Hama 00034352 de handleiding

Categorie
Spelbesturing
Type
de handleiding
Gebruik van de PS2 Wireless Controller „Amazing“:
1. Als u slechts één Wireless controller gebruikt, dan sluit u deze op aansluiting 1 van de
PS2-game-console aan. De voedings-LED moet nu gaan branden (rood), en de „RX“-LED
dient niet te branden.
2. Plaats 3 AAA-batterijen in de controller. Schakel de controller met de voedingsschakelaar in.
De LED (rood)aan de voorzijde gaat branden, en het pad zoekt binnen 10 seconden naar een
signaal. Als het pad een signaal vindt, gaat de „RX“-LED (geel) branden om de verbinding
te bevestigen.
3. Indien de controller geen verbinding kan vinden dan drukt u de auto-scan-toets aan de
bovenzijde van de ontvanger in. Als de „RX“-LED (geel) knippert dan herhaalt u de stappen
1 en 2. Als de „RX“-LED (geel) NIET knippert, zoek dan bij de PS2-console naar andere
problemen.
4. Sluit bij gebruik van meer dan één Wireless controller de eerste ontvanger en controller
vóór de tweede ontvanger en controller aan. Sluit niet meer dan twee ontvangers voor de
controller-zoekfunctie in één keer aan. Deze dienen afzonderlijk aangesloten te worden.
Besturingsmodi en functie´s
U kunt, afhankelijk van de gewenste manier van spelen, tussen twee modi kiezen.
U kunt via de MODE-toets (KIEZEN) tussen de modi wisselen. Overeenkomstig de actuele
modus brandt de modus-LED of niet.
Wisselen van de digitale naar de analoge modus:
A) analoge modus – als de modus-LED brandt, bevindt zich de controller in de analoge modus.
Trilcompatibele spellen trillen alleen wanneer zich de controller in de analoge
modus bevindt.
B) digitale modus – als de modus-LED niet brandt, bevindt zich de controller in de digitale
modus en is de analoge functie gedeactiveerd. Dit is voor de PSone en PlayStation®
de standardmodus.
Functioneert ook in combinatie met PSone en PlayStation®
Hartelijk welkom!
Hartelijk dank voor de aanschaf van de Wireless Controller „Amazing“ 2,4Ghz voor het gebruik
met de video-game-console PlayStation 2®. De controller is volledig te programmeren en
beschikt over twee motoren die, bij tril-ondersteunde spellen, een trilling veroorzaken.
Bovendien bezit de controller 2 analoge duimgestuurde sticks, vier analoge trigger-toetsen en
een digitaal richtingspad met acht bewegingsrichtingen voor een uitgebreide besturing. De
ergonomische vorm en de rubberen handgrepen zorgen voor een perfect comfort bij langer
durende spellen.
Inhoud van de verpakking van de PS2™ Wireless Controller „Amazing“ 2,4GHz:
Wireless 2,4-GHz-controller
Wireless 2,4-GHz-ontvanger
Gebruikershandleiding
Waarschuwing: Lees voor het gebruik van dit produkt de aanwijzingen met betrekking tot
veiligheid, gezondheid en andere informatie in de gebruikershandleiding van de PlayStation 2®-
videospelsystemen.
Belangrijke informatie met betrekking tot ergonomie
Bij enige medische onderzoeken werd aangeduid, dat steeds terugkerende bewegingen
gedurende langere tijd in combinatie met ongunstige gedragingen en een niet-comfortabele
omgeving mogelijk bepaalde soorten van lichamelijke klachten en beschadigingen
veroorzaken kunnen. Daartoe behoren het karpaltunnelsyndroom, een peesontsteking en
peesschede-ontsteking. Vaak pauzeren bij het spelen is belangrijk. Indien u bovendien pijn,
gevoelloosheid of prikkelen in de armen, polsen of handen voelt, dan dient u een
gekwalificeerde gezondheidsexpert te raadplegen.
