Asco Series 448 Rodless Band Cylinders Type STBB de handleiding

Type
de handleiding
(383 47 46)
MS-P267-3
FR
GB
DE
IT
ES
NL
VÉRINS SANS TIGE A BANDES, A CHARIOT GUIDÉ A ROULEAUX CROISÉS .................................................1
RODLESS BAND CYLINDERS, GUIDED CARRIER, WITH ROLLERS BRACKET................................................6
KOLBENSTANGENLOSE ZYLINDER MIT FÜHRUNGSSCHLITTEN MIT ROLLENFÜHRUNG ..........................11
CILINDRI SENZA STELO A BANDE CON CARRELLO CON GUIDA A RULLI INCROCIATI ..............................16
CILINDROS SIN VÁSTAGO DE BANDAS, CON CARRO GUIADO DE RODAMIENTOS CRUZADOS ..............21
STANGLOZE BANDCILINDERSS MET GELEIDE SLEDE MET GEKRUISTE ROLLEN .....................................26
Mise en service et conseils d'utilisation
Installation and operation
Inbetriebnahme- und Bedienungsanleitung
Messa in funzione e istruzioni d’uso
Puesta en marcha y consejos de utilización
Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing
Ø 25 . . . Ø 50 mm
Series 448
Type: STBB
Série 448
Type: STBB
NS
Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing
STANGLOZE BANDCILINDERSS
MET GELEIDE SLEDE MET GEKRUISTE ROLLEN
Ø 25 - 50 mm
1. TECHNISCHE SPECIFICATIES
Afmetingen, maten, gewichten etc.: zie de handleiding in de catalogus
P267;
Bedrijfsdruk: Pmax = 8 bar
Snelheid: > 0,25 m/s of 0,005 m/s (optie trage snelheid)
Luchtkwaliteit: Gefiltreerde lucht. Smering door middel van olienevel
niet noodzakelijk
Accessoire meegeleverd met de kits: Reinigingsster en instelling
van de banden
Geluidsniveau: Lager dan 70 dB(A).
Draairichting: Willekeurige positie
Gebruikstemperatuur: van -10° C tot 80° C.
ASCO-JOUCOMATIC behoudt zich het recht voor om deze
eigenschappen zonder vooraankondiging te wijzigen.
!
Indien de lucht wordt gesmeerd met olienevel, dient u er
zeker van te zijn dat er permanent olie aanwezig is in de perslucht.
2. TRANSPORT EN MONTAGE
2.1 Transport
!
Gevaar van vallen van de lading
Onjuist transport kan leiden tot:
- persoonlijke schade
- materiële schade
Transport van een cilinder in de
oorspronkelijke verpakking door middel
van takel of vorkheftruck:
Maak de kabel vast of positioneer de vorken
zoals aangegeven op het schema
Transport van een cilinder door middel van
een takel:
Maak de kabel vast zoals aangegeven op het schema
!
Iedere schade die zich voordoet tijdens het transport die
verband houdt met de levering, dient schriftelijk binnen 48 uur
gemeld te worden aan ASCO-JOUCOMATIC.
2.2 Opslagvoorwaarden
Opslaan op een droge plek beschut tegen stof, horizontaal op een
vlak oppervlak.
De stoppen zorgen ervoor dat het vet niet opdroogt. Vermijd iedere
torsie.
2.3 Montage
Voor de montage:
- Verwijder de verpakking van de montagezone.
- Verwijder de stoppen.
- Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen.
Controleer de volgende punten:
- De veiligheidsinstellingen van de installaties zijn nageleefd
(bijvoorbeeld: norm DIN EN 983)
- De cilinder bevindt zich niet in een verbogen of gebogen positie.
- De aansluitingen en bewegende delen zijn toegankelijk.
- De etiketten op de cilinder zijn leesbaar.
De stangloze cilinders van ASCO-JOUCOMATIC kunnen aanzienlijke
lasten verplaatsen met hoge snelheden. De gebruiker dient zelf de
veiligheid rondom de installatie te garanderen.
!
In geval van booglassen is het noodzakelijk om de cilinder te
verwijderen of deze elektrisch te isoleren.
Zo niet, dan kunnen de waterdichte banden ernstig beschadigd
raken.
3. ONDER DRUK ZETTEN
!
Voor het onder druk zetten controleren:
- Of de bekabeling correct is.
- Of er niets is dat de zuiger tijdens zijn slag belemmert.
Een complete machine onder druk zetten
- Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen.
- Positioneer de zuiger in het midden van de slag.
- Schroef de dempingsschroeven helemaal vast.
- Schroef deze schroeven een halve toer los.
- Laat de druk langzaam toenemen om iedere ongecontroleerde
beweging te vermijden (progressieve starter van ASCO-
JOUCOMATIC ).
- Stel de verplaatsingsnelheid in met behulp van de schroeven van de
debietbegrenzers.
- Stel de eindeslagdempers in.
Een geïsoleerde cilinder onder druk zetten
- Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen.
- Positioneer de zuiger in het midden van de slag.
- Schroef de dempingsschroeven helemaal vast.
- Schroef deze schroeven een toer los.
- Gebruik dezelfde druk aan de 2 zijden, de zuiger stopt na een korte
beweging.
- Ontlucht een kamer; de zuiger gaat naar het einde van de slag.
- Wissel de ontluchting en de luchtvoeding om.
- Stel de verplaatsingsnelheid in met behulp van de schroeven van de
debietbegrenzers.
- Stel de eindeslagdempers in.
