7
VEILIGHEID VOOROP
LET OP
Informeer gebruikers tevens over het volgende:
•
Als een van de volgende zaken het geval is wanneer de remmen worden gebruikt, moet u onmiddellijk stoppen met fietsen en bij het
verkooppunt om controle en reparatie vragen.
1) Als er bij het remmen abnormale geluiden te horen zijn
2) Als de remkracht abnormaal sterk is
3) Als de remkracht abnormaal zwak is
Als 1) en 2) optreden, is de oorzaak misschien een gebrek aan remvet. Vraag op de plaats van aankoop dus om het mechanisme met speciaal
vet voor rollenremmen te smeren.
Als 2) en 3) optreden bij het gebruik van BR-C6060-F, werkt de krachtmodulator mogelijk niet correct. Laat deze inspecteren/herstellen op de
plaats van aankoop.
•
Als de rem vaak wordt gebruikt, kan het gebied rond de rem heet worden.
Raak het gebied rond de rem na het fietsen ten minste 30 minuten niet aan.
•
Vermijd voortdurend remmen tijdens het afdalen van lange hellingen, omdat de interne remonderdelen van het SHIMANO INTER
M-remsysteem hierdoor zeer heet worden en dit de remprestaties kan verzwakken. Dit kan ook de hoeveelheid remvet in de rem verlagen, wat
kan leiden tot problemen zoals abnormaal abrupt remmen.
•
Het INTER M remsysteem aan de voorzijde mag alleen worden gemonteerd aan de linkerzijde van een fiets die 26 duin" of groter is. Als het
gebruikt wordt op een fiets die kleiner is dan 26 duin, zou de remkracht te groot kunnen zijn, waardoor er ongelukken kunnen gebeuren.
•
De SHIMANO INTER M voorrem presteert het beste als u SHIMANO remkabels en remgrepen als set gebruikt.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (De hoeveelheid beweging van de binnenkabel moet zijn: 21,5 mm (bij gebruik van
BL-C6010) / 16,5 mm (bij gebruik van BL-C6000 / BL-IM60 / BL-IM65 / BL-IM45) of meer als de remgreep wordt ingeknepen. Als het minder is dan
21,5 mm / 16,5 mm, dan lijden de remprestaties hieronder en zou het kunnen zijn dan de remmen niet werken.)
•
Als de remkabel roestig wordt, zal de remwerking verminderen. Als dit gebeurt, moet u de remkabel vervangen door een originele remkabel
van SHIMANO en de remwerking opnieuw controleren.
•
De rem- en voornaaf-eenheden mogen nooit uit elkaar worden gehaald. Na demontage werken zij niet meer correct.
•
Voor BR-C6060-F is de krachtmodulator ingebouwd in de rembody, dus er is geen krachtmodulator nodig in de naafbody. De speciale voorvork
is echter wel nodig om deze te installeren.
NOTITIE
•
Gebruik een wiel met 3x of 4x spaakpatroon. Niet bruikbaar voor wielen met radiaal spaakpatroon. De spaken kunnen dan beschadigd raken
of er kunnen geluiden optreden tijdens het remmen.
•
De INTER M-rem verschilt van conventionele bandremmen op die manier dat de binnenkant van de remnippel is gevuld met vet, waardoor de
band iets zwaarder draait dan gewoonlijk. (Vooral bij koud weer.)
•
Als u terwijl de fiets stilstaat de INTER M voorrem sterk inknijpt en aan het wiel schudt, zult u zien dat er enige speling in de remmen zit. Dit is
normaal en levert tijdens het rijden totaal geen problemen op.
Gebied rond de rem