Technische eigenschappen
1) 2,4GHz Wireless - technologie
2) Automatisch kanaal zoeken (auto-scan)
3) Voedingsschakelaar om de controller uit te schakelen.
4) Functies voor automatische rusttoestand (sleep-modus)
5) Voor 3 batterijen van het type „AAA“ (micro), speelduur max. 100 uur.
6) Werkbereik max. 50 m
7) Volledig programmeerbare toetsen (macro-functie)
8) 2 analoge-sticks voorzien van contacten uit rubber
9) 2 trilmotoren voor dynamische trilling bij tril-ondersteunde spellen
10) 4 knoppen en 4 trigger, welke volledig analoog en bedieningsgevoelig zijn
11) Analoog richtingspad met 8 bewegingsrichtungen
12) Analoge en digitale spelmodus. In de digitale modus kan de controller met
PSone en PlayStation® gebruikt worden.
13) Unieke, met rubber beklede behuizing voor een betere controle bij langer
durende spellen. De sterke delen uit rubber aan de buitenkant van de
handgrepen zorgen voor extra comfort.
:
:
PS2 Wireless Controller “Amazing” 2,4 Ghz
18 19
00034352bda 05.07.2006 7:36 Uhr Seite 19
Selecteren-toets (Select)
Dit is een standaardtoets waarmee u, afhankelijk van het spel, verschillende elementen in het
menu uit kan kiezen. Zij wordt bovendien bij het programmeren van een macro om
vertragingen te creëren gebruikt. Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel.
Mode-toets (Kiezen)
De controller beschikt over twee verschillende modi, de analoge en de digitale modus. De rode
LED brandt, als de controller zich in de analoge modus bevindt, en is uit, als de controller zich
in de digitale modus bevindt.
Macro-toets
Met behulp van deze toets kunt u een moeilijke beweging programmeren, voor welke veel
toetsen noodzakelijk zijn. Deze beweging kan door het indrukken van één toets geactiveerd
worden. Meer informatie vindt u in de paragraaf “Nieuw toekennen en programmeren van
toetsen“ in dit gebruikershandboek.
Auto-scan-toets
Met deze toets kunt u een geschikte frequentie vinden. Gebruik deze toets indien na vijf
minuten nog geen verbinding met de ontvanger tot stand gekomen is. Als u de auto-scan-toets
indrukt begint de signaal-LED te knipperen en brandt continue zodra de juiste verbinding tussen
de controller en ontvanger gevonden is.
Nieuw toekennen en programmeren van toetsen:
De controller beschikt over functie´s om toetsen nieuw toe te kennen en te programmeren.
De toetsen van de controller onderscheiden zich tussen programmeerbare en
niet-programmeerbare toetsen. Tot de niet-programmeerbare toetsen behoren de toetsen
START, SELECTEREN en MACRO, aan welke geen actietoetsen toegekend kunnen worden.
De overige toetsen en het richtingspad zijn programmeerbaar.
Attentie: Voor het nieuw toekennen en programmeren van toetsen moet de Wireless-ontvanger
in de PlayStation 2®-console gestoken zijn. Tijdens het programmeren is spelen niet mogelijk.
Programmeren van toetsen
De controller is volledig programmeerbaar zodat naar behoefte speciale bewegingen snel
uitgevoerd kunnen worden. Bij het spelen van bepaalde spellen (vaak gevechtsspellen) worden
bijzondere bewegingen („Special Moves“) door een combinatie van richtingspad en actieto
etsen uitgevoerd. Met de macro-functie kunt u deze moeilijke bewegingen door het indrukken
van één knop uitvoeren.
Het toepassen van geprogrammeerde macro´s kunt u aan vier toetsen toekennen: L2, L3, R2 en
R3 (zie controllerdiagram). In iedere vastgelegde macro kunnen max. zestien toetsen ingedrukt
worden. Het gelijktijdig indrukken van meerdere toetsen telt als één commando. (Bijvoorbeeld
telt het gelijktijdig indrukken van de X-, cirkel- en vierkanttoetsen als één commando en niet als
drie.) Bij het programmeren van een toets wordt de analoge toetsmodus genegeerd, en de mate
van kracht wordt met 100% beoordeeld. De commando´s dienen binnen 1,5 seconde uitgevoerd
te worden.