Onder druk zetten na lange tijd niet gewerkt te hebben
- Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen.
- Positioneer de zuiger in het midden van de slag.
- Begin zoals bij het onder druk zetten van een geïsoleerde cilinder
(zie hierboven).
6. REPARATIE
Reinigen: gebruik een zachte doek en niet-agressieve producten.
Problemen oplossen: zie tabel.
7. ONDERHOUD
Verbrijzelingsgevaar
!
Voor ieder onderhoud dient alle energie te worden
uitgeschakeld.
Neem de regels in acht die gelden voor de uitschakeling van de
energie in de werkplaats.
Als 6000 km is afgelegd: demonteer de cilinder, reinig deze en
verwissel de versleten onderdelen.
Reinig de binnenband indien nodig.
Zie de handleiding van de reserveonderdelen PR-P267-1.
26
NL
27
Probleem Mogelijke oorzaak Oplossing
Er is een lek hoorbaar tijdens
de slag
Er is een lek hoorbaar ter
hoogte van de zuiger
De cilinder lektter hoogte van
een deksel
De zuiger gaat langzaam of
onregelmatig vooruit
De cilinder komt niet tot het
einde van de slag
De zuiger komt te hard bij het
einde van de slag aan het ene
en/of het andere uiteinde
De sensoren functioneren niet
naar behoren
De binnenband is vuil
Zuigerdichting is defect
O-ring is defect
1) Dichtingen zijn versleten
2) Onvoldoende gesmeerd
3) Zuigerdichting is defect
4) Snelheidsregeling te langzaam
5) Te lage druk
6) Standaard vet in de cilinder terwijl de gewenste
snelheid lager is dan 0,2 m/s
De dempingsschroef is te strak aangeschroefd
1) Demping verkeerd ingesteld
2) Te grote last
3) Dempingsdichting, zuigerdichting, binnenband of
dempingspen is defect
1) Aanzienlijke magnetische velden te dicht bij de
sensoren
2) Defecte sensor
Reinig de binnenband
Vervang de zuigerdichting
Vervang de O-ring
1-3) Demonteer de cilinder, reinig deze,
vervang de dichtingen en smeer
opnieuw
4) Verhoog de snelheidsinstelling
5) Controleer de druk
6) Gebruik de smering trage snelheid
Stel de demping in
1) Stel de demping in
2) Gebruik externe schokdempers
3) Controleer en vervang indien nodig
1) Plaats de onderdelen die magnetische
velden veroorzaken verder weg
2) Vervang de sensor
Problemen oplossen
Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing
NL
Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel
cilinder/geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een
andere drager.
Demontage van de slede
1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type
sensor).
2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (12).
3. Schroef een aandrijfblok (17) van de zuiger los om de slede te
verplaatsen.
4. Schroef de schroeven (6) van het deksel van de schraper (7) los.
5. Uitsluitend voor doorsneden 40 en 50: schroef een deksel van de
cilinder los (aan dezelfde zijde als het aandrijfblok).
6. Verwijder de slede van de rail.
7. Verwijder de deksels van de schraper (7) helemaal met de vilten (8)
en de schrapers (9) van de slede (12).
8. Verwijder de schroeven (10) en de geleideschoenen (11) van de
slede (12).
Demontage van de geleidingsrail
1. Verwijder de schroefdoppen (5).
2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en ontkoppel de
geleidingsrail (1).
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
Hermontage van de geleidingsrail
1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig.
2. Reinig alle onderdelen.
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
4. Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip (2)
op de cilinder met de schroeven (4) en ringen
(3) (let op het maximumkoppel) De groeve
(X) van de rail (1) dient zich aan de zuigerzijde
te bevinden. Het steunvlak (Y) van de rail
(1), dat zich aan dezelfde zijde bevindt als
de groeve (X), dient in de zwaluwstaart
geplaatst te worden.
5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op:
deze moeten gelijk aan of iets onder het railoppervlak liggen).
Hermontage van de slede
1. Inspecteer de onderdelen: de geleideschoenen (11), schrapers (9)
en vilten (8) en vervang deze indien nodig.
2. Reinig alle onderdelen.
3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een
vaste zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan
de vaste zijde (11b) is stevig op de onderkant van de slede (12)
gemonteerd met de schroeven (10).
4. Plaats de 3 schroefdoppen (13) in de geleideschoen (11a) en maak
deze vervolgens vast op de slede (12) met de schroeven (10). Draai
de schroeven (10) aan totdat de geleideschoen op de slede gedrukt
zit waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft.
5. Laat de slede (12) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de instelschroef
(14) aan de zuigerzijde.
6. Stel de geleideschoenen (11) in met de instelschroef (14). De
geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag
geen enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand
op de rail (1). Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter zijn
dan de vermelde maximumwaarden.
De aanbevolen en maximale waarden zijn:
7. Draai eerst de schroeven (10) vast en vervolgens de instelschroeven
(18) volgens de vermelde aanhaalkoppels.
8. Bevestig de deksels van de schraper (7), de vilten (8) en de
schrapers (9) met de schroeven (6).
9. Centreer de slede (12) ter hoogte van de zuiger en bevestig het
aandrijfblok (17) met de schroeven (15) en ringen (16).
Let op: Het aandrijfblok (17) dient tegen de slede (12) aangedrukt
te worden zonder speling!!!
10. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug.
Smering: De geleiding is zelfsmerend.
