NL
PROBLEEMOPLOSSING
Wat moet u doen als... Mogelijke oorzaken Oplossingen
Het bedieningspaneel is
uitgeschakeld, het apparaat
werkt niet.
Het apparaat kan in de stand Aan/Stand-
by staan.
Er kan een probleem zijn met de
stroomtoevoer naar het apparaat zijn.
Schakel het apparaat in door op de toets Aan/Stand-by te drukken. Ga
na of:
• er geen stroomstoring is;
• de stekker goed in het stopcontact gestoken is en de dubbele
polaire schakelaar (indien aanwezig) in de juiste stand staat (d.w.z.
de schakelaar voorziet het apparaat van spanning);
• de beschermingstoestellen voor huishoudelijke elektrische
systemen correct werken;
• de voedingskabel niet is beschadigd.
Het interieurlampje werkt
niet.
Het lampje moet mogelijk vervangen
worden.
Modellen met LED-lampjes: neem contact op met het Technische
Servicecentrum.
Het apparaat kan in de stand Aan/Stand-
by staan.
Schakel het apparaat in door op de toets Aan/Stand-by te drukken.
De temperatuur binnenin
het compartiment is niet
laag genoeg.
Dit kan verschillende oorzaken hebben
(zie 'Oplossingen').
Ga na of:
• de deuren goed sluiten;
• het apparaat niet is geïnstalleerd in de buurt van een warmtebron;
• de ingestelde temperatuur voldoende is;
• de circulatie van lucht door de ventilatie van het apparaat
gegarandeerd is.
De voorste rand van
het apparaat, bij de
afdichtingen van de deur,
is heet.
Dit is geen defect. Hierdoor wordt de
vorming van condens voorkomen.
Een oplossing is niet nodig.
Het rode symbool
knippert en er wordt een
geluidssignaal geactiveerd.
Alarm deur open
Het alarm wordt geactiveerd wanneer
de deur van de koelkast- en/of
diepvriescompartimenten langere tijd
open blijft.
Sluit de open deur van het product om het geluidssignaal uit te
schakelen.
Het rode symbool
knippert, er wordt een
geluidssignaal geactiveerd
en het symbool
wordt
geactiveerd.
Alarm stroomstoring
Dit alarm wordt geactiveerd bij
een langdurige stroomstoring
waardoor de temperatuur in het
diepvriescompartiment is toegenomen.
Opmerking: u kunt geen andere
temperatuur voor het product instellen
voordat het blackout-alarm gedeactiveerd
is.
Geadviseerd wordt om voor het uitschakelen van het geluidssignaal
de temperatuur in het temperatuurdisplay te controleren, want die
komt overeen met de hoogste temperatuur die tijdens de stroomuitval
in het diepvriescompartiment werd bereikt. Druk kort op de toets
“Geluidsalarm uitschakelen” om het geluidssignaal uit te schakelen.
Nadat er op de knop is gedrukt, geeft het temperatuurdisplay weer
de ingestelde temperatuur weer. Als het diepvriescompartiment nog
niet de optimale temperatuur voor het bewaren van etenswaar heeft
bereikt, kan het temperatuuralarm van het diepvriescompartiment
geactiveerd worden (zie Temperatuuralarm diepvriescompartiment).
Controleer de staat van de etenswaar voor consumptie.
Het rode pictogram
brandt (zonder te
knipperen), er wordt een
geluidssignaal geactiveerd
en het temperatuurdisplay
van de diepvries knippert.
Temperatuuralarm
diepvriescompartiment
Het temperatuuralarm van het
diepvriescompartiment duidt aan dat
het compartiment niet de optimale
temperatuur heeft. Dit kan gebeuren:
wanneer het apparaat voor het eerst
wordt gebruikt, na ontdooien en/of
reinigen, bij het invriezen van grote
hoeveelheden etenswaar of wanneer de
diepvries niet goed sluit.
Om het geluidssignaal uit te schakelen, drukt u kort op de knop
“Geluidsalarm uitschakelen” (het temperatuurdisplay stopt met
knipperen). Wanneer de optimale temperatuur bereikt is, wordt het
rode symbool automatisch uitgeschakeld. Neem contact op met
het Technische Servicecentrum als het temperatuuralarm van het
diepvriescompartiment blijft klinken.
Het rode
symbool
knippert, er wordt een
geluidssignaal geactiveerd
en de letter "F" knippert op
het display.
Storingsalarm
Het alarm duidt een storing in een
technische component aan.
Neem contact op met het Technische Servicecentrum. Druk kort op
de toets “Geluidsalarm uitschakelen” om het geluidssignaal uit te
schakelen.
400011499522
* Alleen beschikbaar op bepaalde modellen
Regelgeving, standaarddocumentatie en aanvullende productinformatie vindt u op:
• Bezoek onze website docs.horpoint.eu
• Gebruik makend van de QR-Code
• Anders, contacteer onze Klantenservice (Het telefoonnummer staat in het garantieboekje). Wanneer u
contact neemt met de Klantenservice, gelieve de codes te vermelden die op het identicatieplaatje van het
apparaat staan.
• De modelinformatie kan gevonden worden aan de hand van de QR-Code die op het energielabel
aangegeven is. Het label bevat ook de model-ID die kan worden gebruikt om het portaal van de database te
raadplegen op https://eprel.ec.europa.eu.