Brede gedeelte
WAARSCHUWING
LET OP
LET OP
• Controleer voor gebruik de wielen om te zien of er geen verbogen of loszittende
spaken zijn en of de buitenkant van de velg geen deuken, scheurtjes of krassen
vertoont. Als er problemen zoals deze worden aangetroffen, het wiel niet
gebruiken.
• Niet gebruiken in combinatie met onderverende wielvorken. Bij deze typen vorken
kan de speling tussen de naafas en de remblokken als gevolg van de werking van
de vering veranderen, zodat de kans bestaat dat bij gebruik van de remmen de
remblokken de spaken raken.
• Als het snelontgrendelmechanisme niet op de juiste wijze wordt gebruikt, bestaat
de kans dat het wiel losraakt van de fiets, hetgeen ernstig letsel tot gevolg kan
hebben. Alvorens in gebruik te nemen, de montage-instructies voor het
snelontgrendelmechanisme goed lezen.
• Deze wielen zijn bestemd voor gebruik op verharde wegen. Als de wielen op
onverharde wegen worden gebruikt, bestaat de kans dat de wielen verbogen of
beschadigd worden, hetgeen tot ongelukken kan leiden.
• Controleer of de wielen stevig bevestigd zijn alvorens met de fiets te gaan
rijden.Als de wielen op een of andere manier loszitten, kunnen deze van de fiets
losraken, hetgeen ernstig letsel kan veroorzaken.
• Volg bij het monteren van onderdelen nauwkeurig de montage-instructies. Losse,
versleten of beschadigde onderdelen kunnen tot gevolg hebben dat de berijder
letsel oploopt.
Het wordt bijzonder aangeraden enkel gebruik te maken van originele Shimano
onderdelen.
• Lees deze technische montage-instructies nauwkeurig en bewaar ze op een
veilige plaats voor toekomstige referentie.
• De banden dienen alvorens te gaan fietsen op een geschikte spanning gebracht te
worden.
• Gebruik bij velgen met hielbanden velgband met maat 18-622 die tegen grote druk
bestand is, anders bestaat de kans dat de banden plotseling lek raken en los
komen, hetgeen ernstig letsel tot gevolg kan hebben.
Verder wordt het afgeraden velgband opnieuw te gebruiken nadat deze van het
wiel verwijderd is. Als de velgband opnieuw gebruikt wordt, bestaat de kans dat de
banden plotseling lek raken en los komen, hetgeen ernstig letsel tot gevolg kan
hebben.
• De Shimano R55HC (hoge prestatie) remblokken bevatten slijtage veroorzakende
bestanddelen en zijn speciaal geconstrueerd voor een verbeterde werking onder
natte omstandigheden. Gebruik ervan echter heeft snellere slijtage van de velgen
tot gevolg.
Shimano accepteert geen aanspraak op verhoogde slijtage van de velgen welke
mogelijk het gevolg is van het gebruik van R55HC remblokken.
• Het gebruik van originele Shimano spaken, nippels en onderlegringen wordt ten
zeerste aanbevolen. Als andere dan Shimano onderdelen worden gebruikt, bestaat
de kans dat de plaats waar de nippel in de naafflens steekt beschadigd wordt.
• Controleer voor gebruik of er geen stukjes metaal of andere verontreinigingen op
de remblokken zijn achtergebleven. Indien aanwezig kunnen deze bij gebruik van
de remmen beschadiging van de velg veroorzaken.
• De nippels hebben grote diameters en zijn gemakkelijk te draaien om het
verhogen van de spaakspanning te vereenvoudigen. Let er echter op bij het
afstellen van de spaakspanningen de nippels niet te vast aan te draaien. Als de
nippels te vast worden aangedraaid, bestaat de kans dat de velg beschadigd
wordt. (Het wordt aanbevolen de afstellingen door erkende fietsendealers te laten
uitvoeren.)
Opmerking:
• Als het wiel stroef gaat en moeilijk te draaien wordt, dient u dit met vet te smeren.
• Breng geen smeermiddel aan op de binnenzijde van de naaf, anders zal het vet naar
buiten komen.
• De uitholling aan de andere kant van het ventiel vanaf het gat is een richtlijn die de
mate van slijtage van de velg aangeeft. Als deze uitholling niet langer zichtbaar is,
betekent dit dat de gebruiksduur van de velg ten einde is.
• Speciale spaaksleutels zijn als optionele accessoire verkrijgbaar.
• Het wordt aanbevolen in het geral ea in het begin speling in de spaken is en na de
eerste 1,000Km fietsen de spaakspnningen door een erkende fietsendealer te laten
afstellen.
• Spaakbeschermers (CP-WH20-A) zijn eveneens afzonderlijk verkrijgbaar. Vraag uw
fietsdealer om bijzonderheden.
• Reflectors (gefabriceerd door CATEYE) zijn eveneens afzonderlijk verkrijgbaar.Vraag
uw fietsdealer om bijzonderheden.
• Onderdelen zijn niet gegarandeerd tegen natuurlijke slijtage of veroudering als gevolg
van normaal gebruik.
Specificatie
CPSC
AS
DIN
Kleur
Wit
Amber
Amber
Modelnummer
RR-550-WUWSW
RR-550-WUASW
RR-317-WUASW
Tandwielafstandsringen BorgringPlaatje van borgring
Vervanging van het freewheelhuis
• Verwijder de bevestigingsmoer van het freewheelhuis (binnen in het freewheelhuis) en vervang vervolgens het
freewheelhuis. (De bevestigingsmoer van het freewheelhuis heeft een linkse schroefdraad.)
• Voor het freewheelhuis wordt speciaal vet gebruikt. Meng dit vet niet met andere soorten vet, aangezien dit
problemen met het functioneren van het mechanisme van de freewheelkoppeling kan veroorzaken.
(Vet onderdeelnummer: Y-3B980000)
Opmerking:
Probeer het freewheelhuis niet te
demonteren, aangezien dit defecten
tot gevolg
kan hebben.
Opmerking: De CS-6600 (13-25T, 14-25T, 15-25T, 16-27T) kan niet worden gebruikt met de
WH-6600 / R601 / R600
.
Freewheelhuis
Bevestigingsmoer van freewheelhuis
17 mm steeksleutel 5 mm inbussleutel
Naafas
Aantrekkoppel:
10 - 15 N·m
{100 - 150 kgf·cm}
Borgring
Gereedschap
(TL-SR21)
Demontage
TL-LR15