Ø cilinder (mm) Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
aanbevolen 1 N 1,5 N 2 N 3 N
maximum 6 N 9 N 10 N 12 N
MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER (Ø25 - 50 mm)
Pos Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
4 3 Nm 10 Nm 10 Nm 10 Nm
6 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm
10 5,5 Nm 10 Nm 10 Nm 20 Nm
15 9 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm
18 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm
Aanhaalkoppels voor de schroeven:
28
NL
Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel
cilinder/geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een
andere drager.
Demontage van de geleidingsslede
1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type
sensor).
2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (16).
3. Schroef een aandrijfblok (20) van de zuiger los om de slede te
verplaatsen.
4. Schroef de schroeven (10) van het deksel van de schraper (11) los.
5. Uitsluitend voor Ø40 en 50 mm: schroef een deksel van de cilinder
los (aan dezelfde zijde als het aandrijfblok).
6. Verwijder de slede van de rail (1).
7. Verwijder de deksels van de schraper (11) helemaal met de vilten
(12) en de schrapers (13) aan de 2 zijden van de slede (16).
8. Verwijder de schroeven (14) en de geleideschoenen (15) van de
slede (16).
Demontage van de rem
1. Verwijder de schroeven (6), de houdplaatjes (7) en de veren (8) van
de slede.
2. Om de remzuiger (21) te verwijderen, zet u de rem onder druk
(geen puntig gereedschap gebruiken!).
!
Gevaarlijk: houd de remzuiger vast terwijl u deze onder druk
zet.
3. Verwijder de schroeven (24), de remvoering (23) en de O-ring (9)
van de remzuiger (22).
4. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde
onderdelen zoals: O-ring (9) en remvoering (23).
Demontage van de geleidingsrail
1. Verwijder de schroefdoppen (5).
2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en verwijder de
geleidingsrail (1).
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
Hermontage van de geleidingsrail
1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig.
2. Reinig alle onderdelen.
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
Ø cilinder (mm) Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
aanbevolen 1 N 1,5 N 2 N 3 N
maximum 6 N 9 N 10 N 12 N
4. Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip
(2) op de cilinder met de schroeven (4) en
ringen (3) (let op het maximumkoppel) De
groeve (X) van de rail (1) dient zich aan de
zuigerzijde te bevinden. Het steunvlak (Y)
van de rail (1), dat zich aan dezelfde zijde
bevindt als de groeve (X), dient in de
zwaluwstaart geplaatst te worden.
5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op: deze moeten gelijk
aan of iets onder het railoppervlak liggen).
Hermontage van de rem
1. Reinig alle onderdelen, de binnenkant van de kamer van de zuiger
en de aansluiting ervan.
2. Bevestig de remvoering (23) op de zuiger (22). Maak de schroeven
(23) vast met behulp van kleefmiddel (type Loctite rem geringe
draad).
3. Smeer de zuigerbehuizing licht met het geleidingsvet.
!
Let op: Er mag geen vet op de remvoering komen.
4. Plaats de O-ring (9) terug op de remzuiger (22) en smeer deze licht.
5. Plaats de zuiger (22) terug in de slede (16).
6. Bevestig de veren (8) en de plaatjes van de veerdragers (7).
Maak de schroeven (6) vast met behulp van kleefmiddel (type
Loctite rem geringe draad).
Hermontage van de slede
1. Inspecteer de onderdelen: paar geleideschoenen (15), schraper
(13) en vilt (12) en vervang deze indien nodig.
2. Reinig alle onderdelen.
3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een
vaste zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan
de vaste zijde (15b) is stevig op de onderkant van de slede (16)
gemonteerd met de schroeven (14).
4. Plaats de 3 schroefdoppen (17) in de geleideschoen (15a) en maak
deze vervolgens vast op de slede (16) met de schroeven (14).
Draai de schroeven (14) aan totdat de geleideschoen op de slede
gedrukt zit waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft.
5. Laat de slede (16) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de
instelschroef (19) aan de zuigerzijde.
6. Stel de geleideschoenen (15) in met de instelschroef (19). De
geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag
geen enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand
op de rail (1). Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter
zijn dan de vermelde maximumwaarden.
De aanbevolen en maximale waarden zijn:
7. Draai eerst de schroeven (14) vast en vervolgens de instelschroeven
(25) volgens de vermelde aanhaalkoppels.
8. Bevestig de deksels van de schraper (11), de vilten (12) en de
schrapers (13) met de schroeven (10).
9. Centreer de slede (16) ter hoogte van de zuiger en bevestig het
aandrijfblok (21) met de schroeven (20) en ringen (18).
Let op: Het aandrijfblok (21) dient tegen de slede (16) aangedrukt
te worden zonder speling!!!
10. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug.
Smering: De geleiding is zelfsmerend.
Aanhaalkoppels
Pos Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
4 3 Nm 10 Nm 10 Nm 10 Nm
6 3 Nm 3 Nm 3 Nm 3 Nm
10 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm
14 5,5 Nm 10 Nm 10 Nm 20 Nm
20 9 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm
24 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm
25 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm
MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER MET ACTIEVE REM (Ø25 - 50 mm)
29
NL
Hermontage van de rem
1. Reinig alle onderdelen, de binnenkant van de kamer van de zuiger en de
aansluiting ervan.
2. Steek de centreerpen (16) op de remzuiger met behulp van de drukring
(18) en maak de remvoering (12) vast op de zuiger (14), maak de
schroeven (11) vast met behulp van kleefmiddel (type Loctite rem geringe
draad).
3. Smeer de zuigerbehuizing licht met het geleidingsvet.
!
Let op: Er mag geen vet op de remvoering komen.
