Garantiebepalingen
44
– Indien geen fabrieksoriginele onderdelen zijn gemonteerd.
– Indien beschadigingen of defecten zijn opgetreden ten gevolge van niet volgens de
voorschriften uitgevoerde aansluiting, niet deskundig gebruik, alsmede het niet
opvolgen van de inbouwvoorschriften en gebruiksaanwijzingen.
5. Indien binnen de garantietermijn door AEG reparaties worden verricht, wordt de oor-
spronkelijke garantietermijn niet verlengd.
– Op reparaties buiten de garantietermijn, door AEG verricht, en op de hierbij gele-
verde, betaalde en gemonteerde onderdelen verleent AEG Huishoudelijke Apparaten
1 jaar garantie.
– Indien na driemaal uitvoeren van eenzelfde reparatie, hetzelfde defect opnieuw
optreedt en geen afdoend resultaat van het opnieuw uitvoeren van een reparatie
verwacht mag worden, zal een nieuw exemplaar of soortgelijk toestel worden aange-
boden. De aanbieding geschiedt tegen bijbetaling op basis van een te bepalen jaar-
lijks afschrijvingspercentage.
6. Voor reparaties, zowel binnen als buiten de garantietermijn, kunt u zich recht-
streeks wenden tot: AEG fabrieksservice tel. 0172-468 300.
Voor reparaties uitgevoerd door anderen, kan AEG geen produktaansprakelijkheid aan-
vaarden.
AEG fabrieksservice
Vennootsweg 1
2404 CG Alphen aan den Rijn
Reparatievoorwaarden
Onze reparatievoorwaarden zijn conform de afspraak tussen de Consumentenbond
en Vlehan*.
Art. 1 Aan de consument zal na een melding van een storing zo mogelijk direct, doch
uiterlijk binnen één werkdag worden medegedeeld op welke dag het bezoek van de
technicus zal plaatsvinden.
De reparatie zal als regel binnen zeven werkdagen na de melding zijn uitgevoerd.
Art. 2
a) Alvorens de reparatie wordt verricht zal de technicus een onderzoek uitvoeren naar
de vermoedelijke oorzaak van de gemelde storing. Aan de hand hiervan zal hij een zo
nauwkeurig mogelijke, gespecificeerde begroting maken van de totale reparatiekosten
inclusief voorrijkosten en diagnose-kosten. Desgevraagd zal deze begroting door de
technicus schriftelijk worden vastgelegd.
b) Indien de consument met het begrote bedrag niet akkoord gaat, zal op verzoek het
te repareren toestel worden teruggebracht in de staat waarin het aan de technicus
werd aangeboden. Nadat dit is geschied, zullen alleen de kosten van voorrijden en
arbeidsloon in rekening worden gebracht op basis van de werkelijk bestede tijd, danwel
van een vooraf vastgesteld tarief.
Art. 3 Indien tijdens het uitvoeren van de reparatie duidelijk wordt dat:
a) de oorspronkelijke reparatie door redelijkerwijs niet te voorziene omstandigheden
niet tegen het begrote bedrag kan worden uitgevoerd, of
b) ook andere dan in de begroting voorziene reparaties noodzakelijk zijn, zal overleg
met de consument plaatsvinden en een herziene kostenbegroting worden gemaakt.
In geval de consument daarmee alsnog niet akkoord gaat, geldt eveneens het in artikel
2b bepaalde.
Art. 4 De reparatie zal zoveel mogelijk tijdens het eerste bezoek worden uitgevoerd.
Indien om het toestel in werkende staat te brengen een tweede bezoek noodzakelijk is,
zal: