14
❑ installatie of gebruik van het product die niet overeenstemmen met de technische of
veiligheidsnormen in het land waar het wordt geïnstalleerd of gebruikt
❑ virusinfecties of gebruik van het product met software die niet bij het product is geleverd of verkeerd
geïnstalleerde software
❑ de staat van of defecten aan systemen waarmee dit product wordt gebruikt of geïntegreerd, met
uitzondering van andere Sony-producten die ontwikkeld zijn voor gebruik met dit product
❑ gebruik van het product met accessoires, randapparatuur of andere producten van een ander type,
in een andere staat of van een andere klasse dan voorgeschreven door Sony
❑ reparatie of poging tot reparatie door personen die niet door Sony zijn erkend of geen ASN-lid zijn
❑ wijzigingen of aanpassingen zonder voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van Sony, met
inbegrip van:
❑ het upgraden van het product om het te laten beantwoorden aan hogere specificaties of kenmerken
dan deze die in de handleiding zijn beschreven, of
❑ wijzigingen aan het product om het te laten beantwoorden aan nationale of lokale technische of
veiligheidsnormen van andere landen dan deze waarvoor het product specifiek werd ontwikkeld of
vervaardigd
❑ nalatigheid
❑ ongevallen, brand, vloeistoffen, andere stoffen, trillingen, overmatige hitte, ontoereikende ventilatie,
spanningspieken, te hoge of verkeerde stroomtoevoer of ingangsspanning, straling, elektrostatische
ontladingen waaronder bliksem, andere externe krachten of invloeden
5 Deze garantie is alleen van toepassing op de hardware-onderdelen van dit product. Ze geldt niet voor
software (ongeacht of die van Sony of van een ander merk is) waarvoor een eindgebruiker-
licentieovereenkomst of afzonderlijke garantiebepalingen of uitsluitingen zijn voorzien.
6 Wij informeren u dat de diagnosevergoedingen van uw product door u betaald moeten worden indien:
a) de diagnose van uw product, uitgevoerd door Sony of een erkende Sony Service Centre, aantoont
dat u volgens deze Garantie geen recht hebt (voor welke reden dan ook) op herstelling om het defect
te repareren;
b) uw product goed werkt en er geen fout werd vastgesteld.
Voor het bedrag van de diagnosevergoeding, surf naar http://www.vaio-link.com.
7 Beleid – defecte pixels:
Het toegestane aantal defecte pixels op platte beeldschermen die aan de vereisten van ISO 13406-2
voldoen bedraagt minder dan 0,0005% van het totale aantal. De VAIO-Link website, sectie Laatste
nieuws | Updates (http://www.vaio-link.com) bevat een onderwerp "Beleid - defecte pixels" waarmee
u kunt verifiëren welk defecte pixels-beleid op uw VAIO-computer van toepassing is.
Uitsluitingen en beperkingen
Behalve zoals hierboven vermeld, geeft Sony geen garanties (noch expliciete, noch impliciete, noch
wettelijke, noch enige andere) met betrekking tot de kwaliteit, de prestaties, de accuraatheid, de
betrouwbaarheid, de geschiktheid voor een bepaald doel of enig andere hoedanigheid van het
product of de software die erbij behoort of er deel van uitmaakt. Indien deze uitsluiting niet of niet volledig
is toegestaan door de geldende wetgeving, geldt de uitsluiting of beperking van de garantie van Sony
slechts tot de maximale door de geldende wetgeving toegestane mate. Elke garantie die niet volledig kan
worden uitgesloten wordt (in zoverre dit is toegestaan door de geldende wetgeving) beperkt tot de duur
van deze Garantie.
Deze Garantie verplicht Sony uitsluitend tot reparatie of vervanging van de producten die onder
de voorwaarden van deze Garantie vallen. Sony is niet verantwoordelijk voor verlies of schade met
betrekking tot producten, service, deze Garantie of andere, met inbegrip van – economische of tastbare
verliezen – de prijs die voor het product werd betaald – winst- of inkomensderving, verlies van gegevens,
gebruiksgenot van het product of andere hiermee samenhangende producten – onrechtstreekse,
secundaire of gevolgschade of -verlies. Dit geldt ongeacht het feit of deze schade of dit verlies verband
houdt met:
❑ gebrekkig of niet functioneren van het product of ermee samenhangende producten door defecten of
doordat het product niet beschikbaar is terwijl het bij Sony of een ASN-lid is, wat leidt tot uitvaltijd,
verlies van gebruikstijd of een onderbreking van de werkzaamheden
3-877-462-51.book Page 14 Tuesday, April 29, 2008 9:55 AM