4. Plaats de O-ringen (13) en (15) terug op de remzuiger (14) en smeer deze
licht.
5. Plaats de zuiger (14) terug in de slede (23).
Hermontage van de slede
1. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde onderdelen
zoals: paar geleideschoenen (19), schraper (9) en vilt (6).
2. Reinig de onderdelen.
3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een vaste
zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan de vaste
zijde (19b) is stevig op de onderkant van de slede (23) gemonteerd met
de schroeven (10).
4. Plaats de 3 schroefdoppen (28) in de geleideschoen (19a) en maak deze
vervolgens vast op de slede (23) met de schroeven (10). Draai de
schroeven (10) aan totdat de geleideschoen op de slede gedrukt zit
waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft.
5. Laat de slede (23) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de instelschroef
(24) aan de zuigerzijde.
6. Stel de geleideschoenen (19) in met de instelschroef (24). De
geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag geen
enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand op de rail (1).
Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter zijn dan de vermelde
maximumwaarden.
De aanbevolen en maximale waarden zijn:
7. Draai eerst de schroeven (10) vast en vervolgens de instelschroeven (29)
volgens de vermelde aanhaalkoppels.
8. Bevestig de deksels van de schraper (8), de vilten (6) en de schrapers (9)
met de schroeven (7).
Smering: De geleiding is zelfsmerend.
Eindmontage
1. Centreer de slede (23) ter hoogte van de zuiger en bevestig het aandrijfblok
(27) met de schroeven (26) en ringen (25).
Let op: Het aandrijfblok (21) dient tegen de slede (16) aangedrukt
te worden zonder speling!!!
2. Druk de veer (17) en de drukring (18)
in de centreerpen.
Let op: Zie het diagram voor de
schikking van de veren en de
drukringen. Het aantal windingen van
de veer (17) en de ringen (18) kan
variëren afhankelijk van het type rem.
3. Plaats de plaat (22) terug op de
drukringen (18).
4. Draai de schroeven (20) met de
bijbehorende ringen (21) geleidelijk vast totdat de plaat (22) zich helemaal
plat op de slede (23) bevindt.
5. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug.
Ø cilinder (mm) Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
aanbevolen 1 N 1,5 N 2 N 3 N
maximum 6 N 9 N 10 N 12 N
Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel cilinder/
geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een andere drager.
Demontage van de slede
1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type sensor).
2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (22).
3. Verwijder de schroeven (20) en de ringen (21) en maak voorzichtig de
plaat (22) los, zodat deze niet in de slede (23) blokkeert.
4. Verwijder de plaat (22) van de slede (23).
5. Schroef een aandrijfblok (27) van de zuiger los om de slede te verplaatsen.
6. Schroef de schroeven (7) van het deksel van de schraper (8) los.
7. Uitsluitend voor Ø40 en 50 mm: verwijder een deksel van de cilinder.
8. Verwijder de slede (23) van de geleidingsrail (1).
9. Verwijder de deksels van de schraper (8) helemaal met de vilten (6) en de
schrapers (9) aan de zijde van de slede (23).
10. Verwijder de schroeven (10) en de geleideschoenen (19) van de slede (23).
Demontage van de rem
1. Verwijder de veren (17) de drukringen (18) en de remzuiger (14) van de
slede (23).
2. Verwijder de schroeven (11), de remvoering (12) en de centreerpen (16)
van de remzuiger (14), evenals de O-ringen (13) en (15).
3. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde onderdelen
zoals: O-ring (14), (15) en remvoering (12).
Demontage van de rail
1. Verwijder de schroefdoppen (5).
2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en verwijder de geleidingsrail (1).
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
Hermontage van de rail
1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig.
2. Reinig alle onderdelen.
3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de
bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden.
4 Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip (2) op de
cilinder met de schroeven (4) en ringen (3) (let op
het maximumkoppel). De groeve (X) van de rail
(1) dient zich aan de zuigerzijde te bevinden.
Het steunvlak (Y) van de rail (1), dat zich aan
dezelfde zijde bevindt als de groeve (X), dient
in de zwaluwstaart geplaatst te worden.
5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op:
deze moeten gelijk aan of iets onder het
railoppervlak liggen).
Aanhaalkoppels
Pos Ø25 Ø32 Ø40 Ø50
4 3 Nm 10 Nm 10 Nm 10 Nm
7 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm 1,2 Nm
10 5,5 Nm 10 Nm 10 Nm 20 Nm
11 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm 0,8-1 Nm
20 5,5 Nm 10 Nm 10 Nm 10 Nm
26 9 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm 14,5 Nm
29 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm 0,5 Nm
MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER MET PASSIEVE REM (Ø25 - 50 mm)
NL
ASCO/JOUCOMATIC reserves the right to alter the availability and specifications without notice.
