NL
Installatie
1. De kabels aansluiten
• Sluit het netsnoer aan.
• Sluit de Ethernet-kabel aan.
2. Inschakelen
• Druk op de aan/uit-knop.
• Als het lampje Ready brandt, kunt u de LaCie Ethernet Disk gaan configureren.
OPMERKING: Het duurt circa 3 minuten voordat de Ethernet Disk is opgestart en in het netwerk beschikbaar is.
3. LaCie Network Assistant installeren en uitvoeren
1. Installeer LaCie Network Assistant op uw computer vanaf de LaCie-cd-rom met hulpprogramma's.
Vervolgens:
• Als u Windows gebruikt, klikt u op het pictogram voor de Network Assistant op de menubalk.
• Als u Mac gebruikt, klikt u op het pictogram voor de Network Assistant op de menubalk.
• Als u Linux gebruikt, klikt u op het pictogram voor de Network Assistant op de taakbalk.
2. A) Om toegang te krijgen tot de bestanden selecteert u “LaCie-XXXXXXXXX” (X kan een willekeurig
alfanumeriek teken zijn) in het menu en selecteert u “PUBLIC” in het submenu.
B) Om naar de beheerpagina te gaan selecteert u “LaCie-XXXXXXXXX” (X kan een willekeurig
alfanumeriek teken zijn) en selecteert u “Web access” in het submenu. Klik vervolgens op de
koppeling “Administration” en voer het volgende in:
• Inlognaam: administrator
• Wachtwoord: admin
OPMERKING: Voor aanvullende instructies, voorzorgsmaatregelen en configuratiedetails raadpleegt u de gebruikershandleiding op de
LaCie-cd-rom met hulpprogramma's.
4. Back-upsoftware downloaden (optioneel)
U kunt compatibele versies van de Intego Backup Assistant- en Genie Backup Assistant-software
vanaf de website van LaCie downloaden. U kunt deze software gebruiken om back-ups te maken van
werkstations die op de Ethernet Disk zijn aangesloten. Voor het downloaden van deze software dient u
eerst uw product via www.lacie.com/register te registreren. Vervolgens kunt u de software vanaf de
Ethernet Disk-productpagina downloaden.