19
EFFECTEN
ROTARY SPEAKER
ROTARY: Deze simulator van snel roterende speakers creëert het klassieke, overdadige dopplereffect dat eigen is aan
draaiende orgelluidsprekers. Effectief voor gitaren, stemmen, toetsenborden en andere instrumenten.
GALMEFFECTEN
HALL 1: Een ruim, helder galmeffect dat de akoestiek van een concertzaal nabootst. Geschikt voor stemmen en instrumenten.
HALL 2: Een ruim, warm galmeffect dat de akoestiek van een concertzaal nabootst. Geschikt voor drums, piano's en andere
instrumenten.
ROOM 1: Een galmeffect dat de akoestiek van een middelgrote, vrij heldere en weerkaatsende kamer nabootst. Geschikt voor
stemmen, gitaarsolo's en andere instrumenten.
ROOM 2: Een galmeffect dat de akoestiek van een kleine, heldere kamer met veel weerkaatsing nabootst. Geschikt voor
drums en percussie, elektrische gitaren en andere instrumenten.
ROOM 3: Een galmeffect dat de akoestiek van een ruime, warme kamer nabootst. Geschikt voor akoestische instrumenten.
PLATE 1: Een rijke, gladde vocale plaatgalm met lange vervaltijd en warme tonen.
PLATE 2: Een emulatie van vintage plaatgalmen met heldere, licht metaalachtige toon en gemiddelde vervaltijd.
PLATE 3: Een korte, heldere plaatgalm. Effectief voor het creëren van subtiele ruimtes.
MODULATIE-EFFECTEN
CHORUS: Een complex, 6-stemmig koorensemble-effect met korte echo's. Vaak ook “Chorus / Verdubbelaar” genoemd.
Afzonderlijke stereosignalen. Traag en vloeiend.
FLANGER: Klassieke stereo flanger: een trage, vrij metaalachtige golfbeweging, met afzonderlijke stereosignalen.
DELAY-EFFECTEN
DELAY 1: Een simpele terugkerende echo zonder feedback. Zeer effectief voor vocalen en gitaarritmepartijen.
DELAY 2: Middellange polyritmische delay met crossover feedback. Verhouding van 3 op 4 tussen de L en R delay-tijden (van
291 tot 388 ms) voor een 3/4- vs. 4/4-gevoel. Nuttig voor solo-instrumenten wanneer een lang, aanhoudend echo-effect
gewenst is.
MULTI-EFFECTEN
CHORUS – ROOM 1: De kamergalm gecombineerd met trage flangermodulatie creëert een zeer ruimtelijk effect.
CHORUS – ROOM 2: De snelle modulatie zorgt voor een dramatisch kooreffect in een kleine ruimte, voor een zeer rijk chorus-
en galmgeluid, met afzonderlijke stereosignalen.
BYPASS: De effectenprocessor overslaan. Er zullen geen effecten worden gehoord.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN
Gebruik deze gids voor probleemoplossing als het geluid bij hoge volumes vervormd wordt.
• De input wordt “afgeknipt” (vervorming): Probeer het gain- of volumeniveau aan de geluidsbron of het
muziekinstrument lager te zetten.
• De output wordt “afgeknipt” (vervorming): Verlaag het hoofdvolume.
• Er zijn teveel bassen: Probeer op de toon- of EQ-bedieningsknoppen aan uw geluidsbron het niveau van de lage
tonen te verlagen. Dit stelt u in staat de muziek luider te zetten vooraleer “afgeknipte” (vervormde) klanken optreden.
• De verbindingskabel: is ingeplugd in de instrumentingang of de MIC-ingang in plaats van de RCA lijningang.
Belangrijk: Alle grote luidsprekers hebben nood aan een initiële opwarmingstijd voor ze optimaal beginnen functioneren.
Speel voor enkele uren op gemiddeld volume een geluidsbron af, om uw MOBILE DJ naar behoren op te warmen.
SPECIFICATIES
Ingangsvoltage: Wisselstroom 100–120V / 60Hz, 220–240V / 50Hz
Inputwattage: 50W
Outputwattage: 22W (piek)
Frequentiebereik (±3dB): 77Hz–20kHz
Tijd nodig om MOBILE DJ volledig op te laden: minder dan 4 uur
Levensduur van de accu: Meer dan 12 uur* indien volledig opgeladen.
* Let op: De levensduur van de accu varieert afhankelijk van temperatuur, ouderdom en gebruikt volume.