ASCO JOUCOMATIC SA
BP 312, 92506 RUEIL Cedex - FRANCE
(33) 147.14.32.00 - Fax (33) 147.08.53.85 - www.ascojoucomatic.com

Documenttranscriptie

Series Type: 448 STBB Mise en service et conseils d'utilisation Installation and operation Inbetriebnahme- und Bedienungsanleitung Messa in funzione e istruzioni d’uso Puesta en marcha y consejos de utilización Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing Ø 25 . . . Ø 50 mm FR VÉRINS SANS TIGE A BANDES, A CHARIOT GUIDÉ A ROULEAUX CROISÉS ................................................. 1 GB RODLESS BAND CYLINDERS, GUIDED CARRIER, WITH ROLLERS BRACKET ................................................ 6 DE KOLBENSTANGENLOSE ZYLINDER MIT FÜHRUNGSSCHLITTEN MIT ROLLENFÜHRUNG .......................... 11 IT CILINDRI SENZA STELO A BANDE CON CARRELLO CON GUIDA A RULLI INCROCIATI .............................. 16 ES CILINDROS SIN VÁSTAGO DE BANDAS, CON CARRO GUIADO DE RODAMIENTOS CRUZADOS .............. 21 NL STANGLOZE BANDCILINDERSS MET GELEIDE SLEDE MET GEKRUISTE ROLLEN ..................................... 26 (383 47 46) MS-P267-3 Série 448 Type: STBB NL Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing STANGLOZE BANDCILINDERSS MET GELEIDE SLEDE MET GEKRUISTE ROLLEN Ø 25 - 50 mm 1. TECHNISCHE SPECIFICATIES Afmetingen, maten, gewichten etc.: zie de handleiding in de catalogus P267; Bedrijfsdruk: Pmax = 8 bar Snelheid: > 0,25 m/s of 0,005 m/s (optie trage snelheid) Luchtkwaliteit: Gefiltreerde lucht. Smering door middel van olienevel niet noodzakelijk Accessoire meegeleverd met de kits: Reinigingsster en instelling van de banden Geluidsniveau: Lager dan 70 dB(A). Draairichting: Willekeurige positie Gebruikstemperatuur: van -10° C tot 80° C. ASCO-JOUCOMATIC behoudt zich het recht voor om deze eigenschappen zonder vooraankondiging te wijzigen. ! Indien de lucht wordt gesmeerd met olienevel, dient u er zeker van te zijn dat er permanent olie aanwezig is in de perslucht. 2. TRANSPORT EN MONTAGE 2.1 Transport ! Gevaar van vallen van de lading Onjuist transport kan leiden tot: - persoonlijke schade - materiële schade Transport van een cilinder in de oorspronkelijke verpakking door middel van takel of vorkheftruck: Maak de kabel vast of positioneer de vorken zoals aangegeven op het schema Transport van een cilinder door middel van een takel: Maak de kabel vast zoals aangegeven op het schema ! Iedere schade die zich voordoet tijdens het transport die verband houdt met de levering, dient schriftelijk binnen 48 uur gemeld te worden aan ASCO-JOUCOMATIC. NS 3. ONDER DRUK ZETTEN ! Voor het onder druk zetten controleren: - Of de bekabeling correct is. - Of er niets is dat de zuiger tijdens zijn slag belemmert. Een complete machine onder druk zetten - Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen. - Positioneer de zuiger in het midden van de slag. - Schroef de dempingsschroeven helemaal vast. - Schroef deze schroeven een halve toer los. - Laat de druk langzaam toenemen om iedere ongecontroleerde beweging te vermijden (progressieve starter van ASCOJOUCOMATIC ). - Stel de verplaatsingsnelheid in met behulp van de schroeven van de debietbegrenzers. - Stel de eindeslagdempers in. Een geïsoleerde cilinder onder druk zetten - Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen. - Positioneer de zuiger in het midden van de slag. - Schroef de dempingsschroeven helemaal vast. - Schroef deze schroeven een toer los. - Gebruik dezelfde druk aan de 2 zijden, de zuiger stopt na een korte beweging. - Ontlucht een kamer; de zuiger gaat naar het einde van de slag. - Wissel de ontluchting en de luchtvoeding om. - Stel de verplaatsingsnelheid in met behulp van de schroeven van de debietbegrenzers. - Stel de eindeslagdempers in. Onder druk zetten na lange tijd niet gewerkt te hebben - Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen. - Positioneer de zuiger in het midden van de slag. - Begin zoals bij het onder druk zetten van een geïsoleerde cilinder (zie hierboven). 2.2 Opslagvoorwaarden Opslaan op een droge plek beschut tegen stof, horizontaal op een vlak oppervlak. De stoppen zorgen ervoor dat het vet niet opdroogt. Vermijd iedere torsie. 6. REPARATIE Reinigen: gebruik een zachte doek en niet-agressieve producten. Problemen oplossen: zie tabel. 2.3 Montage Voor de montage: - Verwijder de verpakking van de montagezone. - Verwijder de stoppen. - Verplaats de zuiger handmatig over 2 volledige slagen. Controleer de volgende punten: - De veiligheidsinstellingen van de installaties zijn nageleefd (bijvoorbeeld: norm DIN EN 983) - De cilinder bevindt zich niet in een verbogen of gebogen positie. - De aansluitingen en bewegende delen zijn toegankelijk. - De etiketten op de cilinder zijn leesbaar. De stangloze cilinders van ASCO-JOUCOMATIC kunnen aanzienlijke lasten verplaatsen met hoge snelheden. De gebruiker dient zelf de veiligheid rondom de installatie te garanderen. Verbrijzelingsgevaar 7. ONDERHOUD ! In geval van booglassen is het noodzakelijk om de cilinder te verwijderen of deze elektrisch te isoleren. Zo niet, dan kunnen de waterdichte banden ernstig beschadigd raken. 