. Sluit voorzichtig een van de 15-pins pluggen aan op de connector aan de achterzijde van de monitor en, indien nog niet aangesloten, de andere op de connector aan de achterkant van de monitor. Volgens PC99-voorschriften moeten de VGA-plug en de connector blauw zijn. De monitor is automatisch zo geconfigureerd dat de video-instellingen van de PC overeenkomen met de maximale XGA-resolutie. 2. Sluit de voeding op de monitor aan zoals op de bijbehorende afbeelding (pag. 2) wordt getoond. Controleer of de videokabel goed is aangesloten alvorens de netkabel van uw monitor aan te sluiten. Controleer of de computer en de monitor UIT staan. Wij raden u aan eerst de monitor in te schakelen en pas daarna de computer aan te zetten! BEDIENING VAN DE MONITOR (ZIE DE ILLUSTRATIES VOOR IN DEZE HANDLEIDING) Voer eerst een auto-setup uit alvorens de instellingen te wijzigen. Met de AAN/UIT-knop (A) schakelt u het beeldscherm in of uit. Het is raadzaam eerst de monitor en dan pas de computer in te schakelen. Druk op de MENU-knop (B) om het OSD-menu te activeren. Ter informatie verschijnen boven in het menu de huidige resolutie en frequentie. Met de knoppen DOWN (C) en UP (D) kunt u het onderdeel selecteren waarin u wijzigingen wilt aanbrengen. Met de MENU-knop (B) kunt u de te wijzigen instelling kiezen. Met de knoppen DOWN en UP kunt u de waarde van de gekozen functie verlagen of verhogen. Druk op de MENU-knop om uw keuze te bevestigen. De opties Contrast en Brightness (Helderheid) kunnen rechtstreeks worden geregeld met de knoppen DOWN en UP. CT500p/CT700p: Druk op de AUTO-knop (E) om automatisch de optimale beeldweergave in te stellen. CC700p: Gebruik de knop EXIT (Afsluiten) (E) om het OSD-menu te verlaten. STUURPROGRAMMA’S Onder normale omstandigheden zullen de benodigde stuurprogramma's voor de Packard Bell monitor op uw computer aanwezig zijn. Indien dit niet het geval is, kunt u de stuurprogramma's downloaden van de supportsectie van de Packard Bell website op www.packardbell.com 28 Gebruikershandleiding UG_Proview_6937500100.qxd NADERE 7/09/04 18:13 Page 29 INFORMATIE Voor nadere informatie verwijzen wij u naar de volledige handleiding op de CD die u bij uw monitor gekregen heeft. Plaats de CD in het cd-station en selecteer uw monitor in de lijst in het openingsscherm. Als de cd niet automatisch start, gaat u naar Start > My Computer > Monitor Guide > Welcome.htm. MOGELIJKE OPLOSSINGEN In de volgende gevallen haalt u de stekker van de voedingskabel van de monitor onmiddelijk uit het stopcontact en laat u door een service-monteur een reparatie uitvoeren: Als de netkabel of de stekker is beschadigd Als er vloeistof of voorwerpen in de monitor terecht gekomen zijn Als de monitor heeft blootgestaan aan regen of water Als de monitor is gevallen of de kast is beschadigd Controleer de onderstaande punten alvorens een door Packard Bell erkend servicecentrum te bellen: Ik heb geen beeld en het voedingslampje licht niet op Controleer of de voedingskabel aan beide kanten correct is aangesloten en of de aan/uit-knop is ingedrukt. Controleer of de videokabel correct is aangesloten op de computer en of de kabel niet beschadigd is. Ik heb geen beeld maar het voedingslampje licht wel op Het kan zijn dat uw computer in de Power Down- of Slaap-stand staat. Dit is een tijdelijke status waarin uw computer en monitor minder energie verbruiken. Beweeg met de muis of druk op de spatiebalk en wacht enkele seconden. Het is ook mogelijk dat de Helderheid van uw monitor te hoog of te laag is ingesteld. Gebruik de helderheidknop onder aan uw scherm om de helderheid aan te passen. Controleer of de gebruikte weergavemodus door de monitor wordt ondersteund. Schakel de monitor uit en weer in om te zien of dit het probleem oplost. Zorg dat de computer AAN staat. Het beeld is instabiel. Isoleer en verwijder bronnen van elektrische of magnetische velden in de buurt van de monitor. Stel uw computer in op een videomodus die door de monitor wordt ondersteund. Zie de documentatie op de bijgeleverde CD voor meer informatie. Probeer of de monitor wel werkt op een ander geaard stopcontact, bij voorkeur op een andere groep. Controleer de scherminstellingen van uw computer. Controleer of het scherm de geselecteerde modus ondersteunt. Het bericht "Check cable" verschijnt op het scherm. Controleer of de analoge videokabel goed is aangesloten op de analoge videopoort achter op de monitor. Controleer of de andere kant goed is aangesloten op de VGA-connector van uw computer. SERVICE EN GARANTIE PACKARD BELL BEPERKTE GARANTIE Wij danken u voor het kopen van een Packard Bell-product. Dit document bevat de algemene voorwaarden van de Packard Bell Beperkte Garantie. 1. DEFINITIES • “Packard Bell” shall mean verwijst naar het hoofdkantoor van NEC Computers in het land van aankoop of als er geen hoofdkantoor van NEC Computers in dit land is naar: NEC Computers International B.V. Nieuweweg 279, 6603 BN, Wijchen, The Netherlands. • “Klant” of ”U” verwijst naar de eindgebruiker van het Packard Bell-product of degene die het heeft gekocht. • “Product” staat voor de Packard Bell monitor, inclusief randapparatuur of verbruiksartikelen in de oorspronkelijke verpakking werd meegeleverd. • “Garantie” verwijst naar de Garantie die op grond van de wet in het Land van aankoop van het Product van toepassing is of naar de contractuele Garantie waarop U na de aankoop van het Product recht hebt. • “Garantieperiode” verwijst naar de periode waarin U recht hebt op de toepassing van de Garantie op het Product. De Garantieperiode gaat in op de aankoopdatum of leveringsdatum van het Product. • “Service en Ondersteuning” staat voor de technische bijstand of service van Packard Bell, die door technici of technische vertegenwoordigers en het Packard Bell Call Centre wordt geleverd. • “Land” verwijst naar het land waar U het Product hebt gekocht. 29 UG_Proview_6937500100.qxd 2. HOE 7/09/04 18:14 Page 30 ACTIVEERT U DE PACKARD BELL GARANTIE? Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als geautoriseerde contractant van Packard Bell. Gebruik de contactinformatie van deze leverancier in plaats van de contactinformatie die hieronder wordt beschreven. Packard Bell beantwoordt zowel aan uw eisen op het gebied van kwaliteit als op het gebied van een correcte Service en Ondersteuning. Voor het uitvoeren van een correcte Service en Ondersteuning vraagt Packard Bell U om de registratiegegevens als u contact opneemt met Packard Bell. De Klant zal Packard Bell informeren over de juiste aankoopdatum, zodat duidelijk is tot welke datum hij recht heeft op Garantie. Bij twijfel zal de Klant Packard Bell een kopie van het aankoopbewijs sturen. Packard Bell registreert alle persoonlijke gegevens om een passende en afdoende Service en Ondersteuning te kunnen leveren en U tijdens de Garantieperiode goed bij te staan. Packard Bell beschermt de persoonlijke gegevens en draagt ze alleen over aan derden wanneer dit voor Service en Ondersteuning nodig zou zijn. 3. WAT VALT ER ONDER DE GARANTIE? Packard Bell garandeert dat het Product vrij is van materiaal- en fabricagefouten tijdens de Garantieperiode en in de Landen die hieronder worden aangegeven. Deze Garantie is beperkt tot het vervangen van het Product of defecte onderdeel met een identiek of vergelijkbaar Product of door een nieuw onderdeel of onderdeel dat gelijkwaardig is aan nieuw. Deze Garantie dekt de reparatie (inclusief de onderdelen en de werkuren) of de vervanging, zoals hieronder beschreven, tijdens de Garantieperiode. Indien u het Product tegelijkertijd hebt gekocht met een Packard Bell computer, is de Garantieperiode zoals aangegeven in de Garantiedocumentatie van uw Packard Bell computer van toepassing. Deze informatie vindt u op het Garantie- en Serviceblad dat u bij uw computer hebt gekregen. De Garantieperiode kan afwijken: NEDERLANDS 1. Indien de leverancier waar uw uw computer gekocht hebt garantiedocumentatie heeft meegeleverd, is de Garantieperiode zoals aangegeven in de Garantiedocumentatie van de leverancier van toepassing. 