Controllerdiagram:
Richtingspad
Met het richtingspad wordt de bewegingsrichting van objecten gestuurd. In de digitale
modus is dit de hoofdrichting-besturing.
Analoge sticks
Met de beide analoge-sticks worden 2 assen gestuurd (X- en Y-as). In verschillende spellen
kunt u de reactie van de analoge- sticks veranderen. In de analoge modus trilt de controller
bij ieder trilfunctie- compatibel spel met verschillende intensiteit, afhankelijk van de actie
in het spel (bijv. gevecht, botsen of een schot). Niet alle spellen zijn met de trilfunctie
compatibel. Dit kunt u in de handleiding van het spel lezen.
Actietoetsen (L1, L2, R1 und R2)
Hier gaat het om actietoetsen van welke de preciese functie afhankelijk is van het
gebruikte spel.
Actietoetsen (cirkel, vierkant, driehoek, X)
Met deze toetsen worden, afhankelijk van het spel, verschillende actie´s uitgevoerd.
Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel.
Start-toets
Deze toets wordt normaliter voor menukeuze en ter onderbreking van het spel gebruikt.
Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel.
1 L2
2 L1
3 D-PAD
4 L-Analoge-STICK
5 Rode LED
6 MODE (KIEZEN)
7 Groene LED
8 Handgreep uit rubber
9 R-Analoge-STICK
0 X-TOETS
t ö-TOETS
z ä-TOETS
u Δ-TOETS
i R1
[ R2
] START
ä MACRO
ä SELECTEREN
17
18
20 21
00034352bda 05.07.2006 7:36 Uhr Seite 21
VOORZICHTIG:
- Deze controller uitsluitend volgens de aanwijzingen gebruiken. Lees alle aanwijzingen
voordat u de controller bedient.
- Stel de controller nooit aan regen of vocht bloot om het gevaar van brand of electrische
schokken te voorkomen.
- De controller niet demonteren. Consulteer uitsluitend gekwalificeerd personeel.
- De controller uitsluitend op de daarop aangegeven stroombron aansluiten. Als u de
details van de electrische stroom in uw huis niet kent, neemt den contact op met uw
stroomleverancier.
- Steek geen voorwerpen, met uitzondering van de daarvoor bedoelde, in het produkt.
Anders kunnen gevaarlijke spanningen of kortsluiting ontstaan, die tot brand of
electrische schokken zouden kunnen leiden.
- De trilfunctie van de controller kan aan geblesseerde plaatsen irritaties veroorzaken.
Gebruik de controller niet wanneer u aan handen of armen gewond of geblesseerd bent.
PlayStation 2®, PSone en PlayStation® zijn geregistreerde handelsmerken van Sony®
Computer Entertainment. Dit produkt is niet door Sony® gestimuleerd, ondersteund of
vrijgegeven.
De verklaring van overeenstemming conform de R&TTE-richtlijn 99/5/EG vindt u onder
www.hama.com
Zo kunt u de toetsen een nieuwe functie toekennen:
1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED oplicht. Daardoor wordt de
programmeerfunctie geactiveerd.
2. Druk één van de vier toetsen L2, L3, R2 of R3, die u wilt vervangen, tot de MACRO-LED
knippert.
3. Druk de gewenste toets in, die de in stap 2 ingedrukte positie dient over te nemen.
4. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED
gaat uit.
5. De bovenstaande stappen herhalen om andere toetsen nieuw toe te kennen.
Zo programmeert u de controller:
1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED oplicht en daarmee aantoont dat de
programmeerfunctie geactiveert is. Attentie: Om de snelheid van uitvoering van de
geprogrammeerde toetsen aan te passen drukt u op het richtingspad de toetsen OMHOOG
en NAAR BENEDEN in. De MACRO-LED knippert met twee snelheden: 0,6 s en 1,2 s.