26 ! Voor ieder onderhoud dient alle energie te worden uitgeschakeld. Neem de regels in acht die gelden voor de uitschakeling van de energie in de werkplaats. Als 6000 km is afgelegd: demonteer de cilinder, reinig deze en verwissel de versleten onderdelen. Reinig de binnenband indien nodig. Zie de handleiding van de reserveonderdelen PR-P267-1. NL Inwerkingstelling en gebruiksaanwijzing Problemen oplossen Probleem Er is een lek hoorbaar tijdens de slag Er is een lek hoorbaar ter hoogte van de zuiger De cilinder lektter hoogte van een deksel De zuiger gaat langzaam of onregelmatig vooruit De cilinder komt niet tot het einde van de slag De zuiger komt te hard bij het einde van de slag aan het ene en/of het andere uiteinde De sensoren functioneren niet naar behoren Mogelijke oorzaak De binnenband is vuil Oplossing Reinig de binnenband Zuigerdichting is defect Vervang de zuigerdichting O-ring is defect Vervang de O-ring 1) Dichtingen zijn versleten 2) Onvoldoende gesmeerd 3) Zuigerdichting is defect 4) Snelheidsregeling te langzaam 5) Te lage druk 6) Standaard vet in de cilinder terwijl de gewenste snelheid lager is dan 0,2 m/s De dempingsschroef is te strak aangeschroefd 1-3) Demonteer de cilinder, reinig deze, vervang de dichtingen en smeer opnieuw 4) Verhoog de snelheidsinstelling 5) Controleer de druk 6) Gebruik de smering trage snelheid 1) Demping verkeerd ingesteld 2) Te grote last 3) Dempingsdichting, zuigerdichting, binnenband of dempingspen is defect 1) Aanzienlijke magnetische velden te dicht bij de sensoren 2) Defecte sensor 1) Stel de demping in 2) Gebruik externe schokdempers 3) Controleer en vervang indien nodig Stel de demping in 1) Plaats de onderdelen die magnetische velden veroorzaken verder weg 2) Vervang de sensor 27 NL MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER (Ø25 - 50 mm) Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel cilinder/geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een andere drager. Demontage van de slede 1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type sensor). 2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (12). 3. Schroef een aandrijfblok (17) van de zuiger los om de slede te verplaatsen. 4. Schroef de schroeven (6) van het deksel van de schraper (7) los. 5. Uitsluitend voor doorsneden 40 en 50: schroef een deksel van de cilinder los (aan dezelfde zijde als het aandrijfblok). 6. Verwijder de slede van de rail. 7. Verwijder de deksels van de schraper (7) helemaal met de vilten (8) en de schrapers (9) van de slede (12). 8. Verwijder de schroeven (10) en de geleideschoenen (11) van de slede (12). Demontage van de geleidingsrail 1. Verwijder de schroefdoppen (5). 2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en ontkoppel de geleidingsrail (1). 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. Hermontage van de geleidingsrail 1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig. 2. Reinig alle onderdelen. 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. 4. Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip (2) op de cilinder met de schroeven (4) en ringen (3) (let op het maximumkoppel) De groeve (X) van de rail (1) dient zich aan de zuigerzijde te bevinden. Het steunvlak (Y) van de rail (1), dat zich aan dezelfde zijde bevindt als de groeve (X), dient in de zwaluwstaart geplaatst te worden. 5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op: deze moeten gelijk aan of iets onder het railoppervlak liggen). Hermontage van de slede 1. Inspecteer de onderdelen: de geleideschoenen (11), schrapers (9) en vilten (8) en vervang deze indien nodig. 2. Reinig alle onderdelen. 3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een vaste zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan de vaste zijde (11b) is stevig op de onderkant van de slede (12) gemonteerd met de schroeven (10). 4. Plaats de 3 schroefdoppen (13) in de geleideschoen (11a) en maak deze vervolgens vast op de slede (12) met de schroeven (10). Draai de schroeven (10) aan totdat de geleideschoen op de slede gedrukt zit waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft. 5. Laat de slede (12) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de instelschroef (14) aan de zuigerzijde. 6. Stel de geleideschoenen (11) in met de instelschroef (14). De geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag geen enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand op de rail (1). Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter zijn dan de vermelde maximumwaarden. De aanbevolen en maximale waarden zijn: Ø cilinder (mm) aanbevolen maximum Ø25 1N 6N Ø32 1,5 N 9N Ø40 2N 10 N Ø50 3N 12 N 7. Draai eerst de schroeven (10) vast en vervolgens de instelschroeven (18) volgens de vermelde aanhaalkoppels. 8. Bevestig de deksels van de schraper (7), de vilten (8) en de schrapers (9) met de schroeven (6). 9. Centreer de slede (12) ter hoogte van de zuiger en bevestig het aandrijfblok (17) met de schroeven (15) en ringen (16). Let op: Het aandrijfblok (17) dient tegen de slede (12) aangedrukt te worden zonder speling!!! 10. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug. Smering: De geleiding is zelfsmerend. Aanhaalkoppels voor de schroeven: Pos Ø25 Ø32 4 3 Nm 10 Nm 6 1,2 Nm 1,2 Nm 10 5,5 Nm 10 Nm 15 9 Nm 14,5 Nm 18 0,5 Nm 0,5 Nm 28 Ø40 10 Nm 1,2 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,5 Nm Ø50 10 Nm 1,2 Nm 20 Nm 14,5 Nm 0,5 Nm NL MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER MET ACTIEVE REM (Ø25 - 50 mm) Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel cilinder/geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een andere drager. Demontage van de geleidingsslede 1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type sensor). 2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (16). 3. Schroef een aandrijfblok (20) van de zuiger los om de slede te verplaatsen. 4. Schroef de schroeven (10) van het deksel van de schraper (11) los. 5. Uitsluitend voor Ø40 en 50 mm: schroef een deksel van de cilinder los (aan dezelfde zijde als het aandrijfblok). 6. Verwijder de slede van de rail (1). 7. Verwijder de deksels van de schraper (11) helemaal met de vilten (12) en de schrapers (13) aan de 2 zijden van de slede (16). 8. Verwijder de schroeven (14) en de geleideschoenen (15) van de slede (16). Demontage van de rem 1. Verwijder de schroeven (6), de houdplaatjes (7) en de veren (8) van de slede. 2. Om de remzuiger (21) te verwijderen, zet u de rem onder druk (geen puntig gereedschap gebruiken!). ! Gevaarlijk: houd de remzuiger vast terwijl u deze onder druk zet. 3. Verwijder de schroeven (24), de remvoering (23) en de O-ring (9) van de remzuiger (22). 4. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde onderdelen zoals: O-ring (9) en remvoering (23). Demontage van de geleidingsrail 1. Verwijder de schroefdoppen (5). 2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en verwijder de geleidingsrail (1). 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. Hermontage van de geleidingsrail 1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig. 2. Reinig alle onderdelen. 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. 4. Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip (2) op de cilinder met de schroeven (4) en ringen (3) (let op het maximumkoppel) De groeve (X) van de rail (1) dient zich aan de zuigerzijde te bevinden. Het steunvlak (Y) van de rail (1), dat zich aan dezelfde zijde bevindt als de groeve (X), dient in de zwaluwstaart geplaatst te worden. 5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op: deze moeten gelijk aan of iets onder het railoppervlak liggen). Hermontage van de rem 1. Reinig alle onderdelen, de binnenkant van de kamer van de zuiger en de aansluiting ervan. 2. Bevestig de remvoering (23) op de zuiger (22). Maak de schroeven (23) vast met behulp van kleefmiddel (type Loctite rem geringe draad). 3. Smeer de zuigerbehuizing licht met het geleidingsvet. ! Let op: Er mag geen vet op de remvoering komen. 4. Plaats de O-ring (9) terug op de remzuiger (22) en smeer deze licht. 5. Plaats de zuiger (22) terug in de slede (16). 6. Bevestig de veren (8) en de plaatjes van de veerdragers (7). Maak de schroeven (6) vast met behulp van kleefmiddel (type Loctite rem geringe draad). Hermontage van de slede 1. Inspecteer de onderdelen: paar geleideschoenen (15), schraper (13) en vilt (12) en vervang deze indien nodig. 2. Reinig alle onderdelen. 3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een vaste zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan de vaste zijde (15b) is stevig op de onderkant van de slede (16) gemonteerd met de schroeven (14). 4. Plaats de 3 schroefdoppen (17) in de geleideschoen (15a) en maak deze vervolgens vast op de slede (16) met de schroeven (14). Draai de schroeven (14) aan totdat de geleideschoen op de slede gedrukt zit waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft. 5. Laat de slede (16) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de instelschroef (19) aan de zuigerzijde. 6. Stel de geleideschoenen (15) in met de instelschroef (19). De geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag geen enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand op de rail (1). Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter zijn dan de vermelde maximumwaarden. De aanbevolen en maximale waarden zijn: Ø cilinder (mm) aanbevolen maximum Ø25 1N 6N Ø32 1,5 N 9N Ø40 2N 10 N Ø50 3N 12 N 7. Draai eerst de schroeven (14) vast en vervolgens de instelschroeven (25) volgens de vermelde aanhaalkoppels. 8. Bevestig de deksels van de schraper (11), de vilten (12) en de schrapers (13) met de schroeven (10). 9. Centreer de slede (16) ter hoogte van de zuiger en bevestig het aandrijfblok (21) met de schroeven (20) en ringen (18). Let op: Het aandrijfblok (21) dient tegen de slede (16) aangedrukt te worden zonder speling!!! 10. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug. Smering: De geleiding is zelfsmerend. Aanhaalkoppels Pos Ø25 4 3 Nm 6 3 Nm 10 1,2 Nm 14 5,5 Nm 20 9 Nm 24 0,8-1 Nm 25 0,5 Nm Ø32 10 Nm 3 Nm 1,2 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,8-1 Nm 0,5 Nm Ø40 10 Nm 3 Nm 1,2 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,8-1 Nm 0,5 Nm Ø50 10 Nm 3 Nm 1,2 Nm 20 Nm 14,5 Nm 0,8-1 Nm 0,5 Nm 29 NL MONTAGE-INSTRUCTIES VOOR STBB-CILINDER MET PASSIEVE REM (Ø25 - 50 mm) Voor de regeling of het onderhoud van de geleiding dient het geheel cilinder/ geleiding losgekoppeld te worden van de machine of een andere drager. Demontage van de slede 1. Ontlucht de cilinder en schakel ieder elektrisch apparaat uit (type sensor). 2. Verwijder alle externe onderdelen die gemonteerd zijn op de slede (22). 