17
Voorwaarden
1 Reparatie onder garantie wordt alleen uitgevoerd als de originele factuur of het originele
aankoopbewijs (met vermelding van de datum van aankoop, de naam van het model
en de naam van de verkoper) samen met het defecte product wordt voorgelegd binnen
de garantieperiode. Sony en leden van het ASN kunnen gratis reparatie onder garantie
weigeren als de desbetreffende documenten niet worden voorgelegd, of als deze
onvolledig of onleesbaar zijn. Deze garantie vervalt als de naam van het model of het
serienummer op het product is gewijzigd, gewist, verwijderd of onleesbaar gemaakt.
2 Haal verwijderbare gegevensopslagmedia of accessoires weg voordat u het product
inlevert voor reparatie onder garantie. Zo voorkomt u schade of verlies/verwijdering.
3 Deze garantie geldt niet voor transportkosten of risico's vanwege het transport van uw
product van en naar Sony of een lid van het ASN.
4 Deze garantie geldt niet voor:
❑ periodieke onderhouds- en reparatiewerkzaamheden of vervanging van onderdelen
vanwege slijtage;
❑ verbruiksgoederen (onderdelen die regelmatig moeten worden vervangen tijdens de
levensduur van een product, bijvoorbeeld batterijen). Binnen deze garantieverklaring
garandeert Sony dat de batterij die zich in het Sony-product bevindt op de datum van
eerste aankoop, vrij is van defecten in materiaal en afwerking voor een periode van
zes maanden vanaf die datum;
❑ beschadiging of defecten als gevolg van het gebruik, de bediening of de behandeling
van het product anders dan normaal persoonlijk of thuisgebruik;
❑ reiniging van de interne onderdelen van het product;
❑ beschadiging of wijziging van het product als gevolg van onjuist gebruik, zoals:
❑ onachtzaamheid;
❑ ongelukken, oververhitting, brand, onderdompeling, vloeistoffen, chemicaliën,
andere stoffen, onjuiste ventilatie, trillingen, stroompieken, te hoge of onjuiste
voedings- of ingangsspanning, straling, elektrostatische ontladingen inclusief
blikseminslag, andere externe krachten en invloeden;
❑ behandeling met fysieke, cosmetische of oppervlaktebeschadiging of wijziging
van het product of beschadiging van LCD-schermen tot gevolg;
❑ onmogelijkheid om het product te installeren of te gebruiken voor zijn normale
toepassing of in overeenstemming met de installatie- of gebruiksinstructies van
Sony;
❑ niet opvolgen van de instructies in de gebruikershandleiding van Sony;
❑ niet opvolgen van de instructies in de veiligheidsvoorschriften van Sony;
❑ installatie of gebruik van het product niet in overeenstemming met de technische
of veiligheidsvoorschriften of -normen in het land waar het product wordt
geïnstalleerd of gebruikt;
❑ virusinfecties of gebruik van het product met software die niet bij het product is
geleverd of verkeerd is geïnstalleerd;
❑ de toestand van of defecten in systemen waarmee het product wordt gebruikt of
waarin het product is geïntegreerd, behalve andere Sony-producten die zijn
ontworpen voor gebruik met het product;
❑ gebruik van het product met accessoires, randapparatuur en andere producten
van een type, toestand of kwaliteitsniveau anders dan voorgeschreven door Sony;
❑ reparatie of poging tot reparatie door personen die geen personeelslid zijn van
Sony of niet tot het ASN behoren.