2. Kies een te programmeren toets uit door deze in te drukken, tot de MACRO-LED knippert.
3. Druk de gewenste toets en richtingspad-positie´s in, met welke de voorheen gekozen
toets geprogrammeerd dient te worden. Iedere toets die nu ingedrukt wordt, wordt door
het knipperen van de MACRO-LED bevestigd. Attentie: Zodra het maximaal aantal toetsen
voor de programmering (16) ingedrukt is, worden door de PlayStation 2®-controller geen
verdere ingaven meer geaccepteerd en de MACRO-LED gaat uit.
4. Druk, nadat u de gewenste toetsen ingericht heeft, de MACRO-toets in om de
programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit.
5. Om andere toetsen te programmeren de bovenstaande stappen herhalen.
Uitgebreide programmeertechnieken
Bij enige spellen is de uitvoering van speciale bewegingen sterk van de timing/opeenvolging
afhankelijk. De duur van een toetsdruk en de tijdspanne tussen het loslaten van de toets vóór
het indrukken van de volgende toets beïnvloeden gedeeltelijk belangrijke factoren om een
speciale beweging succesvol te kunnen uitvoeren. Het kan voorkomen dat bij het inrichten van
een macro tussen bepaalde commando´s een vertraging vastgelegd dient te worden. Druk, om
een vertraging in te bouwen, de START-toets in. Is een langere vertraging noodzakelijk dan
drukt u in dat geval de START-toets meerdere malen in. Dit is afhankelijk van het spel.
Terugstellen van de controller naar de standaardinstellingen
Zo stelt u de Wireless-controller terug naar de standaardinstellingen:
1. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te activeren. De MACRO-LED gaat
branden en toont aan dat de programmeerfunctie geactiveerd is.
2. Druk de toets in, die u terug wilt stellen. De MACRO-LED knippert.
3. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren.
De MACRO-LED gaat uit.
Attentie: U kunt alle geprogrammeerde toetsen terugstellen, indien u de Wireless-ontvanger
van de game-console losneemt. Daardoor gaat alle informatie van de geprogrammeerde
toetsen van de Wireless-controller verloren en alle van nieuwe commando´s voorziene toetsen
worden teruggesteld.
22 23
00034352bda 05.07.2006 7:36 Uhr Seite 23

Documenttranscriptie

: PS2 Wireless Controller “Amazing” 2,4 Ghz Functioneert ook in combinatie met PSone en PlayStation® Hartelijk welkom! Hartelijk dank voor de aanschaf van de Wireless Controller „Amazing“ 2,4Ghz voor het gebruik met de video-game-console PlayStation 2®. De controller is volledig te programmeren en beschikt over twee motoren die, bij tril-ondersteunde spellen, een trilling veroorzaken. Bovendien bezit de controller 2 analoge duimgestuurde sticks, vier analoge trigger-toetsen en een digitaal richtingspad met acht bewegingsrichtingen voor een uitgebreide besturing. De ergonomische vorm en de rubberen handgrepen zorgen voor een perfect comfort bij langer durende spellen. Inhoud van de verpakking van de PS2™ Wireless Controller „Amazing“ 2,4GHz: Wireless 2,4-GHz-controller Wireless 2,4-GHz-ontvanger Gebruikershandleiding Waarschuwing: Lees voor het gebruik van dit produkt de aanwijzingen met betrekking tot veiligheid, gezondheid en andere informatie in de gebruikershandleiding van de PlayStation 2®videospelsystemen. Belangrijke informatie met betrekking tot ergonomie Bij enige medische onderzoeken werd aangeduid, dat steeds terugkerende bewegingen gedurende langere tijd in combinatie met ongunstige gedragingen en een niet-comfortabele omgeving mogelijk bepaalde soorten van lichamelijke klachten en beschadigingen veroorzaken kunnen. Daartoe behoren het karpaltunnelsyndroom, een peesontsteking en peesschede-ontsteking. Vaak pauzeren bij het spelen is belangrijk. Indien u bovendien pijn, gevoelloosheid of prikkelen in de armen, polsen of handen voelt, dan dient u een gekwalificeerde gezondheidsexpert te raadplegen. Technische eigenschappen 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) Gebruik van de PS2 Wireless Controller „Amazing“: 1. Als u slechts één Wireless controller gebruikt, dan sluit u deze op aansluiting 1 van de PS2-game-console aan. De voedings-LED moet nu gaan branden (rood), en de „RX“-LED dient niet te branden. 