3. Verwijder de schroeven (20) en de ringen (21) en maak voorzichtig de plaat (22) los, zodat deze niet in de slede (23) blokkeert. 4. Verwijder de plaat (22) van de slede (23). 5. Schroef een aandrijfblok (27) van de zuiger los om de slede te verplaatsen. 6. Schroef de schroeven (7) van het deksel van de schraper (8) los. 7. Uitsluitend voor Ø40 en 50 mm: verwijder een deksel van de cilinder. 8. Verwijder de slede (23) van de geleidingsrail (1). 9. Verwijder de deksels van de schraper (8) helemaal met de vilten (6) en de schrapers (9) aan de zijde van de slede (23). 10. Verwijder de schroeven (10) en de geleideschoenen (19) van de slede (23). Demontage van de rem 1. Verwijder de veren (17) de drukringen (18) en de remzuiger (14) van de slede (23). 2. Verwijder de schroeven (11), de remvoering (12) en de centreerpen (16) van de remzuiger (14), evenals de O-ringen (13) en (15). 3. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde onderdelen zoals: O-ring (14), (15) en remvoering (12). Demontage van de rail 1. Verwijder de schroefdoppen (5). 2. Verwijder de schroeven (4) en de ringen (3) en verwijder de geleidingsrail (1). 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. Hermontage van de rail 1. Inspecteer de rail (1) en vervang deze indien nodig. 2. Reinig alle onderdelen. 3. Indien nodig: demonteer een deksel van de cilinder en laat de bevestigingsstrip in de groeve van de cilinder glijden. 4 Bevestig de rail (1) en de bevestigingsstrip (2) op de cilinder met de schroeven (4) en ringen (3) (let op het maximumkoppel). De groeve (X) van de rail (1) dient zich aan de zuigerzijde te bevinden. Het steunvlak (Y) van de rail (1), dat zich aan dezelfde zijde bevindt als de groeve (X), dient in de zwaluwstaart geplaatst te worden. 5. Steek de schroefdoppen (5) in de rail (1) (let op: deze moeten gelijk aan of iets onder het railoppervlak liggen). Hermontage van de rem 1. Reinig alle onderdelen, de binnenkant van de kamer van de zuiger en de aansluiting ervan. 2. Steek de centreerpen (16) op de remzuiger met behulp van de drukring (18) en maak de remvoering (12) vast op de zuiger (14), maak de schroeven (11) vast met behulp van kleefmiddel (type Loctite rem geringe draad). 3. Smeer de zuigerbehuizing licht met het geleidingsvet. ! Let op: Er mag geen vet op de remvoering komen. 4. Plaats de O-ringen (13) en (15) terug op de remzuiger (14) en smeer deze licht. 5. Plaats de zuiger (14) terug in de slede (23). Hermontage van de slede 1. Inspecteer de onderdelen - vervang versleten of beschadigde onderdelen zoals: paar geleideschoenen (19), schraper (9) en vilt (6). 2. Reinig de onderdelen. 3. Voor de instelling van de speling van de geleideschoenen is er een vaste zijde en een zijde voor de aanpassing. De geleideschoen aan de vaste zijde (19b) is stevig op de onderkant van de slede (23) gemonteerd met de schroeven (10). 4. Plaats de 3 schroefdoppen (28) in de geleideschoen (19a) en maak deze vervolgens vast op de slede (23) met de schroeven (10). Draai de schroeven (10) aan totdat de geleideschoen op de slede gedrukt zit waarbij een geringe speling gehandhaafd blijft. 5. Laat de slede (23) voorzichtig op de rail (1) glijden, met de instelschroef (24) aan de zuigerzijde. 6. Stel de geleideschoenen (19) in met de instelschroef (24). De geleideschoenen dienen ingesteld te worden zonder last. Er mag geen enkele speling bestaan op het punt van de minste weerstand op de rail (1). Op het zwaarste punt mag de weerstand niet groter zijn dan de vermelde maximumwaarden. De aanbevolen en maximale waarden zijn: Ø cilinder (mm) aanbevolen maximum Ø25 1N 6N Ø32 1,5 N 9N Ø40 2N 10 N Ø50 3N 12 N 7. Draai eerst de schroeven (10) vast en vervolgens de instelschroeven (29) volgens de vermelde aanhaalkoppels. 8. Bevestig de deksels van de schraper (8), de vilten (6) en de schrapers (9) met de schroeven (7). Smering: De geleiding is zelfsmerend. Eindmontage 1. Centreer de slede (23) ter hoogte van de zuiger en bevestig het aandrijfblok (27) met de schroeven (26) en ringen (25). Let op: Het aandrijfblok (21) dient tegen de slede (16) aangedrukt te worden zonder speling!!! 2. Druk de veer (17) en de drukring (18) in de centreerpen. Let op: Zie het diagram voor de schikking van de veren en de drukringen. Het aantal windingen van de veer (17) en de ringen (18) kan variëren afhankelijk van het type rem. 3. Plaats de plaat (22) terug op de drukringen (18). 4. Draai de schroeven (20) met de bijbehorende ringen (21) geleidelijk vast totdat de plaat (22) zich helemaal plat op de slede (23) bevindt. 5. Monteer het deksel van de cilinder indien nodig terug. Aanhaalkoppels Pos Ø25 4 3 Nm 7 1,2 Nm 10 5,5 Nm 11 0,8-1 Nm 20 5,5 Nm 26 9 Nm 29 0,5 Nm Ø32 10 Nm 1,2 Nm 10 Nm 0,8-1 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,5 Nm Ø40 10 Nm 1,2 Nm 10 Nm 0,8-1 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,5 Nm Ø50 10 Nm 1,2 Nm 20 Nm 0,8-1 Nm 10 Nm 14,5 Nm 0,5 Nm ASCO/JOUCOMATIC reserves the right to alter the availability and specifications without notice. ☎ ASCO JOUCOMATIC SA BP 312, 92506 RUEIL Cedex - FRANCE (33) 147.14.32.00 - Fax (33) 147.08.53.85 - www.ascojoucomatic.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

Asco Series 448 Rodless Band Cylinders Type STBB de handleiding

Type
de handleiding