De kookplaat werkt niet
• Heeft u bij het drukken op de bedieningsknoppen de aanwijzingen in het gedeelte "Gebruik van de
kookplaat" op het aparte "Productinformatieblad" gevolgd?
• Is er misschien een stroomuitval opgetreden?
• Heeft u de kookplaat zorgvuldig droog gemaakt na reiniging?
1. Als er een plaat gekozen is en “F” op het display verschijnt, neem dan contact op met de
consumentenservice en geef door dat er F op het display weergegeven wordt.
- Met uitzondering van het bericht “F03” of “ER03”, wat betekent dat de bedieningszone niet
goed schoongemaakt is.
- Volg, om het probleem op te lossen, de aanwijzingen in het deel “Reiniging en onderhoud van de
keramische kookplaat” op.
2. Als er als u op de aan-knop van de kookplaat drukt één van de volgende codes weergegeven wordt:
F12, F13, F22, F25, F31, F36, F47, E2, E5, E6, E7, E9 neem dan contact op met de
consumentenservice en geef de code die weergegeven wordt door.
3. Als de kookplaat na intensief gebruik niet werkt, dan is de binnentemperatuur van de kookplaat te
hoog. Wacht een paar minuten tot de kookplaat afgekoeld is. Het display laat de code “F21” zien.
Belangrijk!
Als het nadat u de inductiekookplaat gebruikt heeft niet lukt om de kookplaat uit te schakelen moet u de
stekker onmiddellijk uit het stopcontact halen en de consumentenservice bellen.
Koelventilator
De kookplaat is uitgerust met een koelventilator die op twee verschillende snelheden functioneert, al
naargelang van de binnentemperatuur van de kookplaat. Als de kookplaat een bepaalde temperatuur
bereikt wordt het vermogen van alle kookzones automatisch verlaagd of wordt indien nodig de hele
kookplaat uitgeschakeld. Dit is om de elektronica te beschermen. Als de kookplaat afgekoeld is wordt het
vermogen van de kookzones weer verhoogd tot normaal of als de kookplaat uitgeschakeld was, wordt de
kookplaat weer ingeschakeld. De koelventilator kan ook na uitschakeling van de kookplaat nog een paar
minuten blijven functioneren.
Het opsporen van storingen
10
Voordat u contact opneemt met de consumentenservice
1. Probeer het probleem eerst zelf op te lossen op basis van de in
“Het opsporen van storingen” beschreven punten.
2. Schakel het apparaat uit en vervolgens weer in om te bekijken of
de storing nog steeds optreedt.
Als dit niet helpt, kunt u contact opnemen met de
consumentenservice.
Houd de volgende informatie bij de hand:
• een korte beschrijving van de storing;
• het type en het model van de kookplaat;
• het servicenummer (nummer achter het woord Service op het
typeplaatje) bevindt zich aan de onderkant van de kookplaat. Het
servicenummer staat ook vermeld in het garantieboekje;
- uw volledige adres;
- uw telefoonnummer.
Opmerking: het niet naleven van deze aanwijzingen kan de
veiligheid en de kwaliteit van de kookplaat ernstig in gevaar
brengen.
Consumentenservice