2. Plaats 3 AAA-batterijen in de controller. Schakel de controller met de voedingsschakelaar in. De LED (rood)aan de voorzijde gaat branden, en het pad zoekt binnen 10 seconden naar een signaal. Als het pad een signaal vindt, gaat de „RX“-LED (geel) branden om de verbinding te bevestigen. 3. Indien de controller geen verbinding kan vinden dan drukt u de auto-scan-toets aan de bovenzijde van de ontvanger in. Als de „RX“-LED (geel) knippert dan herhaalt u de stappen 1 en 2. Als de „RX“-LED (geel) NIET knippert, zoek dan bij de PS2-console naar andere problemen. 4. Sluit bij gebruik van meer dan één Wireless controller de eerste ontvanger en controller vóór de tweede ontvanger en controller aan. Sluit niet meer dan twee ontvangers voor de controller-zoekfunctie in één keer aan. Deze dienen afzonderlijk aangesloten te worden. Besturingsmodi en functie´s U kunt, afhankelijk van de gewenste manier van spelen, tussen twee modi kiezen. U kunt via de MODE-toets (KIEZEN) tussen de modi wisselen. Overeenkomstig de actuele modus brandt de modus-LED of niet. Wisselen van de digitale naar de analoge modus: A) analoge modus – als de modus-LED brandt, bevindt zich de controller in de analoge modus. Trilcompatibele spellen trillen alleen wanneer zich de controller in de analoge modus bevindt. B) digitale modus – als de modus-LED niet brandt, bevindt zich de controller in de digitale modus en is de analoge functie gedeactiveerd. Dit is voor de PSone en PlayStation® de standardmodus. 2,4GHz Wireless - technologie Automatisch kanaal zoeken (auto-scan) Voedingsschakelaar om de controller uit te schakelen. Functies voor automatische rusttoestand (sleep-modus) Voor 3 batterijen van het type „AAA“ (micro), speelduur max. 100 uur. Werkbereik max. 50 m Volledig programmeerbare toetsen (macro-functie) 2 analoge-sticks voorzien van contacten uit rubber 2 trilmotoren voor dynamische trilling bij tril-ondersteunde spellen 4 knoppen en 4 trigger, welke volledig analoog en bedieningsgevoelig zijn Analoog richtingspad met 8 bewegingsrichtungen Analoge en digitale spelmodus. In de digitale modus kan de controller met PSone en PlayStation® gebruikt worden. Unieke, met rubber beklede behuizing voor een betere controle bij langer durende spellen. De sterke delen uit rubber aan de buitenkant van de handgrepen zorgen voor extra comfort. 18 19 Controllerdiagram: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 t z u i [ ] 17 ä 18 ä L2 L1 D-PAD L-Analoge-STICK Rode LED MODE (KIEZEN) Groene LED Handgreep uit rubber R-Analoge-STICK X-TOETS ö-TOETS ä-TOETS Δ-TOETS R1 R2 START MACRO SELECTEREN Richtingspad Met het richtingspad wordt de bewegingsrichting van objecten gestuurd. In de digitale modus is dit de hoofdrichting-besturing. Analoge sticks Met de beide analoge-sticks worden 2 assen gestuurd (X- en Y-as). In verschillende spellen kunt u de reactie van de analoge- sticks veranderen. In de analoge modus trilt de controller bij ieder trilfunctie- compatibel spel met verschillende intensiteit, afhankelijk van de actie in het spel (bijv. gevecht, botsen of een schot). Niet alle spellen zijn met de trilfunctie compatibel. Dit kunt u in de handleiding van het spel lezen. Actietoetsen (L1, L2, R1 und R2) Hier gaat het om actietoetsen van welke de preciese functie afhankelijk is van het gebruikte spel. Actietoetsen (cirkel, vierkant, driehoek, X) Met deze toetsen worden, afhankelijk van het spel, verschillende actie´s uitgevoerd. Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel. Start-toets Deze toets wordt normaliter voor menukeuze en ter onderbreking van het spel gebruikt. Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel. 20 Selecteren-toets (Select) Dit is een standaardtoets waarmee u, afhankelijk van het spel, verschillende elementen in het menu uit kan kiezen. Zij wordt bovendien bij het programmeren van een macro om vertragingen te creëren gebruikt. Meer informatie vindt u in de handleiding van het spel. Mode-toets (Kiezen) De controller beschikt over twee verschillende modi, de analoge en de digitale modus. De rode LED brandt, als de controller zich in de analoge modus bevindt, en is uit, als de controller zich in de digitale modus bevindt. Macro-toets Met behulp van deze toets kunt u een moeilijke beweging programmeren, voor welke veel toetsen noodzakelijk zijn. Deze beweging kan door het indrukken van één toets geactiveerd worden. Meer informatie vindt u in de paragraaf “Nieuw toekennen en programmeren van toetsen“ in dit gebruikershandboek. Auto-scan-toets Met deze toets kunt u een geschikte frequentie vinden. Gebruik deze toets indien na vijf minuten nog geen verbinding met de ontvanger tot stand gekomen is. Als u de auto-scan-toets indrukt begint de signaal-LED te knipperen en brandt continue zodra de juiste verbinding tussen de controller en ontvanger gevonden is. Nieuw toekennen en programmeren van toetsen: De controller beschikt over functie´s om toetsen nieuw toe te kennen en te programmeren. De toetsen van de controller onderscheiden zich tussen programmeerbare en niet-programmeerbare toetsen. Tot de niet-programmeerbare toetsen behoren de toetsen START, SELECTEREN en MACRO, aan welke geen actietoetsen toegekend kunnen worden. De overige toetsen en het richtingspad zijn programmeerbaar. Attentie: Voor het nieuw toekennen en programmeren van toetsen moet de Wireless-ontvanger in de PlayStation 2®-console gestoken zijn. Tijdens het programmeren is spelen niet mogelijk. Programmeren van toetsen De controller is volledig programmeerbaar zodat naar behoefte speciale bewegingen snel uitgevoerd kunnen worden. Bij het spelen van bepaalde spellen (vaak gevechtsspellen) worden bijzondere bewegingen („Special Moves“) door een combinatie van richtingspad en actieto etsen uitgevoerd. Met de macro-functie kunt u deze moeilijke bewegingen door het indrukken van één knop uitvoeren. Het toepassen van geprogrammeerde macro´s kunt u aan vier toetsen toekennen: L2, L3, R2 en R3 (zie controllerdiagram). In iedere vastgelegde macro kunnen max. zestien toetsen ingedrukt worden. Het gelijktijdig indrukken van meerdere toetsen telt als één commando. (Bijvoorbeeld telt het gelijktijdig indrukken van de X-, cirkel- en vierkanttoetsen als één commando en niet als drie.) Bij het programmeren van een toets wordt de analoge toetsmodus genegeerd, en de mate van kracht wordt met 100% beoordeeld. De commando´s dienen binnen 1,5 seconde uitgevoerd te worden. 21 Zo kunt u de toetsen een nieuwe functie toekennen: 1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED oplicht. Daardoor wordt de programmeerfunctie geactiveerd. 2. Druk één van de vier toetsen L2, L3, R2 of R3, die u wilt vervangen, tot de MACRO-LED knippert. 3. Druk de gewenste toets in, die de in stap 2 ingedrukte positie dient over te nemen. 4. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit. 5. De bovenstaande stappen herhalen om andere toetsen nieuw toe te kennen. Zo programmeert u de controller: 1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED oplicht en daarmee aantoont dat de programmeerfunctie geactiveert is. Attentie: Om de snelheid van uitvoering van de geprogrammeerde toetsen aan te passen drukt u op het richtingspad de toetsen OMHOOG en NAAR BENEDEN in. De MACRO-LED knippert met twee snelheden: 0,6 s en 1,2 s. 2. Kies een te programmeren toets uit door deze in te drukken, tot de MACRO-LED knippert. 3. Druk de gewenste toets en richtingspad-positie´s in, met welke de voorheen gekozen toets geprogrammeerd dient te worden. Iedere toets die nu ingedrukt wordt, wordt door het knipperen van de MACRO-LED bevestigd. Attentie: Zodra het maximaal aantal toetsen voor de programmering (16) ingedrukt is, worden door de PlayStation 2®-controller geen verdere ingaven meer geaccepteerd en de MACRO-LED gaat uit. 4. Druk, nadat u de gewenste toetsen ingericht heeft, de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit. 5. Om andere toetsen te programmeren de bovenstaande stappen herhalen. Uitgebreide programmeertechnieken Bij enige spellen is de uitvoering van speciale bewegingen sterk van de timing/opeenvolging afhankelijk. De duur van een toetsdruk en de tijdspanne tussen het loslaten van de toets vóór het indrukken van de volgende toets beïnvloeden gedeeltelijk belangrijke factoren om een speciale beweging succesvol te kunnen uitvoeren. Het kan voorkomen dat bij het inrichten van een macro tussen bepaalde commando´s een vertraging vastgelegd dient te worden. Druk, om een vertraging in te bouwen, de START-toets in. Is een langere vertraging noodzakelijk dan drukt u in dat geval de START-toets meerdere malen in. Dit is afhankelijk van het spel. VOORZICHTIG: - Deze controller uitsluitend volgens de aanwijzingen gebruiken. Lees alle aanwijzingen voordat u de controller bedient. - Stel de controller nooit aan regen of vocht bloot om het gevaar van brand of electrische schokken te voorkomen. - De controller niet demonteren. Consulteer uitsluitend gekwalificeerd personeel. - De controller uitsluitend op de daarop aangegeven stroombron aansluiten. Als u de details van de electrische stroom in uw huis niet kent, neemt den contact op met uw stroomleverancier. - Steek geen voorwerpen, met uitzondering van de daarvoor bedoelde, in het produkt. Anders kunnen gevaarlijke spanningen of kortsluiting ontstaan, die tot brand of electrische schokken zouden kunnen leiden. - De trilfunctie van de controller kan aan geblesseerde plaatsen irritaties veroorzaken. Gebruik de controller niet wanneer u aan handen of armen gewond of geblesseerd bent. PlayStation 2®, PSone en PlayStation® zijn geregistreerde handelsmerken van Sony® Computer Entertainment. Dit produkt is niet door Sony® gestimuleerd, ondersteund of vrijgegeven. De verklaring van overeenstemming conform de R&TTE-richtlijn 99/5/EG vindt u onder www.hama.com Terugstellen van de controller naar de standaardinstellingen Zo stelt u de Wireless-controller terug naar de standaardinstellingen: 1. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te activeren. De MACRO-LED gaat branden en toont aan dat de programmeerfunctie geactiveerd is. 2. Druk de toets in, die u terug wilt stellen. De MACRO-LED knippert. 3. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit. Attentie: U kunt alle geprogrammeerde toetsen terugstellen, indien u de Wireless-ontvanger van de game-console losneemt. Daardoor gaat alle informatie van de geprogrammeerde toetsen van de Wireless-controller verloren en alle van nieuwe commando´s voorziene toetsen worden teruggesteld. 22 23
1 / 1