2. Als het Product los is gekocht, is de Garantieperiode afhankelijk van het land van aankoop: 2 jaar: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Zwitserland 1 jaar: Overige landen Speciaal voor Liquid Crystal Displays (“LCD's”): Packard Bell streeft ernaar de hoogste kwaliteit LCD-producten te leveren. Uw product voldoet aan de Klasse 2-specificaties van de industriële ISO 13406-2-richtlijnen voor LCD's. LCD's maken gebruik van een technologie die is gebaseerd op pixels. Een pixel bestaat uit een combinatie van drie subpixels (rood, groen en blauw) voor elk van die kleuren. Op elk LCD bevinden zich miljoenen subpixels. Pixelfouten op LCD's kunnen bestaan uit hele pixels of subpixels die donker worden, permanent oplichten of knipperen. De ISO 13406-2-standaard staat een aantal pixelfouten toe gebaseerd op het totale aantal pixels (wordt bepaald door de schermafmeting). Packard Bell vervangt een LCD in de garantieperiode als er wordt voldaan aan de volgende criteria: Afmeting Aantal pixels Type 1 Type 2 Type 3 15" 1 024 x 768 786 432 2 2 4 Foutcluster 1 Foutencluster type 1 of 2 in 5X5 pixels 1 17" 1 280 x 1 024 1 310 720 3 3 7 1 3 19" 1 280 x 1 024 1 310 720 3 3 7 1 3 Helder Donker Subpixel Foutcluster 2 Foutencluster type 3 in 5X5 pixels 2 Type 1: Er is altijd een volledige pixel zichtbaar op het scherm, resulterend in een witte punt. Type 2: Een volledige pixel licht nooit op, resulterend in een donkere punt. Type 3: Een of twee subpixels zijn altijd in- of uitgeschakeld, wat resulteert in een pixel in een van de basiskleuren (rood, groen, blauw, cyaan, magenta, geel). Of er verschijnt een constant knipperende pixel. Foutcluster 1: In een veld van 5x5-pixels treden er verschillende fouten van het Type 1 of het Type 2 op. Foutcluster 2: In een veld van 5x5 pixels treden er verschillende fouten van het type 3 op. Packard Bell kan de Garantieperiode op het Product beperken of uitbreiden wanneer dit naar het oordeel van Packard Bell nodig blijkt of wanneer dit is voorgeschreven in de consumentenwetgeving van het Land. 4. GARANTIE-UITSLUITINGEN Deze Garantie is niet van toepassing indien: • defecte accessoires, verbruiksartikelen en/of randapparatuur niet in de oorspronkelijke verpakking van het Product 30 Gebruikershandleiding UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:14 Page 31 werden meegeleverd of afzonderlijk van het Product zijn gekocht problemen optreden bij hardware of software die niet in de oorspronkelijke verpakking van het Product werden meegeleverd. • de oorspronkelijke identificatiemarkeringen zijn verwijderd of veranderd. • defecten of foutmeldingen het gevolg zijn van een ongeval, verwaarlozing of verkeerd gebruik, wanneer een storing of defect in de voedingsspanning optreedt of door ongebruikelijke mechanische of elektrische spanning, door airconditioning of milieubeheer, door weersomstandigheden of door het gebruik van niet door Packard Bell geleverde onderdelen. • de Klant of anderen dan Packard Bell of geautoriseerde serviceverleners het Product hebben gewijzigd, aangepast, hersteld, geïnstalleerd of service hebben uitgevoerd het gebruik of de installatie van het Product niet werd uitgevoerd zoals in de documentatie van Packard Bell is beschreven. • het Product defect is ten gevolge van een reden die naar oordeel van Packard Bell niet is terug te voeren op materiaalof fabricagefouten. • de Klant niet alle procedures in deze handleiding beschreven heeft gevolgd. 5. BEPERKTE AANSPRAKELIJKHEID Deze Garantie sluit alle andere expliciete of impliciete garanties uit, met inbegrip van maar niet beperkt tot garanties met betrekking tot de verkoopbaarheid of geschiktheid voor enigerlei doel van dit Product en de bijbehorende documentatie. De aansprakelijkheid van Packard Bell is beperkt tot de reparatie of de vervanging van het Product. Packard Bell is niet aansprakelijk voor vervanging of reparatie van het Product indien de Garantie niet van toepassing is vanwege de redenen gegeven in sectie 4. Onder geen enkele voorwaarde is Packard Bell aansprakelijk voor enige andere kosten, uitgaven, verlies of beschadiging: direct of indirect, voortvloeiend of incidenteel, inbegrepen maar niet beperkt tot winstderving of andere commerciële schade, gegevensverlies, veroorzaakt door het gebruik van het Product of door Verlening Service en Ondersteuning Met uitzondering van dood of persoonlijk letsel veroorzaakt door nalatigheid van Packard Bell of zijn werknemers of een serviceverlener omvat deze beperkte aansprakelijkheid de totale aansprakelijkheid met betrekking tot de hierin genoemde producten en service en zal er voor Packard Bell geen andere verplichting, schuld of aansprakelijkheid tegenover de klant bestaan, om het even uit hoofde van een contract, onrechtmatige daad (waaronder aansprakelijkheid voor nalatigheid) of anderszins. Deze beperkte aansprakelijkheid tast op geen enkele manier de statutaire rechten van de Klant aan die worden gewaarborgd door de nationale wetgeving voor de verkoop van consumptiegoederen in het Land. Packard Bell is niet aansprakelijk voor eventuele storingen of vertragingen in prestaties ten gevolge van oorzaken die Packard Bell niet kan voorkomen. Dergelijke omstandigheden zijn onder andere onderbroken telefoondiensten, vertraging van levering van onderdelen vanwege gesloten vliegvelden, natuurrampen, stakingen en het niet met U contact kunnen opnemen om een afspraak te bevestigen. 6. UITBREIDING VAN GARANTIE Afhankelijk van het Land van aankoop is het mogelijk een uitgebreide garantie te kopen. Neem voor meer informatie contact op met de winkel waar U het Product hebt gekocht. Als U een uitgebreide garantie hebt gekocht, dan gaan de algemene voorwaarden van die uitgebreide garantie vóór deze Garantie. 7. HOE VERKRIJGT U DE PACKARD BELL GARANTIE? Service en ondersteuning Mocht zich onverhoopt een probleem met het Product voordoen, neem dan contact op met de afdeling Service en Ondersteuning in het Land door middel van de Contactinformatie zoals aangegeven in sectie 11. U dient de volgende informatie bij de hand te hebben: • Serienummer van het Product. • Origineel aankoopbewijs van het Product. • Gegevens over alle eventuele wijzigingen aan de software of hardware van het Product. • Alle niet-Packard Bell hardware-onderdelen moeten verwijderd zijn. • Zekerheid dat het probleem niet is veroorzaakt door andere hardware of software. • Gedetailleerde beschrijving van alle foutmeldingen. • Als U telefoneert, zorg dan dat U bij het Product zit en dat het (indien mogelijk) is ingeschakeld. Een technicus van Packard Bell zal telefonische ondersteuning verlenen om een diagnose te stellen en indien mogelijk het probleem telefonisch op te lossen. Als het probleem niet telefonisch kan worden opgelost, zal Packard Bell overeenkomstig de geldende serviceprocedure het Product repareren. U en de technicus zullen de te volgen procedure bespreken. Packard Bell behoudt zich het recht voor onderdelen en werkuren in rekening te brengen als Packard Bell ontdekt dat het Product geen probleem of defect vertoont, of als de Klant niet aan de in deze sectie uiteengezette voorwaarden voldoet. Als de Klant Service en Ondersteuning vraagt in een ander land dan het Land en/of als de Garantieperiode op het Product is verlopen, dan wordt Service en Ondersteuning aan de Klant in rekening gebracht. 8. VERLENING SERVICE & SUPPORT Als naar het oordeel van een Packard Bell Service en Ondersteuning-technicus interventie nodig is, dan vervangt of herstelt Packard Bell, op advies van de technicus, het Product, OP VOORWAARDE DAT: 31 UG_Proview_6937500100.qxd 7/09/04 18:14 Page 32 U alle in dit document aangegeven procedures hebt gevolgd. U alle niet-Packard Bell hardware-onderdelen hebt verwijderd. Elke serviceprocedure is beperkt tot het Land van aankoop. Als U of een gemachtigde vertegenwoordiger niet op de afgesproken tijd en plaats aanwezig is, kunnen eventuele volgende bezoeken aan U in rekening worden gebracht. Packard Bell behoudt zich het recht voor het verlenen van service te weigeren op een plaats waar, naar het oordeel van Packard Bell, de veiligheid van de servicetechnicus van Packard Bell in gevaar is en het onmogelijk is de hierboven beschreven Service en Ondersteuning te verlenen. 9. SERVICEPROCEDURES Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als geautoriseerde contractant van Packard Bell. Indien dit het geval is, dient u gebruik te maken van de contactinformatie van uw leverancier. De procedure voor Service en Ondersteuning kan verschillen afhankelijk van het Land van aankoop en de leverancier. Het minimale serviceniveau is Carry-In. U kunt dit niveau verhogen door het aankopen van een uitgebreide garantie. Ongeacht de van toepassing zijnde serviceprocedure moet U de interventieprocedure voor Service en Ondersteuning volgen die hierboven in sectie 8 is beschreven. Hierna volgt een beschrijving van elke procedure: a) Carry-In • De Klant verpakt het volledige Product veilig in de (oorspronkelijke) verpakking. • De Klant voegt een kopie van het originele aankoopbewijs (verkoopfactuur) en andere relevante verkoopinformatie toe. • De Klant voegt een gedetailleerde beschrijving van het probleem aan het Product toe. • De Klant geeft het volledige Product af aan de winkel waar het Product was gekocht of aan een geautoriseerde serviceverlener in de buurt van de woonplaats van de Klant. • Bijkomende transport-, reparatie- en servicekosten en vervangende onderdelen zijn voor rekening van Packard Bell. b) On-site PORTUGUES Packard Bell maakt met de Klant een afspraak voor de reparatie. • De Klant overlegt het bewijs van aankoop van het Product aan de technicus die de service komt verlenen. • Transport-, reparatie- en servicekosten en vervangende onderdelen zijn voor rekening van Packard Bell. Als de service niet op de afgesproken plaats kan worden uitgevoerd, kan de technicus besluiten het Product mee te nemen en na reparatie terug te sturen. 10. OVERDRACHT VAN GARANTIE Mocht het Product van eigenaar wisselen, dan kan deze Garantie met het Product worden overgedragen. Belangrijk: De nieuwe eindgebruiker heeft onder twee voorwaarden recht op het resterende gedeelte van de Garantieperiode van het overgedragen Product: 1. De nieuwe eindgebruiker moet in het bezit zijn van het originele aankoopbewijs. 2. Informatie over verandering van eigenaar moet aan Packard Bell zijn doorgegeven via het adres vermeld in sectie 11 onder ‘Contactinformatie’. 11. CONTACTINFORMATIE Packard Bell heeft speciale serviceovereenkomsten met een aantal leveranciers. Raadpleeg de servicedocumentatie van de leverancier om te controleren of U recht hebt op Service en Ondersteuning van uw leverancier, die is aangewezen als geautoriseerde contractant van Packard Bell. Gebruik de contactinformatie van deze leverancier in plaats van de contactinformatie die hieronder wordt beschreven. U kunt contact opnemen met Packard Bell Service en Ondersteuning door middel van de contactinformatie voor uw land. U vindt deze op het Serviceblad in de verpakking van uw monitor. Contactinformatie kan worden gewijzigd. De recentste contactinformatie vindt u in de bijgesloten documentatie of op de website van Packard Bell. • Voordat U contact opneemt met Packard Bell Service en Ondersteuning, moet u eerst de website van Packard Bell raadplegen voor informatie over ondersteuning en het oplossen van problemen: www.packardbell.com Er worden regelmatig updates van hard- en software gemaakt. Daarom is het mogelijk dat bepaalde instructies, specificaties en afbeeldingen in deze documentatie voor uw situatie iets afwijken. Bovendien behoudt Packard Bell zich het recht voor deze uitgave te herzien en veranderingen in de inhoud aan te brengen, zonder de verplichting iemand vooraf van de revisie of wijziging op de hoogte te brengen. «Copyright ©2001-2004 NEC Computers International BV. Alle rechten voorbehouden. 32 Manual do Utilizador
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60

Packard Bell CT500P Handleiding

Categorie
Tv's
Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor